Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Нэг хоолой, гурван ашиг сонирхол

Монгол Улсын Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх ОХУ-д айлчлал хийж, ОХУ-аас БНХАУ руу тавих байгалийн хийн хоолойг Монголын газар нутгаар тавих ажлыг хамран судлах тохироо хийж, санамж бичгээр баталгаажуулсан билээ. Ингэснээр бидний хувьд олон жил хүлээсэн, биелэхэд маш хэцүү байсан асуудал нэг тийш шийдэгдэж байх шиг байна. Асуудал цэгцрэх болоогүй, дөнгөж судалгаа хийж эхэлж буй ч давуу тал их байгаа тул хэрэгжих магадлал маш өндөр.

Москва, Сочид юу болов

Ерөнхий сайд ОХУ-ыг зориход монголчууд ОХУ-БНХАУ-ыг холбосон байгалийн хийн хоолойг Монголын газар нутгаар дамжуулж тавих асуудлыг тохирох болов уу хэмээн хамгийн ихээр сонирхож байв. Гэхдээ Москвагаас ирсэн анхны мэдээнүүд тийм ч таатай байгаагүй. “У.Хүрэлсүх байгалийн хийн хоолойг Монголын нутгаар тавих ажлын эхлэлийг тавих гэж байгаадаа баяртай байна” гэхэд Д.Медведев хариуд нь юу ч хэлсэнгүй” гэх маягтай мэдээллүүд гарсан. Мөн “Монголчууд усан цахилгаан станц барих бодлоосоо татгалзах уу” гэсэн мэдээллүүд нэлээд гарч байв.

У.Хүрэлсүх сайд улмаар Сочид Ерөнхийлөгч В.Путинтай уулзаж, уг асуудлыг судлах, хамтарсан ажлын хэсэг байгуулах санамж бичигт гарын үсэг зурсан юм. Мөн “Газпром” компанийн удирдлагуудтай уулзахад тэд БНХАУ руу тавих хийн хоолойн шинэ маршрутыг судалж эхэлсэн гэдгээ мэдэгдсэн юм.

Энэ асуудлыг хариуцсан Монголын талын Ажлын хэсгийг Эрчим хүчний дэд сайд Т.Гантулга ахалж, Эрчим хүчний яам, Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн яам, Гадаад харилцааны яам, “Эрдэнэс Монгол” ХХК-ийн бүрэлдэхүүн ажиллаж байгаа бол ОХУ-ын Ажлын хэсгийг Эрчим хүчний дэд сайд П.Ю.Сорокин ахалж, Эрчим хүчний яам, “Газпром”, “Газпром Экспорт” компаниудын удирдлага, холбогдох албан тушаалтнууд багтаж буй. Хоёр улсын ажлын хэсгийн анхдугаар уулзалт энэ сарын 4-ний өдөр Москва хотноо болж өнгөрчээ. Уулзалтаар БНХАУ руу байгалийн хий дамжуулах хоолойг Монгол Улсын нутаг дэвсгэрээр дамжуулах төслийн техникийн асуудлыг шийдвэрлэх хүрээнд харилцан мэдээллүүдийг солилцон ажиллах, төслийн эдийн засгийн үр өгөөжийг тооцох судалгааг эхлүүлэх, дараагийн хуралдааныг Гурван улсын ажлын хэсэг төслийг хамтран хэлэлцэх зэрэг асуудлыг хэлэлцэн санал солилцсон юм. Байгалийн хийн хоолойн маршрутыг төмөр замын дагуу байхаар урьдчилсан байдлаар тохирсон. Мөн дараагийн уулзалтыг БНХАУ-ыг оролцуулан гурван улсын ажлын хэсгийн уулзалт байдлаар явуулахаар болсон юм.

Монгол: ШХАБ+Усан цахилгаан станц???

Гурван улсыг холбосон зам тээвэр, дэд бүтцийн аварга төслүүд хэрэгжүүлэх зорилготой “Талын зам” гэх төсөл одоогоос таван жилийн өмнө яригдаж эхэлсэн билээ.

Уг төслийн хүрээнд ОХУ, БНХАУ-ыг холбосон төмөр зам, авто зам, байгалийн хийн хоолой, газрын тосны хоолой, эрчим хүчний шугамыг Монголын нутгаар дамжуулан барих ёстой. Гол нь, асуудал биднээс биш, хоёр хөршөөс хамаарах тул хэзээ, хэрхэн хэрэгжүүлэх нь бүрхэг байв. Монгол Улсын үе үеийн эрх баригчид мэдээж энэ асуудлаар идэвх чармайлт гаргаж байсан ч эцэстээ хоёр хөршийн амыг харахаас өөр аргагүй болж дуусдаг байлаа.

Тэгвэл 2014 оны тавдугаар сарын сүүлээр Шанхайд болсон Азийн удирдагчдын уулзалтын үеэр БНХАУ- ын удирдагч Ши Жиньпин ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путин нар худалдаа эдийн засгийн хамтын ажиллагаагаа өргөжүүлэх эхлэлийг тавьсан нь байгалийн хийн хоолойг газар нутгаараа дамжуулах Монгол Улсын сонирхол биеллээ олох эхний нөхцөлийг хангасан юм. Гэсэн ч хэд хэдэн бодитой том саад байсан. Нэгдүгээрт, хоёр хөрш хоёулаа “Том төслүүдийг ярихын тулд эхлээд ШХАБ-д элс” гэж шахсан нь манай улсын “Эвсэлд үл нэгдэх” бодлоготой зөрчилдөж байсан. АНУ ШХАБ-ыг цэргийн эвсэл болж хувирах өндөр магадлалтай гэж үздэг нь манай “Гуравдагч хөршийн бодлого”-той мөн зөрчилдөж байв. Тиймээс АНУ-ыг алдахгүйн тулд “Бид ШХАБ-аас илүү Ази, Номхон далайн эдийн засгийн хамтын ажиллагаа (АПЕК)-т элсэх сонирхолтой байна” гэдэг, дагаад том төслүүд хэрэгжих нь худлаа болдог байв. Энэ зуурт ОХУ “Сибирийн хүч 2” болон “Алтай” гэх, Монголыг зүүн, баруун талаар тойрсон маршрут гаргаж, шахалт үзүүлж байлаа. Гэвч “Укокийн дархан цаазат газар” гэх мэт аар, саар шалтгаан тоочин хийж эхлэлгүй алгуурлаад байсан нь “Тохиромжтой нөхцөл нь бүрдэхээр Монголоор дамжуулж тавих юм байна” гэсэн итгэлийг төрүүлдэг байв. Улмаар нөхцөл нь ч бүрдэж, БНХАУ уг асуудлыг сонирхож эхэлсэн тул байгалийн хийн хоолой барих ажил биеллээ олоход ойртжээ. Цаана нь Монголын эрх баригчдын гадаад бодлогодоо баримтлах байр суурь өөрчлөгдсөн, бүс нутагт эзлэх БНХАУ-ын жин нөлөө өссөн зэрэг шалтгаан байж болно.

Байгалийн хий дамжуулах хоолойг Монголын нутгаар тавих нь бидэнд олон давуу талыг авчирна. Хий дамжин өнгөрүүлсний татвар авч, эдийн засгаа тэтгэнэ. Ажлын байр бий болно. Эрчим хүчний шинэ эх үүсвэртэй болно. Эерэг талууд нь ерөнхийдөө энэ хэд. Харин сөрөг тал нь нэлээд олон.

Монгол Улс АНУ-тай Стратегийн иж бүрэн түншлэлийн гэрээ байгуулсан ч үнэн хэрэгтээ аажмаар алсарч байгааг бүгд мэдэж байгаа. ШХАБ-д элсэх асуудлыг бодитой судалж байгаа. Украины хэрэг явдал, ОХУ БНХАУ ашиг сонирхлоороо нэгдсэн зэрэг үйл явдлууд манай улсын ШХАБ-д элсэхгүй байх байр суурьт хүссэн хүсээгүй өөрчлөлт оруулсан. Газар зүйн өвөрмөц байршлаасаа болоод бид үүнийг хүлээн зөвшөөрөхөөс өөр аргагүй болж байна. ШХАБ бол хилийн маргааныг зохицуулах, терроризмтой хамтарч тэмцэх зорилготой байгууллага. Энэ байгууллагын зохицуулах үүрэг Монголд байхгүй. Манайх хоёр хөрштэйгөө газар нутгийн маргаангүй, терроризмын аюул багатай. Гэхдээ том төслүүдийг хөдөлгөж, хоёр хөршийн олон жил хийх олон тэрбум ам.долларын наймаанаас хувиа хүртэхийн тулд сонголтоо хийхээс аргагүй.

ШХАБ-д элсвэл барууны ертөнцөөс мэдэгдэхүйц алсарч холдоно. Хөрөнгө оруулалт татах боломж хумигдана. Энэ алдагдсан боломжийг хоёр хөрш болон цаашид “нэг талд” орж байгаа бусад орнуудаас хэрхэн нөхөх вэ гэдэгт анхаарлаа хандуулахаас өөр аргагүй болно. Бодлого ч яг энэ чигт явж байгаа.

ОХУ болон бусад улстай визгүй зорчдог болох асуудлыг эхнээсээ шийдээд явж байгаа. БНХАУ-д 20 жилийн хугацаанд тэрбум тонн коксжих нүүрс нийлүүлэх санамж бичиг байгуулаад хэрэгжүүлж байна. Энэ бол бидний өөрсдийн сонголт биш бөгөөд нөхцөл байдалдаа дасан зохицож байгаа хэрэг.

Бид одоо харин хоёр хөрштэйгөө харилцан ашигтай, хамгийн гол нь тэнцвэртэй харилцааг баримтлах нь чухал.

“Үнэгүй бяслаг хулганын хавханд л байдаг” гэж үг бий. Хийн хоолойг Монголоор дамжуулсны хариуд өгөх зүйл нь зөвхөн ШХАБ-д элсэхээр хязгаарлагдахгүй, усан цахилгаан станц барих зорилгоосоо татгалзахад хүргэж магадгүй болов.

Ерөнхий сайдыг ОХУ-д очиж, эрчим хүчний салбарт хамтран ажиллах гэрээ байгуулсны дараа хойд хөршийн хэвлэлүүдэд “Монгол Улс усан цахилгаан станц барих бодлогоосоо татгалзах уу” гэсэн агуулгатай мэдээллүүд маш их гарсан байсан. УЦС барих асуудлыг Байгалийн хийн хоолой барих төслөөр барьцаалах санаа агуулж байж мэдэх л байх.

ОХУ: Хэмнэлт харсан сонголт

ОХУ-ын хувьд байгалийн хийн хоолойг Монголоор дамжуулах асуудлыг дэмждэг ч мөн л ажил хэрэг болгоход хүндрэлүүд байсан. Нэгдүгээрт, БНХАУ өөрсдөө Монголын газар нутгаар дайруулахаас татгалзсан гэх. Хоёрдугаарт, “Алтай” маршрутын дагуух бүс нутгийн иргэд хийн хоолой барих ажлыг нэн даруй эхлүүлэхийг шаардаж байв. Гэсэн ч анхнаасаа барих санаагүй байсан тул БНХАУ-ыг харсан байдалтай хэдэн жилийг үдсэн юм. “Алтай” маршрутыг ашиглахгүй байх өөр том үндэслэл ч байсан нь үнэ.

Хятадын баруун хойд нутагт хүн ам сийрэг суурьшсан. Гэтэл тэнд Туркменээс татсан хийн хоолой бий. БНХАУ байгалийн хий олборлох, байгалийн хий дамжуулах хоолой тавих ажилд нь Туркменистанд тусалж, хөнгөлөлттэй зээл олгосныхоо хариуд маш хөнгөлөлттэй үнээр худалдаж авдаг. Хэрвээ ОХУ “Алтай” маршрутаар хоолойгоо тавьчихвал хятадууд Туркменээс ирж байгаа хямд хийтэй өрсөлдүүлж, үнэ ханшийг нь унагах нь ойлгомжтой байв. Хямдруулаад өглөө гэхэд Европ дахь худалдан авагчид нь мөн хөнгөлөлт нэхэх нь тодорхой. Ийм учраас л “Алтай” ингэж олон жил гацжээ. Одоо бол бараг тэр чигт нь хаях бизээ.

Оросууд Монголоор хийн хоолой дамжуулах сонирхолтой байсан нь Байгаль далайн хажууханд Ковыктинскийн ордыг БНХАУ-д хүргэх илүү хялбар, өртөг багатай шийдэл байсных юм.

Үнийн хувьд ч давуу талтай. Байгалийн хий Монголоор дамжаад БНХАУ-ын төвийн мужуудад очно. Энд Туркменистаны хийтэй өрсөлдөх асуудал байхгүй. Бас бүтээн байгуулалтын зардал үлэмж хэмжээгээр хэмнэгдэнэ. “Алтай” маршрутаар хийн хоолой тавихын тулд ОХУ 55 тэрбум, БНХАУ 20 тэрбум ам.доллар гаргах тооцоо бий. Хоолойн нийт урт нь 4000 км. Монголоор дамжуулбал БНХАУ-ын хил хүртэл 1500 км учраас зардлаа бараг хоёр дахин багасгах боломжтой юм.

БНХАУ: Монголоор тавигдаххийн хоолой нөөц төлөвлөгөө байж мэднэ

Төслийн хамгийн гол оролцогч БНХАУ- ын хувьд одоогоор ямар нэг байр суурь илэрхийлээгүй ч асуудалд голлох үүрэгтэй оролцож байгаа нь мэдээж. Тэдний хувьд баруун талаас Туркменистан, зүүн талаараа ОХУ-аас “Сибирийн хүч” гэсэн хоёр хоолойгоор хэрэгцээгээ хангаж байгаа. Одоо гагцхүү төвийн нутгуудаа хангах зорилт л үлдсэн. Энэ зорилтоо Монголоор дамжуулж тавих “Талын цутгал”-аас гүйцээх сонирхолтой байна.

Тэд ОХУ-ын нэгэн адилаар үе үе “Алтай” төслийг яаравчлахыг үүрэгдэх байдлаар жил саруудыг авч ирсэн. Энэ нь нэг талаар тус улсад байгалийн хийн хэрэгцээ их байгааг харуулна.

Хятадууд Монголоос арай зүүхнээр буюу Алс Дорнодоор дамжуулан газрын тосны хоолой оруулах оросуудын саналаас татгалзсан. “Хэрэггүй ээ, бид өөрсдөө, бидэнд хий байгаа” гэсэн байна. БНХАУ-ын жилийн хэрэгцээ одоогоор 200 тэрбум шоо метр байгалийн хий бөгөөд үүнийхээ 130 тэрбум орчмыг нь өөрсдөө гаргадаг байна. Үлдсэнийг нь ОХУ-аас нөхнө гэж байгаа ч Азийн бусад орнуудад бодлого явуулдгийн хувьд шууд болих нь юу л бол. Мөн хүн төрөлхтний өмнө шинээр нээгдэж буй эх газар болох Арктикаас байгалийн хий олборлох “Ямал СПГ” гэдэг компани бий. Хятадуудын оролцоотой, хувь эзэмшдэг компани. Эндээс гарсан хийг зарна гэвэл БНХАУ- аас өөр худалдан авагч байхгүй.

Яагаад энэ бүхнийг дурдав гэхээр, манай нутгаар тавигдах хийн хоолойн ашиглалт БНХАУ-ын хэрэглээнээс шууд шалтгаалах учраас тэр юм. Энэ талаар нэлээд сөрөг бодолтой явдаг мэргэжилтнүүд ОХУ-д цөөнгүй байдаг аж.

Тэдний нэг болох Игорь Крутихин гэгч нэгэнтээ “Би БНХАУ-ын мэргэжилтнүүдтэй уулзаж, байгалийн хий нийлүүлэх нэмэлт шугамуудын талаар санал солилцсон. Тэд “Бид ОХУ-ын оролцоогүйгээр байгалийн хийн хэрэгцээгээ хангаж чадна гэдгийг та мэднэ биз дээ. Оросын хий бидэнд зөвхөн нэг л тохиолдолд хэрэг болно. Номхон далайн бүс нутагт улс төр, дайны онцгой байдал үүсч, өөр эх сурвалжаас авах аргагүй болсон тохиолдолд. Хэрвээ тэгвэл бид Оросоос байгалийн хийгээ авах юм” гэж хэлсэн” хэмээн ярьсан байдаг. Энэ нь манайхаар дамжуулах хийн хоолой ашиглалтын хувьд бас л эрсдэлтэй байж мэдэхийг харуулж байгаа юм. Үнэхээр, Оросын зарим мэргэжилтний яриад байгаа шиг БНХАУ Оросоос хий авахаа больдоггүй юм аа гэхэд багасгахад л манайхаар дамжуулах хийн хоолой ч ашиглалтгүй болох эрсдэл үүснэ. ОХУ, БНХАУ-ын харилцаа байнга сайн байх уу гэх мэт эрсдэл бий.

ОХУ-БНХАУ-ыг холбосон байгалийн хийн шугамууд

ОХУ-БНХАУ-ыг холбох байгалийн хийн хоолойн хоёр төсөл бий. Энэ хоёр төслийн маршрут нь хоёулаа Монголыг тойроод явчихсан байсан. Зүүн маршрут нь Чаяндины орд газраас эх авч, Сковородино, Благовещенскээр дамжин БНХАУ руу гарах “Сила Сибири” буюу “Сибирийн хүч”. Өдгөө барилгын ажил нь бүрэн дуусч БНХАУ руу нийлүүлээд эхэлсэн.

Хоёр дахь нь “Алтай” буюу “Сила Сибири 2”. В.Путин 2006 онд Бээжинд айлчлах үеэр анх хөндөгдөж, улмаар судлагдах болсон төсөл. “Заполярное” ордоос гарсан байгалийн хийн хоолойноос “Новый Уренгой” орчмоор салаалж, улмаар Нижневартовск, Томск, Новосибирск, Барнаулаар дамжин БНХАУ руу орно. Монголоор дамжиж тавигдах “Талын цутгал” төсөл хэрэгжвэл “Алтай” баригдахгүй.

ОХУ дээрх хоёр шугамаар 30, 30 тэрбум шоо метр байгалийн хий нийлүүлэхээр төлөвлөж байсан бөгөөд манайхаар дамжуулж тавих асуудал шийдэгдвэл 30 тэрбум шоо метр байгалийн хий манай нутгаар дамжина гэсэн үг. Хоолойгоо манайхаар дамжуулж татах нь ОХУ, БНХАУ-ын аль алинд нь, ялангуяа нийлүүлэгч ОХУ- ын хувьд эдийн засгийн маш ашигтай байдлыг үүсгэх юм.

Нэг хоолой, гурван ашиг сонирхол
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
2025 оны 05 сарын 02, 15 цаг 14 минут
Зэс хайлуулах үйлдвэрийг барих хөрөнгө оруулагч олдох уу?

 Хамтарсан Засгийн газар уулын баяжуулах "Эрдэнэт” үйлдвэрийг ...

2025 оны 05 сарын 02, 08 цаг 25 минут
Монголын ашигт малтмалын хамгийн олон лицензийг хэн хэн эзэмшдэг вэ?

 Ашигт малтмалын хамгийн олон, тус бүр 10-аас дээш лицензийг эзэмшдэг ...

2025 оны 05 сарын 02, 07 цаг 42 минут
АНУ, Украин ашигт малтмалын гэрээ байгуулжээ

  КИЕВ/ВАШИНГТОН, 2025 оны тавдугаар сарын 1 /CNN/. АНУ, ...

2025 оны 05 сарын 01, 16 цаг 55 минут
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Эгийн голын УЦС-ын төслийн талбайд ажиллаж байна

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Булган аймгийн Хутаг-Өндөр сумын Хантай ...

2025 оны 05 сарын 01, 14 цаг 52 минут
Газрын ховор элементийн экспортоор Австрали улс Хятадыг орлож чадах уу?

 БЭЭЖИН, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын 28 /BBC/. Австралид ...

2025 оны 04 сарын 29, 11 цаг 22 минут
2025 оны 04 сарын 29, 11 цаг 12 минут
2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 56 минут
Орд эзэмшигч үндэсний томоохон компаниуд ЗГ-тай ХЭЛЭЛЦЭЭГЭЭ ЭХЛҮҮЛЛЭЭ

 Монгол Улсын хэмжээнд стратегийн 16 ордын ес нь хувийн мэдэлд байгаа ...

2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 34 минут
Л.Оюун-Эрдэнийн хэлсэн үгийн “орчуулга” ба ордын “эзэд”-ийн хариу улс төр

  Өнгөрсөн оны сүүлчээс эхэлсэн улс төрийн халуурлын бэтэг хагарах ...

2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 17 минут
2025 оны 04 сарын 26, 13 цаг 27 минут
Багахангай-Хөшигийн хөндий чиглэлийн салбар төмөр замын бүтээн байгуулалт эхэллээ

Багахангай-Хөшигийн хөндий чиглэлийн салбар төмөр замын бүтээн байгуулалт ...

2025 оны 04 сарын 25, 13 цаг 24 минут
“...Газрын тосоо хайя” гэж ганц ч гишүүн ярихгүй байна

 Оросоос онгоцны түлш авах, Евразийн эдийн засгийн холбоотой ...

2025 оны 04 сарын 25, 11 цаг 35 минут
2025 оны 04 сарын 24, 16 цаг 24 минут
Чех 60 жилийн дараа ОХУ-ын газрын тосны хамаарлаас гарчээ

 Чех 60 жилийн турш ОХУ-аас газрын тос импортолжээ. Тус улс  ...

2025 оны 04 сарын 24, 10 цаг 29 минут
Ганцмод-Гашуунсухайтын төмөр замын бүтээн байгуулалт ирэх сарын 14-нд эхэлнэ

  Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны дөрөвдүгээр ...

2025 оны 04 сарын 24, 08 цаг 58 минут
Или орчин үеийн ухаалаг эруул мэндийн төв

“Хятадын онцлогт орчин үеийн шинэчлэлтэй танилцъя” Монгол ...

2025 оны 04 сарын 23, 17 цаг 19 минут
Хятад Монголын залуучуудын уулзалт болов

4-р сарын 20-ны өдөр “Хятадын онцлогт орчин үеийн шинэчлэлтэй ...

2025 оны 04 сарын 23, 17 цаг 16 минут
Төгрөг нуурын ордын “шинэ” шуугианы хуучраагүй “хуучин” баримтууд

  УИХ-аас 2007 оны хоёрдугаар сарын 6-ны өдөр “Тодорхой ордыг ...

2025 оны 04 сарын 23, 11 цаг 43 минут
Трамп яагаад Украины ашигт малтмалыг сонирхох болов

 АНУ болон Украины талууд ашигт малтмалын гэрээ хийх шийдвэр энэ оны ...

2025 оны 04 сарын 22, 15 цаг 41 минут
Алтны үнэ 3400 ам.доллароос давжээ

 ИСТАНБУЛ, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын 22 /Anadolu/. Дэлхийн ...

2025 оны 04 сарын 22, 15 цаг 39 минут
Оюу толгойн зэсийн нөөцийн 24, алтны 42, мөнгөний 29 хувийг “Онтрэ” ХХК эзэмшдэг

  Улсын Их Хурлын Аж үйлдвэржилтийн бодлогын байнгын хорооны ...

2025 оны 04 сарын 22, 09 цаг 40 минут
Ө.Шижир: Баялгийн хуулийг хэрэгжүүлэхдээ 55 ордыг багцаар нь авч үзэх ёстой

  УИХ-ын гишүүн Ө.Шижиртэй цаг үеийн асуудлаар ярилцлаа. ...

2025 оны 04 сарын 21, 09 цаг 37 минут
УИХ-ын гишүүн асан Г.Амартүвшинг "Эрчист Монгол" ТӨХХК-ийн Гүйцэтгэх захирлаар томилжээ

  Засгийн газрын тогтоолоор байгуулагдсан "Эрчист Монгол" ТӨХХК-ийн ...

2025 оны 04 сарын 20, 15 цаг 12 минут
"Төгрөг нуур"-ын ордыг буцааж авах шаардлага хүргүүллээ

  Засгийн газрын хэрэг эрхлэх газрын дарга Н.Учрал "Ерөнхийлөгч асан ...

2025 оны 04 сарын 20, 12 цаг 37 минут
Урантай зэрэгцэн оршихоос аргагүй орчин үеийн амьдрал

 Өнөөдөр уранаас айх цаг биш гэдгийг нийтлэлийн эхэнд шулуухан ...

2025 оны 04 сарын 18, 20 цаг 21 минут
2025 оны 04 сарын 18, 18 цаг 15 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ Хангайн бүсийн хоршоологчдын үзэсгэлэнтэй танилцлаа

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Хангайн бүсийн зөвлөлийн ...

2025 оны 04 сарын 18, 12 цаг 06 минут
Элчин сайд Ричард Буанган АНУ-ын шинэ Засаг захиргааны баримтлах бодлогыг танилцуулжээ

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Америкийн Нэгдсэн Улсаас ...

2025 оны 04 сарын 17, 15 цаг 40 минут
2025 оны 04 сарын 17, 09 цаг 31 минут
Гадаадад алдаршиж буй Хятадын бие даасан брэндүүд

Хятад брэндийн автомашин, гар утас, үйлдлийн камер зэрэг нь гадаад ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 09 минут
2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 07 минут
Үржил шимтэй хөрсөнд үндэс хатгаж, эрэлт хэрэгцээг нэмэгдүүлэх шинэ замыг нээнэ

Аж ахуйн нэгжүүд маань шинжлэх ухаан, технологийн шинэчлэлийн гол цогц ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 04 минут
Оюун ухаан хүч чадлаа нягтруулж шинэ амжилт гаргая

2025 оны Хятадын хоёр чуулган хөтөлбөрийн дагуу хэлэлцэх ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 01 минут
Үүлэн нутаг Юньнань руу аялаарай

Сүүлийн өдрүүдэд, Хятад улсын дарга Ши Жиньпин  Юньнань мужид ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 58 минут
Гадаад худалдаа, гадаадын хөрөнгө оруулалтыг дэмжиж, өндөр түвшний нээлттэй байдлыг ахиулна

Энэ оны Засгийн газрын ажлын тайланд эдийн засгийн өндөр түвшний ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 56 минут
Шиньжяны төмөр замын хос боомтоор Хятад-Европ чиглэлийн галт тэрэг нийт 90 мянга гаруй удаа аялжээ

Автомашины сэлбэг хэрэгсэл, өдөр тутмын хэрэглээ, химийн бүтээгдэхүүн ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 46 минут
Хятад улсад сурч байгаа гадаад оюутнууд Энхбайд мод тарилаа

ӨМӨЗО-ны Ардын  Засгийн Газрын Хэвлэл мэдээллийн алба, ӨМӨЗО-ны ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 32 минут
Хятад улс бол үйлдвэрлэлийн төв төдийгүй инновацын хөдөлгөгч хүчин юм

Өнөөдрийн Хятад улс бол үйлдвэрлэлийн төв төдийгүй дэлхийн инновацын чухал ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 30 минут
Бээжин-Төв Азийн галт тэрэг тогтмол явж эхэлдэг

Машин, тоног төхөөрөмж, эм тариа, унадаг дугуйн эд анги зэрэг бараа ачсан ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 27 минут
”Бүс ба Зам”-ыг хамтран байгуулах тухай хамтарсан ярилцлага хийлээ

Саяхан Камбожид "Бүс ба Зам"-ыг хамтран байгуулах талаар "Ардын өдрийн ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 23 минут
2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 13 минут
Саудын Арабд газрын тос, байгалийн хийн шинэ ордуудыг нээжээ

  Саудын Арабын зүүн муж болон Руб эль Хали цөлд газрын тос, ...

2025 оны 04 сарын 15, 15 цаг 40 минут
Алтны ханш сүүлийн 18 сарын дээд дүнгээр эрчимжлээ

 Алтны спот ханш 4.9 хувиар эрчимжиж, 2020 оны гуравдугаар сараас ...

2025 оны 04 сарын 15, 11 цаг 41 минут
Хятадад тогтоосон тарифын нэмэгдэл манай нүүрсний орлого буурахад нөлөөлсөн гэв

 Оны эхний гурван сарын байдлаар манай улсын эдийн засагт нүүрснээс ...

2025 оны 04 сарын 15, 10 цаг 31 минут
2025 оны 04 сарын 15, 09 цаг 55 минут
Засгийн газар өнгөрсөн 7 хоногт

  - Экспортын хэмжээ өнгөрсөн 7 хоногоос нэмэгдэж 237 сая ам.долларт ...

2025 оны 04 сарын 14, 14 цаг 15 минут
Алтны үнэ 3200 ам.доллароос давжээ

 ЛОНДОН, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын ...

2025 оны 04 сарын 11, 15 цаг 37 минут
Б.Пүрэвдорж: Тавантолгой төмөр зам ТӨХК 4-хөн км газарт 1 сая төгрөгөөр тээвэр хийж байна

  УИХ-ын гишүүн Б.Пүрэвдорж Тавантолгой төмөр зам ТӨХК-ийн үйл ...

2025 оны 04 сарын 11, 14 цаг 34 минут
Brent газрын тосны үнэ 59 ам.доллараас доош уналаа

 Лондоны түүхий эдийн бирж дээр Brent газрын тосны үнэ 2021 оны ...

2025 оны 04 сарын 11, 09 цаг 32 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани