Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Гэрийг нь мартуулдаггүй, гэрт нь хариулдаггүй Тавантолгойн зам дээрх амьдрал

Гэрийг нь мартуулдаггүй, гэрт нь хариулдаггүй Тавантолгойн зам дээрх амьдралЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙН СОНГУУЛИАС ХОЙШ БНХАУ НҮҮРС АВАХАА БАГАСГАСАН

Тавантолгойгоос нүүрс тээвэрлэдэг хүнд даацын машинуудын дараалал 100 гаруй км үргэлжилж, нэг удаа хилээр гарахын тулд арваад хоног дугаарлаж буй талаар зунаас хойш ярьсан. Урин дулааны улирал шувтарч, хүйтний ам наашилсан энэ үед байдал хэвээр үргэлжилсээр байгаа тул газар дээрээс нь сурвалжилга бэлтгэхээр нийслэлээс 800 гаруй км-ийн алсад орших Гашуунсухайт боомтыг зорьсон юм.

Намрын шар наран дор налайж, цэлийж байх ёстой говь нутаг тоосон дунд сүүмэлзсээр угтав. Төрийн мэдлийн "Эрдэнэс Тавантолгой”, хувийн эзэмшлийн "Энержи ресурс”, орон нутгийн өмчит "Тавантолгой” компани Тавантолгойн нүүрсний ордыг гурван талаас нь чадал мэдэн ухаж, олборлосон нүүрсийг нь зөөх 7000 гаруй хүнд даацын машин зогсоо чөлөөгүй хөдөлж буй тул эл нутгийн тоос, тортог хяналтаас гараад удаж буй. Тиймээс энэ тухай олныг яриад ч яах вэ.

Өмнөговь аймгийн Цогтцэций сум, Тавантолгойн бүлэг ордоос 270 км-ийн зайд Монголын нүүрсийг өмнөд хөрш рүү гаргах хамгийн том боомт Гашуунсухайт бий. Өөрөөр хэлбэл Монголын экспортын хамгийн том хаалга гэсэн үг. Цогтцэцийгээс Гашуунсухайт хүрэх зам хөл хөдөлгөөн ихтэй. Уул уурхайнхны тавьсан сайжруулсан шороон замаар хөнгөн тэрэгний чадал мэдэн давхисаар өнөөх урт дарааллын сүүлчтэй зэрэгцэв.

Ингээд 70-100 тоннын даацтай, 40-50 метр урттай, уг өнгө нь өөр боловч нүүрсний нарийн ширхэгт тоосонд дарагдаад бүгд дүнсгэр бараан өнгөтэй болсон, зорьсон газраа хэзээ хүрэхээ бүү хэл, зогссон газраасаа хэзээ урагшлахаа ч мэдэхгүй таг зогссон хүнд даацын машинуудын хажуугаар давхилаа. 100-150 км үргэлжилсэн дарааллын тухай бишгүй сонссон боловч, үүнийг нүдээр харж, давхил дунд жирэлзэн өнгөрөх машинуудыг бүтэн цаг гаруйн турш харж явах нь бухимдмаар мэдрэмж аж.

Зуны 150-160 км урт дарааллыг бодвол харин ч багасчихаад байгаа нь энэ гэж хүргэж яваа жолооч тайлбарласан.

Гэр бүлийнхээ сайн сайхны төлөө зүтгэж яваа аав нар, ах нар, хөвгүүд энэ машин дотор бий.

Гэр бүлийнхээ сайн сайхны төлөө зүтгэж яваа аав нар, ах нар, хөвгүүд энэ машин дотор бий. Тэд энгүй их говийн эзгүй зэлүүд зам дээр машинаас өөр орох орон, унтах оргүй, тэр ч бүү хэл, гар угаах ус ч үгүй өчнөөн хонож яваа гэж бодохоор нэг л гунигтай.

Өнөө жил нүүрсний үнэ өсөж, экспорт нэмэгдсэн нь эдийн засаг өссөн үзүүлэлттэй гарахад голлон нөлөөлсөн. Нүүрсний экспортын талаас илүүг ганцаараа нуруундаа үүрдэг Гашуунсухайт боомт энэ оны наймдугаар сард орчин үеийн шийдэлтэй шалгагчийн бүхээг ашиглалтад оруулж, жолооч нарыг машинаас нь буулгалгүй, нэг минутад багтаан шалгах боломжтой болсон талаар мэдээлж байв. Нүүрсийг зургаа, "Оюутолгой”-н зэсийн баяжмалыг хоёр замаар хил нэвтрүүлдэг уг боомт хэвийн урсгалаар ажиллавал өдөрт 3600 машин гаргах хүчин чадалтай. Харин өнөөгийн байдлаар нүүрс тээврийг дөрвөн замаар гаргаж байгаа аж.

Яагаад хил дээр ийм нөхцөл байдал үүсээд буйг тодруулахад Гашуунсухайт дахь Гаалийн газрын Хяналт, бүрдүүлэлтийн албаны дарга Ж.Мөнхбат "Манайхнаас шалтгаалсан зүйл байхгүй. Бид ажилладгаараа ажиллаж байна. БНХАУ-ын талаас татан авалтаа багасгасан учраас ийм урт дараалал үүсээд буй. Тав, зургадугаар сард өдөрт 1500-1600 машин нэвтрүүлсэн нь энэ оны хамгийн өндөр үзүүлэлт. Долдугаар сараас хойш өдөрт 500-650 машин гаргаж байна. Дараалал ихсэж, олон жолооч амрах орон байргүй, зам дээр, машиныхаа бүхээгт хоноглож байгаа учраас бид ярилцаад, өдөрт 500 машин хилээр нэвтэрвэл уурхайгаас 500 машин ачуулна гэж тохирсон.

Үүний тулд нүүрс олборлогч "Эрдэнэс Тавантолгой”, "Энержи ресурс”, орон нутгийн "Тавантолгой” компанийнхан өдөрт машин гаргахдаа тодорхой тоо баримтлахыг санал болгосон. Өнөөдрийн байдлаар нүүрс ачаад хилээр нэвтрэхээр дугаарласан машины цуваа 100-гаад км үргэлжилсэн байна” гэв.

Боомтын зүгээс ачааллыг бууруулахын тулд компаниудад нүүрсний экспортод эзэлдэг хувиар нь албан бус квот тогтоож өгчээ. Өөрөөр хэлбэл, нүүрсний экспортод "Эрдэнэс Тавантолгой” 45, "Энержи ресурс”-т 40, орон нутгийн "Тавантолгой”-д 15 хувь эзэлдэг тул хилээр гарч буй машины 45 хувь нь "Эрдэнэс Тавантолгой”, 40 хувь нь "Энержи ресурс”, 15 хувь нь орон нутгийн "Тавантолгой”-нх байна гэж тохирсон аж. Гэвч ингэснээр байдал дээрдээгүй, харин ч компаниудын хооронд жөтөөрхөл бий болгож орхисон нь анзаарагдав.

БНХАУ ямар ч тайлбар, шалтгаан хэлэхгүйгээр авах нүүрсний хэмжээгээ багасгасан нь Ерөнхийлөгчийн сонгуулийн дүнтэй холбоотой гэх таамгийг хүнд даацын машины жолооч нар дэвшүүлж байлаа.

МАРТСАН, МАРТАГДСАН ЭРЧҮҮД

Гар, нүүр, хувцас хунар нь тэр чигээрээ хар тортог болсон халтайсан хэдэн жолоочийг хүний тооноос хасчихсан мэт сэтгэгдэл Гашуунсухайтад ажиллахад төрсөн.

Компаниудын хувьд ажлын робот, ар гэрийнхнийхээ хувьд мөнгө авчрах үүрэгтэй АТМ болж харагддаг гэхэд хэтрүүлсэн болохгүй 7000 гаруй жолооч тэнд ажилладаг. Гэртээ Наадам, Цагаан сараар л очиж, 5-6-хан хоног амардаг тэднийг ямар орчин нөхцөлд ажилладгийг анзаарч сонирхдог хүн ховор. Сард хоёрхон удаа нүүрс ачиж хилээр гарахын тулд 20 гаруй хоногийг нь уртаас урт дараалалд зогсож өнгөрөөдөг тэд яаж амьдардгийг сонирхлоо.

Сард хоёрхон удаа нүүрс ачиж хилээр гарахын тулд 20 гаруй хоногийг нь уртаас урт дараалалд зогсож өнгөрөөдөг тэд яаж амьдардгийг сонирхлоо.

Нүүрсээ ачуулахын тулд 5-6 хоног, хил рүү ирэхийн тулд мөн хугацаагаар дараалалд зогсож, нийтдээ арав гаруй хоносон, өнөөдөртөө багтаад хилээр гарчих болов уу хэмээн найдаж байна гэсэн нэг эртэй цөөн хором ярилцав. Түүнийг Л.Ганбат гэх бөгөөд Архангай аймгаас иржээ.

-Нүүрсний тээвэрт хэдэн жил явж байна вэ?
-Гурав дахь жилдээ явж байна. Өмнө нь Шивээхүрэнгээр гардаг байснаа энэ оны эхээр энд ирсэн.

-Ямар компанийн нүүрсийг ачиж явна вэ. Цалин хөлс боломжийн байна уу?
-"Эрдэнэс Тавантолгой”-н нүүрсийг ачиж байгаа. Би босстой (хятад эзэнтэй, монгол компанийн нэр дээр гэрээ хийж оруулсан машиныг ингэж хэлдэг аж. Нүүрсний тээвэрт явж буй 7000 гаруй машины талаас илүү нь хятад эзэнтэй гэсэн мэдээлэл байна) машин барьдаг. Нэг рейсийг 2200-2400 юаниар үнэлдэг. Нүүрсээ ачиж ороод мөнгөө авчихдаг нь амар байдаг юм. Өмнө нь сард багадаа таван удаа гарчихдаг байсан бол ингэж дугаарлах болсноос хойш хоёр л гарч байгаа.

Тав гардаг байхад ямар ч байсан санаа зовохгүй ар гэрээ аваад явдаг байлаа. Одоо хоёрхон гарч байгаа болохоор авсан мөнгө маань ар гэрт мөчиг тачигхан л хүрэлцэж байна. Уг нь Цагаан сар, Наадмаар харьдаг юм. Энэ жилээс хоёр хүүхэд оюутан болж буй учраас би зогсвол амьдрал зогсчих гээд энэ зун хариагүй. Тэгсэн хэрнээ оюутан хүүхдүүдийнхээ сургалтын төлбөрийг хийж чадсангүй. Хүйтэнд хөрч, халуунд халж, хэдэн төгрөг олж амьдралаа залгуулах гээд зүтгэж л явна. Заримдаа болоод ч байх шиг, заримдаа юу ч болж бүтэхгүй байх шиг л санагдах юм.

-Хээрийн замд ийм олон хоног зогсохдоо хоол, ундаа хэрхэн зохицуулдаг вэ?
-Машин дотроо хоолоо хийж иднэ. Бид чинь жилийн дөрвөн улиралд машиндаа амьдардаг юм шүү дээ. Машины бүхээг дотор бүх амьдрал өрнөнө. Эндээ унтана, усанд орно, хувцсаа угаана. Хил дээр ингэж дугаарлалгүй гардаг байхад авах мөнгө нь овоо байсных биз, жолооч нар замын гуанзанд хооллох нь их байлаа.

Одоо машиндаа хоолоо хийж идэх нь ихэссэн. Замын гуанзанд хооллох нь зардал өндөртэйгөөс гадна чанаргүй, эрүүл ахуй, ариун цэвэр талаасаа баталгаагүй. Тэндээс хоол идээд хордлого туссан хүн олон. Өнгөрсөн долоо хоногт манай нэг жолооч замын гуанзнаас жимбий гэдэг хоолыг нь авч идээд хордсон. Хавар зургаан залуу хоол, архины хордлогод орж, гурав нь эмнэлгийн тусламж ч авч чадалгүй, нүүрсний дараалал дунд, машиныхаа бүхээгт нас барсан. Тэгэхээр өөрөө хоолоо хийж идэх нь арай найдвартай, бас хямд юм.

-Жилийн дөрвөн улиралд машиндаа хоноглоод явах уу?
-Ер нь тэгнэ дээ. Босстой машины жолооч нар ч бас гайгүй. Ингэж дугаарлаж, дугаарлаж, хилээр гараад очиход унтаад амарчих газартай. Босс заримдаа усанд оруулж өгнө. Машин тэргэндээ засвар үйлчилгээ хийх шаардлагатай бол хийж өгнө. Монгол компаниуд бол хэцүү шүү дээ. Засвараа жолооч нь өөрөө хийнэ. Ажиллуулж, ажиллуулчихаад мөнгө төгрөгөө өгөхгүй.

-Хятад эзэн жолооч нарт арай дээр ханддаг гэсэн үг үү?
-Жолооч нараа аргалж байж хурдан явуулах нь өөрт нь ашигтай болохоор тэгдэг биз. Хятад эзэнтэй машин барьдаг жолооч нарт тогтсон машин гэж байхгүй. Нэг машинаар нүүрс ачиж ороод, өөр машин унаад гарч ирнэ. Олдсоныг нь л барьдаг гэсэн үг. Тиймээс биднийг хятад, монголгүй "янхан” жолооч гэдэг юм. Эхний үед энэ нэрнээс эвгүйцдэг байлаа. Одоо ч тоохоо больж дээ. Эндхийн жолооч нар үүндээ аль хэдийнэ дассан. Удаан таараагүй нэгнээсээ "Чи хаана ажиллаж байна” гэхэд "Өө янхан, янхан” гэх нь энүүхэнд.

Тэгэхээр өөрөө хоолоо хийж идэх нь арай найдвартай, бас хямд юм.

-Гэрээсээ хол, ийм нөхцөлд удаан амьдрах хүсэх зүйл биш байж таарна. Хэзээ энэ ажлаа орхих вэ?
-Байнга машинд амьдарч, халуунд халж, хүйтэнд хөрнө гэдэг жаргалтай ажил биш. Гэвч биднийг нас шүд заахгүй, арай ахиу таван цаас өгч байгаа нь энэ газар шүү дээ. Гэр орондоо ойр ажиллая гэхээр биднийг мал шиг шүдлэхээс наагуур юм болоод, ажил олдохгүй юм. Тиймээс ямар ч байсан тэсэж байгаад хүүхдүүдээ төгсгөнө дөө. Манай энд "Гэрийг нь мартуулахгүй, гэрт нь хариулахгүй” гэсэн хууль үйлчилдэг юм шүү дээ.

-Наашаа ирэх замд нүүрс ачсан машин замын хажуу руу унасан байхтай таарсан. Ийм осол их гарах уу?
-Энэ жил осол харьцангуй цөөн байна. Өнгөрсөн жил долоо хоногт хоёр машин онхолдох нь хэвийн үзэгдэл байсан. Ер нь жолооч нар зам товчилж, дарааллын урдуур орох гэж яваад машинаа унагадаг юм.

"Жолооч нарын аюулгүй байдалд хэр анхаардаг вэ” гэсэн минь тэнд үнэхээр гэнэн асуулт байв. Ярилцагч маань хүйтэн ч гэмээр юм уу, эсвэл доогтой гэмээр, ямартай ч тэнэг зүйл асуусныг минь надад ойлгуулах өнгөөр инээгээд "Юу асуугаад байгаа юм бэ дээ. Энд амьд явах баталгаа байхгүй шүү дээ. Эрүүл, аюулгүй орчинд амьдрах эрхийн тухай ярих ч хэрэггүй. Олон сайхан аавын хүүхэд амиа алдаж, эрэмдэг болж байна. Ил мэдэгдэхгүйгээр хэчнээн хүн өвчний үүр болж байгааг хэн ч мэдэхгүй” гэв.

Зургийг нь авах зөвшөөрөл хүсэхэд "Би ямар гавьяа байгуулсан биш, яах юм бэ. Ийм хувцас хунар, царай зүстэй муухай шүү дээ” хэмээн цааргалав. Тийм дээ. Нүүрсний тоосонд дарагдаж, царайд нь тортог наалдсан ч тэдэнд нэр төр, бардам зан, үнэт зүйл, бас эрх бий. Тэд бол энэ хүнд үед Монгол Улсын эдийн засаг таван хувийн өсөлттэй гарахад ачааны хүндийг үүрсэн хүмүүсийн нэг. Гэхдээ ингэж боддог, тэднийг хүн гэж хардаг нь цөөн байгаа нь харамсалтай.

Өнөөдөр сонин
Гэрийг нь мартуулдаггүй, гэрт нь хариулдаггүй Тавантолгойн зам дээрх амьдрал
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
АНУ Оросын газрын тосны томоохон компаниудын эсрэг хориг арга хэмжээ зарлалаа

  АНУ Оросын газрын тосны хоёр том компани болох "Роснефть" болон ...

Өчигдөр, 17:28
“Улаанбаатар төмөр зам”-ын Ерөнхий хорооны ээлжит хуралдаан эхэллээ

   Монгол-Оросын хувь нийлүүлсэн нийгэмлэг "Улаанбаатар төмөр ...

Өчигдөр, 11:07
АНУ Австралитай чухал ашигт малтмалын гэрээ байгуулжээ

  ВАШИНГТОН, 2025 оны аравдугаар сарын 21 /ВВС/. АНУ-ын ...

2025 оны 10 сарын 22, 09 цаг 31 минут
Rio Tinto 138.75 сая ам.долларын хохирол барагдуулна

  НЬЮ-ЙОРК, 2025 оны аравдугаар сарын 16 /Reuters/. Их ...

2025 оны 10 сарын 16, 18 цаг 05 минут
Алтны ханш унц нь 5000 ам.доллар давна гэж таамаглав

  Алтны үнэ түүхэндээ байгаагүй огцом өсөлтийг 2025 онд үзүүлж, бүх ...

2025 оны 10 сарын 14, 15 цаг 11 минут
ЭТТ: Бортээгийн ордод ямар ч компани үйл ажиллагаа явуулaaгүй, ашиг олоогүй

  "Эрдэнэс Тавантолгой" ХК 2021 онд нээлттэй сонгон шалгаруулалт ...

2025 оны 10 сарын 13, 14 цаг 24 минут
Мөнгөний үнэ 50 ам.доллароос давжээ

  НЬЮ-ЙОРК, 2025 оны аравдугаар сарын 10 /CNN/.  Үнэ ...

2025 оны 10 сарын 10, 14 цаг 49 минут
Гашуунсухайт боомтод ухаалаг гарц нэвтрүүллээ

  Тэргүүн шадар сайд Н.Учрал, Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн сайд ...

2025 оны 10 сарын 08, 10 цаг 57 минут
Европын Холбоо гангийн татварыг хоёр дахин нэмэгдүүлнэ

  БРЮССЕЛЬ, 2025 оны аравдугаар сарын 8 /DW/. Европын Холбоо ...

2025 оны 10 сарын 08, 10 цаг 42 минут
БНХАУ-ын зах зээлийн гүнд нүүрс борлуулж эхэлжээ

  Монгол Улсын засгийн газраас "Эрдэнэс Тавантолгой" ХК 2025 оны 10 ...

2025 оны 10 сарын 08, 10 цаг 19 минут
2025 оны 10 сарын 07, 12 цаг 18 минут
ОПЕК+ бүлгийн орнууд олборлолтоо нэмэгдүүлэхээр тохиролцжээ

  БЕРЛИН, 2025 оны аравдугаар сарын 6 /DW/. Газрын тос ...

2025 оны 10 сарын 06, 15 цаг 09 минут
"Энержи ресурс"-ын нүүрсэнд АМНАТ ногдуулах боломжгүй болжээ

  Улсын дээд шүүхийн 2024 оны 10 дугаар сарын 7-ны өдрийн ...

2025 оны 10 сарын 06, 13 цаг 24 минут
“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-д тогтоосон онцгой дэглэмийн гурван сарын хугацаа дуусжээ

  “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-д тогтоосон онцгой дэглэмийн ...

2025 оны 10 сарын 06, 12 цаг 13 минут
”Ногоон гайхамшиг”-5 Өвөр Монголын экологийн өөрчлөлт

Уулс, гол мөрөн, ой мод, тариалан, нуур, бэлчээр, элсэн цөл нь харилцан ...

2025 оны 10 сарын 03, 17 цаг 02 минут
“Ногоон гайхамшиг” -1/ Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдвэрлэх Өвөр Монголын шийдэл

“Ногоон гайхамшиг” -1/ Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдвэрлэх ...

2025 оны 10 сарын 03, 17 цаг 00 минут
Монгол Улсын иргэний EGPA өвчний ховор тохиолдлыг амжилттай эмчиллээ

Өвөр Монголын Олон Улсын Монгол Эмнэлгийн эмч нар сүүлийн үе сая хүн ...

2025 оны 10 сарын 03, 16 цаг 58 минут
2025 оны 10 сарын 03, 12 цаг 40 минут
2025 оны 10 сарын 03, 12 цаг 28 минут
2025 оны 10 сарын 01, 18 цаг 08 минут
2025 оны 10 сарын 01, 18 цаг 03 минут
“Ногоон гайхамшиг” -2 Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдсэн Өвөр Монголын мэргэн ухаан

Өвөр Монгол нь цөлжилттэй тэмцэж буй бүсээрээ Хятадад тэргүүлдэг. Хятад ...

2025 оны 10 сарын 01, 17 цаг 56 минут
“Ногоон гайхамшиг” -3/ Цөлжилттэй тэмцэх асуудлыг шийдвэрлэх Өвөр Монголын шийдэл

БНХАУ-ын хойд хилд оршдог Өвөр Монгол нь цөлжилт ихтэй, элсэн шуурга ихтэй ...

2025 оны 10 сарын 01, 17 цаг 51 минут
”Ногоон гайхамшиг”-4 “Элсийг алт болгонсон” Өвөр Монголын эрч хүч

Цөл нь зөвхөн тэмээний хонхны дуун, ганцаардал байхаа больсон. Харин ...

2025 оны 10 сарын 01, 17 цаг 49 минут
2025 оны 10 сарын 01, 15 цаг 53 минут
Алтны үнэ дахин түүхэн дээд үзүүлэлтэд хүрчээ

  ЛОНДОН, 2025 оны есдүгээр сарын ...

2025 оны 10 сарын 01, 11 цаг 24 минут
Хятад-Монголын хэвлэл мэдээллийн 15 дахь форум өндөрлөв

”Хиймэл оюун ухааны эрин үе дэх Хятад, Монголын хэвлэл мэдээллийн ...

2025 оны 10 сарын 01, 08 цаг 36 минут
2025 оны 10 сарын 01, 08 цаг 30 минут
Brent газрын тосны үнэ сүүлийн хоёр сарын хугацаанд анх удаа 70 ам.доллар давлаа

  Лондоны түүхий эдийн бирж дээр газрын тосны жишиг үнэ баррель нь ...

2025 оны 09 сарын 30, 10 цаг 23 минут
2025 оны 09 сарын 29, 10 цаг 09 минут
2025 оны 09 сарын 25, 18 цаг 08 минут
Г.Эрдэнэтуяа: Эдийн засгийг солонгоруулахын тулд газрын ховор элементээ ашиглах нь зөв

  Төрийн ордонд болж буй Халзанбүргэтэй орд газрын ашиглалт, байгаль ...

2025 оны 09 сарын 25, 12 цаг 58 минут
2025 оны 09 сарын 24, 10 цаг 23 минут
Хөвчийн олон улсын цөлжилттэй тэмцэх Х форум өндөрлөв

ӨМӨЗО-ны Ордос хотод хоёр өдөр үргэлжилсэн Хөвчийн олон улсын цөлжилттэй ...

2025 оны 09 сарын 23, 19 цаг 07 минут
”Хятадын киноны долоо хоног” Улаанбаатарт нээлтээ хийлээ

"Хятадын кино долоо хоног" 09-р сарын 15-нд Улаанбаатар хотноо нээлтээ ...

2025 оны 09 сарын 23, 19 цаг 04 минут
Хөвчийн олон улсын цөлжилттэй тэмцэх X форум нээлтээ хийлээ

Хөвчийн олон улсын цөлжилттэй тэмцэх X форум нээлтээ хийлээ   ...

2025 оны 09 сарын 23, 18 цаг 59 минут
Ж.Оджаргал: Тавантолгойн ордын өрөм нь Зүүн, Баруун Цанхи

  Засгийн газраас стратегийн орд дахь төрийн эзэмшлийн хувь хэмжээг ...

2025 оны 09 сарын 23, 13 цаг 03 минут
Гашуунсухайтын төмөр замын хил холболтын гэрээг шалгах УИХ-ын түр хороо байгуулна

  УИХ-ын гишүүн Ж.Баярмаа, Д.Ганбат нар Гашуунсухайтын төмөр замын ...

2025 оны 09 сарын 23, 09 цаг 48 минут
БНСУ-тай газрын ховор элементийн чиглэлд хамтын ажиллагаагаа өргөжүүлнэ

  Монгол Улсын Аж үйлдвэр, эрдэс баялгийн яам, Эдийн засаг хөгжлийн ...

2025 оны 09 сарын 23, 09 цаг 47 минут
Аархах арвин нөөцөөрөө бус, ашиглах таатай нөхцөлөөрөө хөрөнгө оруулагчдыг татаасай

  - Гурван сая тн-ын нөөцөөр 3.5 сая иргэнээ сайхан амьдруулах ...

2025 оны 09 сарын 23, 09 цаг 45 минут
Хятадын олон улсын худалдаа үйлчилгээг дэмжих үзэсгэлэн ярмаг нээлтээ хийлээ

2025 оны Хятадын олон улсын худалдаа үйлчилгээг дэмжих үзэсгэлэн ярмаг ...

2025 оны 09 сарын 22, 18 цаг 43 минут
ХУУЛЬ БУС АШИГТ МАЛТМАЛ ОЛБОРЛОЛТЫГ ТАСЛАН ЗОГСООЖ, ЗӨРЧЛИЙГ АРИЛГУУЛАХААР АЖИЛЛАЖ БАЙНА

  БОУАӨЯ-ны Байгаль орчны улсын хяналтын газраас 2025 оны 9 дүгээр ...

2025 оны 09 сарын 22, 18 цаг 24 минут
Ухаа худагийн орд гэж тусдаа орд байхгүй, харин Тавантолгойн ордын нэг хэсэг юм

  УИХ-ын чуулганы хуралдаан үргэлжилж байна. Хуралдаанаар Монгол ...

2025 оны 09 сарын 22, 17 цаг 55 минут
МУУҮА-аас стратегийн орд газруудыг төрд авах асуудлаар мэдээлэл өглөө

  Монголын уул уурхайн үндэсний ассоциацаас стратегийн орд газруудыг ...

2025 оны 09 сарын 22, 16 цаг 56 минут
Өвөр Монголын 35 аж ахун нэгж оролцож байна

09-сарын 10-ны өдөр Бээжингийн Шөү Ган паракт нээлтээ хийж зохион ...

2025 оны 09 сарын 22, 13 цаг 11 минут
“Өнгөт дэлхий” соёлын солилцооны арга хэмжээ боллоо

09-р сарын 10-ны өдөр, “Өнгөт дэлхий” соёлын солилцооны арга ...

2025 оны 09 сарын 22, 12 цаг 45 минут
Олон улсын иргэний нийгэм дэлхийн хөгжлийн санаачилгыг хамтдаа хэрэгжүүлэх II чуулга уулзалт нээлтээ хийлээ

БНХАУ-ын Иргэний байгууллагуудын олон улсын солилцоог дэмжих нийгэмлэг ...

2025 оны 09 сарын 22, 12 цаг 42 минут
Соёлын өвийн үзэсгэлэн зохион байгуулав

БНХАУ-ын Иргэний байгууллагуудын олон улсын солилцоог дэмжих нийгэмлэг ...

2025 оны 09 сарын 22, 12 цаг 38 минут
Хятадын бэлгэ тэмдэг лууны соёл ( дөрөв )

Боомтын гаднах нэрт хот гэгдсэн Хөх хот дахь Мин улсын үед (1579 он) ...

2025 оны 09 сарын 22, 12 цаг 34 минут
Нөхөн сэргээх нэрээр алт олборлосон гэх компанийн хэргийг шүүх дахин хэлэлцэнэ

  Хууль бусаар ашигт малтмал олборлосон компани, түүний гүйцэтгэх ...

2025 оны 09 сарын 19, 09 цаг 50 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани