Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Д.Ганбат: SAMSUNG-тай гэрээгээ үргэлжлүүлэх үү эсвэл Шинхуаг сонгох уу гэдэг дээр ашигтай хувилбараар нь шийднэ

Зам тээврийн сайд М. Зоригт өнгөрсөн амралтын өдрийг Өмнийн говьд өнгөрүүлж,  "Монголын төмөр зам” төрийн өмчит хувьцаат  компанийн бүтээн байгуулалтын ажлын явцтай танилцан нэн даруй шийдвэл зохих хөрөнгө оруулалтын асуудлыг богино хугацаанд шийдэж, зам тавих ажлыг хурдавчлуулах тухайд газар хэлтсийн дарга нарынхаа  үгийг сонсч өөрийн байр суурийг илэрхийлсэн. Энэ үеэр  салбарынхаа сайдад хамгийн ихээр "хоргоолгосон” хүн бол  "Монголын төмөр зам” ТӨХК-ий гүйцэтгэх захирал Д.Ганбат. Түүнтэй хамгийн их өртгөөр боссон 10.2 метрийн өндөртэй,  төсөлд тэмдэглэгдсэнээр ПК6+180 цэгт орших далангийн гүйцэтгэлтэй танилцсаны дараа ярилцсан юм.
Д.Ганбат: SAMSUNG-тай гэрээгээ үргэлжлүүлэх үү эсвэл Шинхуаг сонгох уу гэдэг дээр ашигтай хувилбараар нь шийднэ

-"Монголын төмөр зам” ТӨХК-ий Өмнийн говьд зам тавьж буй ажлын гүйцэтгэл ямар байна. Таныг гүйцэтгэх захирлын албан тушаалд томилогдсоноос хойш  ямар ахиц гарав. Мөн бэрхшээлтэй, нэн даруй шийдвэл зохих ямар асуудал байна вэ. Эндээс ярилцлагаа эхэлье?  
-"Монголын төмөр зам” төрийн өмчит хувьцаат компани шинэ төмөр замын бүтээн байгуулалтыг  хариуцан ажиллаж байгааг та бүхэн мэдэж байгаа. Шинэ төмөр замын хүрээнд Ухаахудаг- Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр зам, Хөөт- бичигтийн төмөр зам, Хөөтөөс  Нөмрөгийн төмөр зам, Шивээ хүрэн-Сэхээгийн боомтын төмөр зам, Таван толгойгоос зүүн тийш хэвтээ тэнхлэгийн буюу Сайншанд- Чойбалсан- Эрээнцав чиглэлд төмөр зам тавих асуудал багтаж буй.  Яг энэ мөчид Гашуунсухайт чиглэлд тавигдах төмөр замын  хөрөнгө оруулалтын асуудлыг үндсэнд нь шийдсэн гэх  баярт мэдээг дуулгах байна. 

Уг ажил 2004 оны наймдугаар сард зогссоныг та бүхэн мэдэж буй.  Өнөөдрийн тохиролцоогоор Шинхуа компани 49 хувь, МТЗ 51 хувийг эзэмшин улмаар   хамтарсан компани байгуулан шинэ төмөр замыг барьж байгуулах, ашиглах асуудлыг үндсэндээ тохироод байна. Өөрөөр хэлбэл, хоёр талын байгуулсан  хамтарсан компани операторын үүргийг гүйцэтгэх юм. МТЗ компани Ухаахудаг-Гашуунсухайтын чиглэлийн төмөр замаас Оюутолгойн салаа төмөр зам  тавих асуудлыг хамтад шийдэж, ашиглалтад оруулах нь зүйтэй гэж үзэж байгаа. Ухаахудаг-Гашуун сухайтын чиглэлийн төмөр замаар  жилд дээд тал нь 30 сая тонн нүүрс тээвэрлэх боломжтой, харин Оюутолгойн салаа төмөр замаар нэг сая тонн, далд уурхай ашиглалтад орсны дараа хоёр сая тонн зэсийн баяжмалыг төмөр замаар тээвэрлэнэ.

Ингэснээр Ухаахудаг-Гашуунсухайтын чиглэлийн төмөр замын эдийн засгийн үр ашиг дээшлэх ач холбогдолтой. Хоёрдугаар чиглэл болох Шивээхүрэн-Сэхээгийн боомтын 12.8 км төмөр замыг ашиглалтад оруулах техник, эдийн засгийн тооцоо хийгдээд дууссан. Төмөр замын доод бүтцийг МАК компани өөрийн хөрөнгөөр барина. Энэ төмөр зам тавигдсанаар Нарийнсухайтын ордыг  ашиглаж  байгаа зургаан компани жилд 14-16 сая тонн ачааг төмөр замаар тээвэрлэх нөхцөл бүрдэнэ. Хөөт-Бичигтийн чиглэлийн төмөр замын техник эдийн засгийн нарийвчилсан үнэлгээг Хятадын Төмөр замын зураг төслийн  гуравдугаар  компаниар хийлгэж байна. 

-Төмөр замын суурь бүтэц ямар төвшинд  явааг салбарын тань сайд газар дээр нь танилцлаа.  Хэвлэл мэдээллийн зарим хэрэгслээр цацагдсан шиг овоолсон шороо  угтсангүй. Сайд та бүхэнд ямар үүрэг, даалгавар, чиглэл өгөв?
-Манай хамт олон өнгөрсөн хоёр жилийн хугацаанд хийж гүйцэтгэсэн бүтээн байгуулалтын ажилдаа  сэтгэл хангалуун,  итгэл үнэмшилтэй явж ирсэн гэдгийг юун түрүүнд хэлэхийг хүсч байна. Тиймээс салбарынхаа сайдад ажил байдлаа танилцуулахад нүүр бардам байлаа. Төмөр замын суурь бүтцийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай явааг хэвлэл мэдээллийн байгууллагын та нар  ч харлаа.  Чингис бондоос зарцуулсан 220 орчим сая ам.долларыг газар булаад хаячихсан  гэх мэдээлэл  худал, цуу  яриа байсныг  нүдээрээ  үзлээ шүү дээ. Миний хувьд энэ бүтээн байгуулалтын ажил эрчимтэйгээр цааш үргэлжлэх аваас амжвал 2016 оны сүүлээр амжихгүй бол 2017 оны эхний улиралд багтаж ашиглалтад оруулахаар ажиллаж байна. Үүний үр дүнд Таван толгойн ордын нүүрсийг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах нөхцөл бүрдэнэ.  Үүний төлөө  манай хамт олон хичээн ажиллаж ирлээ.

-Төмөр замын  үлдсэн ажлыг Шинхуа компанитай хамтарч гүйцэтгэнэ гэж та дээр өгүүлсэн?
-Тийм. Монгол Улсын Засгийн газраас Таван толгойн ордыг  цогцоор нь хөгжүүлж, эдийн зсгийн эргэлтэд оруулах нь зүйтэй гэх байр суурьтай байгаа. Энэ үүднээс Таван толгойн орд руу тавих төмөр замыг  хамтарч үүрэг гүйцэтгэх Шинхуа  компанитай  хамтарч тавих нь зүйтэй гэж үзсэн.  Шинхуатай ярьж хэлэлцсэний үндсэн дээр тохиролцож чадсан. Ямар тохиролцоог хийв гэвэл  өмнө нь төмөр замыг 100 хувь конссерциум эзэмшээд 30 жилийн дараа 51 хувийг нь  төрд шилжүүлнэ, үлдсэн 49 хувийг конссерциум эзэмшихээр тохиролцсон байсан  юм. Тодруулж хэлбэл, Монгол Улс 30 жилийн дараа үр шимийг нь хүртэхээр  тохиролцсон байсан.  Тэгвэл өнөөдөр МТЗ компани Шинхуа компанитай 51:49 хувийн харьцаатайгаар хамтарсан компани байгуулж энэ замыг бариад шууд оператороо хийгээд явна, өөрөөр хэлбэл энэ зам ашиглалтад орсон  эхний өдрөөс ашиг шимийг нь Монголын тал хүртэх  нөхцлийг бүрдүүлсэн болно. 

-SAMSUNG компанитай хийсэн гэрээний тухайд?
-Төмөр замын бүтээн байгуулалтад тендерээр шалгараад оролцож байгаа компани бол SAMSUNG. Өнгөрсөн хугацаанд SAMSUNG компани гэрээний үүргээ биелүүлсээр ирснийг хэлэх хэрэгтэй. Гэхдээ  хамгийн гол нь өнөөдөр хөрөнгө оруулалтын асуудал дээр өөрчлөлт ороод Шинхуа компанитай МТЗ компанийн байгуулах хамтарсан компани хөрөнгө оруулалтаа хэрхэн босгохоос бүтээн байгуулалтын ажлыг хэнээр хийлгэхээ шийдэх болж байна. SAMSUNG-аар үргэлжлүүлээд хийлгэх үү, эсвэл хамтарсан компани үлдсэн ажлаа хийх үү гэдгээ шийднэ. Яагаад ийм асуудал тулгарсан гэхээр МТЗ компанид энэ төмөр зам Энержи ресурс компаниас шилжиж ирэхдээ SAMSUNG компанийг ерөнхий гүйцэтгэгчээр сонгоод ажлаа эхлүүлсэн байсан.

Энэ үед байгуулсан гэрээ өнөөдөр хүчин төгөлдөр учраас нэг талын саналаар гэрээг шууд цуцлах боломжгүй. Иймээс манай талд ашигтай байх хамгийн оновчтой хувилбарыг хамтарсан компани сонгох болоод байна. Өнөөдрийн байдлаар  хөрөнгө оруулалт зогссонтой холбогдоод SAMSUNG манайд торгууль болон  сул зогсолтын төлбөр гэж 45 сая ам. долларын  алданги тооцоод байгаа. Хэрвээ бид SAMSUNG-тай хамтрахаар болбол алданги, сул зогсолтын асуудлаа тэглэ гэсэн  саналыг  тавих болно. Мөн түүнчлэн SAMSUNG-тай байгуулсан гэрээндээ өөрчлөлт оруулах зайлшгүй шаардлага бий. Манай хуульчид гэрээний нөхцлийг үзээд зарим заалтыг өөрчлөхгүйгээр гэрээг цаашид үргэлжлүүлэх бололцоогүй гэж үзсэн.

-Төмөр зам тавихад хамгийн гол ажил нь суурь бүтэц юм байна гэдгийг бид мэдэж авлаа.  Цаг хугацааг ч нэлээд шаарддаг бололтой юм.  Дэр мод, өртөө зангилаа байгуулах нь нэдэр дээрээ нийт ажлын 30 хувь гэж ойлголоо?
-Суурь бүтэц маань дээд  доод  хоёр хэсэгтэй. Доод хэсэг гэдэг нь  бидний сая харж, танилцсан далангийн ажил. Далан хэдий чинээ сайн, чанартай хийгдэнэ төмөр замын насжилт, чанар  төдий чинээ сайн байна гэсэн үг. Өөр нэг онцлогийн тухайд  Монгол Улсад өнөөдөр ашиглагдаж байгаа  УБТЗ-ын 1816 км төмөр зам  бол гуравдугаар зэргийнх. Бидний тавих төмөр зам бол нэгдүгээр зэргийнх. Ачааны вагоны нэг гол дээр ирэх даацын хэмжээ болон хөдөлгөөний хурд УБТЗ-аас өндөр. Тиймээс замын суурь бүтцийг чанар сайтай гүйцэтгэх нь төмөр замын ашиглалт болон эдэлгээнд төдий хэмжээгээр  сайнаар нөлөөлнө. 

-Ганбат захирлаа, нэг км зам ямар өртгөөр тавигдаж байгаа вэ. ТЭЗҮ-ийн тооцоо хийж байх үеийн ам.долларын ханш өнөөдөр хөрөнгө оруулалтад сөргөөр нөлөөлж байна уу?
-Төмөр замын өртөг бол харьцангуй ойлголт. Та бүхэн сая явж үзсэн, зарим газрын далан 10 метрийн өндөртэй бол нөгөө нь  бараг 00 буюу бараг газрын түвшинтэйгээ адил, бас зарим хэсэгтээ 11,5м гүн ухмалтай байх жишээний.   Энэ бүхнээс улбаалж зам тавих өртөг харилцан адилгүй.  Бид түрүүхэн 435 урт гүүр тавьж байгаа ажилтай танилцсан, тэнд тулгуур багануудыг нь босгосон байсан. Түүн дээгүүр  зам тавина. Энэ бол жирийн газар далан босгосноос 9-10 дахин өндөр өртөгтэйгөөр босдог. Тэгэхээр сайдад танилцуулж байсанчлан Шинхуа компани хилийн цаанаас орж ирэхдээ хуучин баталсан байсан боомтын төмөр  зам гэж байх үеийн зургаар хил сэтлээд ороод ирэхэд бэлэн болгочихсон байж байдаг.

Тиймээс өнөөдрийн байдлаар манай далангийн ажил зогссон цэг буюу ПК208 + 500-ээс хил огтлох цэгийн хооронд 30м-ийн өндөржилтийн зөрүү үүсээд байгаа. Өөрөөр хэлбэл, Шинхуа компани хилийн цаанаас төмөр зам тавихдаа манай хил хүртэл их өндрөөр буюу 30м-ийн өндрөөр тавьсан гэсэн үг. Тэгэхээр ПК208 + 500 цэгээс улсын хил хүртэл 10 гаруй км урттай тулгуурт зам барих шаардлага гарсан. Энэ нь далан босгосноос 9-10 дахин өндөр өртөгтэйгөөр баригдана. Өртөг  зардлын хувьд өндөр тусч байгаа биз. Ер нь бол хуучин хийгдсэн ТЭЗҮ-ийн тооцоогоор төмөр замын дээд, доод суурь бүтэц км зам үндсэндээ 1,6 сая орчим  ам. доллараар босч байгаа юм. 

-SAMSUNG компанитай  байгуулсан гэрээний үр дүн, хэрэгжилт өнөөдрийн өнцгөөс харахад та юу гэж дүгнэж байна вэ?
-Гэрээний  хэрэгжилтийн тухайд  МТЗ үүргээ биелүүлээгүй. Энэ нь хөрөнгө санхүүжилттэй холбоотой. Хөрөнгө мөнгөний асуудал шийдэгдэхгүй байна аа гэдэг чинь ажил зогсоно гэсэн үг. Үүнийг дагаад SAMSUNG-тай гэрээ байгуулсан  туслан гүйцэтгэгч компаниудын ажил бас зогсчихож байгаа юм. Гэрээнд заасанчлан сул зогсолтын улмаас МТЗ компани алданги хүлээгээд эхэлсэн. Үүн дээр төлбөрөө цаг хугацаандаа төлөөгүйн төлбөр нийлээд нийтдээ 45 сая ам.долларын алдангийг МТЗ хариуцах болоод байна.  Та бүхэн  МТЗ гэрээнийхээ үүргийг биелүүлээгүй иржээ гэсэн дүгнэлтийг хийж болно.

-Шинэ  төмөр замыг барьж ашиглалтад өгөх хүртэл шаардагдах хөрөнгө оруулалтын нийт  хэмжээ хэд бол. Шинхуагийн зүгээс хэдий хэмжээний хөрөнгө оруулалт хийнэ гэж мэдэгдсэн бэ?
-SAMSUNG-тай хийсэн бидний гэрээ бол зөвхөн дээд доод  суурь бүтэц.  Үүнээс гадна дохиолол холбоо, цахилгаан хангамж, өртөө зөрлөг, ажилчдын орон сууц гэх мэт олон ажил  бий.  Энэ бүхэн  тендерийн хуулийн дагуу хийгдэх  ёстой ажил. Өнөөдрийн байдлаар Шинхуатай хамтарна гэдэг нь дээр дурдсан бүгдийг  цогцоор нь шийднэ гэсэн үг. Ухаахудаг-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр зам бол  тэрбум ам. долларын хөрөнгө оруулалтаар босох юм. Үүнд дээр өгүүлсэн бүх ажил багтана мөн дээр нь хөдлөх бүрэлдэхүүн худалдаж авах зардал багтсан байгаа.

-Монголын тал 51, Шинхуа 49 гэх харьцаа эцэслэн шийдэгдсэн гэж ойлгож болох уу?
-Өнөөдрийг хүртэл хийгдсэн  бүтээн байгуулалтын бүх ажлаа бид хөндлөнгийн аудитороор  үнэлүүлж 51 хувьдаа тооцуулна. Дээр нь  замын зурвас газраа үнэлүүлэх  ёстой. Энэ газар тэр чигээрээ  МТЗ компанийн мэдэлд 60 жилийн хугацаатай байгаа юм. Мөн түүнчлэн төсөл дээр ажиллаж байгаа МТЗ компанийн удирдлагын зардлаа үнэлүүлнэ. Мөн Засгийн газраас олгосон лиценз, тусгай зөвшөөрөл гэх мэт давуу байдлаа тэр чигт нь үнэлүүлсний эцэст энэ бүхэн бидний 51 хувь болох юм. Үр дүнд нь  манай  үнэлгээг үндэслээд Шинхуа компани өөрт ногдох 49 хувиа мөнгөөр гаргаж, хамтарсан компанийн дүрмийн санд оруулна. Үүний дараа үлдэх хэсгийг хамтарсан компани урт хугацаатай  зээл авч төмөр замын шинэ  бүтээн байгуулалтын ажлыг дуусгах учиртай. Тээвэрлэлт  эхэлмэгц зээлээ бага багаар төлнө. Ийм л нөхцлөөр тохирно доо.

-Төмөр замын трассын дагуу аж төрсөөр байгаа нутгийн малчдыг нүүлгэн шилжүүлэх, тэдэнд олгох нөхөн төлбөрийн асуудал хэрхэн яаж шийдэгдэж байгаа вэ. Сая бидэнтэй нутгийн иргэн М.Адьяа гэж хүн ирж уулзлаа. Тэрбээр эцэг өвгөдөөс уламжилж ирсэн өвөлжөөгөө 30 сая төгрөгөөр үнэлж, хотод түүгээрээ байр авах санаатай гэнэ. Гэтэл нөхөн төлбөрийг нь шийдэж өгөхгүй хоёр жил боллоо гэж гомдол мэдүүлсэн. М.Адьяа гуайгаас гадна хоёр айл байгаа юм байна?
-Ойрын үед, цаг алдалгүй шийдэх асуудал бол энэ. Тийм учраас үүнийг хэрхэн шийдэх талаар сайдтай санал солилцсон. Гурван айлын газрыг чөлөөлүүлэх талаар орон нутгийн удирдлагуудад хандан шаардлага хүргүүлсэн. Газраа чөлөөлөхийг хүсэхгүй байгаа гурван айл үнэндээ дааж давахын аргагүй шаардлагыг бидэнд тавьж, орон сууц нэхдэг. Орон нутгийн удирдлагууд хууль зөрчиж газар олгосон асуудал ч байгаа.  Хоёрдугаарт, байгаль орчин ан амьтны тухайд холбогдох яамны хүмүүстэй ярьж байгаад дархан цаазат болон байгалийн  дурсгалт газруудыг хамгаалалтад авах асуудлыг тавьж, ялангуяа боомт орчмын байгалийн дурсгалт газрын хилийн цэсийг өөрчлөх тухайд  холбогдох  яаманд нь албан тоот хүргүүлсэн байгаа.  

Ч.ЧУЛУУНЦЭЦЭГ
Эх сурвалж: www.mminfo.mn
Д.Ганбат: SAMSUNG-тай гэрээгээ үргэлжлүүлэх үү эсвэл Шинхуаг сонгох уу гэдэг дээр ашигтай хувилбараар нь шийднэ
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
О.Алтангэрэл: "Рио тинто"-той хийж буй арбитрын маргаан ирэх есдүгээр сард эцэслэгдэнэ

  Монгол Улсын Засгийн газар "Рио тинто" хоорондын арбитрын маргаан ...

Өчигдөр, 11:54
2025 оны 05 сарын 28, 19 цаг 35 минут
2025 оны 05 сарын 28, 12 цаг 00 минут
2025 оны 05 сарын 27, 18 цаг 43 минут
Гайанагийн газрын тосны төлөөх өрсөлдөөн ширүүсчээ

  Гайана улсын нутагт 1 их наяд долларын өртөг бүхий газрын тосны ...

2025 оны 05 сарын 27, 16 цаг 32 минут
2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 05 минут
“Ухаахудаг” нийтийнх, “Шангрила” тэднийх…

  Ер нь бол, түүнийг өнөөдөр огцруулж байгаа ашиг сонирхлын нэгдлүүд ...

2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 02 минут
Хашаанд тарьсан мод хатаад байвал яах вэ

  Хавар манай орны хувьд цаг агаарын хувьд хувирамтгай олон янз ...

2025 оны 05 сарын 26, 14 цаг 24 минут
Агаарын бохирдол бууруулах ажлыг дулааны улиралд үргэлжлүүлэх Дулаанбаатар аян эхлүүлнэ

  Нийслэл Улаанбаатар хотын агаарын бохирдлыг бууруулах, дэд бүтцийн ...

2025 оны 05 сарын 21, 16 цаг 04 минут
Хамтарсан Засгаа хадгалж үлдэж байж хөгжил ярина

Монголын улс төр сүүлийн өдрүүдэд ойрд байгаагүйгээрээ улайсаж байна. ...

2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 43 минут
2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 15 минут
Европын Холбоо Оросын ураны импортыг зогсоох уу?

 2024 онд Европын Холбоо Оросоос нийт 700 сая еврогийн ураны ...

2025 оны 05 сарын 20, 15 цаг 57 минут
“Rio Tinto” компани Чилийн литийн төсөлд хөрөнгө оруулна

  САНТЬЯГО, 2025 оны тавдугаар сарын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 44 минут
Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийн 4 дүгээр багц ажлыг эхлүүлжээ

 Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийг барихад зөвхөн Энэтхэг, Хятадын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 42 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Миний итгэл үнэмшил, үзэл санаа, тэмцлийг мөхөөж чадахгүй

 Ерөнхий сайдын хүүгийн сүйн бөгж солилцож, түүнийгээ сошиал орчинд ...

2025 оны 05 сарын 20, 10 цаг 15 минут
Хятад, Монголын Ганцмод-Гашуунсухайт боомтын хил дамнасан төмөр замын шавыг тавилаа

Хятад, Монголын эрчим хүчний хамтын ажиллагааны чухал суваг болох Хятад, ...

2025 оны 05 сарын 19, 00 цаг 02 минут
Гадаадын сэтгүүлчдийг гайхшируулсан Или орчин үеийн ухаалаг эрүүл мэндийн төв

"Хятадтай танилцах аялал" олон улсын хэвлэл мэдээллийн солилцооны төслийн ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 57 минут
”Хятадтай танилцах аялал” -ын Өвөр Монгол дахь аялал нээлтээ хийв

Хятадын Кибер орон зайн удирдлагын сүлжээний харилцааны товчооноос ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 55 минут
”AI эмчилгээ” биднээс хэр хол байна вэ

"AI+ эм  эмнэлэг" гэхээр таны санаанд юу орж ирдэг вэ?  ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 51 минут
Өвөр Монголоос сансрын нисэгч төрлөө

Өвөр Монголын анхны сансрын нисэгч Ван Же   Сансрын нисэгч Чэнь ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 46 минут
”Шэньжөү-20”-ын түүхэн цуурай!

"Шэньжөү-19" нисэгчтэй сансрын хөлөг 04-р сарын 30-ны өглөөний 04:00 цагт ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 43 минут
Хятадын гадаад дахь агуулах гадаадын хэрэглэгчдэд түргэн шуурхай үйлчилж байна

Хил дамнасан цахим худалдааны хөгжлийг дэмжих, хил дамнасан буухиа ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 40 минут
1970-2025, ”Дүнфанхун-1”-ээс ”Шэньжөү 20” хүртэл

Хятадын анхны хиймэл дагуул ”Дүнфанхун-1”-ийг амжилттай ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 34 минут
Өнөөдөр Хятадын сансар судлалын гурван том баярт үйл явдал давхацаж байна

2025 оны 4-р сарын 24-ны өдөр нь Хятадын арав дахь сансрын өдөр ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 31 минут
ӨМӨЗО-ны анхны сансрын нисгэгч Ван Же ”Шэньжөү 20”хөлгийн гишүүнээр ажллана

"Шэньжөү 20" нисэгчтэй сансрын нислэгийн хэвлэлийн бага хурал 04-р сарын ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 28 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 25 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 23 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 19 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 17 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 12 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 09 минут
Бичил хуванцар гадаад далайн ёроолоор бүхэлд нь тарсан байна

  Бичил хуванцар гадаад далайн гадаргаас эхлээд 7000 метрийн гүн дэх ...

2025 оны 05 сарын 15, 14 цаг 07 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын ӨМӨЗО-ны Ганцмод боомтод ажиллалаа

  Ерөнхий сайдад “Чайна Энержи” групп компанийн ТУЗ-ийн ...

2025 оны 05 сарын 15, 10 цаг 28 минут
2025 оны 05 сарын 14, 12 цаг 03 минут
2025 оны 05 сарын 14, 11 цаг 08 минут
ТАНИЛЦ | Төрийн эзэмшил 50 хүртэлх хувь байх боломжтой ОРДУУД

 Үндэсний Баялгийн сангийн тухай хууль хэрэгжиж эхэлсэнтэй ...

2025 оны 05 сарын 13, 12 цаг 18 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ томоохон төсөл, үйлдвэрийн цогцолборт ажиллав

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Говийн бүсийн зөвлөлийн анхдугаар хуралд ...

2025 оны 05 сарын 13, 12 цаг 07 минут
Говийн бүсэд тулгамдсан дөрвөн чиглэлийн 33 төсөл, арга хэмжээ хэрэгжүүлнэ

  Говийн бүсийн зөвлөлийн анхдугаар хуралдаан Дорноговь аймгийн ...

2025 оны 05 сарын 13, 09 цаг 25 минут
Говийн бүсэд нийт 38 төсөл, бүтээн байгуулалтыг хэрэгжүүлнэ

  Говийн бүсэд тээвэр логистик, хот байгуулалт, боомт, соёл, аялал ...

2025 оны 05 сарын 12, 17 цаг 47 минут
Бээжин байгалийн хийн хоолойг Монголын нутгаар дайран өнгөрөөхийг зөвшөөрөөгүй

  Владимир Путин, Ши Жинпин нар Кремльд уулзаж, хоёр улсыг холбох ...

2025 оны 05 сарын 12, 14 цаг 56 минут
Улсын нөөцөд байсан Ухаахудагийн лицензийг “Энержи ресурс” яаж авсан бэ?

 УИХ-ын 2007 оны 27 дугаар тогтоолоор нэр бүхий 15 ордыг стратегийн ...

2025 оны 05 сарын 09, 10 цаг 47 минут
2025 оны 05 сарын 09, 09 цаг 21 минут
Тавантолгойн ордыг яагаад “…Стратегийнх” болгосон бэ?

 Нэр бүхий ордуудыг Баялгийн санд авах асуудал яригдахтай зэрэгцээд ...

2025 оны 05 сарын 08, 08 цаг 41 минут
Критикал минералын эрин ба Монгол

 Дэлхий дахинд уул уурхайн салбарт критикал минерал буюу чухал ашигт ...

2025 оны 05 сарын 08, 08 цаг 39 минут
Хүүхдийн төлөө Үндэсний зөвлөлийн хуралдаанаас гарсан саналд үндэслэн Засгийн газар шийдвэр гаргалаа

  Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны тавдугаар сарын 07-нд болж ...

2025 оны 05 сарын 07, 15 цаг 01 минут
"Эрдмин"-ий эзэмшиж буй ордын хайгуулыг улс хийсэн нь ТӨРД АВАХ үндэслэл болжээ

 Үндэсний Баялгийн сангийн хуулийг хэрэгжүүлэх үүднээс стратегийн ...

2025 оны 05 сарын 07, 10 цаг 14 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ: Засгийн газар хүүхэд хамгааллаас гадна хүүхэд хөгжлийн асуудалд онцгой анхаарна

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн тэргүүлдэг Хүүхдийн төлөө ...

2025 оны 05 сарын 07, 09 цаг 28 минут
Зэсийн баяжмал боловсруулах үйлдвэр 2028 онд ашиглалтад орно

  Хойд бүсийн анхдугаар хуралдаан энэ долоо хоногт Булган ...

2025 оны 05 сарын 07, 09 цаг 09 минут
Худалдан авах ажиллагааны тухай хуулийн төсөлд чанарт суурилсан шалгуурыг урьтал болгоно

  Монгол Улсын Ерөнхий сайдын дэргэдэх Эдийн засгийн хөгжлийн зөвлөл ...

2025 оны 05 сарын 06, 15 цаг 44 минут
АМХЭГ-ын анхны дарга Д.Жаргалсайхан Тавантолгойн ордыг анх ингэж “тараажээ”

  Монголын төр Үндсэн хууль, Үндэсний баялгийн сангийн хуулийн дагуу ...

2025 оны 05 сарын 06, 09 цаг 40 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани