Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

АМЬ ЗАЛГИДАГ "ЖИМ"

АМЬ ЗАЛГИДАГ "ЖИМ"

 

Гашуунсухайтын авто зам ачааллаа дийлэхгүй хаагдахад ойрхон байна

Говийн тэнгэрт тоос бужигнаж, газарт автомашинууд сүлжилдэнэ. Урд зүгийн хил хүртэл 239 км үргэлжлэх замд "хар алт” ачсан том машинууд харанхуйд гялалзах одод, өглөөний нарыг үл ажран зогсоо зайгүй давхиж байна. Өмнөговь аймгийн "Энержи Ресурс”, "Эрдэнэс Тавантолгой”, ‘Тавантолгой”, "Ухаа худаг” зэрэг нүүрсний бүлэг ордоос өдөрт нүүрс ачсан 1000-1300 гаруй хүнд даацын автомашин Гашуунсухайтын хилийн боомт хүртэлх 239 км автозамыг туулж, урд хөршийг зорьдог. Тиймээс энэ зам бол манай улсын нийгэм, эдийн засагт өндөр ач холбогдолтой, нүүрсний экспортын гол гүүр билээ. Сүүлийн жилүүдэд дэлхийн зах зээлд дээрх нүүрсний үнэ өсч, экспорт нэмэгдсэнтэй холбогдуулан ачааллаа дийлэхээ больжээ. Үүнээс болж хатуу хучилттай зам эвдэрч, энд тэндгүй хагарч, нүх үүсч, зам тээврийн осол ихээр гарч байна.

 

Цементээр бэхжүүлсэн бетон хучилттай, 10 гаруй метр өргөн, жилд 18 сая тоннын даацтай тус замыг 2011 онд "Энержи ресурс” компани өөрийн хөрөнгөөр барьж, ашиглалтад оруулсан. 2013 онд Засгийн газрын шийдвэрээр уг авто замыг төрийн өмчит "Эрдэнэс Монгол” компани худалдан авч, Тавантолгойн компаниудын дундын өмч болжээ. Ингээд Говийн зам ХХК-д автозамын ашиглалт, тээврийн горимыг хэвээр хадгалах, засвар арчлалт зэргийг гүйцэтгүүлэхээр болсон юм.

 

Өнгөрсөн жил энэ авто замаар нийт 16.3 сая тонн нүүрс тээвэрлэж, 31.33 тэрбум төгрөгийн орлого төвлөрүүлсэн. 2013 онд 6.6 сая тонн нүүрс тээвэрлэж байсан бол өдгөө түүнээс арав дахин их хэмжээгээр нүүрс тээвэрлэдэг болжээ. Үүнээс үүдэн замын эвдрэл, гэмтэл их гарч, өнгөрсөн онд 200 гаруй осол, зөрчил гарч, зам, тээврийн ослоор таван хүний амь нас эрсэдэж байна. Энэ байдлаар тээвэрлэлтийн хэмжээ ирэх жилүүдэд 18-20 сая тоннд хүрэх тооцоо гарчээ.

Гэвч Гашуунсухайтын зам жилд 18 сая тонноос илүү нүүрс тээвэрлэх боломжгүй аж.

 

80 ГАРУЙ КОМПАНИИН 4700 ТЭЭВРИЙН ХЭРЭГСЭЛ ЗОРЧИЖ БАЙНА
Өмнөговь аймгийн Ханбогд суман дахь цагдаагийн тасгийн дарга, дэд хурандаа Д.Баярбат "Гашуунсухайтын авто зам нь Өмнөговь аймгийн гурван сумын нутаг дэвсгэрийг дайрдаг. Түүнээс 160 орчим км нь манай сумын нугаг дэвсгэрт харьяалагддаг. Өнгөрсөн оны арваннэгдүгээр сарын байдлаар нүүрсний тээвэрлэлт огцом нэмэгдсэн. Үүнтэй холбоотойгоор хилийн боомтын ачаалал ихэсч, дараалалд зогсох машины цуваа 40-50 км урт үргэлжлэх болсон. Энэ замаар одоогийн байдлаар 80 гаруй компанийн 4700 тээврийн хэрэгсэл зорчиж байна. Өдөрт нүүрс ачсан мянга гаруй тээврийн машин өнгөрдөг. Тиймээс оны өмнөөс 15 гаруй цагдаагийн албан хаагч нэмж, түр үүрэг гүйцэтгүүлж байна. Энэ оны хоёрдугаар сараас Цагаан хадны хилийн боомт дээр гэрээт цагдаагийн хэлтэс байгуулагдсан. Энэ тасаг 17 хүний бүрэлдэхүүнтэйгээр тус хилийн боомт болон нүүрс тээвэрлэлтийн авто замын хэрэг зөрчлийг хариуцан ажиллаж байгаа. Гэсэн ч хүн, хүчээр дутагдсаар л байна. Манай сум 1.5 сая га талбайтай. Сумын төвөөс хамгийн ойр байрладаг баг 70 км-ын зайтай. Тэгэхээр хэрэг, зөрчил гарлаа гэхэд дор хаяж 70 км замыг туулах шаардлагатай юм” гэв.

 

"Далан гол” компанийн жолооч А.Сүхбат "Би Тавантолгойгоос Гашуунсухайт хүртэл нүүрс тээвэрлээд гурван жил болж байна. Нэг удаагийн тээвэрлэлт хийгээд 270-300 мянган төгрөг авдаг. 14 хоногийн турш ажиллаад долоо хоног амардаг юм. Ажлын нөхцөл үнэхээр хүнд байна. Өдөр болгон л зам дээр осол гарч байна шүү дээ. Жолооч нар замаа'хэзээ янзлах юм бол гэж өдөр болгон л ярьж байна. Ядаж засч, янзлаасай билээ” хэмээв.

 

Осол гарч буйн дийлэнх шалтгаан нь согтуугаар жолоо барьсан, тээврийн хэрэгсэлд шахуулсан, тээврийн хэрэгслийн бүрэн бус байдлыг хангаагүй, гүйцэж түрүүлэх үйлдлийг буруу хийсэн, урсгал сөрсөн, нүүрс асгарсан, автомашин хоорондын зайгаа бариагүй, хурд хэтрүүлсэн зэргээс болжээ. 2014, 2015 онд дэлхийн зах зээлд нүүрсний үнэ буурч, экспорт багассантай холбоотойгоор замын ачаалал харьцангуй багассан ч, өнгөрсөн оноос ачаалал эргээд нэмэгдэж, осол аваар гарах болжээ. Зам дээр энд тэндгүй хагарал, нүх үүсч, эвдэрсэн учраас автомашинууд эвдэрсэн хэсгийг тойрохын тулд баруун талын дүрмээ баримтлахгүйгээр урсгал сөрөн зорчиж байна. Энэ нь эсрэг урсгалд явж буй машин болон замын хажууд зогссон машинтай мөргөлдөж, осол аваар гаргах нөхцөлийг бүрдүүлж байгаа юм.

 

Уг нь замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлын дүрэмд хүнд даацын ачаатай машин 40, ачаагүй нь 50 км цагийн хурдтай явах ёстой гэж хязгаарласан байдаг аж. Гэвч үүнийг мөрддөг жолооч цөөхөн байна. 3.5 тонн жинтэй суудлын тэрэг, 40 км цагийн хурдтай явж байгаад тоормоз гишгэхэд 14.5 метрийн зайд эцсийн зогсолт хийх боломжтой. Харин 100 гаруй тоннын даацтай машин 40 км цагийн хурдтай явж байгаад тоормоз гишгэхэд 14.5 зайд зогсох боломжгүй. Жингээрээ түрээд л урд байгаа зүйлээ хамаад явдаг гэнэ. Тийм учраас осол, аваар гарах нь буурахгүй байгааг цагдаа нар хэлж байлаа.

 

Мөн тээврийн олон улсын стандартад зааснаар жолооч 200 км тутамд 15 минут амрах ёстой байдаг аж. Амрах боломжгүй бол ээлжийн жолоочтой байх ёстой гэнэ. Гэвч энэ стандартыг мөрддөг жолооч байхгүй. Тэд аль болох хурдан давхиж очоод нүүрсээ буулгачихаад, мөнгөө авах л хүсэлтэй. Тийм учраас тэд өдөр, шөнөгүй нойр, хоолгүй давхиж, бас "Мими” хэмээх сэргээшийн төрлийн нунтаг бодис хэрэглэж буй тухай хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр олон удаа мэдээлж байсан.

 

ЭНЭ ОН ГАРСААР ГАШУУНСУХАЙТЫН ЗАМД ТАВАН ХҮН НАС БАРЖЭЭ
Өмнөговь аймгийн Ханбогд суман дахь цагдаагийн тасгийн дарга, дэд хурандаа Д.Баярбат "БНХАУ-ын ӨМӨЗО-ны Баяннуур аймагт энэ бодисыг мэддэггүй хүн байхгүй. Тэнд бараг л энгийн хэрэглээ болчихсон шүү дээ. Хятадууд маш их хэрэглэдэг. Тиймээс 1992 онд тус улстай хиллэсэн хилийн боомтууд нээгдсэнээс хойш манайд дэлгэрч эхэлсэн. Тухайн үед хүмүүс энэ талаар сайн мэддэггүй, анзаардаггүй байсан болохоос биш манайд орж ирээд 15 жил болж байна. 2009-2010 оны үед нүүрс тээвэрлэлтийн жолооч нарын 40-50 хувийг БНХАУ-ын иргэд эзэлж байсан нь энэ бодисыг дэлгэрүүлэх гол шалтгаан гэж хэлж болно. Тухайн үед Цагаан хадны хилийн боомт дээр нэг боодлыг нь 5-10 юаниар зардаг байсан. Мөн өнгөрсөн гуравдугаар сард гурван жолооч метилийн спирт уусны улмаас хордож нас барсан хэрэг гарсныг олон нийт сайн мэдэж байгаа. Саяхан аймгийн цагдаагийн хэлтэст нэг жолооч залгаад "Ханбогд сумын Жавхлант багийн ойролцоо нүүрс тээвэрлэлтийн замд явж байгаад хоёр хүн дайраад алчихлаа” хэмээн уйлаад залгасан. Тэгээд дуудлагын дагуу яваад очиход тэнд ямар ч хүн нас бараагүй байсан. Тэр жолооч зүгээр л хий юм хараад машинаа хажуугийн далан руу унагаачихсан байсан. Тэгээд жолоочийг эмнэлэгт шинжилгээнд хамруулахад янз бүрийн бодис хэрэглэсэн нь тогтоогдоогүй. Тухайн жолооч олон хоног нойр, хоолгүй явснаас болж ийм байдалд хүрсэн байгаа юм” гэв.

 

Сүүлийн жилүүдэд тус бодисын хэрэглээ нэмэгдэх болсон учраас улсын зүгээс зохих хэмжээнээс хэтрүүлэн хэрэглэхийг хоригложээ. Харин манай улсын хувьд энэ сарын 11 -нд болсон УИХ-ын чуулганы Эрүүгийн хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах хуулийн төслийг хэлэлцэх үеэр энэ бодисыг хилээр оруулж ирэхийг хориглосон заалт оруулсан билээ. Гэвч тус бодисыг хэрэглэсэн этгээдэд зохих хуулийн хариуцлага хүлээлгэх эрх зүйн орчин бүрдээгүй байна. Учир нь бодисонд агуулах мансууруулах, сэтгэцэд нөлөөлөх хэмжээ бага учраас эмийн түүхий эд хэмээн тодорхойлсон тул мансууруулах бодистой холбоотой гэмт хэрэгт хамааруулах боломжгүй аж. Өнгөрсөн гурван жилийн хугацаанд энэ төрлийн гэмт хэргийн шинжтэй гомдол мэдээлэл 11 бүртгэгдэж, шүүхээр таван хэргийг шийдвэрлэн, гурван материалыг эрүүгийн хэрэг үүсгэхээс татгалзан, мөрдөн байцаалтад гурван хэрэг шалгаж байгаа гэнэ.

 

ХЯТАДЫН КОМПАНИУД ЗӨВХӨН АМАН ТОХИРОЛЦОО ХИЙЖ, НҮҮРС АВДАГ
Жолооч Х.Дорждэрэм "Би Хятад эзэнтэй компанийн жолоочоор таван жил ажиллаж байна. Сүүлийн жилүүдэд замын ачаалал огцом нэмэгдсэн. Дээр нь нүүрс ачих, буулгах, хилийн боомтоор дамжих зэрэгт маш их хугацаа алдаж, хонон өнжин дугаарлаж байна шүү дээ. Гашуунсухайтын хилийн боомт дээр очоод дунждаар 24-36 цаг хүлээдэг. Хүлээсний эцэст шалган нэвтрүүлэх цэг дээр бас дугаарлана. Монголын хил дээр хоёр хүн, Хятадын хил дээр нэг хүн бичиг баримт шалгаж, тамга дардаг ч манай хилийн боомт үнэхээр удаан. Бүртгэлийн системийн сүлжээний интернэт нь үе үе тасарчихдаг. Техник технологийн шинэчлэлт хийгээгүй удсан юм шиг байна лээ. Би сард 7-8 удаа тээвэрт гардаг. Бид хөдөлмөрийн гэрээ гэж хийдэггүй зөвхөн аман тохиролцоо хийж цалинждаг. Тийм болохоор бидний аюулгүй, эрүүл орчинд ажиллах нөхцөл огт хангалтгүй. Нүүрсээ аваачих ёстой газар нь хүргэж л байвал тэдэнд бидний асуудал огт хамаагүй. Гэхдээ Хятадын компаниуд аман тохиролцоо хийдэг ч нэг удаагийн тээвэрлэлтэд дотоодын компаниудаас 100 мянган төгрөгөөр илүү цалин амлаж, цагтаа өгдөг юм. Тийм учраас бид нийгмийн даатгал төлөхгүй, том оврын хүнд даацын машин жолоодох үнэмлэхтэй байхад л болно. Харин Монгол компаниуд гэрээ хийж, нийгмийн даатгалын шимтгэл төлдөг ч цалингаа цагтаа өгдөггүй. Замд зоогийн газар, бие засах газар, засварын цэгүүд бий. Гэхдээ хэрэв бие муудах юм уу осол гаргаж яаралтай тусламж авахаар бол хамгийн багадаа 130 гаруй км явж Ханбогд сумын төв орж эмнэлгийн үйлчилгээ авах боломжтой. Хааяа гэдэс дотор муухайрч, толгой өвдөхөд өвчин намдаах эм уугаад л аргална даа” гэв.

 

Монгол Улс нүүрсний нөөцөөрөө дэлхийд эхний аравт багтдаг. Манай улстай нөөцөөрөө эн зэрэгцэж буй орнууд бүгд төмөр зам барьж, тээвэрлэлтийн асуудлаа шийдчихсэн. Гэтэл бид өнөөг хуртэл шороо тоостой, эвдэрч муудсан замаар нүүрсээ зөөсөөр л, төмөр зам барих асуудал хэдэн жилээр сунжирсаар л байна. 2013 онд Тавантолгойгоос Гашуунсухайтьш хилийн боомт хүртэл төмөр замын барих ажлыг Хөгжлийн банкны санхүүжилтээр эхэлсэн ч 2014 оны сүүлээр Хөгжлийн банк санхүүжилтээ зогсоосон.

 

Үүний улмаас гүүр хоолой, суваг шуудууны ажлыг гүйцээж чадалгүй өнөөг хүрлээ. Одоо тэнд овоолсон шорооноос өөр зүйл алга. Төмөр замын нэг тонн километрт зарцуулах эрчим хүч, түлшний хэрэглээ авто замтай харьцуулахад хоёроос гурав дахин бага байдаг. Дээр нь авто тээврийг бодвол замын бартаа, саад бага учраас осол аваар гарах магадлал багатай, цаг хугацаа хэмнэнэ гээд олон давуу тал бий. Засгийн газрын 2016-2020 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрт тусгагдсан бүх аймгийн төвийг нийслэл хоттой хатуу хучилттай авто замаар холбож дуусгах зорилтын хүрээнд Тавантолгой-Гашуунсухайг чиглэлийн их даацын 250 орчим км авто замын ажлыг энэ сард эхлүүлж, 18 сарын хугацаанд барьж дуусгахаар хөрөнгө оруулагч талтай хэлцэл хийж байгаа гэсэн ч одоогийн байдлаар засварын ажил эхлээгүй л байна. Мөн Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын барилгын ажлыг дуусгах асуудлыг Тавантолгойн нүүрсний ордод хөрөнгө оруулах сонирхол бүхий этгээдтэй хэлэлцээ хийж шийдвэрлэхээр ажиллаж байгааг дуулгасан. Энэ хэлэлцээ үр дүнд хүрэх эсэх нь тодорхойгүй. Далайд гарцгүй манай оронд төмөр замыг хөгжүүлэх зайлшгүй шаардлагатай. Бензин, шатахуунаар ажилладаг автомашины утаа униар, түгжрэл нь байгаль орчин, эрүүл мэндэд сөрөг нөлөө үзүүлж, бохирдуулсаар байна. Дээр нь ашигт малтмалын арвин нөөцтэй хэрнээ өнөөг хүртэл төмөр замгүй байгаа нь хөрөнгө оруулагчдыг гонсойлгосоор байгаа. Бид уул уурхайн зориулалттай төмөр замаа ч тавиагүй байхад дэлхийн бусад оронд галт тэрэгний тулшийг цахилгаанаар орлуулж, эрчим хүчээ хэмнэн, байгаль орчныг бохирдуулахыг багасгахаар зорьж байна. Тиймээс эдийн засгийн хөгжлийн лугших судас болсон төмөр зам барих төслөө "амилуулж”, томоохон ордуудаа эдийн засгийн эргэлтэд оруулах шаардлагатай байна.


Ш.ЦОГЗОЛМАА /ҮНДЭСНИЙ ШУУДАН/ 


АМЬ ЗАЛГИДАГ "ЖИМ"
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Petro Matad: БНХАУ-д тогтоосон хөл хорио өрөмдлөгийн ажилд сөргөөр нөлөөлж байна

  Лондоны Хөрөнгийн биржид бүртгэлтэй “Petro Matad” ...

Өнөөдөр, 18:22
ГХЯ: Задгай вагоноор бараа бүтээгдэхүүн тээвэрлэж эхэлсэн

  С.САРУУЛ Цар тахлын улмаас өнгөрсөн 1 жил гаруй хугацаанд уул ...

Өнөөдөр, 18:19
Газрын тос, байгалийн хийн үнэ өссөнөөр "Shell"-ийн ашиг I улиралд дээд түвшинд хүрлээ

 Газрын тос болон байгалийн хийн үнэ өссөнөөр "Shell” компанийн ...

Өнөөдөр, 18:15
Өнөөдөр, 18:08
“GAZPROM”-ийн олон улсын худалдан авагчдын 50 хувь нь рублийн данс нээлгээд байна

 "Gazprom”-ийн олон улсын худалдан авагчдын 50 гаруй хувь нь ...

Өнөөдөр, 15:04
Замын-Үүд боомтоор нүүрс, үр тарианы импорт, экспортын тээвэрлэлтийг сэргээлээ

 Цар тахлаас өмнө Замын-Үүд-Эрээн төмөр замын боомтоор өдөрт ...

Өнөөдөр, 14:40
Уул уурхай, олборлох салбарын үйлдвэрлэл I-IV сард ₮4.4 их наяд болж, өмнөх оны мөн үеэс 30.3 хувиар буурчээ

 Оны эхний дөрвөн сард уул уурхай, олборлох салбарын үйлдвэрлэл 4.4 ...

Өнөөдөр, 14:15
Улсын хэмжээнд АИ-92 автобензиний 42 хоногийн нөөцтэй байна

 Манай улс он гарсаар 639.6 мян.тн газрын тосны ...

Өнөөдөр, 14:13
Газрын тосны үнэ 4 долоо хоног дараалан өсөх төлөвтэй байна

 Газрын тосны үнэ дөрөв дэх долоо хоногтоо дараалан өсөх төлөвтэй ...

Өнөөдөр, 14:11
Замын-Үүд боомтоор ноос, арьс шир, самар зэрэг бүтээгдэхүүнүүдийн экспортыг сэргээлээ

  Цар тахлын улмаас өнгөрсөн 1 жил гаруй хугацаанд уул уурхайн бус ...

Өнөөдөр, 14:08
Булшлах уу, боловсруулах уу

 Сэргээгдэх эрчим хүч, цахилгаан автомашиныг зах зээлд өргөн ...

Өнөөдөр, 11:37
Nornickel: 2022 онд никелийн зах зээлд 37 мянган тонны илүүдэл үүсэх төлөвтэй

 Дэлхийн хэмжээнд никелийн зах зээлд 37 мянган тонны илүүдэл үүснэ ...

Өнөөдөр, 10:49
УИХ-ын шийдвэрээр Хятадууд Монголын нүүрс тээврийг атгах уу

 -ТӨРИЙН ТҮШЭЭД ХЯТАДУУДАД НАЙР ТАВЬЖ, 20 МЯНГАН ЖОЛООЧИЙН ХУВЬ ...

Өнөөдөр, 09:34
БНХАУ: Эрчим хүчний үнэ, нийлүүлэлтийг тогтвортой байлгахад нүүрс чухал оролцоотой

 Эрчим хүчний үнэ, нийлүүлэлтийг тогтвортой байлгахад нүүрс чухал ...

Өнөөдөр, 09:10
Хятад улс Контейнер тээврийн лоббиг хийсэн Ван бин тэргүүтэй 10 гаруй даргыг баривчилжээ

  Урд хөршид ачаа тээвэр хариуцсан албан тушаалтнуудтай холбоотой ...

Өнөөдөр, 09:06
Өчигдөр, 19:44
​Замын-Үүд-Эрээн боомтоор ачаа бараа тээвэр сааталгүй болж байгаа гэв

  Цар тахал гарснаас хойш Замын-Үүд-Эрээн төмөр замын боомтоор ...

Өчигдөр, 19:41
"Их-7"-ийн гишүүн орнууд ОХУ-ын газрын тосонд нэмэлт хориг тавихаар хэлэлцэж байна

 "Их 7”-ийн гишүүн орнуудын Сангийн сайд нар ОХУ-ын эсрэг нэмэлт ...

Өчигдөр, 09:39
Финландад шатахууны хулгай газар авчээ

 Энэ хавар Финландад бензин, дизелийн түлшний хулгай эрс нэмэгдлээ. ...

Өчигдөр, 09:36
БНХАУ ОХУ-аас хямд үнээр газрын тос импортолж стратегийн нөөцөө нэмэгдүүлэхээр зорьж байна

 БНХАУ түүхий газрын тосны стратегийн нөөцөө нэмэгдүүлэхээр ОХУ-аас ...

Өчигдөр, 09:30
АНУ Венесуэл улстай газрын тосны худалдаагаа сэргээлээ

 АНУ-ын Засгийн газар Венесуэл улстай газрын тосны худалдаагаа ...

Өчигдөр, 09:29
Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр зам бол Монголын том бүтээн байгуулалт

    Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын их бүтээн ...

2022 оны 05 сарын 20, 10 цаг 17 минут
Fitch Solutions: Хөнгөн цагааны үнэ 2022 онд тонн нь $3000, 2023 онд $2800 байх төлөвтэй

 Хөнгөн цагааны үнэ 2022 онд тонн нь 3000 ам.доллар байх төлөвтэйг ...

2022 оны 05 сарын 20, 09 цаг 56 минут
XINHUA: I УЛИРАЛД ЭРЭЭН БООМТООР 529,000 ТОНН НҮҮРС ИМПОРТОЛСОН

 БНХАУ-ын Эрээний боомтоор 2022 оны эхний улиралд 529 мянган тонн ...

2022 оны 05 сарын 19, 09 цаг 44 минут
Н.Наранбаатар: “Петрочайна Дачин Тамсаг” гадаадад данстай, тайлан нь хятад хэл дээр гардаг

 "Петрочайна Дачин Тамсаг”-тай холбоотой асуудлыг өчигдөр Аюулгүй ...

2022 оны 05 сарын 19, 09 цаг 41 минут
Гангийн үйлдвэрлэлээс ялгарах хүлэмжийн хий 2050 он гэхэд 30 хувиар буурах төлөвтэй

 Гангийн үйлдвэрлэлээс ялгарах хүлэмжийн хий 2050 он гэхэд 2021 оны ...

2022 оны 05 сарын 19, 09 цаг 32 минут
2022 оны 05 сарын 19, 09 цаг 03 минут
АМГТГ: ГАЗРЫН ТОСНЫ БҮТЭЭГДЭХҮҮНИЙ ИМПОРТ 2021 ОНД ЦАР ТАХЛЫН ӨМНӨХ ТҮВШНЭЭС 10 ХУВИАР БУУРСАН

 Газрын тосны бүтээгдэхүүний импорт 2021 онд 2019 оны түвшнээс 10 ...

2022 оны 05 сарын 18, 18 цаг 49 минут
Нефтийн үнэ буурчээ

 ВАШИНГТОН. /Reuters/. АНУ Венесуэлийн эсрэг авсан зарим хориг ...

2022 оны 05 сарын 18, 18 цаг 47 минут
УУХҮЯ: V/12-ны өдөр хүртэлх хугацаанд 4 сая гаруй тонн нүүрс экспортлоод байна

 2022 он гарсаар энэ сарын 12-ны өдөр хүртэл Монгол Улс нийт дөрвөн ...

2022 оны 05 сарын 18, 17 цаг 12 минут
“Steppe Gold”-ийн орлого I улиралд 194 хувиар өсөж, $5.5 сая болов

 Торонтогийн Хөрөнгийн биржид бүртгэлтэй, үнэт металл үйлдвэрлэгч ...

2022 оны 05 сарын 17, 09 цаг 38 минут
2022 оны 05 сарын 17, 09 цаг 16 минут
Зэсийн үнэ 5 долоо хоног дараалан унав

 Зэсийн үнэ тав дахь долоо хоногтоо дараалан унаж байна. Энэ нь 2020 ...

2022 оны 05 сарын 16, 18 цаг 19 минут
Хөрснөөс авсан дээжийн 88 хувьд нь нян, хөгц, мөөгөнцөр илэрчээ

Хөрсний бохирдлын судалгаагаар нийслэлийн хөрсний 4.1 хувь нь сул, 25 хувь ...

2022 оны 05 сарын 16, 18 цаг 17 минут
Саудын Араб Азид нийлүүлэх газрын тосны үнээ сүүлийн 4 сард анх удаа буурууллаа

 Саудын Арабын Хаант улс зургаадугаар сард Азид нийлүүлэх газрын ...

2022 оны 05 сарын 16, 18 цаг 10 минут
“Голомтын төгөл” 650 гаруй гацууртай боллоо

  Сайн сайхныг санхүүжүүлэгч Голомт банкны хамт олон Тогтвортой ...

2022 оны 05 сарын 16, 17 цаг 22 минут
2022 оны 05 сарын 16, 13 цаг 59 минут
Манай улсын экспорт эхний улиралд 58.4 сая ам.доллар буюу 2.9 хувиар багасав

      Манай улсын нийт экспорт энэ оны эхний 3 сарын ...

2022 оны 05 сарын 16, 09 цаг 56 минут
ЗЭС, ХӨНГӨН ЦАГААНЫ ҮНЭ ЭРГЭН СЭРГЭВ

 2022 он гарсаар доод түвшинд дөхөөд байсан зэс, хөнгөн цагааны үнэ ...

2022 оны 05 сарын 13, 14 цаг 55 минут
2022 оны байдлаар 2.3 тэрбум хүн усны хомстолд орж байна гэв

 НҮБ-ын Цөлжилттэй тэмцэх конвенцид нэгдсэн орнуудын 15 дахь хурлын ...

2022 оны 05 сарын 13, 14 цаг 54 минут
АЛТНЫ СПОТ ҮНЭ 0.8 ХУВИАР ӨСӨЖ, УНЦ НЬ $1852 БОЛОВ

 АНУ-ын инфляц сүүлийн 40 жилийн дээд цэгт хадгалагдсанаар алтны үнэ ...

2022 оны 05 сарын 13, 14 цаг 11 минут
Европын 20 компани хийн төлбөрөө рублиэр хийх данс нээжээ

 НЬЮ-ЙОРК. /Bloomberg/. Европын 20 компани Москвагийн тавьсан ...

2022 оны 05 сарын 13, 12 цаг 48 минут
Дэлхийн хамгийн өвөрмөц зургаан мод

 Мод хүчил төрөгч бэлэглэдэг хамгийн энгийн хэрнэ  ашиг тустай ...

2022 оны 05 сарын 13, 10 цаг 29 минут
Илон Маск: Уул уурхайн компани худалдаж авах саналд нээлттэй

 Илон Маск ирээдүйд "Tesla” компанийн бизнесийн 25-30 хувийг БНХАУ-ын ...

2022 оны 05 сарын 13, 10 цаг 19 минут
Эрэлт өсөх төлөвтэй байгаагаас БНХАУ нүүрсний нөөцөө нэмэгдүүлэхийг зорьж байна

 Энэ сарын эцсээр нүүрсний эрэлт сэргэсэн тохиолдолд бэлтгэлтэй ...

2022 оны 05 сарын 12, 19 цаг 44 минут
SXCOAL: МОНГОЛООС БНХАУ-ЫН НҮҮРС ИМПОРТЛОХ ЗАРДАЛ ТОНН ТУТАМД 60 ЮАНИАР БУУРАХ ТӨЛӨВТЭЙ

 БНХАУ бүх төрлийн нүүрсний импортын тарифыг тэглэснээр Монголоос ...

2022 оны 05 сарын 11, 15 цаг 17 минут
2022 оны 05 сарын 11, 15 цаг 14 минут
2022 оны 05 сарын 10, 11 цаг 12 минут
Fitch: Оны II хагаст БНХАУ-д металлуудын эрэлт өсөж, үнэ тогтворжих төлөвтэй

 Металлын хэрэглээгээр дэлхийд тэргүүлдэг БНХАУ-д COVID-19-ийн ...

2022 оны 05 сарын 09, 20 цаг 06 минут
2022 оны 05 сарын 09, 20 цаг 04 минут

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани