Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Зүрх нь зогсож буй Монголын ТӨМӨР ЗАМ

Зүрх нь зогсож буй Монголын ТӨМӨР ЗАМҮер ус, зуд турхан гээд байгалийн ямар ч гамшгийн үед зорьсон газарт аюулгүй хүргэнэ хэмээн бат итгэдэг галт тэрэгний зэрэглэл шалдаа бууж, найдваргүй унаа болчихлоо. Хүмүүс бараа, таваараа ачуулах нь битгий хэл суухаас зүрхшээх болов. Вагон унасан, замаасаа гарсан гэх мэдээ байсхийгээд л дуулдаж буйгаас үзвэл "Улаанбаатар төмөр зам” гэх айлын гал унтарч буй бололтой.

Дал гаруй жилийн түүхтэй төмөр замд урьд хожид гарч байгаагүй осол сүүлийн жилүүдэд хэт олширлоо. Бараг л бөөндөж байна гэхэд дэгсдүүлсэн болохгүй нь лавтай. Галт тэргэнд дайруулан, нас барж буй хүмүүсийг "Улаанбаатар төмөр зам”-ынхан жишим ч үгүй тоолж, "Өнөө жил харьцангүй бага байна, 40 гаруй хүн л осолдлоо” гэх ухааны юм ярьж суудаг болов. Ийм осол гарахаар "Тэр согтуу байсан”, эсвэл "Хөгжим сонсоод галт тэрэг ирж байгааг анзаараагүй юм билээ” хэмээн өөрсдийгөө өмгөөлнө.

"Албаар галт тэрэгний урдуур гүйж амиа хорлосон” гээд бурууг бусдад нялзаахдаа гаргууд. Бүр болохгүй бол хамгийн доод албан тушаалтандаа хариуцлага тооцдог гажиг тогтолцоо тэнд үүрлэчихжээ. Гарц, гармынхаа тоноглолыг сайжруулж, аалзны тор шиг хэрсэн, замбараагүй туслах замуудаа цэгцэлье гэсэн бодол тэдэнд огт алга. "Хувийн эзэмшлийн замд бид оролцохгүй” гээд ам таглах бэлэн үгтэйг нь яана. Толгойт орчимд хийсэн нүхэн гарцыг эс тооцвол нүдэнд үзэгдэх бүтээн байгуулалт алга гэхэд хилсдэхгүй.

Онцгой объект хэмээн бүхнээс дээгүүрт тавигддаг эл байгууллагын хамгаалалтын зурвас ч хэдийнэ алдагдчихсан. Ийм байхад тэднээс замын аюулгүй байдлыг сайжруул гэж шаардаад ч нэмэргүй биз. Угаасаа тэднийг хөдлөхгүй гэдгийг хэлэх хүн цөөнгүй бий. Нийслэлийн холбогдох албаныхан авто болон төмөр замын огтлолцлыг арилгаж, гүүр эсвэл нүхэн гарц барья гэхээр "Санхүүжилтийг нь бидэнд өг. Үгүй бол эзэмшил газартаа гар хүргэхгүй гэдэг” гэнэ лээ.

Энэ сарын 12-нд орсон усархаг борооны улмаас Замын-Үүд чиглэлд зорчиж байсан галт тэрэг замаасаа гарч, багагүй хохирол учруулсан. Азаар хүний амь эрсдээгүй ч, сажилж байсан цөөн хэдэн зүтгүүрийн хоёр нь "тэтгэвэртээ” гарчихлаа. Гэтэл уг дуулиан намжаагүй байхад өчигдөр дахин хоёр ч осол гарав. Үүрийн 04.20 цагийн үед мөн л Замын-Үүд чиглэлийн замыг шалгаж явсан зүтгүүр шатчихав. Үүний улмаас гурван цаг орчим хөдөлгөөн хязгаарласан гэнэ.

Албаны эх сурвалжуудын мэдээлж буйгаар тэр зүтгүүрийн ашиглах хугацаа хэдийнэ дууссан байж. Өдөр бүр үзлэг хийж, шалгадаг ч засал авахгүйгээр муудсан учраас шатсан бололтой. Харин 11.00 цагийн үед Замын-Үүд өртөөний цахилгааны монтёр олон улсын галт тэргэнд дайруулж, хорвоог цаг бусаар орхилоо. Гэтэл энэ ослын буруутан нь мэдээж хохирогч болж таарах шинжтэй. Урьдчилсан байдлаар хамгаалалтын зурвас зөрчиж давсан хэмээн шалгаж байгаа гэнэ. Талийгаач явах ёсгүй газраараа алхаж байсан бололтой. Тэгэхээр галт тэргэнд дайруулж, эндсэн олон хүний адил өөрийнх нь буруу болох нь. Монголын төмөр зам зүрх, тархигүй хүмүүсээр дүүрсний гор энэ гэлтэй.

Ачаа эргэлт нь нэмэгдэж, сүүлийн үеийн дэвшилт технологи ашиглаж буй гэх эл байгууллагад энүүхнээс авхуулаад "но” их байна. Маргааш дахин вагон замаасаа гарч, зорчигчид нь гэмтлээ гэхэд гайхах юм алга. Замын дэрүүд нь хэдийнэ ялзарч, аваарын нөхцөл үүссэн учраас тэр. Өнгөрсөн тавдугаар сард ОХУ-аас улаан буудай тээвэрлэж явсан ачааны 70 вагоны найм нь Дархан-Уул аймгийн нэгдүгээр өртөөний дэргэд замаасаа гарч, осолдсон.

Үүнээс жилийн өмнө тус аймаг дахь төмөр замын хоёрдугаар өртөөнд мөн л ачааны хоёр галт тэрэг осолдож байсан түүхтэй. Энэ хоёр осол замын дэр суларснаас үүдэлтэй байлаа. Гэтэл зэргэлдээ шахам өртөөнд жил дараалан осол гарч байхад шалгаж, засах сэтгэл төмөр замын удирдлагад байгаагүй нь харамсалтай. Засаж, сэлбээд өгөөч хэмээн удирдлагадаа мэдээ хүргүүлдэг алба хаагчид нь "Сүүлийн таван жил төмөр замын дэрэнд гар хүрээгүй. 1815 км урт төмөр замын 70 хувийнх нь дэр ялзарсан байх. Модон дэр ихдээ л найман жилийн настай байдаг.

Тэгэхээр сүүлийн таван жил гар хүрээгүй байхад ямар янзтай байх нь тодорхой биз дээ. Ялзарсан хэсгийг гаднаас нь харахад мэдэгддэг. Цөөн хэдэн тохиолдолд л мэдэгдэхгүй байх нь бий. Гэхдээ жилд хоёр удаа тушаалаар шалгалт хийхдээ нарийвчилж үзэх ёстой. Хэлэхээр барагтай л бол тоохгүй. "Дэр байхгүй юм чинь яалтай билээ” гэдэг. Нэгдсэн болон замын даргын үзлэг гэж жигтэйхэн сүртэй хэрнээ, үр ашиггүй зүйл болдог юм” хэмээн зовлонгоо тоочсон.

"Улаанбаатар төмөр зам” ХНН-ийнхнээс энэ талаар нь тодруулахад БОАЖЯ руу бурууг чихэв. Сонсох нь ээ, галт тэрэг замаасаа гарсан бол тэд хариуцлага хүлээх ёстой юм байх. "Ой сүйтгэлээ гээд дэр бэлтгэх зөвшөөрөл өгөхгүй байгаа. Солих нөөцгүй болсон учраас бид бетонон дэр хийж эхэлсэн” гээд дэр бүрийг шалгана гэж байхгүй хэмээн ундууцсан юм. Сүүлийн жилүүдэд гарсан эдгээр осол шугам замд гарсан бол дэр муудсан гээд бурууг зайлуулж болох. Гэтэл төвлөрсөн зангилаа дээр гарч буйг анзааралгүй өнгөрч боломгүй. "Улаанбаатар төмөр зам”-ынхны ажлын хариуцлага муу байгааг уг ослууд нотолно.

Энэ мэт үл хайхарснаас болоод манай улсын 1815 км урт төмөр замын 400 орчим нь хуучирч, муудсан гэнэ. Үжирсэн дэртэй замууд Чойр, Сайншанд, Замын-Үүдийн чиглэлийнх аж. Хэдийнэ муудаж, засах зайлшгүй шаардлагатайг төмөр замчид удаа дараа анхааруулсан, гэвч үл тоосны уршгаар осол ар араасаа гарч буй ажээ. Энэ талаар эх сурвалжууд "Үндсэн гол зам болох Сүхбаатараас Замын-Үүд өртөө хүртэл мянга хүрэхгүй километр зайтай.

Түүний 400 нь муудсан. Доод албан тушаалтнууд модон дэрийг бетоноор солиод өгөөч гэж удаа дараа хэлдэг. Одоо ч анхааруулсаар байгаа. Өнгөрсөн 11-12-нд осол гарахын өмнөхөн ч анхааруулж байв. Гэтэл "Өнгөрсөн жилийн үзлэг шалгалтаар засах шаардлага байхгүй гэсэн дүгнэлт гаргасан. Тиймээс дэрийг нь солихгүй” гэсэн. Ер нь тэгээд дэр солих байсан ч алгасаж тавина гээд тоодоггүй юм. Алгасаж тавихад бас учир бий.

Дархан-Уул аймгийн өртөөний дэрийг ингэж сольсон. Гэтэл стандарт бус болсноос вагон унаад байгаа юм. Үүнийг энэ салбарын наад захын замчин ч хэлээд өгнө. Айраг өртөөнд гарсан ослыг байгалийн гамшиг гээд л өнгөрөөлөө. Модон дэрийг бетоноор сольсон бол ийм осол гарахгүй байсан шүү дээ” гэлээ. Үүнээс гадна үйлчилгээнд явж буй вагонуудын ашиглах хугацаа хэдийнэ хэтэрсэн талаар ч тэд ярьсан юм. Байсхийгээд л засвар хийдэг ч нэгэнт үеэ өнгөрөөсөн вагонууд сайжирдаггүй аж. Нийт төмөр замын 70 орчим хувийг хариуцдаг "Улаанбаатар төмөр зам” гэх байгууллагад л гэхэд 2000 орчим "хэрэггүй” вагон бий гэнэ лээ. Гэвч бүр хуучныгаа шинэвтэр бус, арай дөнгүүрээр сольдог учраас шинээр авчирсан нь засварын газарт "бөглөөс” болж байдаг сурагтай.

Муу замтай, дээрээс нь шаардлага хангахгүй вагоноор зорчигч болон ачаа тээвэрлэхэд ноцтой осол гарахгүй гэх баталгаа байхгүйг энүүхнээс мэдэж болохоор. Галт тэрэг аюулгүй зорчих үндэс нь замын чанар. "Улаанбаатар төмөр зам” ХНН-ийн зүрх ч гэж ойлгож болно. Гэтэл аюулгүй байдал нь хэдийнэ алдагдаж, Монголын төмөр замын зүрх зогсож буй бололтой.

Эх сурвалж: "Өнөөдөр” сонин

Зүрх нь зогсож буй Монголын ТӨМӨР ЗАМ
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
АНУ, Украин ашигт малтмалын гэрээ байгуулжээ

  КИЕВ/ВАШИНГТОН, 2025 оны тавдугаар сарын 1 /CNN/. АНУ, ...

Өнөөдөр, 16:55
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Эгийн голын УЦС-ын төслийн талбайд ажиллаж байна

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Булган аймгийн Хутаг-Өндөр сумын Хантай ...

Өнөөдөр, 14:52
Газрын ховор элементийн экспортоор Австрали улс Хятадыг орлож чадах уу?

 БЭЭЖИН, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын 28 /BBC/. Австралид ...

2025 оны 04 сарын 29, 11 цаг 22 минут
2025 оны 04 сарын 29, 11 цаг 12 минут
2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 56 минут
Орд эзэмшигч үндэсний томоохон компаниуд ЗГ-тай ХЭЛЭЛЦЭЭГЭЭ ЭХЛҮҮЛЛЭЭ

 Монгол Улсын хэмжээнд стратегийн 16 ордын ес нь хувийн мэдэлд байгаа ...

2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 34 минут
Л.Оюун-Эрдэнийн хэлсэн үгийн “орчуулга” ба ордын “эзэд”-ийн хариу улс төр

  Өнгөрсөн оны сүүлчээс эхэлсэн улс төрийн халуурлын бэтэг хагарах ...

2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 17 минут
2025 оны 04 сарын 26, 13 цаг 27 минут
Багахангай-Хөшигийн хөндий чиглэлийн салбар төмөр замын бүтээн байгуулалт эхэллээ

Багахангай-Хөшигийн хөндий чиглэлийн салбар төмөр замын бүтээн байгуулалт ...

2025 оны 04 сарын 25, 13 цаг 24 минут
“...Газрын тосоо хайя” гэж ганц ч гишүүн ярихгүй байна

 Оросоос онгоцны түлш авах, Евразийн эдийн засгийн холбоотой ...

2025 оны 04 сарын 25, 11 цаг 35 минут
Чех 60 жилийн дараа ОХУ-ын газрын тосны хамаарлаас гарчээ

 Чех 60 жилийн турш ОХУ-аас газрын тос импортолжээ. Тус улс  ...

2025 оны 04 сарын 24, 10 цаг 29 минут
Ганцмод-Гашуунсухайтын төмөр замын бүтээн байгуулалт ирэх сарын 14-нд эхэлнэ

  Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны дөрөвдүгээр ...

2025 оны 04 сарын 24, 08 цаг 58 минут
Или орчин үеийн ухаалаг эруул мэндийн төв

“Хятадын онцлогт орчин үеийн шинэчлэлтэй танилцъя” Монгол ...

2025 оны 04 сарын 23, 17 цаг 19 минут
Хятад Монголын залуучуудын уулзалт болов

4-р сарын 20-ны өдөр “Хятадын онцлогт орчин үеийн шинэчлэлтэй ...

2025 оны 04 сарын 23, 17 цаг 16 минут
Төгрөг нуурын ордын “шинэ” шуугианы хуучраагүй “хуучин” баримтууд

  УИХ-аас 2007 оны хоёрдугаар сарын 6-ны өдөр “Тодорхой ордыг ...

2025 оны 04 сарын 23, 11 цаг 43 минут
Трамп яагаад Украины ашигт малтмалыг сонирхох болов

 АНУ болон Украины талууд ашигт малтмалын гэрээ хийх шийдвэр энэ оны ...

2025 оны 04 сарын 22, 15 цаг 41 минут
Алтны үнэ 3400 ам.доллароос давжээ

 ИСТАНБУЛ, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын 22 /Anadolu/. Дэлхийн ...

2025 оны 04 сарын 22, 15 цаг 39 минут
Оюу толгойн зэсийн нөөцийн 24, алтны 42, мөнгөний 29 хувийг “Онтрэ” ХХК эзэмшдэг

  Улсын Их Хурлын Аж үйлдвэржилтийн бодлогын байнгын хорооны ...

2025 оны 04 сарын 22, 09 цаг 40 минут
Ө.Шижир: Баялгийн хуулийг хэрэгжүүлэхдээ 55 ордыг багцаар нь авч үзэх ёстой

  УИХ-ын гишүүн Ө.Шижиртэй цаг үеийн асуудлаар ярилцлаа. ...

2025 оны 04 сарын 21, 09 цаг 37 минут
УИХ-ын гишүүн асан Г.Амартүвшинг "Эрчист Монгол" ТӨХХК-ийн Гүйцэтгэх захирлаар томилжээ

  Засгийн газрын тогтоолоор байгуулагдсан "Эрчист Монгол" ТӨХХК-ийн ...

2025 оны 04 сарын 20, 15 цаг 12 минут
"Төгрөг нуур"-ын ордыг буцааж авах шаардлага хүргүүллээ

  Засгийн газрын хэрэг эрхлэх газрын дарга Н.Учрал "Ерөнхийлөгч асан ...

2025 оны 04 сарын 20, 12 цаг 37 минут
Урантай зэрэгцэн оршихоос аргагүй орчин үеийн амьдрал

 Өнөөдөр уранаас айх цаг биш гэдгийг нийтлэлийн эхэнд шулуухан ...

2025 оны 04 сарын 18, 20 цаг 21 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ Хангайн бүсийн хоршоологчдын үзэсгэлэнтэй танилцлаа

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Хангайн бүсийн зөвлөлийн ...

2025 оны 04 сарын 18, 12 цаг 06 минут
Элчин сайд Ричард Буанган АНУ-ын шинэ Засаг захиргааны баримтлах бодлогыг танилцуулжээ

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Америкийн Нэгдсэн Улсаас ...

2025 оны 04 сарын 17, 15 цаг 40 минут
2025 оны 04 сарын 17, 09 цаг 31 минут
Гадаадад алдаршиж буй Хятадын бие даасан брэндүүд

Хятад брэндийн автомашин, гар утас, үйлдлийн камер зэрэг нь гадаад ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 09 минут
2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 07 минут
Үржил шимтэй хөрсөнд үндэс хатгаж, эрэлт хэрэгцээг нэмэгдүүлэх шинэ замыг нээнэ

Аж ахуйн нэгжүүд маань шинжлэх ухаан, технологийн шинэчлэлийн гол цогц ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 04 минут
Оюун ухаан хүч чадлаа нягтруулж шинэ амжилт гаргая

2025 оны Хятадын хоёр чуулган хөтөлбөрийн дагуу хэлэлцэх ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 01 минут
Үүлэн нутаг Юньнань руу аялаарай

Сүүлийн өдрүүдэд, Хятад улсын дарга Ши Жиньпин  Юньнань мужид ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 58 минут
Гадаад худалдаа, гадаадын хөрөнгө оруулалтыг дэмжиж, өндөр түвшний нээлттэй байдлыг ахиулна

Энэ оны Засгийн газрын ажлын тайланд эдийн засгийн өндөр түвшний ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 56 минут
Шиньжяны төмөр замын хос боомтоор Хятад-Европ чиглэлийн галт тэрэг нийт 90 мянга гаруй удаа аялжээ

Автомашины сэлбэг хэрэгсэл, өдөр тутмын хэрэглээ, химийн бүтээгдэхүүн ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 46 минут
Хятад улсад сурч байгаа гадаад оюутнууд Энхбайд мод тарилаа

ӨМӨЗО-ны Ардын  Засгийн Газрын Хэвлэл мэдээллийн алба, ӨМӨЗО-ны ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 32 минут
Хятад улс бол үйлдвэрлэлийн төв төдийгүй инновацын хөдөлгөгч хүчин юм

Өнөөдрийн Хятад улс бол үйлдвэрлэлийн төв төдийгүй дэлхийн инновацын чухал ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 30 минут
Бээжин-Төв Азийн галт тэрэг тогтмол явж эхэлдэг

Машин, тоног төхөөрөмж, эм тариа, унадаг дугуйн эд анги зэрэг бараа ачсан ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 27 минут
”Бүс ба Зам”-ыг хамтран байгуулах тухай хамтарсан ярилцлага хийлээ

Саяхан Камбожид "Бүс ба Зам"-ыг хамтран байгуулах талаар "Ардын өдрийн ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 23 минут
2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 13 минут
Саудын Арабд газрын тос, байгалийн хийн шинэ ордуудыг нээжээ

  Саудын Арабын зүүн муж болон Руб эль Хали цөлд газрын тос, ...

2025 оны 04 сарын 15, 15 цаг 40 минут
Алтны ханш сүүлийн 18 сарын дээд дүнгээр эрчимжлээ

 Алтны спот ханш 4.9 хувиар эрчимжиж, 2020 оны гуравдугаар сараас ...

2025 оны 04 сарын 15, 11 цаг 41 минут
Хятадад тогтоосон тарифын нэмэгдэл манай нүүрсний орлого буурахад нөлөөлсөн гэв

 Оны эхний гурван сарын байдлаар манай улсын эдийн засагт нүүрснээс ...

2025 оны 04 сарын 15, 10 цаг 31 минут
Засгийн газар өнгөрсөн 7 хоногт

  - Экспортын хэмжээ өнгөрсөн 7 хоногоос нэмэгдэж 237 сая ам.долларт ...

2025 оны 04 сарын 14, 14 цаг 15 минут
Алтны үнэ 3200 ам.доллароос давжээ

 ЛОНДОН, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын ...

2025 оны 04 сарын 11, 15 цаг 37 минут
Б.Пүрэвдорж: Тавантолгой төмөр зам ТӨХК 4-хөн км газарт 1 сая төгрөгөөр тээвэр хийж байна

  УИХ-ын гишүүн Б.Пүрэвдорж Тавантолгой төмөр зам ТӨХК-ийн үйл ...

2025 оны 04 сарын 11, 14 цаг 34 минут
Brent газрын тосны үнэ 59 ам.доллараас доош уналаа

 Лондоны түүхий эдийн бирж дээр Brent газрын тосны үнэ 2021 оны ...

2025 оны 04 сарын 11, 09 цаг 32 минут
Ховор очир эрдэнийг танилцууллаа

  Зуу гаруй каратын очир эрдэнийг Орост анх удаагаа ...

2025 оны 04 сарын 10, 15 цаг 35 минут
2025 оны 04 сарын 10, 12 цаг 50 минут
Хятадын бараанаас 104 хувийн татвар авч эхэлжээ

  ВАШИНГТОН, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын 9 /TASS/. АНУ-ын Засгийн ...

2025 оны 04 сарын 10, 12 цаг 49 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани