Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Цаасан дээрх стандартаа амилуулах цаг ирлээ

 

Цаасан дээрх стандартаа амилуулах цаг ирлээЗэрлэг амьтдын үхлийн нэг шалтгаан нь дэд бүтцийн хөгжил. Тэр дундаа авто зам, төмөр замтай холбоотойгоор үй олноороо үрэгддэг амьтдын тоо жилээс жилд хэдэн зуу, бүр хэдэн мянгаараа тоологдож байна. Монголын төмөр зам болон хилийн зурвас дагуух өргөст торонд гэхэд жил бүр цагаан зээр, хулан, хар сүүлт зэрэг нүүдлийн амьтан хэдэн арваараа өлгөгдөж, орооцолдон үхдэг талаар баримт бий.

Тиймээс тал хээр, говь цөлийн бүсийн дагуух амьтдад зориулсан гарц байгуулах стандартыг Монгол Улс 2015 онд төв Азийн орнуудаас анх удаа баталсан билээ. Үүгээр зогсохгүй уулархаг нутгийн зам, замын байгууламжийн дагуу зэрлэг амьтдад зориулсан гарц байгуулах стандартыг Стандартчилал хэмжил зүйн газар энэ онд баталсан. Ингэснээр Монгол орны аль ч хэсэгт авто, төмөр зам тавихдаа зэрлэг амьтдад зориулсан гарц заавал байгуулах ёстойг стандартчилж өгсөн гэсэн үг.

Эдгээр стандартыг хэрэгжүүлснээр дэлхийд ховор хулан, хар сүүлт, цагаан зээр, аргаль, янгир, монгол бөхөн, цоохор ирвэс зэрэг олон зэрлэг амьтны нүүдлийн зам, амьдрах орчинд саад учрахгүй байх боломж бүрдэх юм. Гэвч өдгөө эдгээр стандарт хараахан хэрэгжиж, хөрсөн дээрээ "амилаагүй” байна.

ЦАГААН ЗЭЭРИЙН СҮРЭГ АХИАД ХУВААГДАХ УУ

Амьтдын нүүдэлд хамгийн их саад болдог нь авто болон төмөр зам. Монгол Улс нийт 1088 км урт төмөр замтай. Улаанбаатар-Замын-Үүдийн төмөр замыг ашиглалтад оруулснаар олон зууны турш тааваараа бэлчин амьдарч байсан цагаан зээрийн сүргийг төмөр замаар баруун, зүүн хэсэгт хуваасан билээ. Эрдэмтдийн судалгаагаар нутгийн баруун хэсэгт үлдсэн цагаан зээрийн сүрэг үрэгдсээр одоо маш цөөхөн тоо толгой үлдсэн гэнэ.

Харин нутгийн зүүн хэсэгт үлдсэн зээрийн үндсэн сүрэг одоохондоо тааваараа бэлчиж явна. Гэхдээ энэ сүрэг төдийгүй бусад тууртан удахгүй зүүн бүсэд өрнөх дэд бүтцийн томоохон бүтээн байгуулалтаас болж мөхөж мэдэх аюул хэдийнэ хаалга тогшиж эхлээд байна. Харин өдгөө зүүн чиглэлд тавих төмөр зам нүүдэллэдэг амьтдад жинхэнэ аюул учруулахаар байгаа билээ.

Учир нь, Даланзадгадаас Чойбалсан хүртэл тавих төмөр зам социализмын үед таслагдаж үлдсэн цагаан зээрийн нүүдлийн замыг хааж таарах нь. Хөөт-Бичигтийн төмөр зам ашиглалтад орохоор бүр хавханд орсон юм шиг таг хаагдах төлөвтэй байгаа юм. Цагаан зээр бол Монголын бахархал болсон амьтдын нэг. Бид л тоодоггүй болохоос нутагт нь нэг төрлийн амьтан олон зуун мянгаараа нүүдэллэдэг улс дэлхийд цөөн.

Цагаан зээр ган зуд болоход бэлчээрээ дагаж олон км нүүдэллэдэг. Тэгж яваад хил дээр ирдэг ч өргөст торонд тулаад зогсдог. Гарах гэж зүтгэсэн нь торонд олон арваараа өлгөгдөж үхдэг. Ганц цагаан зээр ийм хүнд байдалд ороод байгаа юм биш. Шинээр барих төмөр зам хулан, хар сүүлтийн нүүдэлд бас л саад болохоор байна. Одоогоор тодорхойлоод байгаа чиглэлээр баруун бүсэд тавих дэд бүтэц Ховд, Говь-Алтай аймгийн нутагт бэлчдэг дэлхийд өөр хаана ч байхгүй монгол бөхөнгийн гол тархац нутгийн яг дундуур нь гарч байна.

Өөрөөр хэлбэл, монгол бөхөнгийн нүүдлийг хааж байгаа юм. Үүн дээр босоо тэнхлэгийн авто замууд ашиглалтад орж байгаа гэхээр нүүдэллэдэг амьтдын ирээдүй тун бүрхэг болов. Нэгэнт улс орны эрх ашгийг хойш нь тавихгүйгээс хойш төмөр болон авто зам барьж л таарна. Харин энэ ажлыг амьтдын нүүдэлд саад болохгүйгээр яаж хийх вэ, хийхдээ өмнөх алдаагаа давтахгүй байх баталгааг одоогоор хэн ч өгч чадахгүй байна.

Хэрвээ одоогийн төслөөр явах юм бол цагаан зээрийн сүрэг ес хуваагдана. Хулан долоо, хар сүүлтийн сүрэг мөн долоон хэсэгт хуваагдах төлөвтэй байгааг эрдэмтэд хэлж байна. Нүүдэллэдэг амьтдын сүрэг хуваагдана гэдэг тухайн амьтан мөхөл рүүгээ явахын эхлэл гэдгийг эрдэмтэд, судлаачид нэгэн дуугаар хүлээн зөвшөөрдөг билээ.

АМЬТДАД ЭЭЛГҮЙ АВТО ЗАМ ТАВЬСААР Л БАЙХ УУ

Говийн бүсэд барьсан авто зам хулан, хар сүүлтийн нүүдэлд төмөр замын торноос дутахгүй аюул учруулж байгаа. Нүүрс зөөдөг тэр олон зуун машины дуу чимээ, тоос шороонд ямар ч амьтан зам хөндлөн гарч чадахгүй дайждаг. Дээр дурдсан олон бэрхшээлийг улс орнууд нүхэн болон гүүрэн гарц байгуулах замаар шийдсэн байдаг. Улс орон хөгжиж, санхүүгийн бядтай болохын хэрээр нүүдлийн амьтдад зориулж олон төрлийн гарц байгуулснаар амжилтад хүрсэн нь цөөнгүй.

Монгол орны хувьд ойрын жилүүдэд уул уурхай дагасан эдийн засгийн хөгжил жин дарах нь тодорхой болсон тул зэрлэг амьтдаа хамгаалах зайлшгүй шаардлага гараад байгаа юм. Стандарттай болсноор нүүдэллэдэг амьтдын хамгааллын зөв эхлэл тавигдлаа гэж байгаль орчны салбарынхан ам сайтай байна.

Гэхдээ шинэ стандарттай болсноор бүх асуудал шийдэгдэж байгаа юм биш. Улаанбаатар Замын-Үүдийн төмөр замын өргөст торыг авах уу, үлдээх үү, тэнд шинээр гүүрэн, нүхэн гарц барих эсэх нь маргаантай, тодорхойгүй хэвээр үлдэж байна. Эрдэмтэн, судлаачдын ярьснаар амьтдын нүүдэлд саад болдог төмөр замын өргөст торыг манайд зөвхөн мал оруулахгүй байх талыг нь харж хийсэн байдаг ажээ. Торыг авсны дараа галт тэргэнд мал дайруулбал нөхөн төлбөрийг хэн өгөх вэ, хариуцлагыг хэн хүлээх вэ гээд олон асуулт гарна.

Хамгийн гол нь, төмөр замын аюулгүй байдалд сөргөөр нөлөөлөх талтай гэдэг. Хүнээ бодох уу, амьтнаа бодох уу гэдэг салаа сонголт ч гарч ирнэ. Зохицуулах асуудал цөөнгүй байна. Тиймээс шинээр барих төмөр замд энэ алдааг давтаж болохгүйг эрдэмтэд урьдчилан сануулсаар байгаа юм.

БАТАЛСАН СТАНДАРТАА МӨРДӨЖ, ЗЭРЛЭГ АМЬТДАА АВАРЪЯ

Зэрлэг амьтдад зориулсан гарц байгуулах асуудлыг гаднын орнууд шинжлэх ухааны үндэслэлтэйгээр шийдсэн байдаг. Жишээ нь, нүхэн гарцыг нэлээд өргөн хэмжээтэй хийдэг. Өөрөөр хэлбэл, цаад тал нь тэнгэр нэвт харагдахаар тийм хэмжээг сонгодог юм байна. Зэрлэг амьтад ийм газраар чөлөөтэй нэвтэрч гардаг нь олон улсад нотлогджээ. Ийм гарцуудыг шинэ стандартын дагуу Монголд хийх байх.

Монгол Улс байгаль хамгаалах чиглэлийн олон улсын томоохон конвенциудад нэгдсэн байдаг. ХБНГУ-ын Бонн хотноо 1979 онд байгуулсан Зэрлэг амьтдын нүүдлийн зүйлийг хамгаалах (CMS) тухай томоохон конвенц байдаг. Үүнд манай улс элсчихсэн, дүрэм журмыг нь дагаж биелүүлэх үүрэгтэй. Хэрвээ шинээр төмөр зам барихдаа урьдын алдааг давтаж нүүдэллэдэг амьтдын сүргийг дахиад л тасалчихвал Монгол Улсын нэр хүнд олон улсын тавцанд унах эрсдэлтэйг мартаж болохгүй. Юутай ч шинэ стандарттай болж чадлаа.

Төмөр болон авто зам барихдаа амьтдад зориулж заавал гарц байгуулахаар болсон нь өөрөө том амжилт юм. Хууль нь байна, гашуун жишээ нь ч байна. Одоо Стандартчилал хэмжил зүйн газрынхан стандартын хэрэгжилтэд онцгой анхаарч ажиллах үлдлээ. Ялангуяа шинээр барих төмөр замд энэ стандартыг хэрэгжүүлэхэд хяналт тавих нь маш чухал юм.

Компаниуд ч энэ тал дээр идэвх зүтгэл гаргаж стандартын хэрэгжилтэд хувь нэмрээ оруулах цаг болжээ. Монгол орон олон зууны турш зэрлэг амьтан, ургамлын өлгий нутаг байж хүн ард нь байгальтайгаа шүтэлцэн амьдарсаар ирсэн түүхтэй. Энэ агуу философийн үнэ цэнийг алдагдуулахгүй байлгах нь монголчууд бидний үүрэг билээ.

Эх сурвалж: "Үндэсний шуудан” сонин


Цаасан дээрх стандартаа амилуулах цаг ирлээ
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Нэр:*
Сэтгэгдэл:
Bold Italic Underline Strike | Align left Center Align right | Insert smilies Insert link URLInsert protected URL Select color | Add Hidden Text Insert Quote Convert selected text from selection to Cyrillic (Russian) alphabet Insert spoiler
Батлах код: *
Шинэ мэдээ
АМНАТ-ийн талцлаас өдөрт гурван сая доллар алдаж байна

 АМНАТ-ийн нэмэлт төлбөрийг тухайн ашигт малтмалын дэлхийн зах зээл ...

Өнөөдөр, 18:16
Урсдаг шатаар уруудаж буй Венесуэль

Байгалийн асар их баялагтай хэрнээ түүнийгээ зарцуулах менежментийг буруу ...

Өнөөдөр, 15:49
Нүүрс тээврийн нүсэр ажил дунд гээгдсэн жолоочийн үнэлэмж сайжирч байна

 Улаанбаатараас 900 гаруй километрийн цаана түймрийн утаа шиг тортог ...

Өнөөдөр, 13:12
Үлэг гүрвэлийн шинэ төрөл зүйлийн үлдэгдэл олджээ

 Тайландын Маха Саракхам их сургуулийн палеонтологичид одоогийн ...

Өнөөдөр, 13:09
Бүх мөс нь хайлвал, манай дэлхийд юу болох вэ?

 Хэрвээ хүн төрөлхтөн ашигт малтмалын түлш шатааж, агаар мандалд ...

Өчигдөр, 15:35
Өчигдөр, 13:39
Хүйтний эрч чангарч байгаатай холбоотой шахмал түлшээр зөв галлахыг онцгойлон анхааруулж байна

Нийслэлийн Онцгой байдлын газрын Гамшгаас урьдчилан сэргийлэх хэлтсийн ...

Өчигдөр, 13:38
Ж.Эрдэнэбатыг Тост, Тосон бумбын нуруунд лиценз олгосон хэргийг шалгаж байна

 МУ-ын Ерөнхий сайд асан Ж.Эрдэнэбатыг АТГ-аас албан тушаалаа ашиглан ...

Өчигдөр, 13:32
Өчигдөр, 12:31
Ядуурлын эдийн засгийн бодит жишээ нь бид юм

Өнөө жилийн Нобелийн эдийн засгийн салбарын шагналыг Америкийн М.Крайнер, ...

Өчигдөр, 11:06
Хасан Рухани: Нефтийн том ордыг нээлээ

 ТЕХРАН. /Reuters/. Ираны нефтийн нөөцийг 30 орчим хувиар ...

Өчигдөр, 10:50
Чойбалсангийн цахилгаан станцын хүчин чадлыг өргөтгөх ажил эхэллээ

Монгол Улсын Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх Дорнод аймагт ажиллах үеэрээ ...

2019 оны 11 сарын 09, 12 цаг 24 минут
“Хар” Отгоогийн оффшор дансны хэрэг хар тамхины наймаа руу хөтлөх вий

 Эрдэнэт үйлдвэрээс оффшор дахь данснууд руу 2009-2017 онд хийгдсэн ...

2019 оны 11 сарын 08, 13 цаг 22 минут
Далд уурхайн санхүүжилт яаж ч өссөн Дубайн хэлцэл бидний дууг хорино

 Өнгөрсөн арваад жилд улс төр, эдийн засаг, нийгмийн хүрээнд хамгийн ...

2019 оны 11 сарын 08, 13 цаг 08 минут
АМНАТ-ыг хэн устгав буюу цэцийн даргын сүүлчийн шийдвэр

 Бид ҮХЦ-ийн дарга Д.Одбаярын өгзөг базсан асуудлыг сошиалд ...

2019 оны 11 сарын 08, 13 цаг 06 минут
Танхимын сайд нар зөрчилдөж эхлэв

 Цэцээс Ашигт малтмалын тухай хуулийн зарим заалтыг хүчингүй болгосон ...

2019 оны 11 сарын 08, 12 цаг 40 минут
Финландын эрэгт олон мянган “мөсөн өндөг” бий болжээ

Финландын эрэгт олон мянган “мөсөн өндөг” үүссэн нь цаг уурын ...

2019 оны 11 сарын 08, 11 цаг 26 минут
Ерөнхий сайд “Петро Чайна Дачин Тамсаг”-ийн үйл ажиллагаатай танилцав

Дорнод аймагт томилолтоор ажиллаж байгаа Монгол Улсын Ерөнхий сайд ...

2019 оны 11 сарын 08, 10 цаг 37 минут
“Оюу Толгой”-н гүний уурхайн II босоо амны ажил дуусжээ

“Оюу Толгой” төслийн гүний уурхайн II босоо амны бүтээн ...

2019 оны 11 сарын 08, 10 цаг 21 минут
Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх Сүхбаатар, Дорнод аймагm ажиллаж эхэллээ

Монгол Улсын Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх Сүхбаатар, Дорнод аймагт ажиллан ...

2019 оны 11 сарын 07, 12 цаг 28 минут
АНУ: Цэргийн хяналтанд байгаа бүс дэх газрын тос Сирийн эрх баригчдын мэдэлд байгаа

Америкийн цэргүүдийн хяналтанд орсон Сирийн дорнод хэсэг дэх газрын тосыг ...

2019 оны 11 сарын 07, 12 цаг 24 минут
Ч.Хүрэлбаатар: Цэц Үндсэн хуулийнхаа эсрэг шийдвэр гаргасан

Ашигт малтмалын тухай хуулийн зарим заалтыг Үндсэн хуулийн Цэцийн их ...

2019 оны 11 сарын 07, 12 цаг 09 минут
БНХАУ-ын иргэн жонш олборлох явцдаа шороонд дарагдаж нас баржээ

БНХАУ-ын иргэн жонш олборлох явцдаа шороонд дарагдаж нас ...

2019 оны 11 сарын 07, 11 цаг 37 минут
ГЭЭГДЭГСЭД

1990 оны арванхоёрдугаар сарын 17. Далан жилийн түүх өгүүлэх ...

2019 оны 11 сарын 07, 11 цаг 30 минут
Уул уурхайн нэгтгэх төсөлд гарын үсэг зурах ёслол боллоо

 Хятадын олон улсын импортын 2-р ЭКСПО-гийн нэг чиглэл болох Хятад, ...

2019 оны 11 сарын 07, 10 цаг 32 минут
2019 оны 11 сарын 07, 10 цаг 13 минут
Газрын тосны ханш нэг өдрийн дотор 3 хувиар өсөв

АНУ Хятадын гадаад худалдааны дайн намжихын зэрэгцээ хоёр улсын эдийн ...

2019 оны 11 сарын 06, 16 цаг 19 минут
Оюутолгойн хувьцааны ханш 6.9 хувиар өсжээ

 Канадын хөрөнгийн биржид бүртгэлтэй "Туркойз хилл ресурс” ...

2019 оны 11 сарын 06, 13 цаг 40 минут
Утаа бага ч болов буурсан бол төр засгийн шийдвэрт талархах хэрэгтэй...

Улаанбаатарын утааны асуудал сүүлийн 30-40 жил яригдсан.  Үе ...

2019 оны 11 сарын 06, 12 цаг 49 минут
"Петро Матад" компанийн хууль бусаар эзэмшиж буй газрыг чөлөөлнө

 Дорнод аймгийн Матад суманд "Петро Матад" компанийн хууль бусаар ...

2019 оны 11 сарын 06, 11 цаг 30 минут
Түүхий нүүрс тээвэрлэсэн болон хэрэглэсэн тохиолдолд гурван сая хүртэлх төгрөгөөр торгоно

 Улаанбаатар хотод түүхий нүүрс оруулахыг хориглосон Засгийн газрын ...

2019 оны 11 сарын 05, 14 цаг 06 минут
Сүүн замын хамгийн жижиг хар нүхийг илрүүлжээ

 Америкийн эрдэмтэд Сүүн замын захад байрлах оддын томоохон ...

2019 оны 11 сарын 05, 13 цаг 44 минут
Дорнодод гарсан түймрийг унтраалаа

Энэ жил ихэнх нутгаар цас багатай, хуурайшилт ихтэй байсан учир Дорнод ...

2019 оны 11 сарын 05, 13 цаг 27 минут
Дизелийн үнэ 50 төгрөгөөр буурчээ

 УУХҮЯ-наас мэдээлснээр "Магнай трейд" ХХК-ийн дизелийн түлшний ...

2019 оны 11 сарын 05, 13 цаг 27 минут
Хойд туйлын судалгааг 30 жил хийсэн Вечяслав Короткий дэлхийн хамгийн ганцаардсан хүнээр тодорчээ

Вечяслав Короткий гэдэг энэ цаг уур судлаач эрдэмтэн дэлхийн хамгийн ...

2019 оны 11 сарын 05, 13 цаг 11 минут
Өмнөд хөршийн гангийн үйлдвэрлэл нэмэгджээ

 Энэ оны эхний гурван улирлын байдлаар Хятадад гангийн үйлдвэрлэл ...

2019 оны 11 сарын 05, 12 цаг 54 минут
Хийн хоолойн асуудалд нухацтай хандахыг хүсэв

“Зүүн хойд Азийн орнуудын байгалийн хий болон хий дамжуулах ...

2019 оны 11 сарын 05, 11 цаг 58 минут
Агаарын төмөр зам гэв үү?

Улаанбаатар хотын автомашины тоо 7-8 зуун мянгад хүрч авто замын түгжрэл ...

2019 оны 11 сарын 05, 11 цаг 55 минут
Японд “модон” супер машин бүтээжээ

Японы Байгаль орчны яам ургамлын гаралтай материалаар хурдан автомашин ...

2019 оны 11 сарын 05, 11 цаг 52 минут
Рио Тинто-д Wi-fi суурилуулах тендерт Swift media ялалт байгуулжээ

 Рио Тинто компанийн Брокмэн уурхайд wi-fi суурилуулах сонгон ...

2019 оны 11 сарын 05, 11 цаг 06 минут
Оюутолгойн луйвар-Баярцогтоос асууя?

Оюу Толгой компаний гаргасан тайлангаар тооцоо бодоод үзье.2018 онд ...

2019 оны 11 сарын 05, 10 цаг 56 минут
“Ачит Ихт”-ийн ар дахь түүх-3

 Өдөр тутмын сонинуудын "Эрэн сурвалжлагч” нэгдэл Эрдэнэтийн овоолгыг ...

2019 оны 11 сарын 05, 10 цаг 14 минут
Оюутолгойн эсрэг өлсгөлөн зарласан иргэн Ц.Чинбатыг эмнэлэгт албадан хорьжээ

 Биеийн жингийн илүүдлээсээ болж Оюутолгой компанид ажилд орж ...

2019 оны 11 сарын 04, 16 цаг 40 минут
“Эрдэнэс-Тавантолгой” компани Эрдэнэт үйлдвэрээс туршлага судалж байна

 "Эрдэнэт үйлдвэр” ТӨҮГ, "Эрдэнэс-Тавантолгой” ХК-ийн хамтын ...

2019 оны 11 сарын 04, 15 цаг 42 минут
2019 оны 11 сарын 04, 14 цаг 07 минут
С.Баярцогт: Оюу толгойн гэрээний Монголд ашигтай заалтуудаар намайг буруутгасан

   -ГЭРЭЭНД ГАРЫН ҮСЭГ ЗУРСАН ГЭЭД НАМАЙГ ХОРЬЖ ШАЛГАСАН- ...

2019 оны 11 сарын 04, 13 цаг 29 минут
Бичил уурхайг "нинжа"-гаар төсөөлөх нь өрөөсгөл

  Бичил уурхайг албан ёсны болгосноор Монгол Улсад 10 гаруй ...

2019 оны 11 сарын 04, 13 цаг 16 минут
ОХУ: Дэлхийн нүүрсний зах зээлийн 25%-ийг эзлэх зорилттой

Энэхүү зорилтыг “ОХУ-ын эрчим хүчний 2035 он хүртэлх ...

2019 оны 11 сарын 04, 12 цаг 40 минут
Өвөлд бэлэн үү

Олон хүн угаартсан харамсалтай мэдээгээр хүйтний улирлыг нийслэлчүүд ...

2019 оны 11 сарын 04, 11 цаг 45 минут
Сирийн газрын тос хэнийх болох вэ?

Иргэний дайны хөлд олон жилийг үдсэн Сирийн нөхцөл байдаал тогтворжих ...

2019 оны 11 сарын 04, 11 цаг 25 минут

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

"Монголын Геологийн есөн эрхэм" номын нээлт боллоо
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани