Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Хоёр доллараас ХЯМД АМЬ!!!!!

Хоёр доллараас ХЯМД АМЬ!!!!!

 

Ерөнхий сайд Ж.Эрдэнэбат өнгөрсөн арваннэгдүгээр сарын эхээр Гашуунсухайт боомтын үйл ажиллагаатай танилбах үеэр "Гашуунсухайт боомтоор нүүрс болон зэсийн баяжмал гаргах нь чухал ч, хамгийн гол нь хүн амьдардгийг, хүн амьдрах ёстойг мартсан байна” гэж холбогдох албаныхныг шүүмжилж, үүрэг даалгавар өгсөн. Гашуунсухайтын боомт хүн амьдрахын аргагүй орчинтой нь ч үнэн. Тус боомтод хил хамгаалах, гааль, хорио цээрийн хяналт, гадаадын иргэн харъяатын чиглэлийн 130 гаруй хүн долоо хоногийн зургаанд нь өдөр шөнөгүй ажилладаг. Тэдэнд үйлчлэх нэг ч эмч, хэв журам сахиулах нэг ч цагдаа тэнд байдаггүйн дээр ундны усаа 22 км-ийн цаанаас Цагаан хадны боомтоос зөөж, цахилгаанаа хилийн цаанаас авч, халаалтгүй байшинд амьдардаг гээд орчин нөхцөл үнэхээр хүнд.

 

Дээр нь хүнд даацын том оврын машинууд зогсоо чөлөөгүй холхиостой, дуу чимээнд нь тайван амрах ч нөхцөлгүй.

 

ЗАГАСЧНЫ МОРЬ УСГҮЙ БУЮУ ТАВАНТОЛГОЙ ЗАМ ТАМ БОЛЖЭЭ

Хилийн боомт ийм, амьдрах орчингүй байлаа гэхэд боомт хүртэлх тээврийн зам нь амьд ирэх баталгаагүй болтлоо эвдрэл гэмтэлд орсон нь ядрахад яр болж буй. Үүнээс нь болж сүүлийн үед уг замаар нүүрсний тээвэр хийж улсдаа орлого нэмж, өөртөө өрхийн амьдралаа өөд нь татах гэсэн гэгээн мөрөөдөлтэйгөөр өмнийн говьд ирсэн залуус авто ослоор нас барсан харамсалтай мэдээ үе, үе дуулдах боллоо. Энэ жил гэхэд Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн авто зам дээр дөрвөн хүн нас баржээ. Ослын шалтгаан бүгдээрээ адилхан, тээврийн компаниудын замбараагүй үйлдлээс үүдэлтэй. Тухайлбал, нүүрс тээвэрлэж хил дээр хүргэчихээд буцах замдаа эвдрээд зогсож байсан тээврийн хэрэгслийн араас мөргөж, жолоочийн амь нас эрсэджээ. Дөрвөн алтан амь цаг бусаар эрсдэхэд зам буруутай юу, замаа замаар нь байлгаж чадахгүй там болгосон тээврийн компаниуд буруутай юу. Мэдээж, тээврийн компаниудын буруу.

 

Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 239 км авто зам бол төмөр замгүй манай улсын хувьд стратегийн ач холбогдолтой, экспортын гол зам. Энэ зам бол нүүрс болон зэсийн баяжмалын тээврээр Монгол Улсыг экспорттой, тээврийн компаниудыг бизнестэй, тээвэр хийдэг жолооч нарын гэр бүлийг орлоготой байлгах гол эх үүсвэр. Түүнээс бус, паркын галзуу хулганы, эсвэл экстрим спортын зам биш шүү дээ. Тэр замаар амьдралаа авч явах гэсэн хүмүүс тээвэр хийдэг болохоос зугаа цэнгэл хөөж азаа сорих гэсэн нь тээвэр хийдэггүй. Дөрвөн хүний алтан амь хангалттай, цөөхөн монголчууд бидэнд дэндүү үнэ цэнтэй төлөөс. Тийм учраас энэ замаар тээвэр хийдэг компаниудын захирлуудын "мөнгө л олж байвал жолоочийн амь үнэгүй” гэдэгт Монголын ард түмэн, Монголын төр анхаарлаа хандуулах цаг болжээ.

 

Нийт 60 гаруй тээвэрлэгч компанийн 5000 орчим тээврийн хэрэгсэл, ид ачааллын үед өдөрт дунджаар 100 тонны даацтай 1200 гаруй хүнд оврын автомашин тээвэрлэлт хийдэг энэ чиглэлийн замыг анх 2011 онд "Энержи ресурс” компани өөрийн хөрөнгөөрөө барьж ашиглалтад оруулжээ. Харин 2013 онд тухайн үеийн Засгийн газрын шийдвэрээр уг чиглэлийн авто замыг төрийн өмчит "Эрдэнэс Монгол” компани 118 сая доллараар "Энержи ресурс” компаниас худалдан авсан. Ингэхдээ "Эрдэнэс Монгол” компани 100 саяыг нь бэлнээр, үлдсэн 18 сая ам. долларыг замын төлбөрөөс шилжүүлэх гэрээгээр төлөх нөхцөлтэйгөөр худалдан авсан байна. Уг замаар нүүрс тээвэрлэгч компаниуд тонн тутамд нэг ам.долларын зам ашиглалтын хураамж төлдөг байв. Зам ашиглалтын хураамжаас олсон энэ орлого нь замын арчлалт, засвар, шалган нэвтрүүлэх үйлчилгээний зардлыг нөхөх хэмжээнд хүрэлцэхгүй, зам засварын ажлаа цагт нь хийж чадахгүй байгаагаас тээвэрлэгч компаниудын эмх замбараагүй байдал үүсч, ид ачааллын үед 30-40 км-ийн урт дараалал үүсч, осол аваар ихээр гарах болсон байна. Энэ жил гэхэд уг замд 5.6 тэрбум төгрөгийн зам засварын ажил хийсэн ч засвар хийгдээгүй бусад хэсэгт эвдрэл гэмтэл үүсчээ. "Гашуунсухайтын авто зам” компанийн хувьд зам ашиглалтын хураамжийн төлбөрөөс менежментийн зардал, замын ашиглалт, засварын зардал, Хөгжлийн банкны зээлийн үндсэн хүү болон зээлийн эргэн төлөлтөд зарцуулдаг бөгөөд ихэнхдээ алдагдалтай ажилладаг байна.

 

2013 онд тус замыг улс худалдан авч, "Эрдэнэс-Монгол” ХХК-д шилжүүлэх Засгийн газрын шийдвэр гарах үед Тавантолгойн районд үйл ажиллагаа явуулж буй уурхай төлөөлөлтэй харилцан ярилцсаны үндсэн дээр зам ашигласны төлбөрийг тонн тутамд 1.5 ам. доллар байхаар тохиролцсон юм билээ. Одоогийн ханшаар бол 4000 орчим төгрөг. Гэтэл 2015 онд тээвэрлэгч компаниудын шахалтаар тухайн үеийн удирдлагууд зам ашигласны төлбөрийг бууруулж нэг ам.доллар болгожээ. Хамгийн сүүлд 2016 оны наймдугаар сард "Эрдэнэс-Монгол” компанийн захирлын тушаалаар нэг тонн нүүрс тээвэрлэх замын хураамжийг 2000 төгрөг байхаар шийдвэрлэжээ. Нэг доллар ч хүрэхгүй өртөг.

 

Гэтэл өнөөдөр зам ашигласны төлбөр нь зам арчлахад хаанаа ч хүрэхгүй байгаа нь энэ замаар "мөнгө хийдэг” тээврийн компаниудын хувьд "загасчны морь усгүй”-тэй адил болжээ. Зардлаа нөхөж чадахгүй байхад замын арчлалт, засварыг графикт хугацаанд нь хийнэ гэдэг бүр лөөлөө. Авто зам ашиглалтын хууль, журмын дагуу Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн замыг ашиглалтад оруулснаас хойш дөрвөн жилийн дараа ээлжит их засварыг 2015 онд хийх ёстой байсан ч хөрөнгө мөнгөний дутагдлаас болж хийж чадаагүй байна. Мөн 2019 онд тус чиглэлийн зам их засварын ажил хийх хуваарьтай бөгөөд ойролцоогоор 130 гаруй тэрбум төгрөг шаардлагатай. Гэтэл өнөөдөр өмнөх зам засварын ажил хоцрогдолтой явна.

 

Уг нь тус чиглэлийн замыг "Энержи ресурс”-ийн мэдэлд байхад тонн нүүрсийг 4.2 ам. доллараар тээвэрлэж байсан юм билээ. Өнөөдрийн ханшаар 12 мянга орчим төгрөг. Гэтэл төр мэдэлдээ авахаар замын хураамжийг бараг дөрөв дахин бууруулж, ердөө 2000 төгрөг болгожээ. Хувийн хэвшлийнх үнэтэй, төрийнх үнэгүй гэсэн дүрэм байхгүй. Хувийнхан тонныг нь 12 мянган төгрөгөөр тээвэрлэж болдог, харин төрийнхөн хоёр мянгаас илүү өртгөөр тээвэрлзж болохгүй гэх нь арай л харьцангуй. Хэрвээ төр уг замаар хийх тээврийн ашгийг ч, аюулгүй байдлыг ч хариуцах ёстой нь үнэн л юм бол замынхаа эзэн шиг загнаж, засвар, арчлалтын төлбөрийг хангалттай хэмжээнд авах л ёстой. Урьдын жишгээр, "Энержи ресурс”-т байх үеийнх шиг 12 мянган төгрөгт хүргэдэггүй юмаа гэхэд Засгийн газрын 2013 оны шийдвэрэз дагаж замын ашиглалтын хураамжаа 1.5 ам.доллар болгох боломжтой. Тээврийн компаниуд үүнийг эс зөвшөөрвөл эргээд шороон замаар нүүрсээ тээвэрлэнэ, одоо байгаагаас илүү асуудал үүсгэнэ, авто замаар тээвэрлэснээс бага хэмжээний нүүрсний экспорт хийх, тэр хэмжээгээр бизнесийн ашиг буурах нь гарцаагүй. Шороон замаар тээвэр хийх үед орлого гурав дахин буурна, алдагдал хоёр дахин нэмэгдэнэ. Энэ байдлыг хүсээгүй, хуучнаа санагалзаагүй, илүү их ашиг олъё л гэж байгаа бол тэдгээр компаниуд нүүрсээ тамаар биш, замаар тээвэрлэх ёстой. Яагаад гэвэл хариуцлагатай уул уурхай гэдэгт аюулгүй тээвэр, асуудалгүй зам ч багтдаг юм. Үүний тулд Тавантолгойн нүүрсний өгөөжийг шууд хүртэж байгаа компаниуд энэ замын, энэ чиглэлийн тээврийн аюулгүй байдлыг хариуцах ёстой. Илүү ашиг олъё, эргэлт хурдантай больё, эрсдэлгүй тээвэр хийе л гэвэл тээврийн замынхаа хураамжаар, төлбөрөөр замаа засах л ёстой. Уг нь бол тонн тутмыг нь 50-60 доллараар зарж байгаа нүүрсний компаниудын хувьд тонн тутмаас хоёр долларыг нь тээврийн замынхаа арчлалт, засварт зориулна гэдэг хэн ч горойхооргүй л мөнгө. 60 доллар тутмын хоёр доллар гэдэг бол хотын гайгүй ресторанд үйлчилгээ авсны хөлсөнд үйлчлэгчид төлдөг цайны л мөнгө шүү дээ.

 

Гэтэл Тавантолгойн нүүрсний ашгийг хүртэж, өрмийг нь хамдаг компануид хоёр доллар дээр "луу унжих” нь тэдний хувьд тээврийн ашгийнх нь дэргэд жолоочийн амь хоёр доллараас ч үнэгүй болохыг илтгэх мэт. Мөнгөний өмнө нүд улаан л гэдэг юм. Гэхдээ л хоёр доллараас хямд амь, хоёр долларын баталгаатай амь гэж хаана ч байхгүй л баймаар. Хэрвээ байдаг хийгээд компаниудад мөнгө нь илүү чухал юм бол харамч хүн хоёр дахин төлдгийг бас мартаж болохгүй. Хатуу хучилттай замгүй, хатуу хучилттай зам нь арчлалтгүй байвал харамчийнхан хоёр дахин их төлөх цаг ойрхон л байна.

 

Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн авто замаар 2013 онд 6.5 сая, 2014 онд 5.3 сая, 2015 онд 10.5 сая, 2016 оны эхний арваннэгэн сарын байдлаар 13.5 сая тонн нүүрс тээвэрлээд байна. Ирэх онуудад нүүрсний зах зээл сэргэс-нээр тээвэрлэлтийн хэмжээ 18-20 сая тоннд хүрэх тооцоо бий. Магадгүй Тавантолгойн төслийг эдийн засгийн эргэлтэд оруулбал энэ хэмжээ хоёр дахин өснө. Гэтэл Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн авто замын ТЭЗҮ-ээр бол жилд максимум нь 18 сая тонн нүүрс тээвэрлэх хүчин чадалтай. Замын арчлалт, засварыг цаг тухайд нь хийхээс гадна хүчин чадлыг нэмэгдүүлэх шаардлага бий. Хэрэв энэ чиглэлийн замын стандарт, арчлалт нь энэ шаардлагыг хангаж чадахгүй бол зах зээл дээр үнэ өссөн ч Тавантолгойн нүүрс тээврийнхээ "боол” хэвээр үлдэнэ. Ер нь бол Тавантолгойн нүүрс нь бус, төмөр зам, авто зам бүхий тээвэр нь анхдагч юм шүү дээ.



Г.БАТЖАРГАЛ /ҮНДЭСНИЙ ШУУДАН/

Хоёр доллараас ХЯМД АМЬ!!!!!
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Нэр:*
Сэтгэгдэл:
Bold Italic Underline Strike | Align left Center Align right | Insert smilies Insert link URLInsert protected URL Select color | Add Hidden Text Insert Quote Convert selected text from selection to Cyrillic (Russian) alphabet Insert spoiler
Батлах код: *
Шинэ мэдээ
“Страто” компанийн хууль зөрчсөн үйлдлүүдийг орон нутгийн удирдлагууд эсэргүүцэж байна

ТВ8 телевизийн "Экологийн цаг" нэвтрүүлэг говийн гурван  аймгийн ...

Өчигдөр, 17:18
Үнэт металл болон үнэт чулуун эдлэлийн арилжаа эрхлэх тусгай зөвшөөрлийн хүсэлтийг авч эхэлжээ

 УИХ-аас 2020 оны нэгдүгээр сарын 17-ны өдөр Санхүүгийн зохицуулах ...

Өчигдөр, 14:32
Монгол Улс дөрвөн боомтоор нүүрс экспортолж эхэллээ

 Өнөөдрөөс Хангийн боомтоор нүүрс экспортолж эхэлжээ. Манай ...

Өчигдөр, 13:49
Гуравдугаар сард 93 сая төгрөгийн татварыг нөхөн төлүүлжээ

Гаалийн байгууллага 2020 оны  гуравдугаар сард   нийт ...

Өчигдөр, 13:41
Археологийн чухал олдворууд

 2019 он бол археологчдын хувьд чамгүй олзтой жил байлаа. Учир нь тэд ...

Өчигдөр, 13:27
“Эрдэнэс Тавантолгой” компани "Страто”-д өгөх нүүрс ачилтаа зогсоолоо

   ТЭМЦЭЛ ЭХНИЙ ҮР ДҮНД ХҮРЭВ   ТВ8 телевизийн сурвалжлах ...

Өчигдөр, 13:16
Дэлхийн банк: Уул уурхайн түүхий эдийн үнэ буурахаар байна

    COVID-19 ядууралд ноцтой нөлөөлөхөөр байна Дэлхийн ...

Өчигдөр, 12:44
Хангийн боомтоор нүүрс тээвэрлэж эхэллээ

Өнөөдрөөс Хангийн боомтоор нүүрс экспортолж эхэлжээ. Манай улс ...

2020 оны 03 сарын 31, 17 цаг 58 минут
2020 оны 03 сарын 31, 15 цаг 21 минут
Алтан гулдмайн хомсдолд оржээ

 "Зууны мэдээ” сонин, "Голомт Капитал” ҮЦК-тай хамтран олон улсын ...

2020 оны 03 сарын 31, 15 цаг 01 минут
Нам даралтын зуухнуудад түүхий нүүрс хэрэглэхийг хориглоно

 Шинэ коронавирусийн халдвар манай улсад бүртгэгдсэнтэй холбоотойгоор ...

2020 оны 03 сарын 31, 14 цаг 51 минут
Хүний мөр огт гараагүй онгон дагшин 10 газар

 Манай гараг дээр хүний хөлд өртөөгүй газрууд байдаг гэвэл та ...

2020 оны 03 сарын 31, 14 цаг 47 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой”-н ажилтныг АТГ-аас шалгасан асуудал байхгүй гэв

 "Эрдэнэс Тавантолгой” компани 1072 хувьцааны ногдол ашгийг олгох ...

2020 оны 03 сарын 31, 13 цаг 04 минут
Долларын шинэ урсгал нээж байж л тахлын эдийн засгийн хямралыг мэнд давна

-Сонгуулиар  бүрдэх  шинэ засагт Тахлын дараа тоглох хөзөр ...

2020 оны 03 сарын 31, 11 цаг 51 минут
Дорнод аймагт 3.8 магнитудын хүчтэй газар хөдөлжээ

Дорнод аймгийн Матад сумын Буян-Өндөр багийн “Тосон-Уул” ...

2020 оны 03 сарын 31, 10 цаг 59 минут
Уурхайгаас төрөх ИХ НАЯДТАН !!!

 УИХ-ын гишүүн Б.Чойжилсүрэнгийн төрсөн дүү Б.Балдоржийн уурхайгаас ...

2020 оны 03 сарын 30, 19 цаг 09 минут
Дэлхийн эдийн засагт 1 их наяд долларын хохирол учруулна

  Олон улсын валютын сан “Covid-19”-ийг 2008 оны олон ...

2020 оны 03 сарын 30, 18 цаг 08 минут
Газрын тосны үнэ сүүлийн 17 жилийн хамгийн доод хэмжээнд хүрлээ

Өнөөдөр дэлхийн түүхий газрын тосны үнэ ханш сүүлийн 17 жилийн хугацааны ...

2020 оны 03 сарын 30, 17 цаг 53 минут
Steppe Gold хүдэр боловсруулах үйлдвэрлэлээ эхэллээ

 Steppe Gold компани "Алтан цагаан овоо” ордын хүдэр боловсруулах ...

2020 оны 03 сарын 30, 14 цаг 10 минут
Д.Одхүү: Өөрийнхөө нутагт урсаж байгаа голын усыг ашиглах эрх нь энэ ард түмэнд байгаа

УИХ-ын гишүүн асан, АН-ын Үндэсний бодлогын хорооны гишүүн Д.Одхүүг ...

2020 оны 03 сарын 30, 14 цаг 03 минут
Алтны үнэ өсөж, газрын тосны ханш улам уруудсаар байна

    Нүүрсний экспорт эргэн сэргэснээр валют импортлох ...

2020 оны 03 сарын 30, 13 цаг 56 минут
Монгол Улсын гадаад ӨР 43 тэрбум ам.долларт хүрчээ

1. Гуамын аралд 90 сая $ 2. Виржини аралд 50 сая $ 3. Голландад 110 сая $ ...

2020 оны 03 сарын 30, 13 цаг 52 минут
Шивээхүрэнгийн боомтоор нүүрс тээвэрлэж эхэллээ

Шивээхүрэнгийн боомтоор өнөөдөр өглөөний 08:00 цагаас эхлэн нүүрс ...

2020 оны 03 сарын 30, 13 цаг 16 минут
Нүүрсний тээвэр эхэлсэн ч Хятадын талаас татан авалт сайнгүй байна

 Гэхдээ  03 сарын 15-аас  эхлэн уул уурхайн бүтээгдэхүүний ...

2020 оны 03 сарын 28, 17 цаг 53 минут
В.Путин ОХУ-Монгол-Хятадыг холбох “Сила Сибири-2” хийн хоолойн төслийг эхлүүлэхийг үүрэг болгожээ

Монгол Улсын Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүхийн өнгөрсөн оны арванхоёрдугаар сард ...

2020 оны 03 сарын 28, 14 цаг 44 минут
"Газпром" хийн хоолойгоо Монголын нутаг дэвсгэрээр дамжуулан тавих боломжтой боллоо

 Гуравдугаар сарын 27-ны өдөр Оросын Ерөнхийлөгч Владимир Путин ...

2020 оны 03 сарын 28, 14 цаг 31 минут
АМНАТ-өөс 1.4 тэрбум төгрөг төвлөрүүлжээ

 Өнгөрсөн онд Монгол Улс  уул уурхайн салбараас 3.1 их наяд ...

2020 оны 03 сарын 28, 14 цаг 07 минут
ФОТО: Байгаль эхийн урлан

"Nature TTL Photographer 2020" байгалийн гэрэл зургийн уралдааны шилдэгүүд ...

2020 оны 03 сарын 27, 19 цаг 01 минут
“Страто” ХХК-ийн хууль бус үйл ажиллагааг таслан зогсоох ШААРДЛАГА хүргүүллээ

 "Страто” ХХК-ийн хууль бус үйл ажиллагааг таслан зогсоох шаардлагыг ...

2020 оны 03 сарын 27, 17 цаг 29 минут
Молиго модон хошного

90 оноос хойш манай улс хөгжиж өөрсдийн томоохон бизнесмэнүүдтэй болсоон. ...

2020 оны 03 сарын 27, 10 цаг 15 минут
2020 оны 03 сарын 27, 09 цаг 39 минут
Газрын тосны үнэ сэргэж байна

 Газрын тосны үнэд сэргэлт ажиглагдаж эхэлжээ.Тухайлбал өнөөдөр ...

2020 оны 03 сарын 26, 18 цаг 40 минут
Тоон үзүүлэлтүүд унаж, таагүй ирээдүйг зөгнөж эхэллээ

Шинэ коронавирусийн COVID-19 халдвар Монголын эдийн засаг, бизнесийн ...

2020 оны 03 сарын 26, 14 цаг 58 минут
Нефтийн үнэ 30 ам.доллар давжээ

 МОСКВА. /RIA Novosti/. Дэлхийн зах зээлд нефтийн үнэ 6-7 хувиар ...

2020 оны 03 сарын 26, 14 цаг 50 минут
Өмнөд Африк дахь усны хомсдолыг авлига нэмэгдүүлж байна

 2017 оны ган гачгийн үеэр Өмнөд Африкийн хамгийн том хот болох Кэйп ...

2020 оны 03 сарын 26, 13 цаг 46 минут
Говьчууд, говийн байгальд аранга болсон СТРАТО

 ТВ8 телевизийн сурвалжлах баг Өмнөговь аймгийн Цогтцэций, Дундговь ...

2020 оны 03 сарын 25, 17 цаг 12 минут
Манайхан нууж, гадныхан илчилсэн "Өндөр наран" буюу "хоёрдох Оюутойгой"

ГЭМТ БҮЛЭГЛЭЛИЙГ ЗАСГААС ЗАЙЛУУЛАХГҮЙ БОЛ МОНГОЛЫН БАЯЛГАА МОНГОЛЧУУД ...

2020 оны 03 сарын 25, 16 цаг 55 минут
Рио Тинто: Өмнөд Африк дахь төслөө “Ковид-19” вирусний улмаас түр зогсооно

 Уул уурхайн Рио Тинто компани Өмнөд Африк дахь титаны "Richards ...

2020 оны 03 сарын 25, 13 цаг 29 минут
COVID-19 гарснаас хойш Италийн Венеци хотын ус олон жилийн дараа анх удаагаа тунгалаг болжээ

COVID-19 гээд бид тусгаарлагдаж байх хугацаанд байгаль дэлхий маань амарч ...

2020 оны 03 сарын 25, 11 цаг 33 минут
Монгол орны нутагт он гарсаар 3.5 магнитудаас дээш хүчтэй газар хөдлөлт 19 удаа болжээ

Өнөөдөр буюу гуравдугаар сарын 25-ны өдөр “Газар хөдлөлтийн аюулаас ...

2020 оны 03 сарын 25, 11 цаг 25 минут
Нүүрсний ЭКСПОРТ сэргэв

 Гашуунсухайтын хилийн боомтын нүүрс экспорт өчигдрөөс сэргэв. ...

2020 оны 03 сарын 25, 10 цаг 39 минут
Хууль бусаар ашигт малтмал хайх, ашиглах, олборлох гэмт хэргээс урьдчилан сэргийлье

 Сэлэнгэ, Төв аймгуудын нутаг дэвсгэрт хууль бус аргаар ашигт малтмал ...

2020 оны 03 сарын 25, 10 цаг 35 минут
Цэвдэг уствал усгүй болно!!!

Дэлхийн 48 улс орны газар нутгийг ямар нэгэн хэмжээгээр цэвдэгт бүс нутаг ...

2020 оны 03 сарын 24, 17 цаг 47 минут
С.Баярцогтод холбогдох үйлдлийг хэрэгсэхгүй болгоогүй гэв

"Оюутолгой” төслийн хөрөнгө оруулалтын гэрээ байгуулахдаа эрх мэдэл, албан ...

2020 оны 03 сарын 24, 16 цаг 03 минут
С.Баярцогттой холбоотой Оюу толгойн хэргийг Нийслэлийн прокуророос хүчингүй болгожээ

Монгол Улсын Ерөнхий сайд асан С.Баяр болон ЗГХЭГ-ын дарга асан С.Баярцогт ...

2020 оны 03 сарын 23, 17 цаг 29 минут
Гашуун сухайт боомтоор нүүрсний экспорт эхэллээ

Улсын Онцгой комиссын шийдвэрээр дөрөвдүгээр сарын нэгэн хүртэл ...

2020 оны 03 сарын 23, 16 цаг 08 минут
Венесуэль шатахуун түгээх станцуудаа хаана

Венесуэлийн Засгийн газар коронавирусийн халдварын тархалтыг зогсоохоор ...

2020 оны 03 сарын 23, 15 цаг 52 минут
Цагааннуурын боомтыг өнөөдрөөс хаана

Боомтуудаар Монгол Улс руу нэвтрүүлэх хөдөлгөөнийг хязгаарлах хугацааг мөн ...

2020 оны 03 сарын 23, 13 цаг 11 минут
2020 оны 03 сарын 23, 13 цаг 08 минут
Хятад ажилчид оруулж ирнэ, ирэхгүй гэсэн маргааны цаана...

Хятал ажилчид оруулж ирнэ ирэхгүй гэсэн маргаанаас үүдэн өөрийн санаа ...

2020 оны 03 сарын 23, 12 цаг 14 минут

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

"Монголын Геологийн есөн эрхэм" номын нээлт боллоо
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани