Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Таван Толгой төслийн шинэ хувилбар

Таван Толгой төслийн шинэ хувилбарФиктивная фирма гэдэг үгийг эрхэм Та сонсч байсан биз. Shell company ч гэдэг. Олон улсад ийм зуйгуул компаниудын тухай багагүй ярьдаг. Тодорхой активгүй. Үйл ажиллагаагүй. Санхүүгийн янз бүрийн гүйлгээ хийх зорилгоор ийм компанийг байгуулдаг. 
 
Санхүүгийн зуйгуулуудыг сүүлийн үед манайд "зөвлөх үйлчилгээний компани”, "санхүүжилт босгох нэгж” гэхчлэн чамин ганганаар нэрлэх болж. Мега төсөл гэсэн үг моодонд орохын хэрээр элдэв охин компани энд тэнд торниж, тэрбум тэрбум долларын санхүүжилт ярьж хэлд ордог болов. Эхний зуйгуултай та бид 2012 онд учирсан. 
 
"Монголын Төмөр замын дэд бүтэц” нэртэй компанийг Хонконгт Монголчууд байгуулсан юм. Хятадын Дандонг Порт ХХК ба БНСУ-ын Морик Кореа ХХК-тай хамтарч, эднийг хөрөнгө оруулагчаа хэмээн зарласан билээ.
 
Зам тээврийн сайдын томилсон этгээд буюу "Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн Гүйцэтгэх захирал Б. Батзаяа Хонконгт фиктив компани байгуулалцсан түүхтэй. Монголын шинэ төмөр замын бүх шугамыг энэ компани мэдэж барих тухай гэрээнд тэрбээр гарын үсэг зуржээ.
 
Монголын шинэ төмөр замуудад хөдлөх хэрэгсэл худалдан авах, түрээслэх, тээвэрлэлт зохицуулах үүрэгтэй Оператор компанийг хүртэл байгуулж, Хятад, Солонгосуудтай дундаа эзэмших гэрээ зурсан. Морик Кореа гэгчийг нь сугаадаг махинац Монголын шинэ төмөр замын суурь бүтцийн бизнест ийнхүү анхлан шигдсэн түүхтэй. 
 
Энэ мэргэн санаа одоо Таван Толгой төслийн гэрээний шинэ хувилбарт зүс хувирган орж ирж байна. 
 
Таван Толгой нүүрсний сав газар найман ордтой. Долоон орд нь буюу МВ 011953, 011954, 011955, 011956, 016881, 016882, 016883 лицензэт талбай "Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн мэдэлд байдаг. Энэ долоогоос Баруун, Зүүн Цанхийн хоёр талбай ба "Энержи ресурс” ХХК-ийн Ухаа худаг талбайд зарласан тендерийн гэрээн дээр хэрүүл үргэлжилж байгаа билээ. 
 
Хоёр сар хагас үргэлжилсэн шантаажны эцэст Төрийн ордонд дараах наймаа хийгдэж, ерөнхийдөө тохиролцоонд хүрчээ. "Эрдэнэс Таван Толгой” ХК-ийн мэдлийн үлдэх таван лицензэт талбайг Японы компаниудад эзэмшүүлэх, ингэхдээ зүүн чиглэлийн 1,300 км төмөр замыг байгуулах тухай өгүүлбэрийг УИХ-ын тогтоолд хавчуулах. Төрийн бодлогод туссан ийм хавчуурга өгүүлбэр нөгөөх "санхүүжилт босгодог” улстөрчдөд ногоон гэрэл асааж өгдөг.
 
Лицензэт таван талбайн нөөцийн судалгаа хийгдэхээс эхлээд хэрхэн ашиглах тухай төлөвлөж шийдсэн зүйл огт үгүй боловч ямар ч гэсэн Тавантолгой ордыг ашиглах тухай УИХ-ын тогтоолд "зүүн чиглэлийн 1,300 км шинэ төмөр зам барих” гэсэн өгүүлбэр шигтгэж, эхний тохиролцоо хийгдэв.
 
Дараагийн тохиролцоо нь мөн л төмөр зам дээр. Өнөөх л "шинэ төмөр зам” гэх моодны хэллэгтэй холбоотой. Таван Толгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 267 км төмөр замын 51 хувийг Монголын төмөр зам ТӨХК-ийн мэдэлд өгөх тохиролцоо юм. "Санхүүжилт босгодог” багийнханд 267 км энэ чиглэлийг даруй барих сонирхол байхгүй. Харин "Монголын шинэ төмөр зам” нэрээр мөнгө босгодог бизнесийнх нь хамгийн өгөөжтэй чиглэл учир зайлшгүй гартаа авч үлдэх учиртай.
 
Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 267 км төмөр зам байгуулах ажлыг "Энержи ресурс” Монголын төмөр замын мэдэлд өгье гэж шийдсэн аж. 2009 онд Энержи Ресурс энэ замыг барьж эхэлсэн бол 2013 онд ашиглалтад өгч, 18 жилийн дараа  төрд зуун хувь хүлээлгэн өгөх байв. 2012 онд дахин бүтээн байгуулалтад ороод ажилласан бол өдийд ашиглалтад орж, мөн л 19 жилийн дараа төрд хүлээлгэн өгөх байсан. Харин энэ удаа гурав дахиа барихаар оролдоод, уул уурхайн экспортын хамгийн ашигтай уг зам УИХ-ын гишүүн Х. Баттулгын бүлэглэлийн гарт хэдийнэ орсныг хүлээн зөвшөөрч буулт хийжээ. 
 
Тэгвэл Тавантолгой ордын тендерт орсон Консорциумын нэг "Шенхуа Энержи” нь Монголын төмөр зам ТӨХК-тай 267 км төмөр замын ажилд хамтарч орохдоо таатай хандаагүй байна. Энэ төмөр замын далан шорооны ажилд зарцуулсан гэх Чингис бондын 200 сая долларыг төлөх үүрэг хүлээхээсээ өмнө Шенхуа олон улсын аудит хийлгэх сонирхолтой байсан. 
 
Сүүлийн хоёр сар хагасын тохиролцоо төмөр зам дээр хийгдсэнийг уншигч та харж байна. Тендерт шалгарсан Консорциум буюу Энержи ресурс, Шенхуа энержи, Сумитомо хөрөнгө оруулагч хэвээр үлдэж байна.
 
Асуудал 1,072 хувьцаандаа ч биш, Оросууд эсэргүүцээд байсандаа бус, "Эрдэнэс Таван Толгой” хэмээх учиргүй ашигтай ажилладаг компани гэнэт гараад ирсэндээ ч биш, Пийбодиг өрөвдсөндөө бол бүр биш. Шинэ төмөр замын хоёр чиглэлийг фиктив компанийн мэдэлд авч үлдэх гэсэн шантаажны хоёр сар байсан юм. Засгийн газар шантаажны нөхцөлийг нь биелүүлж өгчээ. 
 
Шинэ төмөр замын хоёр чиглэлийг фиктив компанийн мэдэлд авч үлдэх гэсэн шантаажны хоёр сар байсан юм
 
 
Одоо гэрээний дээрх өөрчлөлтийг УИХ-ын тогтоол хэлбэрээр баталгаажуулах ажил үлдэж байна. Засгийн газраас шинэчлэн найруулсан гэрээний хувилбараа УИХ-д өнөө маргаашгүй өргөн барих биз ээ. Үүний тулд Ерөнхий сайд Ч. Сайханбилэг өөрөө байлцах шаардлага ч үгүй биз.
 
Америкт айлчилсныхаа дараа тэрбээр залгуулаад шахам Их Британийн зүг хүлгийн жолоо залах тул угаас мэдээжийн Таван Толгойн шинэ жүжигт сүр болж оролцохгүй ч биз. "Хэн хэнээ хуурсан жүжиг юм даа” хэмээн Шийдлийн Засгийн газрын танхимын нэг гишүүн энэ өөрчлөлтийн талаар дүгнэсэн юм. 
 
Ч. Сайханбилэг Санкт Петербургийн Эдийн засгийн форумд оролцохдоо цөөнгүй санал илэрхийлж, муугүй тохиролцоонд хүрсэн. Юуны өмнө Транс Монголын төмөр зам буюу УБТЗ-ын мэдлийн 1,100 км замд ойрын үед технологийн шинэчлэл хийх тохиролцоо үндсэндээ хийгдсэн юм.
 
Одоогийн ганц шугамдаа тээх нэвтрүүлэх үе шатыг дохиоллоор зохицуулах шинэ IT тоног төхөөрөмж суурилуулах гэж байна. Наадмын өмнөхөн тендер зарлах бололтой. Ямар ч байсан 70-100 сая долларын хөрөнгө оруулалт хийн, дохиоллын орчин үеийн системтэй болсноор тээх нэвтрүүлэх хүчин чадал сайжирна гэж ОХУ ба Монголын тал үзжээ. 
 
УБТЗ-ын татварын орчныг боловсронгуй болгох манай талын санал мөн дэмжигдэх магадлалтай байгаа ба уул уурхайн бүтээгдэхүүний үнийн өсөлтийг дагаж тарифаа нэмж, бууруулдаг индекстэй болохоор талууд урьдчилан тохиролцсон аж.
 
Транс Монголын төмөр замыг хос болгохоос наана дээрх шинэчлэлийн ажлууд ойрын үед хийгдэх юм. Түүнчлэн долдугаар сарын 8-9-нд ОХУ-ын Уфа хотноо Монгол, ОХУ, БНХАУ-ын төрийн тэргүүнүүдийн уулзалт болох ба энэ үеэр Улаан-Үд-Улаанбаатар-Жинин чиглэлийн 2000 км төмөр замын коридорт гурван улсын хамтарсан оператор компани байгуулах тохиролцоог шийдвэрлэх бололтой. 
 
Өөрөөр хэлбэл БНХАУ, ОХУ-тай төмөр замын транзит тээвэр хийх яриа хэлэлцээ үргэлжилсээр, нааштай үр дүн гарсаар байна. Тэгвэл Таван Толгой ордын ашиглалтыг 1,300 км зам, ОХУ-ын гомдолтой холбож монголчуудаа айлгасан жүжиг хаанаас эхтэй, хэн найруулсан юм бэ? 
 
Зураг дээр Таны харж байгаа Транс Монголын төмөр замаас баруун тийш Хөвсгөлийн Могойн голын нүүрсний орд, цаашлаад Арц суурь хүрсэн төмөр замын маршрутыг Оросууд дэмждэг. Одоо Могойн голын орд хүртэл татах өргөн төмөр замыг Аспайр Майнинг компани Концессийн гэрээгээр өөрсдөө байгуулах гэж байна. 20 жилийн дараа төрд хүлээлгэн өгнө. Уул уурхайн уг зам УБТЗ-ын мэдэлд үлдэх ба баруун тийш үргэлжлэн Кызылийн төмөр замтай холбох ирээдүйтэй учир ОХУ-ын дэмжлэгтэй зам юм. 
 
Оросууд өөр ямар чиглэлийг дэмжиж байна вэ? Таван Толгой ордоос Сайншанд хүрэх 450 км төмөр замын талыг буюу 225 км-т оросууд бүтээн байгуулалт хийхэд бэлэн байдаг. Үлдэх 225 км замыг "Дорнын говь” буюу Болдтөмөр компанийнхнаар бариулахаар манай Засгийн газар тендер зарлаж байсан түүх бий. 
 
Оросуудын Монгол нутаг дахь төмөр замын сонирхол бас нэг шинэ чиглэл дээр гардаг. Зүүнбаянгаас урагш, Замын-Үүдээс ялимгүй баруунтаа Ханги Мандалын боомт хүртэл уул уурхайн бүтээгдэхүүний төмөр зам байгуулах сонирхол оросуудад бий. Нэгэнт Хятадын тал Эрээнээр уул уурхайн бүтээгдэхүүний экспорт хийлгэхээс дургүйцдэг учир нурмаг ачаагаа ялимгүй баруун хэсгээр, 380 км төмөр зам байгуулан экспортолж болох юм хэмээн Монголын тал ч үздэг. 
 
Манай нутаг дэвсгэр дэх ОХУ-ын төмөр замын сонирхол дээрх чиглэлүүд дээр төвлөрдөг. Тэгвэл яагаад Таван Толгой-Сайншанд-Хөөт-Чойбалсан-Эрээнцав чиглэлийн 1,300 км асар урт замыг заавал барина, ингэхгүй бол Оросуудын эрх ашиг хөндөгдөөд байна гэж Монгол улсын Их хурлын гишүүн бурдаг билээ?
 
Энэ бол Монголын төмөр зам ТӨХК-ийн дор "Шинэ төмөр зам” ХХК гэх охин компани байгуулж, фиктив үйл ажиллагаагаа үргэлжлүүлэх гэсэн манай төмөр замч бүлэглэлийн өөрсдийнх нь гүнзгий сонирхолтой холбоотой юм.
 
Үнэн хэрэгтээ УБТЗ ба Монголын төмөр зам ТӨХК хоёр нь манай нутаг дэвсгэр дэх суурь бүтцийг эзэмшихийн төлөө өрсөлдөж байгаа ложистикийн компаниуд.  Монголын төмөр замын хувьд 2008 онд байгуулагдсанаасаа хойш төмөр зам барих бүтээн байгуулалтаас илүүтэй мөнгө босгох, гадаадын янз бүрийн компанитай Санамж бичиг зурах, Зөвлөх үйлчилгээний компаниудтай их хэмжээний төлбөрийн нөхцөлтэй гэрээ байгуулах ажлыг голчлон хийж иржээ. Удирдлагынх нь буруу гэхээсээ Зам тээврийн салбарыг 2008 оноос хойш атгаж байгаа Х. Баттулга гишүүний дохио заавар дор явж ирж.
 
Байгуулагдаад долоон жил болохдоо долоон дарга сольсон энэ компанийн эргэлзээтэй гэрээнүүд дээр Б. Батзаяа, П. Бат-Эрдэнэ нар гарын үсгээ зурсан байдаг. Сүүлийнх нь мөнөөх Чингис бондын 200 сая долларыг зарцуулах, эргэн төлөх эрх үүргийн тухай гэрээ юм. Таван Толгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр зам дээр Монголчууд зүгээр нэг хэрүүл хийгээд суугаагүй. 2013 оноос хойш Чингис бондын зээлийн хүүг төлж байна. Жилд хоёр удаа, тав ба арваннэгдүгээр сард Чингис бондын хүүг улсын төсвөөс төлдөг. Таван Толгой-Гашуунсухайт чиглэлд овоолсон шорооны үнэ цэн нь жилд 6.200.000 $+ 6.200.000$=12.400.000$ орчим хүүгийн төлбөр хийгдсээр байгаа юм. 
 
Дээрх нь Чингис бондын зөвхөн хүүгийн төлбөр ба 2022 оны дөрөвдүгээр сард 200 сая долларыг төлөх ёстой. Хүүтэйгээ нийлээд  316 сая гаруй долларыг Таван Толгой-Гашуунсухайтын далангийн шороонд төлнө гэсэн үг. Тавантолгой ордын гэрээний өөрчлөлтөөр МТЗ 51 хувиа авч байгаа учир одоо дахин Хөгжлийн банкнаас Чингис бондын мөнгө нэмж нэхэхээр яарч суугаа нь дамжиггүй. 
 
МТЗ буюу Монголын шинэ төмөр замын сүлжээний улстөрч эзэн Х. Баттулгын менежментийн өмнөөс төсвөөс гаргаж байгаа бас нэг төлбөр бий. Зүүн чиглэлийн хайртай маршрутдаа зарцуулсан гэх 55 сая ам. долларын төлбөрийг нь та бид мөн л татвараасаа төлөлцөж байна.
 
Шинэ төмөр замын зөвлөх үйлчилгээний төлбөр 55 сая ам. долларыг Чингис бондоос гаргаж өгсөн, одоо жил тутам үндсэн төлбөр, хүүнд нь 16-18 сая ам. долларыг улсын төсвөөс гаргадаг. 2017 он хүртэл үндсэн төлбөр, хүүг төлж барагдуулах хуваарьтай.
 
Зээлийн уг графикт Зам, тээврийн сайд А. Гансүх мутраа хайрлаж, араас нь Төрийн нарийн бичиг Б. Батзаяа, МТЗ-ийн Гүйцэтгэх захирал П. Бат-Эрдэнэ, Хөгжлийн банкнаас Гүйцэтгэх захирал Ким Жанг Жин нар гарын үсэг зуржээ. 
 
Ганц км шинэ төмөр зам баригдаагүй хэдий ч жил тутам төсвөөс 45 тэрбум илүү төгрөгийг  төлсөөр байна. Дээр нь төмөр замын хэвтээ тэнхлэг үүсгэх, Сайншанд аж үйлдвэрийн паркийн зураг хийлгэсэн зээл хэмээх 20 гаруй сая долларын төлбөр харагдаж байна. Ийм "жоохон” мөнгөний тухай дэлгэрүүлж бичвэл энэ баян бүлэглэл бараг гомдох биз дээ. 
 
Ганц км шинэ төмөр зам баригдаагүй хэдий ч жил тутам төсвөөс 45 тэрбум илүү төгрөгийг  төлсөөр байна.
 
 
Таван Толгойгоос Сайншанд-Хөөт-Чойбалсан-Эрээнцав хүрэх 1300 км шинэ төмөр замын төсөлд хөрөнгө гаргах бодит санхүүжүүлэгч олдохгүй. Зөөх ачаагүй, арчлалт үйлчилгээнд нь жил тутам дор хаяж 400 тэрбум төгрөг зарцуулагдах энэ замд одоогоор Японы компаниудыг Тавантолгойн үлдэх 5 ордын лицензээр даллаж оролцуулах тухай яригдаж байна.
 
Энэхүү хийсвэр санааг ажил хэрэг болгохоос илүүтэй хөндлөн чиглэлийн замыг тээх ачаатай байлгах Сайншанд паркийн тухай дараагийн үлгэр түрүүлж эхлэх биз ээ. 
 
"Сайншанд аж үйлдвэрийн цогцолбор” ХК хэмээх төслийн нэгж 2013 онд Үйлдвэр, хөдөө аж ахуйн яамны дэргэд байгуулагдсаныг уншигчид сайн мэднэ. Төдөлгүй Шанхайн TBF international групп гэгч Таван Толгой ордын нүүрсийг авах нөхцөлөөр  Монголд 5 тэрбум долларын зээл өгье, уг зээлийнхээ хоёр тэрбум долларыг Сайншанд паркийг санхүүжүүлэхэд зарцуулна гэсэн санал тавьж эхэлснийг уншигчид санаж буй байх аа. Сайншандын аж үйлдвэрийн парк төслийн удирдагч ба Үйлдвэр, хөдөө аж ахуйн Яамны нэр бүх хүмүүс 2014 оны гуравдугаар сард Шанхайд морилон саатаж бас л нэг Гэрээнд гарын үсэг зурсан тухай мэдээлэл ч цацагдсан. 
 
"Төслийн нэгж” гэсэн үгэнд анхаарал хандуулна уу. Яамдын дэргэд Сайдын тушаалаар том төслийн нэгжүүд байгуулж, их мөнгө босгодог арга барил нэгэнт газар авчээ. Эдгээр төслийн тухай мэдээллийг нэгтгэдэг, хянадаг, уялдуулдаг төрийн бодлого байхгүй. Яг ийм хяналтгүй байдлыг ашиглан мега төслөөр мөнгө босгодог фиктив нэгжүүд 2013 оноос хойш Яамдын дэргэд цөөнгүй байгуулагдав. 
 
Өнөөдөр уншигч Та Таван Толгой, тэр бүү хэл Оюутолгойн хөрөнгө оруулалтаас том санхүүжилттэй төслүүдийн зах зухаас сонсоод өнгөрч байгаа. 5 тэрбум долларын Сайншанд парк төслийн судалгааг хийж байна, 10-12 тэрбум долларын Хурдны замын төсөл зөвлөхөө сонголоо, хөрөнгө оруулалтаа босгож эхэллээ, 34 тэрбум долларын нүүрс хийжүүлэх төслийн урьдчилсан ТЭЗҮ хийгдэв, Ерөнхий гэрээг зурах гэж байна, төслийн нэгж Уул уурхайн яамны дэргэд ажиллаж байна, мөдхөн охин компани болно, Үйлдвэр хөдөө аж ахуйн сайд 2013 онд ICM хувийн компанийн нүүрс шингэрүүлэх төслийг худалдаж авав, төрийн "Си Ти Эл Монгол” компани байгууллаа, германуудад 49 хувийг нь зараад "ГерМонГаз” ХХК байгууллаа гэх мэт мэдээлэл чихний үзүүрт сонсогдоод өнгөрч байна. Гэтэл эдгээр төсөл бүгд Таван Толгой төслийн 4 тэрбум ам. долларын дэргэд хэд дахин том хөрөнгө оруулалттай.
 
Хэдий тийм боловч энэ мега төслүүдийн аль нь ч УИХ-аар хэлэлцэгдээгүй. Ямар хэмжээний мөнгөн дүнтэй гэрээ хэлцэл Сайдын түвшинд хийгдсээр байгааг хэн ч хянаагүй өнгөрч байна. Сайдын суудал авах, Яамныхаа дор Төрийн өмчийн хороог өмчлөхийн давуу тал ийм хэлцлүүд дээр гарсаар ирсэн. 
 
Саяхан болж өнгөрсөн Монголын Бизнесийн саммит дээр нэг эрхэм сонирхсон зүйлээ асуусан юм. Герман- Монголын Бизнес эрхлэгчдийн холбооны Гүйцэтгэх захирал Марсел Венхофен "Мега төслүүд” хурлын дараа ингэж асуулаа. "Нүүрс шингэрүүлэх "ГерМонГаз” компани Германы энэ чиглэлийн Siemens, Lurgi, Thyssen Krupp-тэй удтал хэлэлцэж байсан атлаа үл хөдлөхийн бизнес ОХУ-д голдуу хийдэг ББ Подстам гэдэг компанийг гэнэт сонгож, санхүүжилт босгож эхэллээ гэсэнд маш их гайхсан” хэмээн тэрбээр ярьсан юм. 
 
ББ Подстам нь дээр өгүүлсэн Сайншандын паркад санхүүжилт босгоно гэдэг Шанхайн TBF international-аас онцын ялгаагүй нэгэн болов уу хэмээн боддог. Мега төслүүд ил тод байх ёстой гэсэн эхний зарчим Монголд утгаа алдаж байна. Нээлттэй төслүүд нь гацаж, хаалттай төслүүд харин зөвлөхөө хэдийнэ сонгон, хэдэн тэрбум долларын хөлс тэдэнд төлж, санхүүжилт босгох аянд мордсоноо үе үе зарлаж байна. Бас болоогүй "Монголын Засгийн газар энэ төсөлд үүрэг хүлээж байгаа” хэмээн сүржин зарладаг болж.
 
Мөнөөх "ГерМонГаз” ХХК-ийн хувьцаа эзэмшигчийн Гэрээ хэдийнэ зурагдсан ба 4 тэрбум ам. долларын санхүүжилтийн 10-15 хувийг Монголын Засгийн газар гаргах үүрэг хүлээсэн хэмээн цүл палхийтэл зарлаадхав. Яамдын дэргэд төрийн нэр нүүр, гэрээ хэлцлээр байгуулагдсан даруухан төслийн нэгжүүд ийнхүү охин компани болмогцоо том мөнгө ярьж, Засгийн газарт үүрэг хүлээлгэдэг зуршилтай болжээ. 
 
Монголын Засгийн газар мега төслүүдээ хянах битгий хэл, бүртгэх хүч мөхөсдөж байна. УИХ-ын гишүүд, УИХ-ын дарга, ҮАБЗ-ийн ивээл дор тэрбум тэрбум долларын төслийг дэмжих, дэмжихгүй шийдвэрүүд дур зоргондоо гарсаар байна. 
 
 
Сэтгүүлч Л.Болормаа
Таван Толгой төслийн шинэ хувилбар
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Иран, Израилын мөргөлдөөнөөс хойш ОХУ-ын газрын тосны үнэ 15 хувиар өсжээ

  ОХУ-ын улсын төсөв болон дайны санхүүжилтэд гол хувь нэмэр оруулдаг ...

2025 оны 06 сарын 17, 17 цаг 15 минут
"Онтрэ"-гийн асуудал шинэ Засгийн газрыг хүлээж, төлөвлөгөөт уурхайн ажил нь саатаад байна

Оюу толгойн ашиглаагүй бөгөөд баялаг нөөцтэй хоёр шинэ талбай дээр "Онтрэ” ...

2025 оны 06 сарын 17, 10 цаг 01 минут
“Дорнод Уран” ХХК шинээр бүртгэгдэж, Мардайн ураны төслийн бэлтгэл ажил эхэллээ

  2025 оны зургадугаар сарын эхээр Монгол Улсын бүртгэлийн ...

2025 оны 06 сарын 17, 09 цаг 47 минут
2025 оны 06 сарын 16, 19 цаг 47 минут
Газрын тосны үнэ огцом өсжээ

 ЛОНДОН, 2025 оны зургаадугаар сарын 13 /Reuters/. Израилын ...

2025 оны 06 сарын 13, 16 цаг 16 минут
Д.Трамп: Хятад улс газрын ховор элемент нийлүүлнэ

 ВАШИНГТОН, 2025 оны зургаадугаар сарын ...

2025 оны 06 сарын 12, 11 цаг 45 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой“ ХК 44.8 мянган тонн эрчим хүчний нүүрс арилжлаа

 "Эрдэнэс Тавантолгой" ХК энэ сарын 6-ны өдөр Монголын Хөрөнгийн ...

2025 оны 06 сарын 11, 11 цаг 37 минут
БНХАУ-д гангийн эрэлт буурч, коксжих нүүрсний үнэ 2016 оноос хойших доод түвшинд хүрлээ

 Ган арматурын үнэ сүүлийн найман жилийн доод түвшинд дөхжээ. ...

2025 оны 06 сарын 10, 09 цаг 51 минут
ОПЕК+ найман орон шийдвэрээ цуцалж магадгүй

 ОПЕК+ бүлгийн найман гишүүн орон дэлхийн газрын тосны зах зээл дээрх ...

2025 оны 06 сарын 09, 08 цаг 41 минут
Уул уурхайн тээвэрлэлтийг бүрэн зогсоож, шалгана

  Говийн бүсийн чиглэлд уул уурхайн тээвэрлэлтийг бүрэн зогсоож, ...

2025 оны 06 сарын 09, 08 цаг 38 минут
Уул уурхайн бүтээгдэхүүний биржээр төмрийн хүдрээс бусад арилжаа амжилтгүй хэвээр байна

 Өнгөрсөн долоо хоногт Уул уурхайн бүтээгдэхүүний биржийн арилжаа ...

2025 оны 06 сарын 04, 14 цаг 42 минут
АНУ ган, хөнгөн цагааны татварыг 50 хувьд хүргэж нэмэгдүүлжээ

 ВАШИНГТОН, 2025 оны зургаадугаар сарын 4 /BBC/. АНУ-ын ...

2025 оны 06 сарын 04, 13 цаг 06 минут
Баялаг дагасан парадокс ба улс төрийн хайчин дундах парламент

  Ер нь, монгол хүн бүхий л түүхийнхээ туршид хэзээ ч хөрөнгөтэй байж ...

2025 оны 06 сарын 03, 13 цаг 13 минут
Ховор элементээр “хэн” хамгийн баян бэ?

  Газрын ховор элемент. Энэ үгийг сүүлийн жилүүдэд бид маш сайн ...

2025 оны 06 сарын 03, 12 цаг 27 минут
"OPEC+"-ийн санаанд оромгүй шийдвэр

  Газрын тос олборлогч орнуудын хамтарсан бүлэг өнгөрсөн амралтын ...

2025 оны 06 сарын 03, 11 цаг 32 минут
2025 оны 06 сарын 02, 18 цаг 05 минут
Хармагтайн хувь зарагдах уу? Xanadu-д Bastion Mining 160 сая ам.долларын санал тавилаа

  Австралийн хөрөнгийн биржид бүртгэлтэй Xanadu Mines компани нь ...

2025 оны 06 сарын 02, 09 цаг 35 минут
О.Алтангэрэл: "Рио тинто"-той хийж буй арбитрын маргаан ирэх есдүгээр сард эцэслэгдэнэ

  Монгол Улсын Засгийн газар "Рио тинто" хоорондын арбитрын маргаан ...

2025 оны 05 сарын 30, 11 цаг 54 минут
2025 оны 05 сарын 28, 19 цаг 35 минут
2025 оны 05 сарын 28, 12 цаг 00 минут
2025 оны 05 сарын 27, 18 цаг 43 минут
Гайанагийн газрын тосны төлөөх өрсөлдөөн ширүүсчээ

  Гайана улсын нутагт 1 их наяд долларын өртөг бүхий газрын тосны ...

2025 оны 05 сарын 27, 16 цаг 32 минут
2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 05 минут
“Ухаахудаг” нийтийнх, “Шангрила” тэднийх…

  Ер нь бол, түүнийг өнөөдөр огцруулж байгаа ашиг сонирхлын нэгдлүүд ...

2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 02 минут
Хашаанд тарьсан мод хатаад байвал яах вэ

  Хавар манай орны хувьд цаг агаарын хувьд хувирамтгай олон янз ...

2025 оны 05 сарын 26, 14 цаг 24 минут
Агаарын бохирдол бууруулах ажлыг дулааны улиралд үргэлжлүүлэх Дулаанбаатар аян эхлүүлнэ

  Нийслэл Улаанбаатар хотын агаарын бохирдлыг бууруулах, дэд бүтцийн ...

2025 оны 05 сарын 21, 16 цаг 04 минут
Хамтарсан Засгаа хадгалж үлдэж байж хөгжил ярина

Монголын улс төр сүүлийн өдрүүдэд ойрд байгаагүйгээрээ улайсаж байна. ...

2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 43 минут
2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 15 минут
Европын Холбоо Оросын ураны импортыг зогсоох уу?

 2024 онд Европын Холбоо Оросоос нийт 700 сая еврогийн ураны ...

2025 оны 05 сарын 20, 15 цаг 57 минут
“Rio Tinto” компани Чилийн литийн төсөлд хөрөнгө оруулна

  САНТЬЯГО, 2025 оны тавдугаар сарын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 44 минут
Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийн 4 дүгээр багц ажлыг эхлүүлжээ

 Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийг барихад зөвхөн Энэтхэг, Хятадын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 42 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Миний итгэл үнэмшил, үзэл санаа, тэмцлийг мөхөөж чадахгүй

 Ерөнхий сайдын хүүгийн сүйн бөгж солилцож, түүнийгээ сошиал орчинд ...

2025 оны 05 сарын 20, 10 цаг 15 минут
Хятад, Монголын Ганцмод-Гашуунсухайт боомтын хил дамнасан төмөр замын шавыг тавилаа

Хятад, Монголын эрчим хүчний хамтын ажиллагааны чухал суваг болох Хятад, ...

2025 оны 05 сарын 19, 00 цаг 02 минут
Гадаадын сэтгүүлчдийг гайхшируулсан Или орчин үеийн ухаалаг эрүүл мэндийн төв

"Хятадтай танилцах аялал" олон улсын хэвлэл мэдээллийн солилцооны төслийн ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 57 минут
”Хятадтай танилцах аялал” -ын Өвөр Монгол дахь аялал нээлтээ хийв

Хятадын Кибер орон зайн удирдлагын сүлжээний харилцааны товчооноос ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 55 минут
”AI эмчилгээ” биднээс хэр хол байна вэ

"AI+ эм  эмнэлэг" гэхээр таны санаанд юу орж ирдэг вэ?  ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 51 минут
Өвөр Монголоос сансрын нисэгч төрлөө

Өвөр Монголын анхны сансрын нисэгч Ван Же   Сансрын нисэгч Чэнь ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 46 минут
”Шэньжөү-20”-ын түүхэн цуурай!

"Шэньжөү-19" нисэгчтэй сансрын хөлөг 04-р сарын 30-ны өглөөний 04:00 цагт ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 43 минут
Хятадын гадаад дахь агуулах гадаадын хэрэглэгчдэд түргэн шуурхай үйлчилж байна

Хил дамнасан цахим худалдааны хөгжлийг дэмжих, хил дамнасан буухиа ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 40 минут
1970-2025, ”Дүнфанхун-1”-ээс ”Шэньжөү 20” хүртэл

Хятадын анхны хиймэл дагуул ”Дүнфанхун-1”-ийг амжилттай ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 34 минут
Өнөөдөр Хятадын сансар судлалын гурван том баярт үйл явдал давхацаж байна

2025 оны 4-р сарын 24-ны өдөр нь Хятадын арав дахь сансрын өдөр ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 31 минут
ӨМӨЗО-ны анхны сансрын нисгэгч Ван Же ”Шэньжөү 20”хөлгийн гишүүнээр ажллана

"Шэньжөү 20" нисэгчтэй сансрын нислэгийн хэвлэлийн бага хурал 04-р сарын ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 28 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 25 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 23 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 19 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 17 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 12 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 09 минут
Бичил хуванцар гадаад далайн ёроолоор бүхэлд нь тарсан байна

  Бичил хуванцар гадаад далайн гадаргаас эхлээд 7000 метрийн гүн дэх ...

2025 оны 05 сарын 15, 14 цаг 07 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын ӨМӨЗО-ны Ганцмод боомтод ажиллалаа

  Ерөнхий сайдад “Чайна Энержи” групп компанийн ТУЗ-ийн ...

2025 оны 05 сарын 15, 10 цаг 28 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани