Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Төмөр замыг хөгжүүлэх хоёр хөршийн төлөвлөгөө ил, харин манайх нууц

Нүүрсний нөөцөөр дэлхийд толгой цохиж, түүхий эдийн хамгийн том хэрэглэгч БНХАУ-тай хил залгадаг монголчууд "хар алт” экспортолж буй уурхайгаас гол зах зээлтэй нийлэх 267 км төмөр замын барааг ойрын үед харахгүй бололтой.

Хоёр хөрш төмөр замыг хөгжүүлэх төлөвлөгөөгөө зураг, маршрут, бодлоготойгоо хамт ийнхүү ил тод зарлаж байгаа бол манай эрх баригчид хөгжилд хөтлөх төслийг нууцын зэрэглэлд багтаан хав дарж, цаасан дээрээс амилуулж дийлээгүй сууна.

Өнгөрсөн оноос УИХ дахь АН-ын бүлэг Ерөнхий сайдад шинэ төмөр замын төслийг яаралтай ажил хэрэг болгох ёстойг сануулж, Засгийн газар экспортын гарц нээх төслийг хэвтээ тэнхлэг, геополитикийн бодлого ярьсан улс төр, бизнесийн бүлэглэлээс салган, Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүртэлх төмөр замын цариг нарийн байна гэж шийдвэрлэсэн. Олон жил чөдөрлөгдсөн төсөл ийнхүү нэг алхам урагшилж, УИХ дөрөвдүгээр сарын 30-нд Засгийн газраас анх удаа шинэ төмөр замын тогтоолын төсөл хүлээж аваад байв.

Тогтоолын төслийг Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Н.Батбаяр, Хууль зүйн сайд Х.Тэмүүжин нар өргөн мэдүүлсэн нь УИХ-ын гишүүдийн дунд асуудал өрнүүлж, төслийг царцаахад хувь нэмэр оруулсан Зам, тээврийн сайд А.Гансүхийг төмөр замын төслөөс холдуулж, энэ асуудлын тухайд түүнийг "тэтгэвэрт” гаргав уу гэх таавар өрнүүлсэн юм.

Салбарын бодлого чиглэл, дэг жаяг эвдэгдэж, чиглэлийн яамны ажилд хэн дуртай нь хөндлөнгөөс оролцож, холион бантан болгож буйг харуулсан энэ шийдвэрийнхээ талаар Засгийн газар ямар ч тайлбар хийгээгүй. Гэвч ердөө сарын дараа Засгийн газар бас нэгэн хачирхалтай шийдвэр гарган, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслийг эргүүлэн татлаа.

Үүгээрээ Н.Алтанхуягийн танхим энэ төслийн хувь заяаг шийдэх эцсийн гарцаа тодорхойлж чадаагүй, цаашид ч байр суурь нь байн байн ганхаж магадг үйг харуулав. Н.Алтанхуяг тавдугаар сарын 22-24-нд ОХУ-ын Санкт-Петербургт болсон Олон улсын эдийн засгийн форумд оролцохдоо "Оросын төмөр зам” нээлттэй хувьцаат нийгэмлэгийн ерөнхийл өгч В.И.Якунин, "Роснефть”-ийн ерөнхийлөгч И.И.Сечин, "Ростех” корпорацын ерөнхий захирал С.В.Чемезов нартай уулзсан байдаг.

Тэрбээр хойд хөршийн албаны хүм үүстэй ОХУ, БНХАУ-ыг, цаашлаад Европ, Азийг холбох авто болон төмөр зам, хийн хоолой, нефтийн транзит тээврийн коридор бий болгох асуудлаар ярилцсан гэж мэдээлээд байгаа. Харин Ерөнхий сайд Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүрэх 267 км төмөр замыг нарийн царигтай байхаар тогтоож, тушаатай төсөлд шаардагдах хөрөнгийг БНХАУ-ын Сангийн дэд сайд Ши Яаобины айлчлалын үеэр яригдсан Хятадын Засгийн газраас Монгол Улсад олгох зээлээс гаргах төлөвлөгөө өвөрлөж, хойд хөршийг зорьсон байв.

Гэвч ОХУ-аас буцаж ирээд Зам, тээврийн яамны ажил үүргийн хуваариас булаан байж УИХ-д өргөн мэдүүлсэн Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслөө яагаад буцаан татахад хүрэв. Шалтгаан нь юунд байсан бэ. Засгийн байр суурьт гарсан энэ огцом өөрчлөлтийг эх сурвалжууд Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг болон ҮАБЗ-тэй холбон тайлбарлаж байна.

Өнгөрсөн долоо хоногт хуралдсан ҮАБЗ-ийн хуралдаанаар шинэ төмөр замын төслийн хувь заяа хөндөгдсөн. ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путинийг Халх голын ялалтын ойн баярт ирэх хүртэл төслийг эцэслэн шийдвэрлэхгүй, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан тогтоолын төслийг эргүүлэн татахыг Засгийн газарт "зөвлөсөн” гэж мэдээлж байгаа юм.

Ийнхүү Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын чиглэлд барьж буй 267 км төмөр замын далан дээр нарийн эсвэл өргөн царигийн төмөр зам барих эсэхийг эрх баригч АН бодлого нэрийн дор дахин нууцалж, эдийн засгийг аврах найдвар тээж буй төслийн хувь заяа дахин тодорхойг үй хугацаагаар хойшлов. Уг нь Засгийн газар энэ төслийг гол бүтээн байгуулалтын нэгд тооцож, "Чингис” бондын хөрөнгөөс 400 сая ам.доллар зарцуулахаар шийдсэн ч тал зардлыг нь Эдийн засгийн хөгжлийн сайд олгохгүй гэж хэлсэн гэдэг.

Гэсэн хэдий ч төмөр замын өргөн, нарийн байхыг Засгийн газар эрт, орой шийдэх нь тодорхой. Харин төслийн хувь заяаг энэ шийдвэрээс дутахааргүй олон бэрхшээл отож байгаа юм. Тухайлбал, Засгийн газар өнгөрсөн хугацаанд төмөр замын асуудлаар хоёр хөрштэй байр сууриа нэгтгэж амжаагүй.

Ухаахудаг дахь нүүрсний ордоос өмнөд хил рүү зүглэж, Монгол, Хятадын хил, Гашуунсухайтын боомтод нийлэх хоёр талын төмөр зам 20 орчим км-ээр зөрсөн. Эл зөрүүг хоёр улсын хилийн хамтарсан комисс шийдэх ёстой ч тэд энэ асуудлаар нэг ч удаа хуралдаагүй байгаа.

Монгол Улс, ОХУ, БНХАУ-ын Засгийн газрын төлөөлөл 2013 оны төгсгөлд төмөр замын асуудлаар Улаанбаатарт хуралдсан. Энэ үед УИХ дахь АН-ын бүлэг, Засгийн газар хоёр байр сууриа нэгтгэж амжаагүй байв. Ингээд хурлаас ямар ч үр дүн гараагүй, зочид дэмий л бие биенээ сонжсоор нутаг буцсан.

Түүнчлэн хөрш орнуудын төмөр замын байгууллагуудын өнөөгийн байдал, хэтийн төлөвлөгөөг судалж, Монгол Улсын газарзүйн байршлын онцлог, дэд бүтцийн хөгжил, транзит тээврийн статистик, дамжин өнгөрөх аюулгүйн баталгаа, даатгалын тогтолцоог нарийвчлан тусгааг үй, төмөр зам тавих технологийн онцлог, байгаль орчинд нөлөөлөх хүчин зүйлийг зөв тооцоогүй гэх шүүмжлэл дагуулдаг төслийн анхны өртөг 5.2 тэрбум ам.доллараар хэмжигдэж байсан. Тэгвэл ам.долларын ханш тэнгэрт хадаж буй энэ цагт төслийн өртөг хэд дахин нэмэгдсэнийг судалсан баримт алга байгаа.

Биднийг ийн мунгинаж байх зуур ОХУ 2012 онд дэвшүүлсэн Зүүн өмнөд Ази-Европыг холбосон "Хуурай газрын гүүр” болох стратегийн зорилтоо хэрэгжүүлж байгаа. Энэ зорилтод тусгагдсанаар хойд хөрш Транссибирийн төмөр замыг зорчигч болон чингэлэг тээвэрт хослуулан ашиглаж, хилийн төмөр замын өртөөнүүдээ шинэчилж, БНХАУ, ОХУ-ыг холбосон гурав дахь төмөр замын гарцыг Биробиджан- Тунжиан хооронд нээж буй.

Харин өмнөд хөрш БНХАУ хоёр жилийн өмнө Өвөрмонголын 10285 км үргэлжилдэг, долоон гол зам, есөн салаа маршруттай төмөр замын ачаа тээврийн сүлжээг 2020 он гэхэд 14300 км-ээс уртасгах төл өвлөгөө боловсруулсан байдаг. Үүний тав нь нүүрс тээх маршрут гэсэн тодотголтой. Энэ төлөвлөгөөнд тусгаснаар Өвөрмонголын Ганцмодны боомтыг Өмнөговийн Гашуунсухайтын боомттой холбох, Мандал боомтыг Дорноговийн Ханги, Зүүн Хатавчийн боомтыг Сүхбаатар аймгийн Бичигт, Рашаант боомтыг Дорнодын Нөмрөг, Ар хашаатын боомтыг Дорнодын Хавирга боомттой төмөр замаар холбох юм.

Хятадын Засгийн газар 2015 онд ашиглалтад оруулахаар тооцсон бүтээн байгуулалтаа идэвхтэй урагшлуулж байгаа гэсэн мэдээ бий. Хоёр хөрш төмөр замыг хөгжүүлэх төлөвлөгөөгөө зураг, маршрут, бодлоготойгоо хамт ийнхүү ил тод зарлаж байгаа бол манай эрх баригчид хөгжилд хөтлөх төслийг нууцын зэрэглэлд багтаан хав дарж, цаасан дээрээс амилуулж дийлээгүй сууна.

Өнөөдөртөө эдийн засгийн хямралаас гарах найдварт тооцогдож буй ч ирээдүйд Евроазийг холбох том гүүр болох шинэ төмөр замын төсөлд "хар алт”-ыг тун ойроос хямд үнээр авах сонирхолтой, дэлхийн түүхий эдийн гол зах зээл болох өмнөд хөршийн, нөгөө талаар одоо ашиглаж буй цорын ганц төмөр замын дэд бүтцийн 50 хувийг эзэмшдэг хойд хөршийн сонирхол тэнцүү тусах ёстой. Ийм тэнцвэрийг барьсан цагт монголчуудын зорилго биелнэ гэж мэргэжилтнүүд үздэг. Харин Засгийн газар УИХ-аас эргүүлэн татсан төсөлд хоёр хөршийн сонирхлыг тусгахдаа бие биенээ хулхиддаг монгол зангаар хандан, өмн өх он жилүүдийн гашуун түүхийг давтчихгүй байгаасай.

Монгол Улс, ОХУ, БНХАУ-ын Засгийн газрын төлөөлөл 2013 оны төгсгөлд төмөр замын асуудлаар Улаанбаатарт хуралдсан. Энэ үед  хурлаас ямар ч үр дүн гараагүй, зочид дэмий л бие биенээ сонжсоор нутаг буцсан.

Нүүрсний нөөцөөр дэлхийд толгой цохиж, түүхий эдийн хамгийн том хэрэглэгч БНХАУ-тай хил залгадаг монголчууд "хар алт” экспортолж буй уурхайгаас гол зах зээлтэй нийлэх 267 км төмөр замын барааг ойрын үед харахгүй бололтой. Өнгөрсөн оноос УИХ дахь АН-ын бүлэг Ерөнхий сайдад шинэ төмөр замын төслийг яаралтай ажил хэрэг болгох ёстойг сануулж, Засгийн газар экспортын гарц нээх төслийг хэвтээ тэнхлэг, геополитикийн бодлого ярьсан улс төр, бизнесийн бүлэглэлээс салган, Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүртэлх төмөр замын цариг нарийн байна гэж шийдвэрлэсэн.

Олон жил чөдөрлөгдсөн төсөл ийнхүү нэг алхам урагшилж, УИХ дөрөвдүгээр сарын 30-нд Засгийн газраас анх удаа шинэ төмөр замын тогтоолын төсөл хүлээж аваад байв. Тогтоолын төслийг Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Н.Батбаяр, Хууль зүйн сайд Х.Тэмүүжин нар өргөн мэдүүлсэн нь УИХ-ын гишүүдийн дунд асуудал өрнүүлж, төслийг царцаахад хувь нэмэр оруулсан Зам, тээврийн сайд А.Гансүхийг төмөр замын төслөөс холдуулж, энэ асуудлын тухайд түүнийг "тэтгэвэрт” гаргав уу гэх таавар өрнүүлсэн юм.

 Салбарын бодлого чиглэл, дэг жаяг эвдэгдэж, чиглэлийн яамны ажилд хэн дуртай нь хөндлөнгөөс оролцож, холион бантан болгож буйг харуулсан энэ шийдвэрийнхээ талаар Засгийн газар ямар ч тайлбар хийгээгүй. Гэвч ердөө сарын дараа Засгийн газар бас нэгэн хачирхалтай шийдвэр гарган, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслийг эргүүлэн татлаа.

 Үүгээрээ Н.Алтанхуягийн танхим энэ төслийн хувь заяаг шийдэх эцсийн гарцаа тодорхойлж чадаагүй, цаашид ч байр суурь нь байн байн ганхаж магадг үйг харуулав. Н.Алтанхуяг тавдугаар сарын 22-24-нд ОХУ-ын Санкт-Петербургт болсон Олон улсын эдийн засгийн форумд оролцохдоо "Оросын төмөр зам” нээлттэй хувьцаат нийгэмлэгийн ерөнхийл өгч В.И.Якунин, "Роснефть”-ийн ерөнхийлөгч И.И.Сечин, "Ростех” корпорацын ерөнхий захирал С.В.Чемезов нартай уулзсан байдаг. Тэрбээр хойд хөршийн албаны хүм үүстэй ОХУ, БНХАУ-ыг, цаашлаад Европ, Азийг холбох авто болон төмөр зам, хийн хоолой, нефтийн транзит тээврийн коридор бий болгох асуудлаар ярилцсан гэж мэдээлээд байгаа.

Харин Ерөнхий сайд Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын боомт хүрэх 267 км төмөр замыг нарийн царигтай байхаар тогтоож, тушаатай төсөлд шаардагдах хөрөнгийг БНХАУ-ын Сангийн дэд сайд Ши Яаобины айлчлалын үеэр яригдсан Хятадын Засгийн газраас Монгол Улсад олгох зээлээс гаргах төлөвлөгөө өвөрлөж, хойд хөршийг зорьсон байв. Гэвч ОХУ-аас буцаж ирээд Зам, тээврийн яамны ажил үүргийн хуваариас булаан байж УИХ-д өргөн мэдүүлсэн Төмөр замын шинэ шугам барих тухай тогтоолын төслөө яагаад буцаан татахад хүрэв. Шалтгаан нь юунд байсан бэ. Засгийн байр суурьт гарсан энэ огцом өөрчлөлтийг эх сурвалжууд Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг болон ҮАБЗ-тэй холбон тайлбарлаж байна.

Өнгөрсөн долоо хоногт хуралдсан ҮАБЗ-ийн хуралдаанаар шинэ төмөр замын төслийн хувь заяа хөндөгдсөн. ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путинийг Халх голын ялалтын ойн баярт ирэх хүртэл төслийг эцэслэн шийдвэрлэхгүй, Н.Батбаяр, Х.Тэмүүжин нарын УИХ-д өргөн барьсан тогтоолын төслийг эргүүлэн татахыг Засгийн газарт "зөвлөсөн” гэж мэдээлж байгаа юм. Ийнхүү Тавантолгойгоос Гашуунсухайтын чиглэлд барьж буй 267 км төмөр замын далан дээр нарийн эсвэл өргөн царигийн төмөр зам барих эсэхийг эрх баригч АН бодлого нэрийн дор дахин нууцалж, эдийн засгийг аврах найдвар тээж буй төслийн хувь заяа дахин тодорхойг үй хугацаагаар хойшлов.

Уг нь Засгийн газар энэ төслийг гол бүтээн байгуулалтын нэгд тооцож, "Чингис” бондын хөрөнгөөс 400 сая ам.доллар зарцуулахаар шийдсэн ч тал зардлыг нь Эдийн засгийн хөгжлийн сайд олгохгүй гэж хэлсэн гэдэг. Гэсэн хэдий ч төмөр замын өргөн, нарийн байхыг Засгийн газар эрт, орой шийдэх нь тодорхой. Харин төслийн хувь заяаг энэ шийдвэрээс дутахааргүй олон бэрхшээл отож байгаа юм.

Тухайлбал, Засгийн газар өнгөрсөн хугацаанд төмөр замын асуудлаар хоёр хөрштэй байр сууриа нэгтгэж амжаагүй. Ухаахудаг дахь нүүрсний ордоос өмнөд хил рүү зүглэж, Монгол, Хятадын хил, Гашуунсухайтын боомтод нийлэх хоёр талын төмөр зам 20 орчим км-ээр зөрсөн. Эл зөрүүг хоёр улсын хилийн хамтарсан комисс шийдэх ёстой ч тэд энэ асуудлаар нэг ч удаа хуралдаагүй байгаа.

Биднийг ийн мунгинаж байх зуур ОХУ 2012 онд дэвшүүлсэн Зүүн өмнөд Ази-Европыг холбосон "Хуурай газрын гүүр” болох стратегийн зорилтоо хэрэгжүүлж байгаа.

Монгол Улс, ОХУ, БНХАУ-ын Засгийн газрын төлөөлөл 2013 оны төгсгөлд төмөр замын асуудлаар Улаанбаатарт хуралдсан. Энэ үед УИХ дахь АН-ын бүлэг, Засгийн газар хоёр байр сууриа нэгтгэж амжаагүй байв. Ингээд хурлаас ямар ч үр дүн гараагүй, зочид дэмий л бие биенээ сонжсоор нутаг буцсан.

Түүнчлэн хөрш орнуудын төмөр замын байгууллагуудын өнөөгийн байдал, хэтийн төлөвлөгөөг судалж, Монгол Улсын газарзүйн байршлын онцлог, дэд бүтцийн хөгжил, транзит тээврийн статистик, дамжин өнгөрөх аюулгүйн баталгаа, даатгалын тогтолцоог нарийвчлан тусгаагүй, төмөр зам тавих технологийн онцлог, байгаль орчинд нөлөөлөх хүчин зүйлийг зөв тооцоогүй гэх шүүмжлэл дагуулдаг төслийн анхны өртөг 5.2 тэрбум ам.доллараар хэмжигдэж байсан.

Тэгвэл ам.долларын ханш тэнгэрт хадаж буй энэ цагт төслийн өртөг хэд дахин нэмэгдсэнийг судалсан баримт алга байгаа. Биднийг ийн мунгинаж байх зуур ОХУ 2012 онд дэвшүүлсэн Зүүн өмнөд Ази-Европыг холбосон "Хуурай газрын гүүр” болох стратегийн зорилтоо хэрэгжүүлж байгаа. Энэ зорилтод тусгагдсанаар хойд хөрш Транссибирийн төмөр замыг зорчигч болон чингэлэг тээвэрт хослуулан ашиглаж, хилийн төмөр замын өртөөнүүдээ шинэчилж, БНХАУ, ОХУ-ыг холбосон гурав дахь төмөр замын гарцыг Биробиджан- Тунжиан хооронд нээж буй.

Харин өмнөд хөрш БНХАУ хоёр жилийн өмнө Өвөрмонголын 10285 км үргэлжилдэг, долоон гол зам, есөн салаа маршруттай төмөр замын ачаа тээврийн сүлжээг 2020 он гэхэд 14300 км-ээс уртасгах төл өвлөгөө боловсруулсан байдаг. Үүний тав нь нүүрс тээх маршрут гэсэн тодотголтой.

Энэ төлөвлөгөөнд тусгаснаар Өвөрмонголын Ганцмодны боомтыг Өмнөговийн Гашуунсухайтын боомттой холбох, Мандал боомтыг Дорноговийн Ханги, Зүүн Хатавчийн боомтыг Сүхбаатар аймгийн Бичигт, Рашаант боомтыг Дорнодын Нөмрөг, Ар хашаатын боомтыг Дорнодын Хавирга боомттой төмөр замаар холбох юм. Хятадын Засгийн газар 2015 онд ашиглалтад оруулахаар тооцсон бүтээн байгуулалтаа идэвхтэй урагшлуулж байгаа гэсэн мэдээ бий. Хоёр хөрш төмөр замыг хөгжүүлэх төлөвлөгөөгөө зураг, маршрут, бодлоготойгоо хамт ийнхүү ил тод зарлаж байгаа бол манай эрх баригчид хөгжилд хөтлөх төслийг нууцын зэрэглэлд багтаан хав дарж, цаасан дээрээс амилуулж дийлээгүй сууна.

Өнөөдөртөө эдийн засгийн хямралаас гарах найдварт тооцогдож буй ч ирээдүйд Евроазийг холбох том гүүр болох шинэ төмөр замын төсөлд "хар алт”-ыг тун ойроос хямд үнээр авах сонирхолтой, дэлхийн түүхий эдийн гол зах зээл болох өмнөд хөршийн, нөгөө талаар одоо ашиглаж буй цорын ганц төмөр замын дэд бүтцийн 50 хувийг эзэмшдэг хойд хөршийн сонирхол тэнцүү тусах ёстой. Ийм тэнцвэрийг барьсан цагт монголчуудын зорилго биелнэ гэж мэргэжилтнүүд үздэг. Харин Засгийн газар УИХ-аас эргүүлэн татсан төсөлд хоёр хөршийн сонирхлыг тусгахдаа бие биенээ хулхиддаг монгол зангаар хандан, өмнөх он жилүүдийн гашуун түүхийг давтчихгүй байгаасай.

Төмөр замыг хөгжүүлэх хоёр хөршийн төлөвлөгөө ил, харин манайх нууц
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
О.Алтангэрэл: "Рио тинто"-той хийж буй арбитрын маргаан ирэх есдүгээр сард эцэслэгдэнэ

  Монгол Улсын Засгийн газар "Рио тинто" хоорондын арбитрын маргаан ...

2025 оны 05 сарын 30, 11 цаг 54 минут
2025 оны 05 сарын 28, 19 цаг 35 минут
2025 оны 05 сарын 28, 12 цаг 00 минут
2025 оны 05 сарын 27, 18 цаг 43 минут
Гайанагийн газрын тосны төлөөх өрсөлдөөн ширүүсчээ

  Гайана улсын нутагт 1 их наяд долларын өртөг бүхий газрын тосны ...

2025 оны 05 сарын 27, 16 цаг 32 минут
2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 05 минут
“Ухаахудаг” нийтийнх, “Шангрила” тэднийх…

  Ер нь бол, түүнийг өнөөдөр огцруулж байгаа ашиг сонирхлын нэгдлүүд ...

2025 оны 05 сарын 27, 13 цаг 02 минут
Хашаанд тарьсан мод хатаад байвал яах вэ

  Хавар манай орны хувьд цаг агаарын хувьд хувирамтгай олон янз ...

2025 оны 05 сарын 26, 14 цаг 24 минут
Агаарын бохирдол бууруулах ажлыг дулааны улиралд үргэлжлүүлэх Дулаанбаатар аян эхлүүлнэ

  Нийслэл Улаанбаатар хотын агаарын бохирдлыг бууруулах, дэд бүтцийн ...

2025 оны 05 сарын 21, 16 цаг 04 минут
Хамтарсан Засгаа хадгалж үлдэж байж хөгжил ярина

Монголын улс төр сүүлийн өдрүүдэд ойрд байгаагүйгээрээ улайсаж байна. ...

2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 43 минут
2025 оны 05 сарын 21, 10 цаг 15 минут
Европын Холбоо Оросын ураны импортыг зогсоох уу?

 2024 онд Европын Холбоо Оросоос нийт 700 сая еврогийн ураны ...

2025 оны 05 сарын 20, 15 цаг 57 минут
“Rio Tinto” компани Чилийн литийн төсөлд хөрөнгө оруулна

  САНТЬЯГО, 2025 оны тавдугаар сарын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 44 минут
Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийн 4 дүгээр багц ажлыг эхлүүлжээ

 Газрын тос боловсруулах үйлдвэрийг барихад зөвхөн Энэтхэг, Хятадын ...

2025 оны 05 сарын 20, 13 цаг 42 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ: Миний итгэл үнэмшил, үзэл санаа, тэмцлийг мөхөөж чадахгүй

 Ерөнхий сайдын хүүгийн сүйн бөгж солилцож, түүнийгээ сошиал орчинд ...

2025 оны 05 сарын 20, 10 цаг 15 минут
Хятад, Монголын Ганцмод-Гашуунсухайт боомтын хил дамнасан төмөр замын шавыг тавилаа

Хятад, Монголын эрчим хүчний хамтын ажиллагааны чухал суваг болох Хятад, ...

2025 оны 05 сарын 19, 00 цаг 02 минут
Гадаадын сэтгүүлчдийг гайхшируулсан Или орчин үеийн ухаалаг эрүүл мэндийн төв

"Хятадтай танилцах аялал" олон улсын хэвлэл мэдээллийн солилцооны төслийн ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 57 минут
”Хятадтай танилцах аялал” -ын Өвөр Монгол дахь аялал нээлтээ хийв

Хятадын Кибер орон зайн удирдлагын сүлжээний харилцааны товчооноос ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 55 минут
”AI эмчилгээ” биднээс хэр хол байна вэ

"AI+ эм  эмнэлэг" гэхээр таны санаанд юу орж ирдэг вэ?  ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 51 минут
Өвөр Монголоос сансрын нисэгч төрлөө

Өвөр Монголын анхны сансрын нисэгч Ван Же   Сансрын нисэгч Чэнь ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 46 минут
”Шэньжөү-20”-ын түүхэн цуурай!

"Шэньжөү-19" нисэгчтэй сансрын хөлөг 04-р сарын 30-ны өглөөний 04:00 цагт ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 43 минут
Хятадын гадаад дахь агуулах гадаадын хэрэглэгчдэд түргэн шуурхай үйлчилж байна

Хил дамнасан цахим худалдааны хөгжлийг дэмжих, хил дамнасан буухиа ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 40 минут
1970-2025, ”Дүнфанхун-1”-ээс ”Шэньжөү 20” хүртэл

Хятадын анхны хиймэл дагуул ”Дүнфанхун-1”-ийг амжилттай ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 34 минут
Өнөөдөр Хятадын сансар судлалын гурван том баярт үйл явдал давхацаж байна

2025 оны 4-р сарын 24-ны өдөр нь Хятадын арав дахь сансрын өдөр ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 31 минут
ӨМӨЗО-ны анхны сансрын нисгэгч Ван Же ”Шэньжөү 20”хөлгийн гишүүнээр ажллана

"Шэньжөү 20" нисэгчтэй сансрын нислэгийн хэвлэлийн бага хурал 04-р сарын ...

2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 28 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 25 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 23 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 19 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 17 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 12 минут
2025 оны 05 сарын 18, 23 цаг 09 минут
Бичил хуванцар гадаад далайн ёроолоор бүхэлд нь тарсан байна

  Бичил хуванцар гадаад далайн гадаргаас эхлээд 7000 метрийн гүн дэх ...

2025 оны 05 сарын 15, 14 цаг 07 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын ӨМӨЗО-ны Ганцмод боомтод ажиллалаа

  Ерөнхий сайдад “Чайна Энержи” групп компанийн ТУЗ-ийн ...

2025 оны 05 сарын 15, 10 цаг 28 минут
2025 оны 05 сарын 14, 12 цаг 03 минут
2025 оны 05 сарын 14, 11 цаг 08 минут
ТАНИЛЦ | Төрийн эзэмшил 50 хүртэлх хувь байх боломжтой ОРДУУД

 Үндэсний Баялгийн сангийн тухай хууль хэрэгжиж эхэлсэнтэй ...

2025 оны 05 сарын 13, 12 цаг 18 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ томоохон төсөл, үйлдвэрийн цогцолборт ажиллав

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Говийн бүсийн зөвлөлийн анхдугаар хуралд ...

2025 оны 05 сарын 13, 12 цаг 07 минут
Говийн бүсэд тулгамдсан дөрвөн чиглэлийн 33 төсөл, арга хэмжээ хэрэгжүүлнэ

  Говийн бүсийн зөвлөлийн анхдугаар хуралдаан Дорноговь аймгийн ...

2025 оны 05 сарын 13, 09 цаг 25 минут
Говийн бүсэд нийт 38 төсөл, бүтээн байгуулалтыг хэрэгжүүлнэ

  Говийн бүсэд тээвэр логистик, хот байгуулалт, боомт, соёл, аялал ...

2025 оны 05 сарын 12, 17 цаг 47 минут
Бээжин байгалийн хийн хоолойг Монголын нутгаар дайран өнгөрөөхийг зөвшөөрөөгүй

  Владимир Путин, Ши Жинпин нар Кремльд уулзаж, хоёр улсыг холбох ...

2025 оны 05 сарын 12, 14 цаг 56 минут
Улсын нөөцөд байсан Ухаахудагийн лицензийг “Энержи ресурс” яаж авсан бэ?

 УИХ-ын 2007 оны 27 дугаар тогтоолоор нэр бүхий 15 ордыг стратегийн ...

2025 оны 05 сарын 09, 10 цаг 47 минут
2025 оны 05 сарын 09, 09 цаг 21 минут
Тавантолгойн ордыг яагаад “…Стратегийнх” болгосон бэ?

 Нэр бүхий ордуудыг Баялгийн санд авах асуудал яригдахтай зэрэгцээд ...

2025 оны 05 сарын 08, 08 цаг 41 минут
Критикал минералын эрин ба Монгол

 Дэлхий дахинд уул уурхайн салбарт критикал минерал буюу чухал ашигт ...

2025 оны 05 сарын 08, 08 цаг 39 минут
Хүүхдийн төлөө Үндэсний зөвлөлийн хуралдаанаас гарсан саналд үндэслэн Засгийн газар шийдвэр гаргалаа

  Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны тавдугаар сарын 07-нд болж ...

2025 оны 05 сарын 07, 15 цаг 01 минут
"Эрдмин"-ий эзэмшиж буй ордын хайгуулыг улс хийсэн нь ТӨРД АВАХ үндэслэл болжээ

 Үндэсний Баялгийн сангийн хуулийг хэрэгжүүлэх үүднээс стратегийн ...

2025 оны 05 сарын 07, 10 цаг 14 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ: Засгийн газар хүүхэд хамгааллаас гадна хүүхэд хөгжлийн асуудалд онцгой анхаарна

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн тэргүүлдэг Хүүхдийн төлөө ...

2025 оны 05 сарын 07, 09 цаг 28 минут
Зэсийн баяжмал боловсруулах үйлдвэр 2028 онд ашиглалтад орно

  Хойд бүсийн анхдугаар хуралдаан энэ долоо хоногт Булган ...

2025 оны 05 сарын 07, 09 цаг 09 минут
Худалдан авах ажиллагааны тухай хуулийн төсөлд чанарт суурилсан шалгуурыг урьтал болгоно

  Монгол Улсын Ерөнхий сайдын дэргэдэх Эдийн засгийн хөгжлийн зөвлөл ...

2025 оны 05 сарын 06, 15 цаг 44 минут
АМХЭГ-ын анхны дарга Д.Жаргалсайхан Тавантолгойн ордыг анх ингэж “тараажээ”

  Монголын төр Үндсэн хууль, Үндэсний баялгийн сангийн хуулийн дагуу ...

2025 оны 05 сарын 06, 09 цаг 40 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани