Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Г.Батцэнгэл: Өрсөлдөх чадвараа л сайжруулах асуудал зайлшгүй тулгарч байна

Г.Батцэнгэл: Өрсөлдөх чадвараа л сайжруулах асуудал зайлшгүй тулгарч байнаНүүрсний салбарт үйл ажиллагаа явуулж буй дотоодын компаниудын өнөөгийн нөхцөл байдал ямархуу байгаа талаар бид Энержи Ресурс компанийн Гүйцэтгэх захирал Г.Батцэнгэлтэй уулзаж ярилцлаа.

Юуны өмнө 2013 он Энержи Ресурс компанийн хувьд ямархуу жил байсан талаар сонирхмоор байна. Өнгөрсен 1-2 жил нүүрсний салбар гэлтгүй уул уурхайн салбарын хувьд нилээдгүй хямралтай, хүндрэлтэй байсныг уншигчид мэдэж байгаа байх.

Одоогийн байдлаар бид улсын хэмжээнд баяжуупсан коксжих болон эрчим хүчний иуүрс экспортолж байгаа цорын ганц аж ахуйн нэгж байгаа. Маиай компанийн хувьд сүүлийн 5-6 жилийн хугацаанд оруулсан хөрөнгө оруулалт, байгуулсан үйлдвэр, дэд бүтцийнхээ үр өгөөжийг гаргахын төлөв хичээж ажиллаж байна. Зах зээлийн хувьд тун таагүй байгаа. 2012 оны 2-р улирлаас хойш нүүрсний үнэ тасралтгүй унасан. Үүний гол шалтгаан нь гэвэл олон улсын зах зззлд нүүрсний нийлүүлэлт эрэлтээсээ давж гарсан.

 

Нэг талаас нүүрсний хэрэглээ тодорхой хэмжээгээр нэмэгдэж байгаа боловч нийл үүлэлт нь хэрэглээнээсээ давсан тохиолдолд зах зээлийнхээ хуулиар нийлүүлэгчид хоорондоо үнээр өрсөлдөж, улмаар үнэ буурч байна. Мэдээж манай улсын хувьд нүүрснмй гол зах зээл бол Хятад улс. Хятадад нүүрс нийлүүлэх сонирхолтой Австрали, ОХУ, АНУ, Канад, Индонез, Мозамбик гэх мэт олон экспортлогч байна. Ер нь 2013 онд манай улсын нүүрсний экспорт унасан нь гол зах зээл болох Хятадад нүүрс экспортлогч орнуудын хооронд үнийн өрсөлдөөн ширүүссэнтзй холбоотой. Манай улс үнийн тал дээр өрсөлдөх чадвар яалтгүй учир дутагдалтай байна. Монголд нүүрсийг олборлох зардал харьцангуй бага боловч нүүрсийг Хятад дахь гол хэрэглэгчид буюу далайн боомтын бүсүүдэд хүргэж өгөхөд тээвэрлэлтийн зардал маш өндөр гардаг. Өөрөөр хэлвэл дэд бүтцийн хүчин чадлаасаа хамаараад манай нүүрсний өрсөлдөх чадвар муу байгаа юм, Хэдий нөхцөл байдал ийм хүнд байгаа ч гэлзэ бид үйл ажиллагаагаа тогтвортой үргэлжлүүлж, ажиллагсдынхаа ажлын байрыг аль болох хадгалах, тэдний нийгмийн баталгаагхангах тал дээр анхаарсаар ирлээ. Бид үйл ажиллагаагаа тасралтгүй явуулж, экспортоо үргэлжлүүлснээр улсын төсөвт татвараар тасралтгүй орлого оруулах ач холбогдолтой. 2009-2012 онд бид улсад 350 орчим тэрбум төгрөгийн татвар төлсөн байна.

 

Мөн хэдий хүнд, хямралтай нөхцөлд ажилласан ч гэлээ 2013 онд 50 гаруй тэрбум төгрөгийг улсын төсөвт оруулж, 400 гаруй сая ам.долларын аалютын орлогыг эдийн засагт авчирсан байна. Ямар ч байсан бид хямралын үед өөрсдөөс шалтгаалах бүх арга хэмжээг авч ажиллаж байна. Үйл ажиллагааныхаа зардлыг бууруулж, ингэснээрээ нүүрсний өртгийг бууруулах, бусад орнуудын нүүрстэй өрсөлдөхуйц байлгахын төлөө хичээж ирлээ. Үүний ч дүнд бид улсаасаа нүүрсний үнийг хамгийн өндөр байлгаж, Ганц модны боомт дээр өнгөрсөн онд тонн нүүрсний үнийг дунджаар 90 ам.долларт барьж чадсан. Өнгөрсөн хугацаанд бид дотооддоо нэмүү өртөг шингээж, нүүрс боловсруулах үйлдвэртэй болсон нь яг энэ хямралын үед маш их чухал зүйл болох нь мэдрэгдэж байна.

Энэ салбарын хувьд дэд бүтэц мэдээж маш чухал. Танай компанийн хувьд дэд бүтцийн асуудалд хэр анхаарч ирэв? Хөрөнгө санхүүжилтийн асуудлыг хэрхэн шийддэг вэ?

2008 онд Ухаа Худагийн нүүрсний yypxaйг эхлүүлэхдээ бид уул уурхайн энэ төслийг цогцоор нь харж, хөгжүүлэхийг зорьсон. Ингээд нүүрсийг дан олборлоод байх бус өртөг шингээж баяжуулах үйлдвэрийг нь бариад, цахилгаан хангамж, ус хангамж, авто зам, ажиллагсдын орон сууц, сургууль, цэцэрлэг зэргийг ч давхар шийдсэн, Энэ нь уурхайн үйлдвэрлэлийн хүчин чадлыг бий болгоод зогсохгүй Цогтцэций сумыг тог цахилгаан, ус хангамж, дэд бүтэцтэй болголоо. Ухаа Худаг-Гашуунсухайт чиглэлийн 245 км хатуу хучилттай авто замыгбид барьж байгуулсан нь нүүрсний тээвэрлэлт нэмэгдзж байгаа энэ үед тээвэрлэлтийн өртгийг бууруулах, байгаль орчны сөрөг нөлөөг бууруулах гээд ач холбогдол ихтэй байна.

 

Анх бид Ухаа Худагаас Цагаан хад хүртэл хайрган хучилттай авто зам ашигладаг байхад тээврийн өртөг тонн тутамд 18-20 ам.доллар байсан бол авто замыг aшигласнаар энэ өртөг 10 доллараас бага болж буурсан. Засгийн газраас хэрэгжүүлж байгаа төмөр зам төлөвлөсен ёсоор ашиглалтад орвол нүүрсний тээвэрлэлтийн зардлыг бууруулахад мэдээж бүр их чухал ач холбогдолтой. Хөрөнгө санхүүжилтийн хувьд бид Ухаа Худагийн уурхай, нүүрс баяжуулах үйлдвэр дагалдах дэд бүтцийг бий болгохын тулд олон улсын зах зээлд iPO хийсэн. Мөн гадаад, дотоодын банк, санхүүгийн байгууллагуудаас зээл авч, төслүүдээ санхүүжүүлж ирсэн.

Ер нь танай компанийн санхүүгийн бодит нөхцөл байдал одоо яг ямар байна вэ? Цаашид үйл ажиллагаагаа тогтвортой явуулах боломж байна уу?

Оруулсан хөрөнгө, авсан зээлийн хэмжээ маш өндөр байгаа энэ үед зээлийн зргэн төлөлт, хүүгийн асуудал бидний хувьд мэдээж маш хүнд, хурцадмал болж ирж байна. Бид өнөөдрийг хуртэлх хугацаанд Ухаа Худаг цогцолбор, түүний дэд бүтцэд 1.1 гаруй их наяд төгрөгийн хөрөнгө оруулалт хийсэн. Зөвхөн зээлийн хүүнд бид жил бур 100 орчим тэрбум төгрөг төлж байна. Өнгөрсөн 8-р сард нүүрсний зкспорт маш хүнд болж ирэх үеэр төрийн холбогдох албаны хүмүүс нүүрсний салбарыи төлөвллүүдтэй уулзаж, санал солилцсон.

 

Ингээд Засгийн газраас нүүрсний экспортыг дэмжих чиглэлд 299-р тогтоолыг гаргаж, боомтын төмөр зам барьж, нүүрсний тээвэрлэлтийн өртгийг бууруулах, цаашлаад Ухаа Худаг -Гашуун сухайтын авто замыг төрийн мэдэлд шилжүүлж авах, ингэснээр нүүрс экспортлогч, тээвэрлэгч компаниудад ирэх замын хураамжийи ачааллыгбууруулах, өртгийгбагасгах боломжийг бүрдүүлэх шийдвэр гаргасан. Шийдвэрийн дагуу манай компанийн авто замд оруулсан хөрөнгө оруулалтыг зохих журмаар буцааж олгосноор манай комланид хуримтлагдаад байгаа дотоодын аж ахуйн нэгжид төлөх ёстой 240 гаруй тэрбум төгрөгийн өр авлагын асуудлыг шийдвэрлэхэд дэмжлэг үзүүлэх ач холбогдолтой байсан юм. Харамсалтай нь шийдвэрийн биелэлт удаашралтай байна. Ер нь энэ тогтоолыг нэн даруй хэрэгжүүлэхгүй бол манай компанийн хувьд үйлдвэрлэлийн хэмжээгээ бууруулах, үйл ажиллагаагаа зогсоох хүртэл арга хэмжзэ авахаас өөр аргагүй байдалд хүрч байна.

Өнөөдөр нүүрсний салбар улсын төсвийн орлогын багагүй хувийг дангаараа бүрдүүлдэг чухал салбар болжээ. Гэтэл салбарын компаниуд нь эхнээсээ "үүдээ бариад" эхэллээ. Цаашид энж салбарыг өндийлгөхийн тулд юу хийх шаардлагатай гэж үзэж байна вэ?

2011 онд нүүрсний экспортын орлого анх удаа ззсийнхийг давж гарсан. Ингэснээр нүурс бол улсын эдийн засагт чухал ач холбогдолтой экспортын бүтээгдэхүүн болсон. Өнөөдөр улсын экспортын 90 гаруй хувийг уул уурхайн бүтээгдэхүүн бүрдүүлж байна. Нүүрсний оргил уе буюу 2010,2011онуудад нийт экспортын 40 гаруй хувийг нүүрс дангаараа бүрдүүлж байсан. Энэ жилийн хувьд манай улс 17-18 сая тонн нүүрс экспортолсон гэх урьдчилсан мэдээ байна. Энэ салбараас улсын төсөвт оруулж байгаа орлого бол маш өндөр. ТЕГ-ын мэдээгээр 2013 оны улсын хамгийн том татвар төлөгч 10 байгууллагын 4 нь МАК, Тавантолгой ХК, Энержи Ресурс, ЭрдэнэсТавантолгой гээд үндэсний хувийн болон төрийн өмчит нүүрс экспортлогчид байна лээ. Өөрөөр хэлбэл байдал хүнд байгаа үед ч нүүрсний компаниуд улсын төсвийн орлогыг тасалдуулахгүйн төлөө ажилласаар байгаа нь харагдаж байна. Нүүрсний салбарыг өндийлгөхийн тулд монгол нүүрсний өрсөлдөх чадварыг дээшлүүлэх шаардлагатай. Ингэхийн тулд 3 зүйл дээр л анхаарах хэрэгтэй. 1-рт, урт хугацаанд маш их хэмжээний хөрөнгө оруулалт шаарддаг, эрсдэл ихтэй салбар гэдэг утгаараа салбарын хууль, эрхзүйн орчин нь тогтвортой байх ёстой. Иигэж байж л тэр шаардлагатай хөрөнгө оруулалтыг татна. 2-рт, нүүрсийг түүхийгээр нь бус дотооддоо боловсруулж, өртөг шингээж экспортлох асуудал чухал байна. Түүхий нүүрсний овор их, үнэ бага, дээрээс нь эцсийн хэрэглэгчдийн шаардлагад нийцүүлэхийн тулд орд газрын аль чанар сайтай нүүрсийг сорчилж ашиглах байдалд хүргэдэг.

 

Гэтэл нүүрсийг боловсруулж, баяжуулснаар олон яизын чанартай нүүрсийг хольж, стандартын жигд чанартай эцсийн бүтээгдэхүүн гаргаснаар байгалийн баялгийг хорогдолгүй, бүрэн ашиглах боломж бүрддэг. Мэдээж боловсруулах салбараа хөгжүүлэхийн тулд дахиад л 1-р асуудал буюу хөрөнгө оруулалт сайн байх хэрэгтэй. Тэгэхээр энэ хоёр асуудал маань ямагт уялдаж явна. Манай комлани гэхэд зөвхөн нүүрс баяжуулах үйлдвэр болон түүнйй дагалдах дэд бүтцийг байгуулахад 400 гаруй сая ам.долларын хөрөнгө оруулсан. Энэ хөрөнгө оруулалтыг нөхөхөд багагүй хугацаа шаардлагатай. 3-рт, мэдээж нүүрс гэдэг овор ихтэй бүтээгдэхүүнийг өрсөлдөх чадвартай байлгахын тулд тээвэрлэлтийн дэд бүтэц маш чухал. Одоогоор Тавантолгойн бүсээс нүүрсний эцсийн хэрэглэгчид буюу Шар тэнгисийн эрэг орчмын дагуу байрласан төмрийн үйлдвэрүүдэд нүүрсээ хүргэе гэхэд тээврийн зардал нь тонн тутамд 80-90 доллар болж байиа. Гэтэл Австралийн боомтоос яг тэр үйлдвэрүүдэд нүүрсийг далайгаар тээвэрлэж хүргэхэд ердөө 10-15 доллар шаардагддаг. Манайх шиг далайд гарцгүй орны хувьд энэ зардлыгбууруулахад хамгийн оновчтой шийдэл бол мэдээж төмөр зам. Байгаль орчин, аюулгүй байдлаа бодсон ч төмөр зам баригдаж байж асуудал шийдэгданэ. Энэ асуудлуудыг шийдэхгүйгээр Монгол Улс нүүрсний зах зээл буюу Хятад улсад ойрхон байрладаг давуу талаа ашиглаж чадах биш харин ч зах зээлээс шахагдах хандлагатай болж байна.

Нүүрсний үнийн уналт, өнөөгийн хүндрэлтэй нөхцөл байдал цаашид хэр удаан үргэлжлэх бол? Нүүрс экспортлогч бусад улс орнууд ийм үед ямар арга хэмжээ авч хэрэгжүүлдэг  юм бэ?

Дээр хэлсэнчлэн 2012 оноос хойш нүүрсний зах зээлд нийлүүлэлт нь эрэлтээсээ давж ирлээ. 2014 оны хувьд байдал тэгтлээ сайжрахгүй, үнийн өрсөлдөөн ширүүссээр байх болно гэдгийг зах зээл шинжээчид хэлж байна. Тэгэхээр манай компани гэлтгүй Монголын нүүрс экспортлогчдын хувьд өрсөлдөх чадвараа л сайжруулах асуудал зайлшгүй тулгарч байна. Бид нүүрсний үнийг барих, дэд бүтцээ сайжруулах чиглэлд бусад компаниудтайгаа хамтарч боомтын төмөр зам барих зэргээр хамтарч ажиллах санал тавиад, хамтраад явж байна. Нүүрсний зах зээл хямралтай байгаа энэ үед нүүрс экспортлогч улс орнууд түрүүчээсээ салбараа дэмжих алхмуудыг авч хэрэгжүүлж байна.

 

Хятад улс л гэхэд өөрийн зах зээлээ хамгаалахын тулд бага илчлэгтэй, хүхрийн өндөр агууламжтай нүүрсний имлортыг хориглох буюу импортын татвар ногдуулах, дотоодын нүүрсэнд ногдуулах татвар хураамжийг бууруулах, нүүрс үйлдвэрлэгчдэд ирж байгаа татварын дарамтыг багасгах, цэгцлэх арга хэмжээнүүдийг аваад эхэлжээ. Дэлхийн коксжих нүүрсний зах зээлийн гол нийлүүлэгч Австралийн Засгийн газар гэхэд уул уурхайн хөрөнгө оруулалтын орчноо сайжруулахын тулд өмнө нь Засгийн газрын ногдуулж байсан өндөр татваруудыгбагасгах, цуцлах, цаашлаад нүүрсний хайгуулын лицензүүдийг олон тоогоор үнэ төлбөргүй, хүнд сурталгүйгээр хурдан шуурхай олгож, хөрөнгө оруулагчдыг татах зэргээр төрөл бүрийн арга хэмжээ авч байгаа юм байна лээ. Ингэж нүүрсний хайгуулыг идэвхижүүлснээр мэдээж урт хугацаанд Австрали улс нүүрс экслортлогч гол орон хэвээр байна гэдэг байр сууриа баталгаажуулахаар эрмэлзэж байгаагийн илрэл байх. Манай улс ч гэсэн гадны улс орнуудын эдгээр туршлагаас санаа авч, хэрэгжүүлэх шаардлага зүй ёсоор тулгарч байх шиг байна.

  З.БАТБОЛД

Г.Батцэнгэл: Өрсөлдөх чадвараа л сайжруулах асуудал зайлшгүй тулгарч байна
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Нэр:*
Сэтгэгдэл:
Bold Italic Underline Strike | Align left Center Align right | Insert smilies Insert link URLInsert protected URL Select color | Add Hidden Text Insert Quote Convert selected text from selection to Cyrillic (Russian) alphabet Insert spoiler
Батлах код: *
Шинэ мэдээ
Өчигдөр, 17:51
Өчигдөр, 17:33
Шахмал түлш шатахаараа юу болдог вэ гэдгийг шинжлэх төхөөрөмж алга

 Нийслэл хот өнөө жил утаагүй өвөлжих бололтой хэмээн нэг хэсэг нь ...

Өчигдөр, 16:12
Нийслэл хот руу түүхий нүүрс оруулж ирэхийг завджээ

 Улаанбаатар хот руу түүхий нүүрс оруулахыг хориглосон Засгийн газрын ...

Өчигдөр, 14:17
Олборлогч аваргуудын зарж буй “бохир” актив

   Келли Гилблом   Их Британийн газрын тос, шат­даг хийн ...

Өчигдөр, 12:19
Рио Тинто төмрийн хүдрээ анх удаа Хятадын боомтод юаниар худалдлаа

 Австралийн уул уурхайн томоохон компани Рио Тинто БНХАУ-ын хойд ...

Өчигдөр, 11:55
Хаусны үнэтэй Хөтөлийн хувьчлал

Алдуурсан "Хөтөлийн цемент шохойн” үйлдвэрийг аргамжих шалтгаан-3 ...

Өчигдөр, 11:12
3.1 тонн алт хаачсан бэ?

 Монголбанк энэ оны эхний есөн сарын байдлаар 11.2 тонн алт худалдан ...

Өчигдөр, 10:51
Өчигдөр, 10:09
Худал үнэлгээгээр ховор амьтдаа “ЦААЗАЛСААР” байх уу

Тусгай зориулалтаар энэ онд 86 угалз, 92 тэх агнуулах тогтоолыг Засгийн ...

Өчигдөр, 10:06
Судлаач Ганаа: Ахиад л төмөр замын хэрүүл

 Манай төмөр замын хэрүүл хэзээ ч дуусахгүй бололтой юм. Яагаад гэвэл ...

Өчигдөр, 09:51
Хятад улсын алтны гаралт 12 жил дараалан дэлхийд тэргүүлэв

 2018 онд Хятад улсын алтны гаралт 12 жил дараалан дэлхийд тэргүүлж, ...

Өчигдөр, 09:49
"Хөтөл"-ийн хувьчлалаар ганц ч үг ганхийлгэхгүй байх шалтгаан гишүүн Д.Эрдэнэбатад бий юу?

Алдуурсан "Хөтөлийн цемент шохойн” үйлдвэрийг аргамжих шалтгаан-2 ...

2019 оны 10 сарын 12, 18 цаг 56 минут
2019 оны 10 сарын 12, 18 цаг 49 минут
Хоёр сарын хугацаанд ашигт малтмалын 73 лиценз цуцлагджээ

 Ашигт малтмал, газрын тосны газрын мэдээллээр найм болон есдүгээр ...

2019 оны 10 сарын 12, 17 цаг 11 минут
Оросууд өлсгөлөн баавгай Монголоос ирсэн гэв

Аравдугаар сар гарснаас хойш ОХУ-ын Сибирийн хэсэгт өлсгөлөн баавгайн аюул ...

2019 оны 10 сарын 12, 14 цаг 53 минут
Нефтийн үнэ 60 ам.доллар давжээ

Лондоны ICE биржийн арилжааны явцад “Brent” маркийн нефтийн ...

2019 оны 10 сарын 12, 13 цаг 46 минут
Авдраа нэг ухахад л аранжин зэсийн үйлдвэртэй болчихлоо

Өнгөрсөн пүрэв гаригийн жихүүндүү орой төвийн хэвлэл мэдээллийн ...

2019 оны 10 сарын 12, 12 цаг 49 минут
Зэсийн баяжмалын экспорт 6700 тонноор буурлаа

 Он гарснаас хойш буюу I-IX сарын хугацаанд нэг сая тонн зэсийн ...

2019 оны 10 сарын 11, 18 цаг 25 минут
"Хөтөл цемент шохой" үйлдвэрийг 1,386,106,400 төгрөгөөр хувьчилжээ

"Хөтөл цемент шохой" үйлдвэрийг 1,386,106,400 төгрөгөөр хувьчилжээ. Тухайн ...

2019 оны 10 сарын 11, 16 цаг 25 минут
Ашигт малтмалын тусгай зөвшөөрлийн төлбөрөөр 36 тэрбум төгрөг олно

Улсын хэмжээнд 7.9 сая га талбайд ашигт малтмалын ашиглалтын 1683,  ...

2019 оны 10 сарын 11, 16 цаг 17 минут
Аргентин улсын Засгийн газар “Миллениал” литийн төсөлд татварын хөнгөлөлт үзүүллээ

Аргентин улсын Үндэсний уул уурхайн яам "Миллениал” литийн төсөлд зарим ...

2019 оны 10 сарын 11, 16 цаг 12 минут
Зэсийн баяжмалын экспорт 6700 тонноор буурлаа

Он гарснаас хойш буюу I-IX сарын хугацаанд нэг сая тонн зэсийн баяжмал ...

2019 оны 10 сарын 11, 16 цаг 07 минут
“Энержи ресурс”-ийн үнэгүй өгсөн 800 мянган тонн нүүрсний цаана юу нуугдаж байна вэ?

 Хотын утааг бууруулах үүрэгтэй шахмал түлш нь хүний амь хороож, ...

2019 оны 10 сарын 11, 15 цаг 13 минут
Шахмал түлшний ард ноцтой “хэрэг”-үүд өрнөж байна

 Утаа гээч намраас хавар хүртэл Улаанбаатарын иргэдийн зовлон гамшиг ...

2019 оны 10 сарын 11, 15 цаг 06 минут
2019 оны 10 сарын 10, 18 цаг 09 минут
2019 ОНЫ БАЙДЛААР ОЮУТОЛГОЙГООС ГАРСАН БАЯЛГИЙН МӨНГӨН ХЭМЖЭЭ

 1. 8 ТЭРБУМ ДОЛЛАРЫН БАЯЛАГ (250 ТН АЛТТАЙ ТЭНЦЭХ)

2019 оны 10 сарын 10, 17 цаг 29 минут
Монголчуудын мөрөөдөл биелэх цаг асуй

 Монгол Улсад газрын тос боловсруулах үйлдвэр барих төсөлд 236 сая ...

2019 оны 10 сарын 10, 17 цаг 20 минут
“Хармагтай” ордын өрөмдлөгийн эхний дүн сайн гарчээ

 Хармагтайн ордод лиценз эзэмшдэг "Xanadu Mines” компанийн ...

2019 оны 10 сарын 10, 14 цаг 48 минут
Манай улс 858.1 сая ам.долларын нефтийн бүтээгдэхүүн импортоор авчээ

 Энэ оны эхний есөн сарын байдлаарх эрдэс бүтээгдэхүүний импортын ...

2019 оны 10 сарын 10, 14 цаг 25 минут
2019 оны 10 сарын 10, 14 цаг 21 минут
АНУ-ын томоохон нүүрсний уурхай хаалгаа барьжээ

 Америкийн нүүрс нийлүүлэгч топ таван компанийн нэг "Blackhawk ...

2019 оны 10 сарын 10, 13 цаг 56 минут
"Фүкүшима-1" станцын экс удирдлагыг цөмийн осолд буруугүй гэж шүүх тогтоов

 "Фүкүшима-1" цөмийн цахилгаан станцын үйл ажиллагааг хариуцсан TEPCO ...

2019 оны 10 сарын 10, 13 цаг 52 минут
Алтны үнэ ихээхэн унана хэмээцгээж байна

 Оросын "Polymetal”  компанийн гүйцэтгэх захирал Виталий Несис ...

2019 оны 10 сарын 10, 13 цаг 26 минут
Түүхий нүүрс & Шахмал түлш: Түлэх арга, шаталтын ялгаа

 Хөхүүрийн ам цаашилж, хүйтний ам наашилж байгаа энэ цаг үед Нийслэл ...

2019 оны 10 сарын 10, 11 цаг 28 минут
“Эрдэнэс-Тавантолгой” ХК-иас хэрэгжүүлж буй “Хуримтлалтай-Хувьцаатай иргэн” аян эхэллээ

 Дэлхийн жишиг уурхай "Эрдэнэс-Тавантолгой” ХК-иас хэрэгжүүлж буй ...

2019 оны 10 сарын 09, 18 цаг 43 минут
Манай улс 858.1 сая ам.долларын нефтийн бүтээгдэхүүн импортоор авчээ

 Энэ оны эхний есөн сарын байдлаарх эрдэс бүтээгдэхүүний импортын ...

2019 оны 10 сарын 09, 15 цаг 32 минут
Оюутолгойн гэрээ эрх зүйн чадамжгүй

 Одоогоос 10 жилийн өмнө буюу 2009 оны 10дугаар сарын 6-ны өдөр ...

2019 оны 10 сарын 09, 13 цаг 02 минут
Угтаалцайдамаас кварц олборлохыг зөвшөөрөхгүй

 Байгалийн унаган төрхөөрөө уул уурхайгаас илүүтэй газар тариалан, ...

2019 оны 10 сарын 09, 11 цаг 13 минут
Нуурын ёроолоос аварга чулуун байгууламж илрүүлжээ

 Боден нуурын ёроолыг судалж байсан археологичид Стоунхэнжийн алдарт ...

2019 оны 10 сарын 09, 11 цаг 06 минут
Сугар гараг дээр буух боломжтой таван газрыг сонгожээ

 МОСКВА. /TASS/. "Сугар-Д" төслийн Орос-Америкийн хамтарсан ...

2019 оны 10 сарын 08, 17 цаг 08 минут
Газрын тосны “драм” зах зээлд дарамт нэмнэ

 Их гүрнүүд болон Ойрх Дорнодын олборлогчдын төгсгөл нь тодорхойгүй ...

2019 оны 10 сарын 08, 13 цаг 45 минут
Баялгийн санг “ХУЛГАЙЧ”-даас хуулиар хамгаалъя

  Бүх улс орон баялгийн санг байгуулчихдаг юм биш л дээ. Баялагтай ...

2019 оны 10 сарын 08, 13 цаг 11 минут
Баялгийн хараал тулгасан Оюутолгойн гэрээ хийсний 10 жилийн гунигт ой

Оюутолгойн ордыг ашиглах гэрээг нэг талаас Тюркоз Хилл компани, нөгөө ...

2019 оны 10 сарын 07, 16 цаг 42 минут
Нэг тонн нүүрснээс 3500 төгрөгийн алдагдал хүлээж байна

Төвийн бүсийн эрчим хүч үйлдвэрлэгчдийн нүүрсний хэрэглээний 90 гаруй ...

2019 оны 10 сарын 07, 15 цаг 52 минут
Колумбад газрын тос дамжуулах хоолой дэлбэрчээ

 Колумбад халдлагын улмаас Трансандины газрын тос дамжуулах хоолойд ...

2019 оны 10 сарын 07, 15 цаг 02 минут
Монголчуудад ирж буй шок

Монголчуудад өмнө төсөөлж байгаагүй гадаад шокууд ирж ...

2019 оны 10 сарын 07, 15 цаг 00 минут
Шахмал харыг бүрэн тохирох эсэхийг гүйцэт судлалгүй, ашиг хөөж яаравчлан үйлдвэрлэсэн үү

Манай шахмал түлш үйлдвэрлэгчдийн худалдаж байгаа бөөрөнхий хар түлээний ...

2019 оны 10 сарын 07, 13 цаг 07 минут
Салхитын мөнгөний орд: Энэ хэрэгт өөр нэг Гавьяат хуулчийг хүүгийн хамт шалгаж байна

 Зуун хувь Хятадын хөрөнгө оруулалттай компанийн эзэмшиж байсан ...

2019 оны 10 сарын 07, 12 цаг 27 минут
Олон улс дамжуулан мөнгө угаасан байж болзошгүй хэрэгт УБТЗ-ын хоёр албан тушаалтныг шалгаж байна

УБТЗ-ын эрх бүхий хоёр албан тушаалтныг тагнуулынхан шалгаж эхэллээ. ...

2019 оны 10 сарын 07, 11 цаг 46 минут

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

"Монголын Геологийн есөн эрхэм" номын нээлт боллоо
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани