Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

“Маккензи”-гийн хийсэн гэх ТЭЗҮГ-г япончууд тоосонгүй

“Маккензи”-гийн хийсэн гэх ТЭЗҮГ-г япончууд тоосонгүйМонголд дөрөвхөн цаг саатсан Японы Ерөнхий сайд Шинзо Абэ дөрвөн жилийн турш гацаанд орсон Тавантолгойн төслийг хөдөлгөх итгэл найдвар төрүүлээд буцлаа.

1990 оны зах зээлд шилжсэн хүнд хэцүүхэн цаг үеэс өнөөг хүртэл Монголд хандив тусламжийн гараа сунгасаар буй Япон улс манай хамгийн том хандивлагч төдийгүй хөрөнгө оруулалт, гадаад худалдааны эргэлтээр эхний тавд багтдаг гол түншүүдийн маань нэг. Тиймдээ ч зөвхөн энэ онд гэхэд манай төрийн гурван өндөрлөг Их наран улсад ойр ойрхон айлчилсан. Японы Ерөнхий сайд, Японы эзэн хаан болон хатан нарт бараалхаж холбогдох албаныхантай уулзалт, форум зохион байгуулсны зэрэгцээ томоохон яриа хэлэлцээрүүд хийсэн талаар мэдээлж байсан. Үүний үр дүнд Тавантолгойн төсөлд оролцох сонирхолтойгоо Японы Ерөнхий сайд Шинзо Абэ сая Улаанбаатарт илэрхийлээд буцлаа. Жирийн иргэдийн хувьд үүнийг айлчлалын гол үр дүн хэмээн хүлээн авч, Монголын улстөрчдөөс илүү Японы Ерөнхий сайдад найдвар тавин Тавантолгойгоос орж ирэх хөрөнгө оруулалтыг хуруу тоолон хүлээж эхэллээ. Харин"Тавантолгойг гацаасандаа баяртай байгаагаа илэрхийлж байсан УИХ-ын гишүүн Л.Эрдэнэчимэг энэхүү айлчлалын үр дүнгээр бас л PR хийв . "Тавантолгойг гацаасан” УИХ-ын Ажлын хэсгийн зорилт Японы Ерөнхий сайдын айлчлалаар биелсэнд баяртай байгаагаа хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр зарлан,facebook-ээр "sponsored” хийн LIKE цуглуулж буй. Үүнийг Япончуудын том улстөрийг Монголынхоо жижиг улстөртэй хутгасан ичгивтэр сурталчилгаа гэж хэлж болно. Үүгээр ч зогсохгүй УИХ-ын гишүүний хувьд тэрбээр ярилцлагадаа Японыг гурав дахь хөрш хэмээн мэдэгдсэн нь Монголын гурав дахь хөрш болохын төлөө сүүлийн хэдэн жилийн турш нааштай хандаж буй АНУ, Герман, БНСУ зэрэг бусад улс орны хувьд анзааралгүй өнгөрөөж үл болох ноцтой үг юм. Тэртусмаа Монгол Улсын Ерөнхийлөгч "Монгол Улс байнга төвийг сахих тухай” хуулийн төслийг санаачлан боловсруулж энэхүү айлчлалаас хэдхэн хоногийн өмнө УИХ-ын даргад өргөн барьсан үед УИХ-ын эрхэм гишүүн ийнхүү мэдэгдсэн нь төрийн түшээгийн хувьд байж боломгүй улстөрийн алдаа болов. Энэ бол тоймчийн хувьд дурдахгүй өнгөрч боломгүй манай улстөрчийн болчимгүй үйлдэл тул нэгийг сануулж хоёрыг бодуулах үүднээс ийнхүү эхэнд нь онцлов. Харин одоо үндсэн гол сэдэв буюу Япончууд Тавантолгойн төсөлд оролцохтой холбоотой зарим нэг зүйлд уншигчдынхаа анхаарлыг хандуулья.

 

Тавантолгойн хөрөнгө оруулалтын төсөлд Монгол-БНХАУ-Япон гэсэн гурван талын оролцогч эцсийн байдлаар шалгарч үлдээд байгаа. Үүгээр Японы тал Тавантолгойн нүүрсийг худалдан авах, гуравдагч талд нийлүүлэх үүрэг хүлээж байсан бол сая Ерөнхий сайд Шинзо Абегийн айлчлалаар Японы тал Тавантолгой дахь оролцоогоо өргөжүүлж Тавантолгойгоос Дорноговь аймаг хүртэлх зүүн тийш тавих төмөр зам болон Тавантолгойн цахилгаан станц, Сайншандын нүүрс угаах, кокс үйлдвэрлэх, нүүрснээс хий үйлдвэрлэх төсөлд оролцох сонирхлоо илэрхийллээ. Үүнтэй холбоотойгоор тэд эхний ээлжинд Тавантолгой-Сайншанд хүртэлх 455 км төмөр замын техник, эдийн засгийн үндэслэл /ТЭЗҮ/ - ийн судалгааг ирэх арванхоёрдугаар сард багтаан хийхээр боллоо. Өөрөөр хэлбэл Япончууд манай улстөрчдийн дөрөв таван жил маргалдаад өнөөдрийг хүртэл шийдэж чадаагүй төмөр замын асуудлыг өөрсдийнхөөрөө нарийвчлан судалж, ашиг орлогыг нь эхнээс нь тооцохоор болоод байна. Энэ бол дэлхийд хүлээн зөвшөөрөгдсөн "Маккензи” компанийн хийсэн гэх Монголын төмөр замын ТЭЗҮ-ийг япончууд үнэлсэнгүй, үл тоолоо гэсэн үг.

 

Төмөр замын асуудал нь Тавантолгойн галт тэргийг хөдөлгөхөд гол гацаа үүсгээд байсан. Царигийн маргаанаас эхэлсэн энэ гацаа эдүгээ хөрөнгө оруулагчид биднээс нүүрээ буруулсан, дэлхийн зах зээл дээр нүүрсний үнэ ханш үнс болтлоо уначихаад байгаа энэ үед хөрөнгө санхүүгийн хүндрэлээр үргэлжлэн ойрын таван жилдээ өндийх, сэхэх нь тодорхойгүй болчихоод байсан юм.

Ийм үед Япончууд төсөлд оролцох оролцоогоо өргөжүүлэн нааштай хандаж буй нь нэг талаар ганц Тавантолгойн баялагт бус Монгол Улсад стратегийн өндөр ач холбогдол өгч буйн илрэл гэж үзэж болно. Тиймээс Япончууд төмөр замын ТЭЗҮ-ийг хэрхэн тооцож хийх нь монголчуудын төдийгүй хоёр хөршийн анхаарлыг татах нь тодорхой. Гэхдээ энэ бол Тавантолгойн төмөр замтай холбоотой анхны ТЭЗҮ биш.

 

Өмнө нь буюу 2010 онд "Төмөр замын тээврийн талаар төрөөс баримтлах бодлогыг УИХ баталсан. Үүнтэй холбоотойгоор 2011 онд шинээр байгуулагдсан "Монголын төмөр зам” компанид шинэ төмөр зам барих эрх олгосны дагуу МТЗ ТӨХК нь хэдэн зүтгүүрээ барьцаанд тавьж, ямарч сонгон шалгаруулалтгүйгээр "зөвлөх баг” гэгчтэй шууд гэрээ байгуулсан. Уг зөвлөх багт нь McKinsey and Co, Liberty Partners LLC, Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP болон BNP Paribas гээд дэлхийд нэртэй гадаадын гурван компани, Монголын нэг компани багтсан бөгөөд 15 сая ам.доллларын өртгөөр Тавантолгой-Сайншанд-Хөөт-Чойбалсан-Эрээнцав-Хөөт-Бичигтийн 1100 км төмөр замын ТЭЗҮ-ийг хийж өгсөн гэдэг. Гэвч мэргэжилтнүүдийн дунд судалгаа үндэслэл муутай, шаардлага хангаагүй хэмээн анхнаасаа л шүүмжлэлд өртсөн энэ ТЭЗҮ-ээс бид юутай үлдэв? Япончууд яагаад төмөр замын ТЭЗҮ-ийг өөрсдөө эхний ээлжинд хийхээр болов. Тухайн үед дээрх зөвлөх багийг ямар ч сонгон шалгаруулалтгүйгээр сонгохдоо "Маккензигийн хийсэн ТЭЗҮ-ийг дэлхий хүлээн зөвшөөрдөг” хэмээн УИХ-ын гишүүн, тухайн үеийн сайд асан Х.Баттулга УИХ, Засгийн газар, ҮАБЗ-д хүртэл сурталчилж байсан. Гэтэл дэлхийд хүлээн зөвшөөрөгдсөн Маккензигийн ТЭЗҮ нь япончуудад яагаад үнэлэгдсэнгүй вэ?

 

Энэ ТЭЗҮ-г манай төмөр замын мэргэжилтнүүд анхнаасаа л шүүмжилж байсан. Төмөр зам тавих газар зүйн байрлал, онцлогийг нарийчилсан тооцсон сансрын зураг, маршрут хангалтгүй, эрсдэлийн шинжилгээгүй, төмөр замын иж бүрэн системийг хангахад шаардлагатай өртөө зөрлөг, депо, эрчим хүч зэрэг өөр хоорондоо зайлшүй холбогдох ёстой зүйлүүд тусгагдаагүй, төмөр зам тавих шаардлага хангаагүй ТЭЗҮ болсон хэмээн мэдэгдэж байсан. Үүнтэй холбоотойгоор Америкийн нэр хүндтэй Маккензи компани ямар нэгэн тайлбар өнөөдрийг хүртэл хийгээгүй бөгөөд Монголын шинэ төмөр замын ТЭЗҮ-г Маккензи хийсэн гэдэгт эргэлзэх хүмүүс олон бий. Тиймээс Маккензи-гийн нэрийг барьж Монголоос мөнгө луйвардах, хууль бус үйл ажиллагаа явагдсан гэх хардлага ч тайлагдаагүй байгаа билээ.

 

Маккензигийн хийсэн гэх энэхүү ТЭЗҮ-ийн дагуу өнгөрсөн хугацаанд нийт 173 сая ам.долларын ажил хийгдсэн гэсэн мэдээллийг Зам, тээврийн яам, МТЗ компаниас өгч байсан. Үүнд, Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн 267 км замын газар шорооны ажлын 70-80 хувийг хийсэн бол Даланзадгад-Тавантолгой-Зүүнбаян-Баруунурт- Хөөт- Чойбалсангийн чиглэлийн трассын дагуух геодезийн ажил 6.6 тэрбум төгрөг, Баруун-Уртын Уртын өртөөнөөс Сайншанд чиглэлийн 50 км замын далангийн ажил таван тэрбум төгрөгөөр тус тус үнэлэгджээ. Энэ бол ил болсон үнийн дүн бүхий ажлууд. Харин үлдсэн хэдэн зуун тэрбум төгрөгийг хаана, юунд зарцуулсан нь одоо ч тодорхойгүй хэвээр байна.

 

МТЗ компани бол төрийн өмчит компани. Бусад төрийн өмчит компаниуд шиг нэг тэрбум төгрөгөөс дээш өртөгтэй ажилд Сангийн яам тендер зарлаж гүйцэтгэгчийг нээлттэй сонгон шалгаруулалтаар сонгож ажиллуулах хуультай. Гэтэл өнгөрсөн хугацаанд МТЗ ТӨХК-ийн өөрсдийн үнэлэмж үзэмжээр гүйцэтгэгчийг сонгон шалгаруудаг байдалд хариуцлага тооцох, хяналт тавих, хөрөнгө санхүүгийн үйл ажиллагааг албан ёсоор шалгаж, дүгнэсэнгүй. Хэдэн улстөрчид нь өөр хоорондоо баримттай, баримтгүйгээр бие биенийгээ хардаж сэрдсэн мэдээллээс өөрөөр МТЗ-д оруулсан хөрөнгө оруулалтад хяналт тавьж чадсангүй 2011 оноос хойш дөрвөн жил өнгөрлөө. Тавантолгойд хөрөнгө оруулах гол ажлыг нуглах гэж байгаа Японы тал эхний ээлжинд өөрсдөө ТЭЗҮ хийж ашиг орлогыг нь тооцохоор боллоо . Харин одоо Монголын төр, засаг зөвхөн төмөр замд зарцуулчихаад байгаа энэ хэдэн зуун сая ам.долларынхоо үр дүнг тооцож, дэлхийд хүлээн зөвшөөрөгдсөн "Маккензи” компанийн хийсэн ТЭЗҮ япончуудад яагаад гологдсоныг судалж, хариуцлага тооцох цаг болжээ. Магадгүй тухайн үед гарч байсан хардлага, сэрдлэгэ тухайлбал, Маккензи-гийн нэрийг ашиглан, маш өндөр үнээр, бодит бус ТЭЗҮ хийсэн эсэхийг үгүйсгэх аргагүй. Тиймээс холбогдох хууль хяналтынхан шалгаж яагаад болохгүй гэж.

 

УИХ, Засгийн газраас төрийн байгууллага, төрийн өмчит компаниудад хяналт шалгалт хийх бүрэн эрхтэй. Ялангуяа Тавантолгой тэргүүтэй том мега төслүүдэд УИХ шууд хяналт тавих болсон. Гэтэл өнөөдрийг хүртэл Тавантолгойн хөрөнгө оруулалтын гэрээг гацааж, унагааж буй атлаа маргааны гол бай болсон Төмөр замд Монголын татвар төлөгчдийн халаасыг сэгсрэн байж 200-аад сая ам.долларыг зарцуулчихаад байна. Тийм атал энэ олон зуун сая ам.долларыг овоолсон шороотойгоо хамт салхинд хийсэхийг хүлээн зөвшөөрөх мэт УИХ-ын эрхэм түшээд дүмбийсээр өнөөдрийг хүрэв. АТГ-аас эхлээд хууль хүчний байгууллагынхан МТЗ компанийн удирдлага үйл ажиллагаатай холбоотой УИХ-ын нэр бүхий гишүүдээсээ эхлээд салбарынх нь мэргэжилтнүдийн баримт нотолгоотой олон мэдээллийг өнгөрсөн хугацаанд огт шалгаж нягталсангүй. Монголын төр өнөөдөр төр шиг байж улс орныхоо эрх ашгийн төлөө шийдвэр гаргах чадамжгүй болсныг төрийн түшээд хүртэл ил тод зарладаг болсон. Ийм үед Монголын төмөр замыг бүхэлд нь өөрсдийн мэдэлд байлгахын төлөө төр, засгийг хүссэнээрээ хөдөлгөж шийдвэр гаргуулдаг хэсэг бүлгийнхэн Тавантолгойн төсөлд, ялангуяа төмөр замын асуудалд тун эмзэг хандах нь тодорхой. Ийм үед Япончууд Тавантолгой-Сайншандын чиглэлийн 455 км төмөр замын ТЭЗҮ-ийг элдэв шахалт дарамт, хуйвалдаан хулгайгүйгээр өөрсдөө хийхээр болсон нь өнгөрсөн хугацаан дахь төмөр зам тойрсон их мөнгөний ашиг сонирхол тэртусмаа "Маккензи” компаниар хийлгэсэн гэх асар өндөр үнэтэй төмөр замын ТЭЗҮ-тэй холбоотой эргэлзээнд ямар нэг байдлаар үнэнийг илчилэх хариу өгөх биз ээ.

 

Тоймч Д.Оюун-Эрдэнэ

http://www.times.mn

“Маккензи”-гийн хийсэн гэх ТЭЗҮГ-г япончууд тоосонгүй
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн сүүлийн гурван жилийн үйл ажиллагаанд аудит хийнэ

  Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны арваннэгдүгээр сарын 5-нд ...

Өчигдөр, 18:19
Г.ДАМДИННЯМ: “Рио тинто”-гийн талаас энэ сард багтаан саналаа ирүүлнэ

  “Рио тинто” групптэй хийж буй хэлэлцээрийн явц, үр ...

Өчигдөр, 17:45
ОПЕК+ бүлгийн шийдвэрийн дараа газрын тосны үнэ өсжээ

  ЛОНДОН, 2025 оны арваннэгдүгээр сарын ...

2025 оны 11 сарын 03, 15 цаг 01 минут
Хувь нийлүүлэгчдийн гэрээ хэнд ашигтай байв?

  Засгийн газар хөрөнгө санхүү зэрэг чадамж нь үл мэдэгдэх оффшор ...

2025 оны 11 сарын 03, 14 цаг 48 минут
2025 оны 11 сарын 03, 12 цаг 56 минут
2025 оны 10 сарын 31, 11 цаг 58 минут
Дэлхийн зэсийн зах зээлийн үйлдвэрлэл ба хэрэглээ цаашдын чиг хандлага

  Сүүлийн жилүүдэд зэсийн эрэлт огцом нэмэгдэж байгаатай ...

2025 оны 10 сарын 31, 10 цаг 17 минут
Г.Дамдинням: Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийг 2027 оны эхний хагаст ашиглалтад оруулна

  Засгийн газрын хуралдааны дараа Аж үйлдвэр, эрдэс баялагын сайд ...

2025 оны 10 сарын 30, 16 цаг 39 минут
Авилгын хэрэгт холбогдсон Оюутолгой компанийн албан тушаалтныг нэг сар хорихоор болжээ

  Оюутолгой компанийн Худалдан авах газрын нэр бүхий дөрвөн албан ...

2025 оны 10 сарын 30, 15 цаг 00 минут
Энэтхэг Оросын газрын тосны импортоо хоёр дахин бууруулсан гэж мэдэгдсэн ч эх сурвалжууд үгүйсгэв

  АНУ-ын Цагаан ордны төлөөлөгч Энэтхэг улс Оросоос авдаг газрын ...

2025 оны 10 сарын 30, 11 цаг 49 минут
Нэг л өдөр “Эрдэнэт”-ийг дахиад оросуудтай, “Оюу толгой”-г хятадуудтай ярихаар болчихсон байх вий!

  Монголын улс төр урьд байгаагүйгээр хямралтай байдалд хүрсэн. Эрх ...

2025 оны 10 сарын 30, 10 цаг 58 минут
Шатахууны импорт ирэх өдрүүдэд хоёр дахин нэмэгдэнэ

  Монгол Улсын хэмжээнд өнөөдрийн (2025.10.27) байдлаар нийт 53 вагон ...

2025 оны 10 сарын 29, 16 цаг 09 минут
“УБТЗ” ХНН Бээжингийн Зам харилцааны их сургуульд оюутан суралцуулна

Манай улсын нийгэм, эдийн засгийн хөгжилд чухал үүрэг гүйцэтгэдэг ...

2025 оны 10 сарын 28, 16 цаг 04 минут
Бортээгийн орд дахь “Админерал” ХХК-ийн баяжуулах үйлдвэрийг прокурорын шийдвэрээр битүүмжилжээ

  Өмнөговь аймгийн Цогтцэций сумын нутаг Тавантолгойн бүлэг ордын нэг ...

2025 оны 10 сарын 28, 13 цаг 00 минут
Алтны үнэ 4000 ам.доллароос доошилжээ

  ИСТАНБУЛ, 2025 оны аравдугаар сарын 28 /Anadolu/. АНУ, ...

2025 оны 10 сарын 28, 12 цаг 22 минут
Стратегийн “Төмөртэй” орд төрийн мэдэлд хэвээр үлдэх шийдвэр гарлаа

  Өнөөдөр Нийслэлийн захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн ...

2025 оны 10 сарын 28, 10 цаг 04 минут
“Төмөртэй” стратегийн орд Д.Эрдэнэбилэгт очих уу?

  Нийслэлийн Захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн хуралдаан ...

2025 оны 10 сарын 27, 17 цаг 17 минут
2025 оны 10 сарын 27, 13 цаг 20 минут
Зэсийн үнэ тонн нь 9952 ам.долларт хүрч, он гарснаас хойших хамгийн өндөр түвшинд очив

 Экспортод гаргасан ашигт малтмалын бүтээгдэхүүний аравдугаар сарын ...

2025 оны 10 сарын 27, 12 цаг 45 минут
“Алт-3” хөтөлбөр хэрэгжүүлэхдээ өмнөх алдаагаа давтахгүй байх сан

 Олон улсын зах зээлд энэ сарын 20-ны өдрийн байдлаар нэг унци буюу ...

2025 оны 10 сарын 27, 10 цаг 38 минут
Ж.Золжаргал: Нүүрс шороо болохгүй

  УИХ-ын гишүүн Ж.Золжаргалын “Монголын улс төр, намын дотоод ...

2025 оны 10 сарын 27, 10 цаг 35 минут
АНУ Оросын газрын тосны томоохон компаниудын эсрэг хориг арга хэмжээ зарлалаа

  АНУ Оросын газрын тосны хоёр том компани болох "Роснефть" болон ...

2025 оны 10 сарын 23, 17 цаг 28 минут
“Улаанбаатар төмөр зам”-ын Ерөнхий хорооны ээлжит хуралдаан эхэллээ

   Монгол-Оросын хувь нийлүүлсэн нийгэмлэг "Улаанбаатар төмөр ...

2025 оны 10 сарын 23, 11 цаг 07 минут
АНУ Австралитай чухал ашигт малтмалын гэрээ байгуулжээ

  ВАШИНГТОН, 2025 оны аравдугаар сарын 21 /ВВС/. АНУ-ын ...

2025 оны 10 сарын 22, 09 цаг 31 минут
Rio Tinto 138.75 сая ам.долларын хохирол барагдуулна

  НЬЮ-ЙОРК, 2025 оны аравдугаар сарын 16 /Reuters/. Их ...

2025 оны 10 сарын 16, 18 цаг 05 минут
Алтны ханш унц нь 5000 ам.доллар давна гэж таамаглав

  Алтны үнэ түүхэндээ байгаагүй огцом өсөлтийг 2025 онд үзүүлж, бүх ...

2025 оны 10 сарын 14, 15 цаг 11 минут
ЭТТ: Бортээгийн ордод ямар ч компани үйл ажиллагаа явуулaaгүй, ашиг олоогүй

  "Эрдэнэс Тавантолгой" ХК 2021 онд нээлттэй сонгон шалгаруулалт ...

2025 оны 10 сарын 13, 14 цаг 24 минут
Мөнгөний үнэ 50 ам.доллароос давжээ

  НЬЮ-ЙОРК, 2025 оны аравдугаар сарын 10 /CNN/.  Үнэ ...

2025 оны 10 сарын 10, 14 цаг 49 минут
Гашуунсухайт боомтод ухаалаг гарц нэвтрүүллээ

  Тэргүүн шадар сайд Н.Учрал, Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн сайд ...

2025 оны 10 сарын 08, 10 цаг 57 минут
Европын Холбоо гангийн татварыг хоёр дахин нэмэгдүүлнэ

  БРЮССЕЛЬ, 2025 оны аравдугаар сарын 8 /DW/. Европын Холбоо ...

2025 оны 10 сарын 08, 10 цаг 42 минут
БНХАУ-ын зах зээлийн гүнд нүүрс борлуулж эхэлжээ

  Монгол Улсын засгийн газраас "Эрдэнэс Тавантолгой" ХК 2025 оны 10 ...

2025 оны 10 сарын 08, 10 цаг 19 минут
2025 оны 10 сарын 07, 12 цаг 18 минут
ОПЕК+ бүлгийн орнууд олборлолтоо нэмэгдүүлэхээр тохиролцжээ

  БЕРЛИН, 2025 оны аравдугаар сарын 6 /DW/. Газрын тос ...

2025 оны 10 сарын 06, 15 цаг 09 минут
"Энержи ресурс"-ын нүүрсэнд АМНАТ ногдуулах боломжгүй болжээ

  Улсын дээд шүүхийн 2024 оны 10 дугаар сарын 7-ны өдрийн ...

2025 оны 10 сарын 06, 13 цаг 24 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-д тогтоосон онцгой дэглэмийн гурван сарын хугацаа дуусжээ

  “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-д тогтоосон онцгой дэглэмийн ...

2025 оны 10 сарын 06, 12 цаг 13 минут
”Ногоон гайхамшиг”-5 Өвөр Монголын экологийн өөрчлөлт

Уулс, гол мөрөн, ой мод, тариалан, нуур, бэлчээр, элсэн цөл нь харилцан ...

2025 оны 10 сарын 03, 17 цаг 02 минут
“Ногоон гайхамшиг” -1/ Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдвэрлэх Өвөр Монголын шийдэл

“Ногоон гайхамшиг” -1/ Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдвэрлэх ...

2025 оны 10 сарын 03, 17 цаг 00 минут
Монгол Улсын иргэний EGPA өвчний ховор тохиолдлыг амжилттай эмчиллээ

Өвөр Монголын Олон Улсын Монгол Эмнэлгийн эмч нар сүүлийн үе сая хүн ...

2025 оны 10 сарын 03, 16 цаг 58 минут
2025 оны 10 сарын 03, 12 цаг 40 минут
2025 оны 10 сарын 03, 12 цаг 28 минут
2025 оны 10 сарын 01, 18 цаг 08 минут
2025 оны 10 сарын 01, 18 цаг 03 минут
“Ногоон гайхамшиг” -2 Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдсэн Өвөр Монголын мэргэн ухаан

Өвөр Монгол нь цөлжилттэй тэмцэж буй бүсээрээ Хятадад тэргүүлдэг. Хятад ...

2025 оны 10 сарын 01, 17 цаг 56 минут
“Ногоон гайхамшиг” -3/ Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдвэрлэх Өвөр Монголын шийдэл

БНХАУ-ын хойд хилд оршдог Өвөр Монгол нь цөлжилт ихтэй, элсэн шуурга ихтэй ...

2025 оны 10 сарын 01, 17 цаг 51 минут
”Ногоон гайхамшиг”-4 “Элсийг алт болгонсон” Өвөр Монголын эрч хүч

Цөл нь зөвхөн тэмээний хонхны дуун, ганцаардал байхаа больсон. Харин ...

2025 оны 10 сарын 01, 17 цаг 49 минут
2025 оны 10 сарын 01, 15 цаг 53 минут
Алтны үнэ дахин түүхэн дээд үзүүлэлтэд хүрчээ

  ЛОНДОН, 2025 оны есдүгээр сарын ...

2025 оны 10 сарын 01, 11 цаг 24 минут
Хятад-Монголын хэвлэл мэдээллийн 15 дахь форум өндөрлөв

”Хиймэл оюун ухааны эрин үе дэх Хятад, Монголын хэвлэл мэдээллийн ...

2025 оны 10 сарын 01, 08 цаг 36 минут
2025 оны 10 сарын 01, 08 цаг 30 минут
Brent газрын тосны үнэ сүүлийн хоёр сарын хугацаанд анх удаа 70 ам.доллар давлаа

  Лондоны түүхий эдийн бирж дээр газрын тосны жишиг үнэ баррель нь ...

2025 оны 09 сарын 30, 10 цаг 23 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани