Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

АМЬ ЗАЛГИДАГ "ЖИМ"

АМЬ ЗАЛГИДАГ "ЖИМ"

 

Гашуунсухайтын авто зам ачааллаа дийлэхгүй хаагдахад ойрхон байна

Говийн тэнгэрт тоос бужигнаж, газарт автомашинууд сүлжилдэнэ. Урд зүгийн хил хүртэл 239 км үргэлжлэх замд "хар алт” ачсан том машинууд харанхуйд гялалзах одод, өглөөний нарыг үл ажран зогсоо зайгүй давхиж байна. Өмнөговь аймгийн "Энержи Ресурс”, "Эрдэнэс Тавантолгой”, ‘Тавантолгой”, "Ухаа худаг” зэрэг нүүрсний бүлэг ордоос өдөрт нүүрс ачсан 1000-1300 гаруй хүнд даацын автомашин Гашуунсухайтын хилийн боомт хүртэлх 239 км автозамыг туулж, урд хөршийг зорьдог. Тиймээс энэ зам бол манай улсын нийгэм, эдийн засагт өндөр ач холбогдолтой, нүүрсний экспортын гол гүүр билээ. Сүүлийн жилүүдэд дэлхийн зах зээлд дээрх нүүрсний үнэ өсч, экспорт нэмэгдсэнтэй холбогдуулан ачааллаа дийлэхээ больжээ. Үүнээс болж хатуу хучилттай зам эвдэрч, энд тэндгүй хагарч, нүх үүсч, зам тээврийн осол ихээр гарч байна.

 

Цементээр бэхжүүлсэн бетон хучилттай, 10 гаруй метр өргөн, жилд 18 сая тоннын даацтай тус замыг 2011 онд "Энержи ресурс” компани өөрийн хөрөнгөөр барьж, ашиглалтад оруулсан. 2013 онд Засгийн газрын шийдвэрээр уг авто замыг төрийн өмчит "Эрдэнэс Монгол” компани худалдан авч, Тавантолгойн компаниудын дундын өмч болжээ. Ингээд Говийн зам ХХК-д автозамын ашиглалт, тээврийн горимыг хэвээр хадгалах, засвар арчлалт зэргийг гүйцэтгүүлэхээр болсон юм.

 

Өнгөрсөн жил энэ авто замаар нийт 16.3 сая тонн нүүрс тээвэрлэж, 31.33 тэрбум төгрөгийн орлого төвлөрүүлсэн. 2013 онд 6.6 сая тонн нүүрс тээвэрлэж байсан бол өдгөө түүнээс арав дахин их хэмжээгээр нүүрс тээвэрлэдэг болжээ. Үүнээс үүдэн замын эвдрэл, гэмтэл их гарч, өнгөрсөн онд 200 гаруй осол, зөрчил гарч, зам, тээврийн ослоор таван хүний амь нас эрсэдэж байна. Энэ байдлаар тээвэрлэлтийн хэмжээ ирэх жилүүдэд 18-20 сая тоннд хүрэх тооцоо гарчээ.

Гэвч Гашуунсухайтын зам жилд 18 сая тонноос илүү нүүрс тээвэрлэх боломжгүй аж.

 

80 ГАРУЙ КОМПАНИИН 4700 ТЭЭВРИЙН ХЭРЭГСЭЛ ЗОРЧИЖ БАЙНА
Өмнөговь аймгийн Ханбогд суман дахь цагдаагийн тасгийн дарга, дэд хурандаа Д.Баярбат "Гашуунсухайтын авто зам нь Өмнөговь аймгийн гурван сумын нутаг дэвсгэрийг дайрдаг. Түүнээс 160 орчим км нь манай сумын нугаг дэвсгэрт харьяалагддаг. Өнгөрсөн оны арваннэгдүгээр сарын байдлаар нүүрсний тээвэрлэлт огцом нэмэгдсэн. Үүнтэй холбоотойгоор хилийн боомтын ачаалал ихэсч, дараалалд зогсох машины цуваа 40-50 км урт үргэлжлэх болсон. Энэ замаар одоогийн байдлаар 80 гаруй компанийн 4700 тээврийн хэрэгсэл зорчиж байна. Өдөрт нүүрс ачсан мянга гаруй тээврийн машин өнгөрдөг. Тиймээс оны өмнөөс 15 гаруй цагдаагийн албан хаагч нэмж, түр үүрэг гүйцэтгүүлж байна. Энэ оны хоёрдугаар сараас Цагаан хадны хилийн боомт дээр гэрээт цагдаагийн хэлтэс байгуулагдсан. Энэ тасаг 17 хүний бүрэлдэхүүнтэйгээр тус хилийн боомт болон нүүрс тээвэрлэлтийн авто замын хэрэг зөрчлийг хариуцан ажиллаж байгаа. Гэсэн ч хүн, хүчээр дутагдсаар л байна. Манай сум 1.5 сая га талбайтай. Сумын төвөөс хамгийн ойр байрладаг баг 70 км-ын зайтай. Тэгэхээр хэрэг, зөрчил гарлаа гэхэд дор хаяж 70 км замыг туулах шаардлагатай юм” гэв.

 

"Далан гол” компанийн жолооч А.Сүхбат "Би Тавантолгойгоос Гашуунсухайт хүртэл нүүрс тээвэрлээд гурван жил болж байна. Нэг удаагийн тээвэрлэлт хийгээд 270-300 мянган төгрөг авдаг. 14 хоногийн турш ажиллаад долоо хоног амардаг юм. Ажлын нөхцөл үнэхээр хүнд байна. Өдөр болгон л зам дээр осол гарч байна шүү дээ. Жолооч нар замаа'хэзээ янзлах юм бол гэж өдөр болгон л ярьж байна. Ядаж засч, янзлаасай билээ” хэмээв.

 

Осол гарч буйн дийлэнх шалтгаан нь согтуугаар жолоо барьсан, тээврийн хэрэгсэлд шахуулсан, тээврийн хэрэгслийн бүрэн бус байдлыг хангаагүй, гүйцэж түрүүлэх үйлдлийг буруу хийсэн, урсгал сөрсөн, нүүрс асгарсан, автомашин хоорондын зайгаа бариагүй, хурд хэтрүүлсэн зэргээс болжээ. 2014, 2015 онд дэлхийн зах зээлд нүүрсний үнэ буурч, экспорт багассантай холбоотойгоор замын ачаалал харьцангуй багассан ч, өнгөрсөн оноос ачаалал эргээд нэмэгдэж, осол аваар гарах болжээ. Зам дээр энд тэндгүй хагарал, нүх үүсч, эвдэрсэн учраас автомашинууд эвдэрсэн хэсгийг тойрохын тулд баруун талын дүрмээ баримтлахгүйгээр урсгал сөрөн зорчиж байна. Энэ нь эсрэг урсгалд явж буй машин болон замын хажууд зогссон машинтай мөргөлдөж, осол аваар гаргах нөхцөлийг бүрдүүлж байгаа юм.

 

Уг нь замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын дүрэмд хүнд даацын ачаатай машин 40, ачаагүй нь 50 км цагийн хурдтай явах ёстой гэж хязгаарласан байдаг аж. Гэвч үүнийг мөрддөг жолооч цөөхөн байна. 3.5 тонн жинтэй суудлын тэрэг, 40 км цагийн хурдтай явж байгаад тоормоз гишгэхэд 14.5 метрийн зайд эцсийн зогсолт хийх боломжтой. Харин 100 гаруй тоннын даацтай машин 40 км цагийн хурдтай явж байгаад тоормоз гишгэхэд 14.5 зайд зогсох боломжгүй. Жингээрээ түрээд л урд байгаа зүйлээ хамаад явдаг гэнэ. Тийм учраас осол, аваар гарах нь буурахгүй байгааг цагдаа нар хэлж байлаа.

 

Мөн тээврийн олон улсын стандартад зааснаар жолооч 200 км тутамд 15 минут амрах ёстой байдаг аж. Амрах боломжгүй бол ээлжийн жолоочтой байх ёстой гэнэ. Гэвч энэ стандартыг мөрддөг жолооч байхгүй. Тэд аль болох хурдан давхиж очоод нүүрсээ буулгачихаад, мөнгөө авах л хүсэлтэй. Тийм учраас тэд өдөр, шөнөгүй нойр, хоолгүй давхиж, бас "Мими” хэмээх сэргээшийн төрлийн нунтаг бодис хэрэглэж буй тухай хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр олон удаа мэдээлж байсан.

 

ЭНЭ ОН ГАРСААР ГАШУУНСУХАЙТЫН ЗАМД ТАВАН ХҮН НАС БАРЖЭЭ
Өмнөговь аймгийн Ханбогд суман дахь цагдаагийн тасгийн дарга, дэд хурандаа Д.Баярбат "БНХАУ-ын ӨМӨЗО-ны Баяннуур аймагт энэ бодисыг мэддэггүй хүн байхгүй. Тэнд бараг л энгийн хэрэглээ болчихсон шүү дээ. Хятадууд маш их хэрэглэдэг. Тиймээс 1992 онд тус улстай хиллэсэн хилийн боомтууд нээгдсэнээс хойш манайд дэлгэрч эхэлсэн. Тухайн үед хүмүүс энэ талаар сайн мэддэггүй, анзаардаггүй байсан болохоос биш манайд орж ирээд 15 жил болж байна. 2009-2010 оны үед нүүрс тээвэрлэлтийн жолооч нарын 40-50 хувийг БНХАУ-ын иргэд эзэлж байсан нь энэ бодисыг дэлгэрүүлэх гол шалтгаан гэж хэлж болно. Тухайн үед Цагаан хадны хилийн боомт дээр нэг боодлыг нь 5-10 юаниар зардаг байсан. Мөн өнгөрсөн гуравдугаар сард гурван жолооч метилийн спирт уусны улмаас хордож нас барсан хэрэг гарсныг олон нийт сайн мэдэж байгаа. Саяхан аймгийн цагдаагийн хэлтэст нэг жолооч залгаад "Ханбогд сумын Жавхлант багийн ойролцоо нүүрс тээвэрлэлтийн замд явж байгаад хоёр хүн дайраад алчихлаа” хэмээн уйлаад залгасан. Тэгээд дуудлагын дагуу яваад очиход тэнд ямар ч хүн нас бараагүй байсан. Тэр жолооч зүгээр л хий юм хараад машинаа хажуугийн далан руу унагаачихсан байсан. Тэгээд жолоочийг эмнэлэгт шинжилгээнд хамруулахад янз бүрийн бодис хэрэглэсэн нь тогтоогдоогүй. Тухайн жолооч олон хоног нойр, хоолгүй явснаас болж ийм байдалд хүрсэн байгаа юм” гэв.

 

Сүүлийн жилүүдэд тус бодисын хэрэглээ нэмэгдэх болсон учраас улсын зүгээс зохих хэмжээнээс хэтрүүлэн хэрэглэхийг хоригложээ. Харин манай улсын хувьд энэ сарын 11 -нд болсон УИХ-ын чуулганы Эрүүгийн хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах хуулийн төслийг хэлэлцэх үеэр энэ бодисыг хилээр оруулж ирэхийг хориглосон заалт оруулсан билээ. Гэвч тус бодисыг хэрэглэсэн этгээдэд зохих хуулийн хариуцлага хүлээлгэх эрх зүйн орчин бүрдээгүй байна. Учир нь бодисонд агуулах мансууруулах, сэтгэцэд нөлөөлөх хэмжээ бага учраас эмийн түүхий эд хэмээн тодорхойлсон тул мансууруулах бодистой холбоотой гэмт хэрэгт хамааруулах боломжгүй аж. Өнгөрсөн гурван жилийн хугацаанд энэ төрлийн гэмт хэргийн шинжтэй гомдол мэдээлэл 11 бүртгэгдэж, шүүхээр таван хэргийг шийдвэрлэн, гурван материалыг эрүүгийн хэрэг үүсгэхээс татгалзан, мөрдөн байцаалтад гурван хэрэг шалгаж байгаа гэнэ.

 

ХЯТАДЫН КОМПАНИУД ЗӨВХӨН АМАН ТОХИРОЛЦОО ХИЙЖ, НҮҮРС АВДАГ
Жолооч Х.Дорждэрэм "Би Хятад эзэнтэй компанийн жолоочоор таван жил ажиллаж байна. Сүүлийн жилүүдэд замын ачаалал огцом нэмэгдсэн. Дээр нь нүүрс ачих, буулгах, хилийн боомтоор дамжих зэрэгт маш их хугацаа алдаж, хонон өнжин дугаарлаж байна шүү дээ. Гашуунсухайтын хилийн боомт дээр очоод дунждаар 24-36 цаг хүлээдэг. Хүлээсний эцэст шалган нэвтрүүлэх цэг дээр бас дугаарлана. Монголын хил дээр хоёр хүн, Хятадын хил дээр нэг хүн бичиг баримт шалгаж, тамга дардаг ч манай хилийн боомт үнэхээр удаан. Бүртгэлийн системийн сүлжээний интернэт нь үе үе тасарчихдаг. Техник технологийн шинэчлэлт хийгээгүй удсан юм шиг байна лээ. Би сард 7-8 удаа тээвэрт гардаг. Бид хөдөлмөрийн гэрээ гэж хийдэггүй зөвхөн аман тохиролцоо хийж цалинждаг. Тийм болохоор бидний аюулгүй, эрүүл орчинд ажиллах нөхцөл огт хангалтгүй. Нүүрсээ аваачих ёстой газар нь хүргэж л байвал тэдэнд бидний асуудал огт хамаагүй. Гэхдээ Хятадын компаниуд аман тохиролцоо хийдэг ч нэг удаагийн тээвэрлэлтэд дотоодын компаниудаас 100 мянган төгрөгөөр илүү цалин амлаж, цагтаа өгдөг юм. Тийм учраас бид нийгмийн даатгал төлөхгүй, том оврын хүнд даацын машин жолоодох үнэмлэхтэй байхад л болно. Харин Монгол компаниуд гэрээ хийж, нийгмийн даатгалын шимтгэл төлдөг ч цалингаа цагтаа өгдөггүй. Замд зоогийн газар, бие засах газар, засварын цэгүүд бий. Гэхдээ хэрэв бие муудах юм уу осол гаргаж яаралтай тусламж авахаар бол хамгийн багадаа 130 гаруй км явж Ханбогд сумын төв орж эмнэлгийн үйлчилгээ авах боломжтой. Хааяа гэдэс дотор муухайрч, толгой өвдөхөд өвчин намдаах эм уугаад л аргална даа” гэв.

 

Монгол Улс нүүрсний нөөцөөрөө дэлхийд эхний аравт багтдаг. Манай улстай нөөцөөрөө эн зэрэгцэж буй орнууд бүгд төмөр зам барьж, тээвэрлэлтийн асуудлаа шийдчихсэн. Гэтэл бид өнөөг хуртэл шороо тоостой, эвдэрч муудсан замаар нүүрсээ зөөсөөр л, төмөр зам барих асуудал хэдэн жилээр сунжирсаар л байна. 2013 онд Тавантолгойгоос Гашуунсухайтьш хилийн боомт хүртэл төмөр замын барих ажлыг Хөгжлийн банкны санхүүжилтээр эхэлсэн ч 2014 оны сүүлээр Хөгжлийн банк санхүүжилтээ зогсоосон.

 

Үүний улмаас гүүр хоолой, суваг шуудууны ажлыг гүйцээж чадалгүй өнөөг хүрлээ. Одоо тэнд овоолсон шорооноос өөр зүйл алга. Төмөр замын нэг тонн километрт зарцуулах эрчим хүч, түлшний хэрэглээ авто замтай харьцуулахад хоёроос гурав дахин бага байдаг. Дээр нь авто тээврийг бодвол замын бартаа, саад бага учраас осол аваар гарах магадлал багатай, цаг хугацаа хэмнэнэ гээд олон давуу тал бий. Засгийн газрын 2016-2020 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрт тусгагдсан бүх аймгийн төвийг нийслэл хоттой хатуу хучилттай авто замаар холбож дуусгах зорилтын хүрээнд Тавантолгой-Гашуунсухайг чиглэлийн их даацын 250 орчим км авто замын ажлыг энэ сард эхлүүлж, 18 сарын хугацаанд барьж дуусгахаар хөрөнгө оруулагч талтай хэлцэл хийж байгаа гэсэн ч одоогийн байдлаар засварын ажил эхлээгүй л байна. Мөн Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын барилгын ажлыг дуусгах асуудлыг Тавантолгойн нүүрсний ордод хөрөнгө оруулах сонирхол бүхий этгээдтэй хэлэлцээ хийж шийдвэрлэхээр ажиллаж байгааг дуулгасан. Энэ хэлэлцээ үр дүнд хүрэх эсэх нь тодорхойгүй. Далайд гарцгүй манай оронд төмөр замыг хөгжүүлэх зайлшгүй шаардлагатай. Бензин, шатахуунаар ажилладаг автомашины утаа униар, түгжрэл нь байгаль орчин, эрүүл мэндэд сөрөг нөлөө үзүүлж, бохирдуулсаар байна. Дээр нь ашигт малтмалын арвин нөөцтэй хэрнээ өнөөг хүртэл төмөр замгүй байгаа нь хөрөнгө оруулагчдыг гонсойлгосоор байгаа. Бид уул уурхайн зориулалттай төмөр замаа ч тавиагүй байхад дэлхийн бусад оронд галт тэрэгний тулшийг цахилгаанаар орлуулж, эрчим хүчээ хэмнэн, байгаль орчныг бохирдуулахыг багасгахаар зорьж байна. Тиймээс эдийн засгийн хөгжлийн лугших судас болсон төмөр зам барих төслөө "амилуулж”, томоохон ордуудаа эдийн засгийн эргэлтэд оруулах шаардлагатай байна.


Ш.ЦОГЗОЛМАА /ҮНДЭСНИЙ ШУУДАН/ 


АМЬ ЗАЛГИДАГ "ЖИМ"
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Нүүрс болон баяжмалын экспортын хэмжээ огцом буурав

     2021 оны гуравдугаар сард "Оюутолгой” компанид ...

Өчигдөр, 12:17
Хятадын импортод нөлөөлсөн Монгол нүүрсний таатай ирээдүй

      БНХАУ-ын Гаалийн ерөнхий газраас тус улсын ...

Өчигдөр, 09:05
Монголын нүүрс моод болох цагсан

    БНХАУ-Австралийн харилцаа улам дордож, нүүрсний ...

2021 оны 04 сарын 13, 15 цаг 22 минут
Оюутолгойд Монголын эрх ашгийг хангаж, гэрээг сайжруулах хэлэлцээ эхлэв

      Монголын Засгийн газар,  Оюутолгойн хөрөнгө ...

2021 оны 04 сарын 13, 09 цаг 38 минут
"ОЮУ ТОЛГОЙ"-Н ХЭЛЭЛЦЭЭ: Татвар, зардлын хувь, зээлийн хүүг бууруулна

 Олон жилийн дараа Оюу толгойн хөрөнгө оруулалтын гэрээг сайжруулах ...

2021 оны 04 сарын 12, 15 цаг 37 минут
2021 оны 04 сарын 12, 14 цаг 44 минут
Балтын хуванд үл мэдэгдэх байгалийн антибиотик илэрчээ

 АНУ-ын судлаачид Балтын хувны бүтэц, найрлагыг судлах явцад дотор нь ...

2021 оны 04 сарын 12, 13 цаг 07 минут
Газрын тос дамжуулах хоолой барих төсөлд 20 компани оролцох хүсэлтээ ирүүлжээ

 Монгол Улсын Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн яам олон улсад нэр хүнд ...

2021 оны 04 сарын 12, 12 цаг 51 минут
ЦУВРАЛ 1 I Таван голыг “тамлахаар” ирсэн “Мон Ураниум Ресурс” ХХК-ийг Эрдэнэцагааныхан эсэргүүцэж байна

Монгол орны зүүн хязгаар Сүхбаатар аймгийн Эрдэнэцагааны тал нутагт хүн ...

2021 оны 04 сарын 12, 11 цаг 44 минут
Гашуунсухайт боомтоор өдөрт 20 машин гарч байна

 Гашуунсухайт-Ганц мод боомтоор өдөрт дунджаар 20 машин нэвтэрч буй ...

2021 оны 04 сарын 12, 11 цаг 16 минут
2021 оны 04 сарын 12, 10 цаг 44 минут
“Туркойз Хилл Ресурс”, “Рио Тинто” хоёр хэлэлцээ угтан ТОХИРОЛЦЛОО

    Монголын Засгийн газрын Ажлын хэсэг Улаанбаатарт ...

2021 оны 04 сарын 12, 10 цаг 16 минут
Cент-Винсент арлын галт уул дэлбэрчээ

 КИНГСТАУН. /BBC/. Карибын тэнгисийн Сент-Винсент арал дээр ...

2021 оны 04 сарын 12, 10 цаг 07 минут
Ногоон бүсэд зорчихдоо галын аюулгүй байдлаа хангахыг анхааруулж байна

 Иргэдийн санамсар болгоомжгүй байдлын улмаас 25 удаа шар өвсний ...

2021 оны 04 сарын 08, 15 цаг 00 минут
Оюутолгойн хэлэлцээр: Хожил хоёр тийшээ

      Монголын Засгийн газар Оюутолгойн хөрөнгө оруулагч ...

2021 оны 04 сарын 08, 10 цаг 03 минут
“Рио Тинто”-гийн “дургүй” Валютын хуулийг УИХ гурван жил гацаав

2018.6.19. Ерөнхийлөгч Х.Баттулга Валютын зохицуулалтын тухай хуульд ...

2021 оны 04 сарын 07, 11 цаг 55 минут
“Баганат Өргөө” компани цэвэр усны шугам дээр зөвшөөрөлгүй барилга барьж байна

  Өнгөрсөн 3 сарын 13-ны өдөр нийслэлийн Байнзүрх дүүргийн 8-р ...

2021 оны 04 сарын 06, 10 цаг 55 минут
Импортын хамгийн том боомт тэг зогсоод 15 хонож байна

 Коронавирусын халдвар дотоодод эрчимтэй нэмэгдэж байгаатай зэрэгцэн ...

2021 оны 04 сарын 05, 10 цаг 36 минут
ОХУ нүүрсний экспортоо нэмэгдүүлэхийн тулд шинэ төмөр зам барина

 Хятадын  Засгийн газраас өнгөрсөн оны аравдугаар сараас ...

2021 оны 04 сарын 05, 08 цаг 48 минут
50 мянган долларын биткойн 270 тонн нүүрстөрөгч ялгаруулж байна

 Огцом өсөлтийг үзүүлж 60 мянган ам.долларт хүрээд байсан биткойны ...

2021 оны 04 сарын 02, 18 цаг 59 минут
Х.Нямбаатар: Оюутолгойн зардлыг шинжилсэн дүгнэлт 6-р сард гарна

 Улсын Их Хурлын 2021 оны хаврын ээлжит чуулганы өнөөдрийн ...

2021 оны 04 сарын 02, 18 цаг 04 минут
Аргентинаас 80 сая жилийн өмнө амьдарч байсан үлэг гүрвэлийн яс олджээ

 БУЭНОС-АЙРЕС. /Sky News/. Аргентины Сан-Луис хотын Үндэсний их ...

2021 оны 04 сарын 02, 11 цаг 13 минут
Сонгуулийн өмнөх улс төрийн цикл ба хоёр ахлагчийн БАЙР СУУРЬ

Монголын Засгийн газрын Ажлын хэсэгтэй нүүр тулсан хэлэлцээ хийхээр багаа ...

2021 оны 04 сарын 02, 10 цаг 56 минут
Оюу толгой аз уу?, эз үү?

      Оюу толгой орд ашиглах гэрээнд гарын үсэг зурсан ...

2021 оны 04 сарын 02, 10 цаг 47 минут
О.Мөнхжаргал: “Эрдэнэс-Таван толгой”-н бонд хадгаламжийн хүүгээс ч өндөр өгөөж өгнө

   Ц.Баасансүрэн : Өдрийн сонин   "Эрдэнэс-Таван толгой” ...

2021 оны 04 сарын 02, 10 цаг 47 минут
Оюутолгойн гэрээ “жонхуу” болсон түүхээс

      Одоогоос 11 жилийн өмнө буюу 2010 оны 3 дугаар ...

2021 оны 04 сарын 02, 10 цаг 46 минут
"Оюутолгой"-н хөрөнгө оруулагчид АРБИТРЫН МАРГААНЫГ түр хойшлуулахыг Монголын талаас хүсчээ

УИХ-ын 2021 оны хаврын ээлжит чуулганы өчигдрийн (2021.04.01) үдээс хойших ...

2021 оны 04 сарын 02, 10 цаг 20 минут
2021 оны 04 сарын 01, 17 цаг 13 минут
Хятадын Сэхэ боомт Монголын нүүрсний тээврийг нэвтрүүлэхээ ЗОГСООЛОО

 Хятадын тал Шивээхүрэн-Сэхэ боомтоор Монголын  уул уурхайн ...

2021 оны 04 сарын 01, 11 цаг 55 минут
ЭТТ бондын арилжаа эхэллээ

 "Эрдэнэс тавантолгой” ХК-ийн ЭТТ бондын анхдагч зах зээлийн ...

2021 оны 03 сарын 31, 10 цаг 26 минут
Оюу Толгойн хөрөнгө оруулагчдын маргаан хурцадлаа

 Тийм ээ, та буруу сонсоогүй. Тэртээ тэргүй олон асуудалтай байгаа ...

2021 оны 03 сарын 29, 11 цаг 02 минут
“Эрдэнэс-Тавантолгой” ХК-ийн өрийн хэрэгслийг үнэт цаасны бүртгэлд бүртгэлээ

 Засгийн газрын 2021 оны 42 дугаар тогтоолын хавсралтаар баталсан ...

2021 оны 03 сарын 29, 10 цаг 46 минут
2021 оны 03 сарын 29, 09 цаг 59 минут
Оюутолгой: Үл ойлголцлын уг сурвалж, түүнийг арилгах боломж

 Оюутолгой төслийн үр өгөөжийн талаар хөрөнгө оруулагчид ба ...

2021 оны 03 сарын 29, 09 цаг 43 минут
"Шунхлай трейдинг" ХХК дархан цаазат газар ШТС барих ажлыг зөвшөөрөлгүйгээр эхлүүлжээ

Хан-Уул дүүргийн 11-р хорооны нутаг дэвсгэрт Богинын амын уулзварт буюу ...

2021 оны 03 сарын 26, 18 цаг 16 минут
"Рио Тинто" хөрөнгө оруулагч юм уу, эсвэл зээл зуучлагч юм уу гэдгийг тодорхой болгох хэрэгтэй

 Эрдэс баялгийн үндэсний нийгэмлэгийн гишүүн, доктор Х.Владимир  ...

2021 оны 03 сарын 26, 18 цаг 00 минут
Оюу толгой ордын ашиглалтад хяналт тавих Түр хороог 24 гишүүний бүрэлдэхүүнтэй байгууллаа

УИХ-ын чуулганы өнөөдрийн /2021.03.26/ хуралдаанаар "Түр хороо байгуулах ...

2021 оны 03 сарын 26, 17 цаг 34 минут
Оюутолгойг тойрсон бас нэг асуудал үүслээ

      АНУ-ын хедж сан Рио Тинто группийг Монгол дахь ...

2021 оны 03 сарын 26, 11 цаг 58 минут
УУХҮЯ: Газрын тос дамжуулах хоолой барих төслийн урьдчилсан сонгон шалгаруулалт эхэллээ

 Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийн дамжуулах хоолой барих төслийн ...

2021 оны 03 сарын 25, 17 цаг 21 минут
Vortexa: Суэцийн сувагт 13 сая баррель газрын тос ачсан 10 хөлөг онгоц гацсан

 Суэцийн сувагт чингэлэг ачсан 400 метр урттай хөлөг онгоц гацсанаар ...

2021 оны 03 сарын 25, 16 цаг 40 минут
2021 оны 03 сарын 25, 14 цаг 44 минут
Суэцийн сувагт түгжрэл үүссэний улмаас газрын тосны үнэ 5 хувиар өсжээ

 Суэцийн сувагт чингэлэгтэй ачаа тээврийн усан онгоц элсэнд шигдэн, ...

2021 оны 03 сарын 25, 14 цаг 28 минут
Засгийн газарт одоо уул уурхайн экспортоо л хамгаалах гарц үлдлээ

 -Өмнөговьд тархалт алдвал дэлхийн эдийн засаг сэргэсэн ч Монголд ...

2021 оны 03 сарын 25, 10 цаг 28 минут
Зэс боловсруулах үйлдвэр баригдсанаар жилд 2 тэрбум ам.долларын орлого олно

 Улсын Их Хурлын Хүнд үйлдвэрлэлийн дэд хорооны хуралдаанаар Уул ...

2021 оны 03 сарын 25, 10 цаг 14 минут
“Бүс ба зам” Монголчуудад юу өгөх вэ?

 "Бүс ба зам”-ын санаачилга нь хамтын ажиллагааны хүрээгээ тэлж, ...

2021 оны 03 сарын 24, 13 цаг 04 минут
Сангийн сайд Б.Жавхлан шуурхай шийдвэр гаргаж “Тайван зогсоол”-ыг гаалийн хяналтын бүс болгох үүрэг өгчээ

Өмнөговь аймгийн Ханбогд сумын Хайрхан багийн нутаг дахь Цагаан хад ...

2021 оны 03 сарын 24, 12 цаг 02 минут
Эдийн засгийн сэргэлтэд найдаж болохгүйн шалтгаан

 АНУ-ын Холбооны нөөцийн сан өнгөрсөн долоо хоногт хоёр ч удаа ...

2021 оны 03 сарын 24, 11 цаг 49 минут
Эдийн засгийн сэргэлтэд найдаж болохгүйн шалтгаан

      АНУ-ын Холбооны нөөцийн сан өнгөрсөн долоо хоногт ...

2021 оны 03 сарын 24, 11 цаг 04 минут
Ядарч туйлдсан жолооч нар Чойрын тээврийг нээхийг шаардаж байна

 -Хятадуудын эрхшээлд орсон Монголын нүүрс экспортын хөөрхийлөлтэй ...

2021 оны 03 сарын 23, 15 цаг 35 минут
БНХАУ-д дулааны нүүрсний нийлүүлэлт буурч, үнэ нь өсөөд байна

 БНХАУ нүүрс олборлодог бүс нутгууд дахь аюулгүй байдлын хяналт ...

2021 оны 03 сарын 23, 14 цаг 03 минут

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

"Монголын Геологийн есөн эрхэм" номын нээлт боллоо
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани