Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Тавантолгойг эргэлтэд оруулахгүй сонирхол яваад байна

Тавантолгойг эргэлтэд оруулахгүй сонирхол яваад байна"Монгол нүүрс” ассоциацийн гүйцэтгэх захирал Т.Нарантай уулзаж ярилцлаа.

-Уул уурхайн салбарын уналт эдийн засагт асар хүчтэй доргилт өгч байна. Гадаадын хөрөнгө оруулалт буурч, нүүрсний зах зээл  улам хумигдсаар байна. Өнгөрсөн аравдугаар сарын байдлаар 14 сая тонн  нүүрс экспортод гаргасан гээд байгаа ч орлого өссөнгүй. Шинэ Ерөнхий сайд эхний ээлжинд Тавантолгойн төслийг урагшлуулна гэж амалсан?

-Эдийн засаг уналттай байгаа энэ үед хөрөнгө оруулалт, бүтээмж, үйлдвэрлэлийг нэмэгдүүлэхэд хамгийн түрүүнд уул уурхайн салбарыг барьж авах нь чухал.  2011-2012 онд уул уурхайг буруу замаар оруулсан.  Манай бүх давхрагын шантаажчдаас болоод эдийн засаг битүү хар хонгил рүү орчихлоо.  Саарал ордоных нь шантаажид гудамжныхтайгаа нийлээд, гудамжных нь орон нутгийн архичидтай нийлээд хөрөнгө оруулагчдаа хөөсөн. Үнэндээ Монголын эдийн засгийн өнөөдрийн уналтад  шантаажлагчдын оруулсан "хувь нэмэр” их байгаа.  Хаана баялаг бүтээж, хаана хуримтлал үүсч,  хаана мөнгө бий болно, тэнд шантаажлагчид шавдаг. Барилгын осол гараад байхад шантаажлагчид дуугарахгүй мөртлөө уул уурхай руу яагаад дайрдгийг би чамд тайлбарлаж болно.

-Таны хэлснээр уул уурхайн салбар мөнгө үйлдвэрлэдэг болохоор тэр байх?

-Тийм, уул уурхай Монголд валютын хуримтлал үүсгэж байгаа ганц салбар. Валютын хуримтлал хаана бий болно, тэнд шантаажлагчид баасны ялаа шиг овоордог юм. Орон нутгийн нэг архичин уул уурхайн компани дээр шантааж хийгээд, ажилд нь саад болох нь байдаг л үзэгдэл болсон ш тээ.  Дээр нь иргэний хөдөлгөөнийхөн нэртэй  баасны ялаанууд байна. Бас саарал ордны "батга”-нууд ил далд иргэний хөдөлгөөнийхнийг сумлаад л сууж байдаг нь худлаа биш болсон.  Орон нутгийн удирдлагууд гэж  Засгийн газрынхаа бодлогын эсрэг ажилласан нөхдүүд  байна. Засгийн газар нь хөрөнгө оруулалт татах гээд махийгаад байдаг, орон нутгийнхан нь хөрөнгө оруулагчид дээр очоод дарамтлаад байдаг. Төрийн  бодлогод уялдаа байхгүй. Шат, шатандаа л шантаажлагчид бий болохоор эдийн засаг энэ байтугай унах нь зөв биз дээ.

-Нээрэн ч манайхан шиг хөрөнгө оруулагчид руугаа буу шагайдаг. Ир, ир гэж урьчихаад  өөдөөс нь зуудаг нохойгоо тавьчихдаг улс байхгүй биз дээ?

-Манай шантаажлагчид бүр мэргэжлийн төвшинд оччихсон ш тээ. Хөрөнгө оруулагчдыг наанаа үзэн ядсан хүмүүс. Цаанаа бол тэднээс мөнгө саах л зорилготой. Өмнөговийн уурхайд ажиллаагүй мөртлөө цалин авдаг гарууд зөндөө байдаг. Ажлаа тайван хийхийн тулд хөрөнгө оруулагчид ажилд аваад, сул цалин өгөөд л явдаг. Хуулиндаа орон нутгийн иргэдээс заавал авч ажлуулах ёстой гээд заачихсан. Гэтэл орон нутагт ажил хийж чаддаг хүн байдаггүй. Мэргэжилгүй, боловсролгүй, дээрээс нь ажлын хариуцлага муутай. Тийм хүмүүс яаж өндөр техник хэрэгсэл дээр ажиллаж чадах билээ. Авахгүй гэхээр орон нутгийн удирдлагууд нь шахаад, дарамтлаад , 60 хувийг нь орон нутгаас ав гэсэн  хуулийн заалтаар далайлгахаар арга ядахдаа ажилд авсан нэртэй сар болгон сул цалинжуулаад явуулах билээ. Авлаа ч ажил хийж мэдэхгүй. Техник хэрэгсэлийг нь эвдээд, эсвэл хөдөлмөр хамгааллыг нь зөрчөөд  үхэж мэднэ.  Энэ мэтийн санаа нь сайхан юм шиг хэрнээ амьдрал дээр хэрэгжихэд хэцүү заалтуудаар гадаад, дотоодын хөрөнгө оруулагчдаа залхаах, дарамтлах хэрэггүй юм шиг санагддаг. Гээд би ямар хууль батлагч биш шүү дээ. Мэргэжлийн хүний хувьд хөрөнгө оруулагчдад ийм зовлон байна гэдгийг л хэлж байгаа хэрэг.  Хөрөнгө оруулагчдыг ажлыг алсан, цагийг барсан, дур сонирхлыг нь үхүүлсэн шантаажлагчид минь, үүнийгээ зогсоохгүй  бол эдийн засаг чинь болохоо байлаа.

-Одоо Оюутолгойг, Тавантолгойг нийлж идэх нь гэсэн эсэргүүцэл гараад эхэллээ. Уг нь эдгээр төслүүд урагшаа явбал Монголын эдийн засагт л ашигтай баймаар?

-Нэг том төслийг дагаад мянган жижиг төсөл амь ордог юм. Нэг том төслийн хүрээнд зуун мянган хүн талхаа олж идэх боломж бүрддэг юм. Төр тэднээс татвараа авч мөнгө хуваарилахаас илүү хувийн бизнес хөгжих маш том дэмжлэг нь болж өгдөг. Тэнд монголчууд бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, үйлдвэрлэл нийлүүлснээрээ тэжээгддэг. Засгийн газар болгон л жижиг, дунд үйлдвэрлэлийг хөгжүүлнэ гэж төсвөөс бөөн мөнгө хуваариладаг. Сан хүртэл байгуулаад ч олигтой үр дүнд хүрэхгүй байна шүү дээ.  Том төслүүд урагшаа яваад эхлэнгүүт аандаа жижиг дунд үйлдвэрүүд өөрсдөө бий болдог. Тугалаа сайн цатгаж, бяруу, цаашлаад бух болгож чадах сүүтэй үнээнүүд нь том төслүүд. Тэгж байж л тугал бяруу болно, үнээ болно, үржинэ. Эхээс төрсөн тугалыг бяруу болгоход эх сүүтэй байх л чухал. Герман "Хонда” компаниа, Солонгос "Хюндай”, "КИА”-гаа, Япон "Тоёота”-аа дэмжиж хүчирхэг болгож байж хөгжсөн. Харин манайхан болохоор дээрэмдэж аваад хувааж идэхийг л боддог хүмүүс.

-Тавантолгойн тендер зарласантай холбоотойгоор "оля”-нуудын гарт орлоо гэсэн шүүмжлэл гараад байгаа?

-Өмч нь төрдөө, менежмент нь  хувьдаа байвал эдийн засагт илүү ашигтай. Гаднаас хэдэн такси оруулж ирээд, хэдэн хүнд түрээсээр өгөөд хоёр жилийн дараа өөрт нь шилжүүлдэгтэй адилхан менежмент шүү дээ. Гэтэл төр өөрөө такси оруулж ирээд, таксинд яваад мөнгө цуглуулах гээд оролдоод байна. Зүгээр л өмчөө өөртөө үлдээгээд менежментийг нь хувийнхнаар хийлгүүлчих.  Хамгийн гол нь шилдэг менежментыг олж хамтрах  хэрэгтэй.

-Тавантолгойн тендерийн ялагчийг арваннэгдүгээр сарын 1-нд тодруулах байсан боловч оролцогчид бага байна гэдэг үүднээс ирэх сарын 1 хүртэл хойшлуулсан. Энэ асуудал юу болж байна. Та ажлын хэсэгт орж ажиллаж байгаа гэсэн?

-Зогсонги байдалтай байгаа.  Тавантолгойг  эдийн засгийн эргэлтэд оруулахаар  жараад оноос хойш ярилаа. Сүүлийн гурван засгийн үед тендерийг нь зарлалаа.  Дөрөв дэх засаг дээрээ энэ асуудал шийдэгдэх эсэхийг хүлээгээд байж байна.  Тавантолгойг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах оролдлого хийх бүрт шантаажлагчид саад болж байна.  Далдын ямар нэгэн сонирлын хатгаасаар Тавантолгойг эдийн засгийн эргэлтэд оруулахын эсрэг ажиллаж байгаа хүмүүс гудамжинд ч байна, саарал ордонд ч байна.  Зориудаар саад хийж байгаа нь  харамсалтай. Тавантолгойг эдийн засгийн эргэлтэд оруулаад, монголчуудын амьдрал дээшлэх вий гэхээс л айгаад байх шиг. Миний хувьд шилдэг менежерийг сонгох нь зөв. Тэр нь гадаадынх  байна уу, дотоодынх байна уу хамаагүй. Муу менежменттэй бол нүүрс битгий хэл алт байгаад ч нэмэргүй шүү дээ. Менежмент нь сайн байвал төр бүх боломжоор дэмжих ёстой. Нэг жишээ татъя л даа. Нэгэн албан байгууллагын цэвэрлэгч байлаа гэхэд дээрээс саванг нь, угаалгын нутгийг нь авч өгөхгүй бол хичнээн зүлгээд шал нь гялалзахгүй. Аль эсвэл ажлаа хиймээр байхад нь дарга нар нь өрөөнд нь архидаад гарч өгөхгүй бол яахав. Үүнтэй адилхан хийх боломжоор нь төр хангачих.

-Хичнээн компани тендерт оролцох хүсэлтээ ирүүлсэн бэ?

-Гурав, дөрөвхөн компани сонирхлоо илэрхийлж байгаа. Өмнөх 2011 оныхтой харьцуулахад өнөөдөр Тавантолгойг гэх компаниудын сонирхол буурч.

-Яагаад тэр вэ?

-Нэгдүгээрт, дэлхийн зах зээлд нүүрсний үнэ сайнгүй байна. Хоёрдугаарт, манай дотоодын хууль эрх зүйн орчин муудсан. Сая гэхэд энэ компаниуд Алтанхуягийн Засгийн газартай гэрээ хийчихсэн бол хэцүү л байдалд орохоор байлаа ш тээ. Монголын улс төрийн орчин баталгаагүй, асар их эрсдэлтэй гэдэг ойлголт гадныханд төрчихөөд байна.

-Нүүрсний зах зээл сэргэх хандлага байна уу. Хятад улс импортын татвараа нэмсэн нь манай компаниуд хүндээр тусч байх шиг?

-Нүүрсний салбарт манай хоёр том өрсөлдөгч Австрали, Индонейз хоёр Хятадтай чөлөөт худалдааны гэрээ байгуулаад нүүрсээ татваргүйгээр экспортлохоор болчихлоо. Гэтэл манайхан шалдар, булдир жижиг юм яриад, гуйлгачин царайлаад явж байна. Саяхан УИХ-ын дарга З.Энхболд Хятадад айчлахдаа "бусдаас нь татвараа ав, манайхаас битгий аваач” гээд л гуйгаад явж байна. Ингэх доошоо орох хэрэггүй.  Аливаа наймаа хоёр талд харилцан ашигтай байх ёстой. Монгол Улс өөрийгөө үнэлж байгаа бол тэр зарчмаа барьж ажиллах ёстой. Бид татвараа бууруулаач гэж гуйгаад явж байх биш харин Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтоо олон улсын статустай болгохын төлөө ажиллах ёстой байсан юм.  Гашуунсухайт, Ганцмодны боомтыг олон улсын статустай болгоход нэн түрүүнд анхаарал тавина гэж Си Жинпинийн амалсан. Энэ амлалтыг нь нэхээд ажил болгох ёстой юм. Хэрэв  Гашуунсухайт-Ганцмодны боомт  олон улсын статустай болчихвол манай нүүрс эцсийн хэрэглэгчдэд шууд хүрнэ. Одоо бол манай нүүрс эцсийн хэрэглэгчдэд хүрэх гэж маш олон ченжийн гар дамжиж байна. Бид хамгийн хямдхан үнээр өгч, ченжүүд цааш нь дамлаад хамгийн өндөр үнээр эцсийн хэрэглэгчдэд нийлүүлж байна. Энэ дундын дамжлагыг алгасаад шууд эцсийн хэрэглэгчидтэй харилцаа тогтоогоод эхэлбэл юун татвар шүү дээ.

-Хятадууд манайхныг  нэлээд дарамталдаг гэж сонссон?

-Үнэн шүү дээ. Гурван жилийн өмнө Эзнээ хошууны дарга манайхантай муудаад боомтоо хаачихаж билээ. Г.Занданшатар нот бичиг явуулж байж нээсэн шүү дээ. Манай бизнесийнхэн чинь урагшаа хятадуудад, хойшоо оросуудад дарамтлуулна. Ядаж л дотоодынхоо дарамт шахалтыг багасгамаар байх юм.

-Нүүрс гэхээр араас нь төмөр замын асуудал заавал ярихаас өөр аргагүй болдог.  Хятадын дарга манайд айлчлахдаа далайд гарах гарцыг нээгээд өгчихлөө. Гэтэл бид далайд хүрэх төмөр замгүй сууж байдаг?

-Өөрийнхөө гарч явах хаалгыг нээхгүйгээр далайд хүрэх боломжгүй. Гашуунсухайт-Ганцмодны боомтоо олон улсын чанартай болгоё. Таранзит тээврийн асуудлаа шийдье.  Ченжүүдээр дамжуулахгүйгээр эцсийн хэрэглэгчдэд хүргэх арга замыг хайх ёстой.  Яг энд л төрийн оролцоо хэрэгтэй. Төр нүүрс ухах биш, төр хаана оролцох вэ гэвэл дэд бүтцээ сайжруулах, олон улсын гадаад худалдаанд яаж оролцох вэ? гэдэг том бодлогын асуудлыг л шийдвэрлэж байх ёстой юм.

-Экспортын нүүрсний компаниудаас гадна эрчим хүчний нүүрсний уурхайнууд ч бас хүндрэлтэй байна. Эрчим хүчний салбар тэр чигээрээ уналтын байдалд орлоо гээд байгаа. Гэхдээ тэдний алдагдлыг бууруулах гэж ард түмний нуруун дээр ачаалал нэмэх хэрэггүй баймаар?

-Эрчим хүчний уурхайнууд өнөөдөр тун хүнд байгаа. Бүгд өр, авлагатай. Дулааны цахилгаан станцууд нь мөнгөө төлж чадахгүй, салбараараа хавтгай хямралд орсон.  "Шивээ-Овоо" тонн тутмаасаа 4000 төгрөг, "Шарын гол" 8000 төгрөг, "Адуунчулуу"н 4000 төгрөгийн алдагдалтай явж байна.  Энэнийг яаж шийдвэрлэх ёстой юм бүү мэд.  Миний бодлоор уурхайнууд нь ч, станц нь ч алдагдалтай ажиллаж байхаар алдагдлаа станц дээрээ төвлөрүүлсэн нь дээр.  Мэдээж, цахилгааны үнийг шууд чөлөөлөх нь хүнд.  Гэхдээ салбараараа элгээрээ хэвтсэн байдалтай ингэж явуулаад байх боломжгүй.

-Тавдугаар цахилгаан станцын асуудал юу болсон бэ?

-Мартсанаас мал мэнд үү гэгчээр үү. Манай салбарын  гурван үгтэй онигоо шүү дээ, наадах чинь.

-Монгол Улсын хувьд ганц давуу байдлаа ашиглаж чадахгүй байна гэсэн шүүмжлэл  хэлдэг. Тэр нь Хятадын зах зээлд ойр байдал?

-Бидний өрсөлдөх үнэмлэхүй давуу тал байна. Нэгдүгээрт,  том зах зээлийн хаяанд оршиж байна. Хоёрдугаарт, экспортын нүүрсний нөөц их. Гуравдугаарт. Манай газрын доорх нүүрсний чанар маш өндөр.  Манай гаргаж байгаа түүхий нүүрсний илчлэг, Австралийн хэд дахин угааж, баяжуулсан нүүрснийхтэй адилхан. Гэтэл энэ үнэмлэхүй боломжуудаа ашиглаж чадахгүй байна?

-Орос улс Хятадын зах зээлд түрэн орлоо?

-Орос бол нүүрсний салбарын тухайд манай гол өрсөлдөгч.  Бид уг нь жаахан толгойгоо ажлуулчих юм бол баллаад хаячихаар байгаа л даа.  Даанч дэд бүтэц нь алга.  Монголчууд зөв хөдлөх юм бол нүүрсний том тоглогч болоход ойрхон байна. Гэтэл эдийн засгийн чухал шийдвэрүүдийг улстөрчдийн оролцоотойгоор унагах шилдэг аргыг гадныхан манайд хэрэгжүүлээд тэгээд зургаан жилийн турш л экспортын төмөр зам ярилаа. Яасан дуусдаггүй сэдэв вэ дээ. Гэтэл Орос, Хятад төмөр замынхаа сүлжээг улам л өргөтгөөд, томруулаад байдаг.  Харин монголчууд нүүрсээ зөөх төмөр замд санаа тавих байтал жил хүрэхгүйн сандал суудлын төлөө л зодолдож байна.   Экспортын компаниуд нүүрсээ зөөхийн тулд тээвэрлэлийн зардлаас болж маш их алдагдал амсч байгаа.  Гэхдээ экспорт зогсоогүй байгаа шалтгаан нь гэвэл манай компаниуд зах зээлээ алдахгүй гэж алдагдалтай байсан ч нүүрсээ нийлүүлсээр байна. Хэрэв зах зээлээ алдчихвал улм хүнд байдалд орно. Дэлхийн зах зээлд нүүрсний үнэ буцаад сэргэдэг. Гэтэл манай зах зээлээ алдчихсан байвал яах уу. Орос манай зах зээлээс хуваалцаад эхэлсэн. Казакстан байна. Гадаад өрсөлдөөн ширүүсч, Монголын баялаг зах зээлээс шахагдаж магадгүй байхад үүнийг олж харахгүй өдий хүртэл улс төржөөд байгаа хүмүүсийг харахаар ямар санаатай ингээд байгаа юм бол гэж бодогдох л юм байна шүү дээ.  Хэрэв хоёр хөрштэйгөө эн тэнцүүхэн бодлоготой, энэ тэнцүүхэн харилцаатай байя гэвэл манай эдийн засаг том байх хэрэгтэй. Эдийн засгаа томруулахын тулд төр том том төслүүдийг бодлогоор урагшуулах хэрэгтэй.  Тавантолгойг одоо яаж ийгээд урагшаа хөдөлгөчих л ёстой юм.

 

Ж.НЯМСҮРЭН
Тавантолгойг эргэлтэд оруулахгүй сонирхол яваад байна
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Газрын тосны үнэ огцом өсжээ

 ЛОНДОН, 2025 оны зургаадугаар сарын 13 /Reuters/. Израилын ...

2025 оны 06 сарын 13, 16 цаг 16 минут
Д.Трамп: Хятад улс газрын ховор элемент нийлүүлнэ

 ВАШИНГТОН, 2025 оны зургаадугаар сарын ...

2025 оны 06 сарын 12, 11 цаг 45 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой“ ХК 44.8 мянган тонн эрчим хүчний нүүрс арилжлаа

 "Эрдэнэс Тавантолгой" ХК энэ сарын 6-ны өдөр Монголын Хөрөнгийн ...

2025 оны 06 сарын 11, 11 цаг 37 минут
БНХАУ-д гангийн эрэлт буурч, коксжих нүүрсний үнэ 2016 оноос хойших доод түвшинд хүрлээ

 Ган арматурын үнэ сүүлийн найман жилийн доод түвшинд дөхжээ. ...

2025 оны 06 сарын 10, 09 цаг 51 минут
ОПЕК+ найман орон шийдвэрээ цуцалж магадгүй

 ОПЕК+ бүлгийн найман гишүүн орон дэлхийн газрын тосны зах зээл дээрх ...

2025 оны 06 сарын 09, 08 цаг 41 минут
Уул уурхайн тээвэрлэлтийг бүрэн зогсоож, шалгана

  Говийн бүсийн чиглэлд уул уурхайн тээвэрлэлтийг бүрэн зогсоож, ...

2025 оны 06 сарын 09, 08 цаг 38 минут
Уул уурхайн бүтээгдэхүүний биржээр төмрийн хүдрээс бусад арилжаа амжилтгүй хэвээр байна

 Өнгөрсөн долоо хоногт Уул уурхайн бүтээгдэхүүний биржийн арилжаа ...

2025 оны 06 сарын 04, 14 цаг 42 минут
АНУ ган, хөнгөн цагааны татварыг 50 хувьд хүргэж нэмэгдүүлжээ

 ВАШИНГТОН, 2025 оны зургаадугаар сарын 4 /BBC/. АНУ-ын ...

2025 оны 06 сарын 04, 13 цаг 06 минут
Баялаг дагасан парадокс ба улс төрийн хайчин дундах парламент

  Ер нь, монгол хүн бүхий л түүхийнхээ туршид хэзээ ч хөрөнгөтэй байж ...

2025 оны 06 сарын 03, 13 цаг 13 минут
Ховор элементээр “хэн” хамгийн баян бэ?

  Газрын ховор элемент. Энэ үгийг сүүлийн жилүүдэд бид маш сайн ...

2025 оны 06 сарын 03, 12 цаг 27 минут
"OPEC+"-ийн санаанд оромгүй шийдвэр

  Газрын тос олборлогч орнуудын хамтарсан бүлэг өнгөрсөн амралтын ...

2025 оны 06 сарын 03, 11 цаг 32 минут
2025 оны 06 сарын 02, 18 цаг 05 минут
Хармагтайн хувь зарагдах уу? Xanadu-д Bastion Mining 160 сая ам.долларын санал тавилаа

  Австралийн хөрөнгийн биржид бүртгэлтэй Xanadu Mines компани нь ...

2025 оны 06 сарын 02, 09 цаг 35 минут
О.Алтангэрэл: "Рио тинто"-той хийж буй арбитрын маргаан ирэх есдүгээр сард эцэслэгдэнэ

  Монгол Улсын Засгийн газар "Рио тинто" хоорондын арбитрын маргаан ...

2025 оны 05 сарын 30, 11 цаг 54 минут
2025 оны 05 сарын 28, 19 цаг 35 минут
2025 оны 05 сарын 28, 12 цаг 00 минут
2025 оны 05 сарын 27, 18 цаг 43 минут
Гайанагийн газрын тосны төлөөх өрсөлдөөн ширүүсчээ

  Гайана улсын нутагт 1 их наяд долларын өртөг бүхий газрын тосны ...

2025 оны 05 сарын 27, 16 цаг 32 минут
2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 05 минут
“Ухаахудаг” нийтийнх, “Шангрила” тэднийх…

  Ер нь бол, түүнийг өнөөдөр огцруулж байгаа ашиг сонирхлын нэгдлүүд ...

2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 02 минут
Хашаанд тарьсан мод хатаад байвал яах вэ

  Хавар манай орны хувьд цаг агаарын хувьд хувирамтгай олон янз ...

2025 оны 05 сарын 26, 14 цаг 24 минут
Агаарын бохирдол бууруулах ажлыг дулааны улиралд үргэлжлүүлэх Дулаанбаатар аян эхлүүлнэ

  Нийслэл Улаанбаатар хотын агаарын бохирдлыг бууруулах, дэд бүтцийн ...

2025 оны 05 сарын 21, 16 цаг 04 минут
Хамтарсан Засгаа хадгалж үлдэж байж хөгжил ярина

Монголын улс төр сүүлийн өдрүүдэд ойрд байгаагүйгээрээ улайсаж байна. ...

2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 43 минут
2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 15 минут
Европын Холбоо Оросын ураны импортыг зогсоох уу?

 2024 онд Европын Холбоо Оросоос нийт 700 сая еврогийн ураны ...

2025 оны 05 сарын 20, 15 цаг 57 минут
“Rio Tinto” компани Чилийн литийн төсөлд хөрөнгө оруулна

  САНТЬЯГО, 2025 оны тавдугаар сарын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 44 минут
Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийн 4 дүгээр багц ажлыг эхлүүлжээ

 Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийг барихад зөвхөн Энэтхэг, Хятадын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 42 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Миний итгэл үнэмшил, үзэл санаа, тэмцлийг мөхөөж чадахгүй

 Ерөнхий сайдын хүүгийн сүйн бөгж солилцож, түүнийгээ сошиал орчинд ...

2025 оны 05 сарын 20, 10 цаг 15 минут
Хятад, Монголын Ганцмод-Гашуунсухайт боомтын хил дамнасан төмөр замын шавыг тавилаа

Хятад, Монголын эрчим хүчний хамтын ажиллагааны чухал суваг болох Хятад, ...

2025 оны 05 сарын 19, 00 цаг 02 минут
Гадаадын сэтгүүлчдийг гайхшируулсан Или орчин үеийн ухаалаг эрүүл мэндийн төв

"Хятадтай танилцах аялал" олон улсын хэвлэл мэдээллийн солилцооны төслийн ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 57 минут
”Хятадтай танилцах аялал” -ын Өвөр Монгол дахь аялал нээлтээ хийв

Хятадын Кибер орон зайн удирдлагын сүлжээний харилцааны товчооноос ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 55 минут
”AI эмчилгээ” биднээс хэр хол байна вэ

"AI+ эм  эмнэлэг" гэхээр таны санаанд юу орж ирдэг вэ?  ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 51 минут
Өвөр Монголоос сансрын нисэгч төрлөө

Өвөр Монголын анхны сансрын нисэгч Ван Же   Сансрын нисэгч Чэнь ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 46 минут
”Шэньжөү-20”-ын түүхэн цуурай!

"Шэньжөү-19" нисэгчтэй сансрын хөлөг 04-р сарын 30-ны өглөөний 04:00 цагт ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 43 минут
Хятадын гадаад дахь агуулах гадаадын хэрэглэгчдэд түргэн шуурхай үйлчилж байна

Хил дамнасан цахим худалдааны хөгжлийг дэмжих, хил дамнасан буухиа ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 40 минут
1970-2025, ”Дүнфанхун-1”-ээс ”Шэньжөү 20” хүртэл

Хятадын анхны хиймэл дагуул ”Дүнфанхун-1”-ийг амжилттай ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 34 минут
Өнөөдөр Хятадын сансар судлалын гурван том баярт үйл явдал давхацаж байна

2025 оны 4-р сарын 24-ны өдөр нь Хятадын арав дахь сансрын өдөр ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 31 минут
ӨМӨЗО-ны анхны сансрын нисгэгч Ван Же ”Шэньжөү 20”хөлгийн гишүүнээр ажллана

"Шэньжөү 20" нисэгчтэй сансрын нислэгийн хэвлэлийн бага хурал 04-р сарын ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 28 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 25 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 23 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 19 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 17 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 12 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 09 минут
Бичил хуванцар гадаад далайн ёроолоор бүхэлд нь тарсан байна

  Бичил хуванцар гадаад далайн гадаргаас эхлээд 7000 метрийн гүн дэх ...

2025 оны 05 сарын 15, 14 цаг 07 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын ӨМӨЗО-ны Ганцмод боомтод ажиллалаа

  Ерөнхий сайдад “Чайна Энержи” групп компанийн ТУЗ-ийн ...

2025 оны 05 сарын 15, 10 цаг 28 минут
2025 оны 05 сарын 14, 12 цаг 03 минут
2025 оны 05 сарын 14, 11 цаг 08 минут
ТАНИЛЦ | Төрийн эзэмшил 50 хүртэлх хувь байх боломжтой ОРДУУД

 Үндэсний Баялгийн сангийн тухай хууль хэрэгжиж эхэлсэнтэй ...

2025 оны 05 сарын 13, 12 цаг 18 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ томоохон төсөл, үйлдвэрийн цогцолборт ажиллав

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Говийн бүсийн зөвлөлийн анхдугаар хуралд ...

2025 оны 05 сарын 13, 12 цаг 07 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани