Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Д.Ганбат: SAMSUNG-тай гэрээгээ үргэлжлүүлэх үү эсвэл Шинхуаг сонгох уу гэдэг дээр ашигтай хувилбараар нь шийднэ

Зам тээврийн сайд М. Зоригт өнгөрсөн амралтын өдрийг Өмнийн говьд өнгөрүүлж,  "Монголын төмөр зам” төрийн өмчит хувьцаат  компанийн бүтээн байгуулалтын ажлын явцтай танилцан нэн даруй шийдвэл зохих хөрөнгө оруулалтын асуудлыг богино хугацаанд шийдэж, зам тавих ажлыг хурдавчлуулах тухайд газар хэлтсийн дарга нарынхаа  үгийг сонсч өөрийн байр суурийг илэрхийлсэн. Энэ үеэр  салбарынхаа сайдад хамгийн ихээр "хоргоолгосон” хүн бол  "Монголын төмөр зам” ТӨХК-ий гүйцэтгэх захирал Д.Ганбат. Түүнтэй хамгийн их өртгөөр боссон 10.2 метрийн өндөртэй,  төсөлд тэмдэглэгдсэнээр ПК6+180 цэгт орших далангийн гүйцэтгэлтэй танилцсаны дараа ярилцсан юм.
Д.Ганбат: SAMSUNG-тай гэрээгээ үргэлжлүүлэх үү эсвэл Шинхуаг сонгох уу гэдэг дээр ашигтай хувилбараар нь шийднэ

-"Монголын төмөр зам” ТӨХК-ий Өмнийн говьд зам тавьж буй ажлын гүйцэтгэл ямар байна. Таныг гүйцэтгэх захирлын албан тушаалд томилогдсоноос хойш  ямар ахиц гарав. Мөн бэрхшээлтэй, нэн даруй шийдвэл зохих ямар асуудал байна вэ. Эндээс ярилцлагаа эхэлье?  
-"Монголын төмөр зам” төрийн өмчит хувьцаат компани шинэ төмөр замын бүтээн байгуулалтыг  хариуцан ажиллаж байгааг та бүхэн мэдэж байгаа. Шинэ төмөр замын хүрээнд Ухаахудаг- Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр зам, Хөөт- бичигтийн төмөр зам, Хөөтөөс  Нөмрөгийн төмөр зам, Шивээ хүрэн-Сэхээгийн боомтын төмөр зам, Таван толгойгоос зүүн тийш хэвтээ тэнхлэгийн буюу Сайншанд- Чойбалсан- Эрээнцав чиглэлд төмөр зам тавих асуудал багтаж буй.  Яг энэ мөчид Гашуунсухайт чиглэлд тавигдах төмөр замын  хөрөнгө оруулалтын асуудлыг үндсэнд нь шийдсэн гэх  баярт мэдээг дуулгах байна. 

Уг ажил 2004 оны наймдугаар сард зогссоныг та бүхэн мэдэж буй.  Өнөөдрийн тохиролцоогоор Шинхуа компани 49 хувь, МТЗ 51 хувийг эзэмшин улмаар   хамтарсан компани байгуулан шинэ төмөр замыг барьж байгуулах, ашиглах асуудлыг үндсэндээ тохироод байна. Өөрөөр хэлбэл, хоёр талын байгуулсан  хамтарсан компани операторын үүргийг гүйцэтгэх юм. МТЗ компани Ухаахудаг-Гашуунсухайтын чиглэлийн төмөр замаас Оюутолгойн салаа төмөр зам  тавих асуудлыг хамтад шийдэж, ашиглалтад оруулах нь зүйтэй гэж үзэж байгаа. Ухаахудаг-Гашуун сухайтын чиглэлийн төмөр замаар  жилд дээд тал нь 30 сая тонн нүүрс тээвэрлэх боломжтой, харин Оюутолгойн салаа төмөр замаар нэг сая тонн, далд уурхай ашиглалтад орсны дараа хоёр сая тонн зэсийн баяжмалыг төмөр замаар тээвэрлэнэ.

Ингэснээр Ухаахудаг-Гашуунсухайтын чиглэлийн төмөр замын эдийн засгийн үр ашиг дээшлэх ач холбогдолтой. Хоёрдугаар чиглэл болох Шивээхүрэн-Сэхээгийн боомтын 12.8 км төмөр замыг ашиглалтад оруулах техник, эдийн засгийн тооцоо хийгдээд дууссан. Төмөр замын доод бүтцийг МАК компани өөрийн хөрөнгөөр барина. Энэ төмөр зам тавигдсанаар Нарийнсухайтын ордыг  ашиглаж  байгаа зургаан компани жилд 14-16 сая тонн ачааг төмөр замаар тээвэрлэх нөхцөл бүрдэнэ. Хөөт-Бичигтийн чиглэлийн төмөр замын техник эдийн засгийн нарийвчилсан үнэлгээг Хятадын Төмөр замын зураг төслийн  гуравдугаар  компаниар хийлгэж байна. 

-Төмөр замын суурь бүтэц ямар төвшинд  явааг салбарын тань сайд газар дээр нь танилцлаа.  Хэвлэл мэдээллийн зарим хэрэгслээр цацагдсан шиг овоолсон шороо  угтсангүй. Сайд та бүхэнд ямар үүрэг, даалгавар, чиглэл өгөв?
-Манай хамт олон өнгөрсөн хоёр жилийн хугацаанд хийж гүйцэтгэсэн бүтээн байгуулалтын ажилдаа  сэтгэл хангалуун,  итгэл үнэмшилтэй явж ирсэн гэдгийг юун түрүүнд хэлэхийг хүсч байна. Тиймээс салбарынхаа сайдад ажил байдлаа танилцуулахад нүүр бардам байлаа. Төмөр замын суурь бүтцийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай явааг хэвлэл мэдээллийн байгууллагын та нар  ч харлаа.  Чингис бондоос зарцуулсан 220 орчим сая ам.долларыг газар булаад хаячихсан  гэх мэдээлэл  худал, цуу  яриа байсныг  нүдээрээ  үзлээ шүү дээ. Миний хувьд энэ бүтээн байгуулалтын ажил эрчимтэйгээр цааш үргэлжлэх аваас амжвал 2016 оны сүүлээр амжихгүй бол 2017 оны эхний улиралд багтаж ашиглалтад оруулахаар ажиллаж байна. Үүний үр дүнд Таван толгойн ордын нүүрсийг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах нөхцөл бүрдэнэ.  Үүний төлөө  манай хамт олон хичээн ажиллаж ирлээ.

-Төмөр замын  үлдсэн ажлыг Шинхуа компанитай хамтарч гүйцэтгэнэ гэж та дээр өгүүлсэн?
-Тийм. Монгол Улсын Засгийн газраас Таван толгойн ордыг  цогцоор нь хөгжүүлж, эдийн зсгийн эргэлтэд оруулах нь зүйтэй гэх байр суурьтай байгаа. Энэ үүднээс Таван толгойн орд руу тавих төмөр замыг  хамтарч үүрэг гүйцэтгэх Шинхуа  компанитай  хамтарч тавих нь зүйтэй гэж үзсэн.  Шинхуатай ярьж хэлэлцсэний үндсэн дээр тохиролцож чадсан. Ямар тохиролцоог хийв гэвэл  өмнө нь төмөр замыг 100 хувь конссерциум эзэмшээд 30 жилийн дараа 51 хувийг нь  төрд шилжүүлнэ, үлдсэн 49 хувийг конссерциум эзэмшихээр тохиролцсон байсан  юм. Тодруулж хэлбэл, Монгол Улс 30 жилийн дараа үр шимийг нь хүртэхээр  тохиролцсон байсан.  Тэгвэл өнөөдөр МТЗ компани Шинхуа компанитай 51:49 хувийн харьцаатайгаар хамтарсан компани байгуулж энэ замыг бариад шууд оператороо хийгээд явна, өөрөөр хэлбэл энэ зам ашиглалтад орсон  эхний өдрөөс ашиг шимийг нь Монголын тал хүртэх  нөхцлийг бүрдүүлсэн болно. 

-SAMSUNG компанитай хийсэн гэрээний тухайд?
-Төмөр замын бүтээн байгуулалтад тендерээр шалгараад оролцож байгаа компани бол SAMSUNG. Өнгөрсөн хугацаанд SAMSUNG компани гэрээний үүргээ биелүүлсээр ирснийг хэлэх хэрэгтэй. Гэхдээ  хамгийн гол нь өнөөдөр хөрөнгө оруулалтын асуудал дээр өөрчлөлт ороод Шинхуа компанитай МТЗ компанийн байгуулах хамтарсан компани хөрөнгө оруулалтаа хэрхэн босгохоос бүтээн байгуулалтын ажлыг хэнээр хийлгэхээ шийдэх болж байна. SAMSUNG-аар үргэлжлүүлээд хийлгэх үү, эсвэл хамтарсан компани үлдсэн ажлаа хийх үү гэдгээ шийднэ. Яагаад ийм асуудал тулгарсан гэхээр МТЗ компанид энэ төмөр зам Энержи ресурс компаниас шилжиж ирэхдээ SAMSUNG компанийг ерөнхий гүйцэтгэгчээр сонгоод ажлаа эхлүүлсэн байсан.

Энэ үед байгуулсан гэрээ өнөөдөр хүчин төгөлдөр учраас нэг талын саналаар гэрээг шууд цуцлах боломжгүй. Иймээс манай талд ашигтай байх хамгийн оновчтой хувилбарыг хамтарсан компани сонгох болоод байна. Өнөөдрийн байдлаар  хөрөнгө оруулалт зогссонтой холбогдоод SAMSUNG манайд торгууль болон  сул зогсолтын төлбөр гэж 45 сая ам. долларын  алданги тооцоод байгаа. Хэрвээ бид SAMSUNG-тай хамтрахаар болбол алданги, сул зогсолтын асуудлаа тэглэ гэсэн  саналыг  тавих болно. Мөн түүнчлэн SAMSUNG-тай байгуулсан гэрээндээ өөрчлөлт оруулах зайлшгүй шаардлага бий. Манай хуульчид гэрээний нөхцлийг үзээд зарим заалтыг өөрчлөхгүйгээр гэрээг цаашид үргэлжлүүлэх бололцоогүй гэж үзсэн.

-Төмөр зам тавихад хамгийн гол ажил нь суурь бүтэц юм байна гэдгийг бид мэдэж авлаа.  Цаг хугацааг ч нэлээд шаарддаг бололтой юм.  Дэр мод, өртөө зангилаа байгуулах нь нэдэр дээрээ нийт ажлын 30 хувь гэж ойлголоо?
-Суурь бүтэц маань дээд  доод  хоёр хэсэгтэй. Доод хэсэг гэдэг нь  бидний сая харж, танилцсан далангийн ажил. Далан хэдий чинээ сайн, чанартай хийгдэнэ төмөр замын насжилт, чанар  төдий чинээ сайн байна гэсэн үг. Өөр нэг онцлогийн тухайд  Монгол Улсад өнөөдөр ашиглагдаж байгаа  УБТЗ-ын 1816 км төмөр зам  бол гуравдугаар зэргийнх. Бидний тавих төмөр зам бол нэгдүгээр зэргийнх. Ачааны вагоны нэг гол дээр ирэх даацын хэмжээ болон хөдөлгөөний хурд УБТЗ-аас өндөр. Тиймээс замын суурь бүтцийг чанар сайтай гүйцэтгэх нь төмөр замын ашиглалт болон эдэлгээнд төдий хэмжээгээр  сайнаар нөлөөлнө. 

-Ганбат захирлаа, нэг км зам ямар өртгөөр тавигдаж байгаа вэ. ТЭЗҮ-ийн тооцоо хийж байх үеийн ам.долларын ханш өнөөдөр хөрөнгө оруулалтад сөргөөр нөлөөлж байна уу?
-Төмөр замын өртөг бол харьцангуй ойлголт. Та бүхэн сая явж үзсэн, зарим газрын далан 10 метрийн өндөртэй бол нөгөө нь  бараг 00 буюу бараг газрын түвшинтэйгээ адил, бас зарим хэсэгтээ 11,5м гүн ухмалтай байх жишээний.   Энэ бүхнээс улбаалж зам тавих өртөг харилцан адилгүй.  Бид түрүүхэн 435 урт гүүр тавьж байгаа ажилтай танилцсан, тэнд тулгуур багануудыг нь босгосон байсан. Түүн дээгүүр  зам тавина. Энэ бол жирийн газар далан босгосноос 9-10 дахин өндөр өртөгтэйгөөр босдог. Тэгэхээр сайдад танилцуулж байсанчлан Шинхуа компани хилийн цаанаас орж ирэхдээ хуучин баталсан байсан боомтын төмөр  зам гэж байх үеийн зургаар хил сэтлээд ороод ирэхэд бэлэн болгочихсон байж байдаг.

Тиймээс өнөөдрийн байдлаар манай далангийн ажил зогссон цэг буюу ПК208 + 500-ээс хил огтлох цэгийн хооронд 30м-ийн өндөржилтийн зөрүү үүсээд байгаа. Өөрөөр хэлбэл, Шинхуа компани хилийн цаанаас төмөр зам тавихдаа манай хил хүртэл их өндрөөр буюу 30м-ийн өндрөөр тавьсан гэсэн үг. Тэгэхээр ПК208 + 500 цэгээс улсын хил хүртэл 10 гаруй км урттай тулгуурт зам барих шаардлага гарсан. Энэ нь далан босгосноос 9-10 дахин өндөр өртөгтэйгөөр баригдана. Өртөг  зардлын хувьд өндөр тусч байгаа биз. Ер нь бол хуучин хийгдсэн ТЭЗҮ-ийн тооцоогоор төмөр замын дээд, доод суурь бүтэц км зам үндсэндээ 1,6 сая орчим  ам. доллараар босч байгаа юм. 

-SAMSUNG компанитай  байгуулсан гэрээний үр дүн, хэрэгжилт өнөөдрийн өнцгөөс харахад та юу гэж дүгнэж байна вэ?
-Гэрээний  хэрэгжилтийн тухайд  МТЗ үүргээ биелүүлээгүй. Энэ нь хөрөнгө санхүүжилттэй холбоотой. Хөрөнгө мөнгөний асуудал шийдэгдэхгүй байна аа гэдэг чинь ажил зогсоно гэсэн үг. Үүнийг дагаад SAMSUNG-тай гэрээ байгуулсан  туслан гүйцэтгэгч компаниудын ажил бас зогсчихож байгаа юм. Гэрээнд заасанчлан сул зогсолтын улмаас МТЗ компани алданги хүлээгээд эхэлсэн. Үүн дээр төлбөрөө цаг хугацаандаа төлөөгүйн төлбөр нийлээд нийтдээ 45 сая ам.долларын алдангийг МТЗ хариуцах болоод байна.  Та бүхэн  МТЗ гэрээнийхээ үүргийг биелүүлээгүй иржээ гэсэн дүгнэлтийг хийж болно.

-Шинэ  төмөр замыг барьж ашиглалтад өгөх хүртэл шаардагдах хөрөнгө оруулалтын нийт  хэмжээ хэд бол. Шинхуагийн зүгээс хэдий хэмжээний хөрөнгө оруулалт хийнэ гэж мэдэгдсэн бэ?
-SAMSUNG-тай хийсэн бидний гэрээ бол зөвхөн дээд доод  суурь бүтэц.  Үүнээс гадна дохиолол холбоо, цахилгаан хангамж, өртөө зөрлөг, ажилчдын орон сууц гэх мэт олон ажил  бий.  Энэ бүхэн  тендерийн хуулийн дагуу хийгдэх  ёстой ажил. Өнөөдрийн байдлаар Шинхуатай хамтарна гэдэг нь дээр дурдсан бүгдийг  цогцоор нь шийднэ гэсэн үг. Ухаахудаг-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр зам бол  тэрбум ам. долларын хөрөнгө оруулалтаар босох юм. Үүнд дээр өгүүлсэн бүх ажил багтана мөн дээр нь хөдлөх бүрэлдэхүүн худалдаж авах зардал багтсан байгаа.

-Монголын тал 51, Шинхуа 49 гэх харьцаа эцэслэн шийдэгдсэн гэж ойлгож болох уу?
-Өнөөдрийг хүртэл хийгдсэн  бүтээн байгуулалтын бүх ажлаа бид хөндлөнгийн аудитороор  үнэлүүлж 51 хувьдаа тооцуулна. Дээр нь  замын зурвас газраа үнэлүүлэх  ёстой. Энэ газар тэр чигээрээ  МТЗ компанийн мэдэлд 60 жилийн хугацаатай байгаа юм. Мөн түүнчлэн төсөл дээр ажиллаж байгаа МТЗ компанийн удирдлагын зардлаа үнэлүүлнэ. Мөн Засгийн газраас олгосон лиценз, тусгай зөвшөөрөл гэх мэт давуу байдлаа тэр чигт нь үнэлүүлсний эцэст энэ бүхэн бидний 51 хувь болох юм. Үр дүнд нь  манай  үнэлгээг үндэслээд Шинхуа компани өөрт ногдох 49 хувиа мөнгөөр гаргаж, хамтарсан компанийн дүрмийн санд оруулна. Үүний дараа үлдэх хэсгийг хамтарсан компани урт хугацаатай  зээл авч төмөр замын шинэ  бүтээн байгуулалтын ажлыг дуусгах учиртай. Тээвэрлэлт  эхэлмэгц зээлээ бага багаар төлнө. Ийм л нөхцлөөр тохирно доо.

-Төмөр замын трассын дагуу аж төрсөөр байгаа нутгийн малчдыг нүүлгэн шилжүүлэх, тэдэнд олгох нөхөн төлбөрийн асуудал хэрхэн яаж шийдэгдэж байгаа вэ. Сая бидэнтэй нутгийн иргэн М.Адьяа гэж хүн ирж уулзлаа. Тэрбээр эцэг өвгөдөөс уламжилж ирсэн өвөлжөөгөө 30 сая төгрөгөөр үнэлж, хотод түүгээрээ байр авах санаатай гэнэ. Гэтэл нөхөн төлбөрийг нь шийдэж өгөхгүй хоёр жил боллоо гэж гомдол мэдүүлсэн. М.Адьяа гуайгаас гадна хоёр айл байгаа юм байна?
-Ойрын үед, цаг алдалгүй шийдэх асуудал бол энэ. Тийм учраас үүнийг хэрхэн шийдэх талаар сайдтай санал солилцсон. Гурван айлын газрыг чөлөөлүүлэх талаар орон нутгийн удирдлагуудад хандан шаардлага хүргүүлсэн. Газраа чөлөөлөхийг хүсэхгүй байгаа гурван айл үнэндээ дааж давахын аргагүй шаардлагыг бидэнд тавьж, орон сууц нэхдэг. Орон нутгийн удирдлагууд хууль зөрчиж газар олгосон асуудал ч байгаа.  Хоёрдугаарт, байгаль орчин ан амьтны тухайд холбогдох яамны хүмүүстэй ярьж байгаад дархан цаазат болон байгалийн  дурсгалт газруудыг хамгаалалтад авах асуудлыг тавьж, ялангуяа боомт орчмын байгалийн дурсгалт газрын хилийн цэсийг өөрчлөх тухайд  холбогдох  яаманд нь албан тоот хүргүүлсэн байгаа.  

Ч.ЧУЛУУНЦЭЦЭГ
Эх сурвалж: www.mminfo.mn
Д.Ганбат: SAMSUNG-тай гэрээгээ үргэлжлүүлэх үү эсвэл Шинхуаг сонгох уу гэдэг дээр ашигтай хувилбараар нь шийднэ
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Ройтерс: Энэтхэг улс Монголоос коксжих нүүрс импортлох боломжийг эрэлхийлсэн хэвээр

  Энэтхэг улс ган үйлдвэрлэлд зайлшгүй шаардлагатай түүхий эд болох ...

Өнөөдөр, 16:51
2025 оны ”Өвөр Монголыг ойлгох нь” оны уулзалт Хөххотод боллоо

2025 оны "Өвөр Монголыг ойлгох нь" оны уулзалт 11-р сарын 29-ний өдөр ...

Өнөөдөр, 16:06
Хууль бус ашигт малтмал олборлолтыг таслан зогсоож, зөрчлийг арилгуулахаар ажиллаж байна

  БОУАӨЯ-ны Байгаль орчны улсын хяналтын газраас 2025 оны 9 дүгээр ...

Өнөөдөр, 15:39
Өвөр Монголд суралцаж буй гадаад оюутнуудын Хятад хэлний авьяас чадварын тэмцээн болов

Өвөр Монголд суралцаж буй гадаад оюутнуудын соёлын амьдралыг ...

Өнөөдөр, 15:03
Алтны үнэ дөрвөн сар дараалан өсөж байна

  ВАШИНГТОН, 2025 оны арванхоёрдугаар сарын 2 ...

2025 оны 12 сарын 02, 17 цаг 03 минут
"Эрдэнэс тавантолгой" ХК өнгөрсөн сард 2.4 тонн нүүрс борлуулж, түүхэн дээд амжилтаа тогтоожээ

  "Эрдэнэс тавантолгой" ХК өнгөрсөн сард 2.4 тонн нүүрс борлуулж, 3.4 ...

2025 оны 12 сарын 02, 15 цаг 26 минут
Украин газрын тосны терминалд цохилт өгч байгааг Казахстан эсэргүүцэв

  Казахстан улс ням гарагт /2025.11.30/ мэдэгдэл гаргахдаа Хар тэнгис ...

2025 оны 12 сарын 01, 14 цаг 07 минут
Хамтарсан төслүүдэд олон улсын санхүүжилт татахаар тохиролцов

  Байгаль орчин, уур амьсгалын өөрчлөлтийн сайд байд Б.Батбаатар Бүгд ...

2025 оны 11 сарын 20, 18 цаг 24 минут
2025 оны 11 сарын 20, 18 цаг 19 минут
“Шинэ хөдөө” Хятад, Монголын сэтгүүлчдийн хамтарсан сурвалжилгын аян тун удахгүй

Өвөр Монголын Өдрийн Сонины хорооноос зохион байгуулж буй “Шинэ ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 58 минут
Хятад, Монголын хөдөө аж ахуйн бүтээгдэхүүний ногоон гарцыг идэвхтэй ашиглаж байна

Хөх хотын гаалийн мэдээлснээр, сүүлийн үеийн байдлаар Хятад, Монголын ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 56 минут
Хотын өвөрмөц түүхэн нөхцөл байдлыг хамгаалах—— Хуучин зээл гудамж шинэ эрч хүчтэй болж чадна

Түүх соёл бол хотын амин сүнс. Саяхан болсон хот суурингийн ажлын бага ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 53 минут
Дэлхийтэй харилцаж, улам сайн сайхан ирээдүйг бий болгоё

Монгол-Хятадын V экспо 08-р сарын 25-нд Хөх хотод нээлтээ хийв. Тус экспо ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 51 минут
Урлагийн шинэ дүр төрхөөр хөгжил авчирсан Сайжяпү тосгон

Шааньши мужийн Шиань хотын Хүий дүүргийн Сайжяпү тосгон урлагийн намбаа ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 44 минут
Эмэгтэйчүүдийн үйлсийн хөгжилд хүчтэй түлхэц үзүүлнэ

Аравдугаар сарын 13-нд болсон Хятадын ГХЯ-ны хэвлэлийн бага хурал дээр ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 25 минут
Осака-2025 дэлхийн яармагийн ”Өвөр Монголын өдөрлөг” нээгдлээ

Японы Осака-2025 дэлхийн яармагийн Хятадын үзэсгэлэнгийн "Өвөр Монголын ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 23 минут
Гадаадын иргэдтэй хамт Хятадаар аялсан нь

Тоо баримтаас үзвэл энэ оны эхний хагаст 13 сая 640 мянган гадаадын иргэн ...

2025 оны 11 сарын 19, 11 цаг 20 минут
Зэсийн АМНАТ-аас шалтгаалж шинэ ордууд царцав

  Өнөөгийн байдлаар “Эрдэнэт үйлдвэр” ганцаараа зэс дээр ...

2025 оны 11 сарын 19, 10 цаг 52 минут
Цохилтод өртсөн Новороссийск боомт газрын тос ачиж эхэллээ

Хар тэнгисийн эрэг дэх ОХУ-ын Новороссийск боомт өнгөрсөн баасан гарагт ...

2025 оны 11 сарын 18, 16 цаг 49 минут
Нүүрсний биет хэмжээ жил бүр нэмэгдэж байгаа ч үнэ өсөхгүй хэвээр байна

  2025 оны төгсгөлд нүүрсний экспортыг 83 сая тоннд хүргэх зорилго ...

2025 оны 11 сарын 18, 13 цаг 46 минут
2025 оны 11 сарын 17, 16 цаг 46 минут
“Мазаалай баавгайг таниулах үндэсний хөтөлбөр”-т 10 мянга гаруй хүүхэд, залуус хамрагдлаа

  “Үндэсний бахархалт амьтан мазаалай баавгайг таниулах” ...

2025 оны 11 сарын 14, 18 цаг 14 минут
2025 оны 11 сарын 14, 18 цаг 08 минут
"OPEC+" ирэх оны эхний 3 сард газрын тосны гарцын өсөлтийг түр зогсооно

"OPEC+"-ийн найман гишүүн орон арванхоёрдугаар сард түүхий ...

2025 оны 11 сарын 14, 17 цаг 53 минут
“Багануур” ХК, “Шивээ-Овоо” ХК-д үүссэн өр төлбөр, зээлийн үлдэгдлийг улсын төсөвт төлж барагдуулна

  Засгийн газрын гадаад зээллэгийн хөрөнгийг дамжуулан зээлдүүлэх ...

2025 оны 11 сарын 14, 16 цаг 28 минут
ТОМИЛОЛТ: МОНГОЛ УЛСЫН ТАЙЛАНГ ОНЦЛОВ

  Минамата Конвенцын Талуудын VI бага хурал (COP-6) 2025 оны 11 сарын ...

2025 оны 11 сарын 12, 18 цаг 03 минут
Улсын байцаагчийг чадавхжуулах практик сургалт зохион байгууллаа

  Байгаль орчин, уур амьсгалын өөрчлөлтийн яамны Байгаль орчны улсын ...

2025 оны 11 сарын 12, 17 цаг 55 минут
Нүүрс, зэс, газрын тосны экспорт буурав

  Энэ оны эхний 10 сарын байдлаар манай улсын гадаад худалдааны бараа ...

2025 оны 11 сарын 12, 17 цаг 27 минут
Нүүрсний ерөнхий менежер нь Төр

  Өнөөдөр Монгол Улсад засаглалын хямрал болж байна. Түүхэндээ анх ...

2025 оны 11 сарын 12, 13 цаг 16 минут
Нүүрсний хэргийг мухарлая!

  Нүүрсний хэрэг мандаж, 40 их наядын хулгайн эрэлд улсаараа гарснаас ...

2025 оны 11 сарын 12, 12 цаг 58 минут
#COP17 Бага хурлыг зохион байгуулах үндэсний хорооны ажлын албаныхныг хүлээн авч уулзлаа

  Байгаль орчин, уур амьсгалын өөрчлөлтийн сайд, COP17 бага хурлыг ...

2025 оны 11 сарын 10, 17 цаг 47 минут
Татвар төлөгч ААН-үүд агаарын бохирдлыг бууруулах ажилд нэгдэж байна

  Монгол Улсад үйл ажиллагаа явуулдаг томоохон аж ахуйн нэгжүүд ...

2025 оны 11 сарын 10, 17 цаг 42 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн сүүлийн гурван жилийн үйл ажиллагаанд аудит хийнэ

  Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны арваннэгдүгээр сарын 5-нд ...

2025 оны 11 сарын 05, 18 цаг 19 минут
Г.ДАМДИННЯМ: “Рио тинто”-гийн талаас энэ сард багтаан саналаа ирүүлнэ

  “Рио тинто” групптэй хийж буй хэлэлцээрийн явц, үр ...

2025 оны 11 сарын 05, 17 цаг 45 минут
ОПЕК+ бүлгийн шийдвэрийн дараа газрын тосны үнэ өсжээ

  ЛОНДОН, 2025 оны арваннэгдүгээр сарын ...

2025 оны 11 сарын 03, 15 цаг 01 минут
Хувь нийлүүлэгчдийн гэрээ хэнд ашигтай байв?

  Засгийн газар хөрөнгө санхүү зэрэг чадамж нь үл мэдэгдэх оффшор ...

2025 оны 11 сарын 03, 14 цаг 48 минут
2025 оны 11 сарын 03, 12 цаг 56 минут
2025 оны 10 сарын 31, 11 цаг 58 минут
Дэлхийн зэсийн зах зээлийн үйлдвэрлэл ба хэрэглээ цаашдын чиг хандлага

  Сүүлийн жилүүдэд зэсийн эрэлт огцом нэмэгдэж байгаатай ...

2025 оны 10 сарын 31, 10 цаг 17 минут
Г.Дамдинням: Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийг 2027 оны эхний хагаст ашиглалтад оруулна

  Засгийн газрын хуралдааны дараа Аж үйлдвэр, эрдэс баялагын сайд ...

2025 оны 10 сарын 30, 16 цаг 39 минут
Авилгын хэрэгт холбогдсон Оюутолгой компанийн албан тушаалтныг нэг сар хорихоор болжээ

  Оюутолгой компанийн Худалдан авах газрын нэр бүхий дөрвөн албан ...

2025 оны 10 сарын 30, 15 цаг 00 минут
Энэтхэг Оросын газрын тосны импортоо хоёр дахин бууруулсан гэж мэдэгдсэн ч эх сурвалжууд үгүйсгэв

  АНУ-ын Цагаан ордны төлөөлөгч Энэтхэг улс Оросоос авдаг газрын ...

2025 оны 10 сарын 30, 11 цаг 49 минут
Нэг л өдөр “Эрдэнэт”-ийг дахиад оросуудтай, “Оюу толгой”-г хятадуудтай ярихаар болчихсон байх вий!

  Монголын улс төр урьд байгаагүйгээр хямралтай байдалд хүрсэн. Эрх ...

2025 оны 10 сарын 30, 10 цаг 58 минут
Шатахууны импорт ирэх өдрүүдэд хоёр дахин нэмэгдэнэ

  Монгол Улсын хэмжээнд өнөөдрийн (2025.10.27) байдлаар нийт 53 вагон ...

2025 оны 10 сарын 29, 16 цаг 09 минут
Монгол, Герман улсын байгаль орчны хамтын ажиллагааны хэрэгжилтийг хэлэлцэв

  Монгол Улс болон Холбооны Бүгд Найрамдах Герман Улсын Засгийн газар ...

2025 оны 10 сарын 28, 17 цаг 16 минут
“УБТЗ” ХНН Бээжингийн Зам харилцааны их сургуульд оюутан суралцуулна

Манай улсын нийгэм, эдийн засгийн хөгжилд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг ...

2025 оны 10 сарын 28, 16 цаг 04 минут
Бортээгийн орд дахь “Админерал” ХХК-ийн баяжуулах үйлдвэрийг прокурорын шийдвэрээр битүүмжилжээ

  Өмнөговь аймгийн Цогтцэций сумын нутаг Тавантолгойн бүлэг ордын нэг ...

2025 оны 10 сарын 28, 13 цаг 00 минут
Алтны үнэ 4000 ам.доллароос доошилжээ

  ИСТАНБУЛ, 2025 оны аравдугаар сарын 28 /Anadolu/. АНУ, ...

2025 оны 10 сарын 28, 12 цаг 22 минут
Стратегийн “Төмөртэй” орд төрийн мэдэлд хэвээр үлдэх шийдвэр гарлаа

  Өнөөдөр Нийслэлийн захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн ...

2025 оны 10 сарын 28, 10 цаг 04 минут
“Төмөртэй” стратегийн орд Д.Эрдэнэбилэгт очих уу?

  Нийслэлийн Захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн хуралдаан ...

2025 оны 10 сарын 27, 17 цаг 17 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани