Ord.mn | Mongolian Mining
| English |  Mobile |  Rss

Гэрийг нь мартуулдаггүй, гэрт нь хариулдаггүй Тавантолгойн зам дээрх амьдрал

Гэрийг нь мартуулдаггүй, гэрт нь хариулдаггүй Тавантолгойн зам дээрх амьдралЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙН СОНГУУЛИАС ХОЙШ БНХАУ НҮҮРС АВАХАА БАГАСГАСАН

Тавантолгойгоос нүүрс тээвэрлэдэг хүнд даацын машинуудын дараалал 100 гаруй км үргэлжилж, нэг удаа хилээр гарахын тулд арваад хоног дугаарлаж буй талаар зунаас хойш ярьсан. Урин дулааны улирал шувтарч, хүйтний ам наашилсан энэ үед байдал хэвээр үргэлжилсээр байгаа тул газар дээрээс нь сурвалжилга бэлтгэхээр нийслэлээс 800 гаруй км-ийн алсад орших Гашуунсухайт боомтыг зорьсон юм.

Намрын шар наран дор налайж, цэлийж байх ёстой говь нутаг тоосон дунд сүүмэлзсээр угтав. Төрийн мэдлийн "Эрдэнэс Тавантолгой”, хувийн эзэмшлийн "Энержи ресурс”, орон нутгийн өмчит "Тавантолгой” компани Тавантолгойн нүүрсний ордыг гурван талаас нь чадал мэдэн ухаж, олборлосон нүүрсийг нь зөөх 7000 гаруй хүнд даацын машин зогсоо чөлөөгүй хөдөлж буй тул эл нутгийн тоос, тортог хяналтаас гараад удаж буй. Тиймээс энэ тухай олныг яриад ч яах вэ.

Өмнөговь аймгийн Цогтцэций сум, Тавантолгойн бүлэг ордоос 270 км-ийн зайд Монголын нүүрсийг өмнөд хөрш рүү гаргах хамгийн том боомт Гашуунсухайт бий. Өөрөөр хэлбэл Монголын экспортын хамгийн том хаалга гэсэн үг. Цогтцэцийгээс Гашуунсухайт хүрэх зам хөл хөдөлгөөн ихтэй. Уул уурхайнхны тавьсан сайжруулсан шороон замаар хөнгөн тэрэгний чадал мэдэн давхисаар өнөөх урт дарааллын сүүлчтэй зэрэгцэв.

Ингээд 70-100 тоннын даацтай, 40-50 метр урттай, уг өнгө нь өөр боловч нүүрсний нарийн ширхэгт тоосонд дарагдаад бүгд дүнсгэр бараан өнгөтэй болсон, зорьсон газраа хэзээ хүрэхээ бүү хэл, зогссон газраасаа хэзээ урагшлахаа ч мэдэхгүй таг зогссон хүнд даацын машинуудын хажуугаар давхилаа. 100-150 км үргэлжилсэн дарааллын тухай бишгүй сонссон боловч, үүнийг нүдээр харж, давхил дунд жирэлзэн өнгөрөх машинуудыг бүтэн цаг гаруйн турш харж явах нь бухимдмаар мэдрэмж аж.

Зуны 150-160 км урт дарааллыг бодвол харин ч багасчихаад байгаа нь энэ гэж хүргэж яваа жолооч тайлбарласан.

Гэр бүлийнхээ сайн сайхны төлөө зүтгэж яваа аав нар, ах нар, хөвгүүд энэ машин дотор бий.

Гэр бүлийнхээ сайн сайхны төлөө зүтгэж яваа аав нар, ах нар, хөвгүүд энэ машин дотор бий. Тэд энгүй их говийн эзгүй зэлүүд зам дээр машинаас өөр орох орон, унтах оргүй, тэр ч бүү хэл, гар угаах ус ч үгүй өчнөөн хонож яваа гэж бодохоор нэг л гунигтай.

Өнөө жил нүүрсний үнэ өсөж, экспорт нэмэгдсэн нь эдийн засаг өссөн үзүүлэлттэй гарахад голлон нөлөөлсөн. Нүүрсний экспортын талаас илүүг ганцаараа нуруундаа үүрдэг Гашуунсухайт боомт энэ оны наймдугаар сард орчин үеийн шийдэлтэй шалгагчийн бүхээг ашиглалтад оруулж, жолооч нарыг машинаас нь буулгалгүй, нэг минутад багтаан шалгах боломжтой болсон талаар мэдээлж байв. Нүүрсийг зургаа, "Оюутолгой”-н зэсийн баяжмалыг хоёр замаар хил нэвтрүүлдэг уг боомт хэвийн урсгалаар ажиллавал өдөрт 3600 машин гаргах хүчин чадалтай. Харин өнөөгийн байдлаар нүүрс тээврийг дөрвөн замаар гаргаж байгаа аж.

Яагаад хил дээр ийм нөхцөл байдал үүсээд буйг тодруулахад Гашуунсухайт дахь Гаалийн газрын Хяналт, бүрдүүлэлтийн албаны дарга Ж.Мөнхбат "Манайхнаас шалтгаалсан зүйл байхгүй. Бид ажилладгаараа ажиллаж байна. БНХАУ-ын талаас татан авалтаа багасгасан учраас ийм урт дараалал үүсээд буй. Тав, зургадугаар сард өдөрт 1500-1600 машин нэвтрүүлсэн нь энэ оны хамгийн өндөр үзүүлэлт. Долдугаар сараас хойш өдөрт 500-650 машин гаргаж байна. Дараалал ихсэж, олон жолооч амрах орон байргүй, зам дээр, машиныхаа бүхээгт хоноглож байгаа учраас бид ярилцаад, өдөрт 500 машин хилээр нэвтэрвэл уурхайгаас 500 машин ачуулна гэж тохирсон.

Үүний тулд нүүрс олборлогч "Эрдэнэс Тавантолгой”, "Энержи ресурс”, орон нутгийн "Тавантолгой” компанийнхан өдөрт машин гаргахдаа тодорхой тоо баримтлахыг санал болгосон. Өнөөдрийн байдлаар нүүрс ачаад хилээр нэвтрэхээр дугаарласан машины цуваа 100-гаад км үргэлжилсэн байна” гэв.

Боомтын зүгээс ачааллыг бууруулахын тулд компаниудад нүүрсний экспортод эзэлдэг хувиар нь албан бус квот тогтоож өгчээ. Өөрөөр хэлбэл, нүүрсний экспортод "Эрдэнэс Тавантолгой” 45, "Энержи ресурс”-т 40, орон нутгийн "Тавантолгой”-д 15 хувь эзэлдэг тул хилээр гарч буй машины 45 хувь нь "Эрдэнэс Тавантолгой”, 40 хувь нь "Энержи ресурс”, 15 хувь нь орон нутгийн "Тавантолгой”-нх байна гэж тохирсон аж. Гэвч ингэснээр байдал дээрдээгүй, харин ч компаниудын хооронд жөтөөрхөл бий болгож орхисон нь анзаарагдав.

БНХАУ ямар ч тайлбар, шалтгаан хэлэхгүйгээр авах нүүрсний хэмжээгээ багасгасан нь Ерөнхийлөгчийн сонгуулийн дүнтэй холбоотой гэх таамгийг хүнд даацын машины жолооч нар дэвшүүлж байлаа.

МАРТСАН, МАРТАГДСАН ЭРЧҮҮД

Гар, нүүр, хувцас хунар нь тэр чигээрээ хар тортог болсон халтайсан хэдэн жолоочийг хүний тооноос хасчихсан мэт сэтгэгдэл Гашуунсухайтад ажиллахад төрсөн.

Компаниудын хувьд ажлын робот, ар гэрийнхнийхээ хувьд мөнгө авчрах үүрэгтэй АТМ болж харагддаг гэхэд хэтрүүлсэн болохгүй 7000 гаруй жолооч тэнд ажилладаг. Гэртээ Наадам, Цагаан сараар л очиж, 5-6-хан хоног амардаг тэднийг ямар орчин нөхцөлд ажилладгийг анзаарч сонирхдог хүн ховор. Сард хоёрхон удаа нүүрс ачиж хилээр гарахын тулд 20 гаруй хоногийг нь уртаас урт дараалалд зогсож өнгөрөөдөг тэд яаж амьдардгийг сонирхлоо.

Сард хоёрхон удаа нүүрс ачиж хилээр гарахын тулд 20 гаруй хоногийг нь уртаас урт дараалалд зогсож өнгөрөөдөг тэд яаж амьдардгийг сонирхлоо.

Нүүрсээ ачуулахын тулд 5-6 хоног, хил рүү ирэхийн тулд мөн хугацаагаар дараалалд зогсож, нийтдээ арав гаруй хоносон, өнөөдөртөө багтаад хилээр гарчих болов уу хэмээн найдаж байна гэсэн нэг эртэй цөөн хором ярилцав. Түүнийг Л.Ганбат гэх бөгөөд Архангай аймгаас иржээ.

-Нүүрсний тээвэрт хэдэн жил явж байна вэ?
-Гурав дахь жилдээ явж байна. Өмнө нь Шивээхүрэнгээр гардаг байснаа энэ оны эхээр энд ирсэн.

-Ямар компанийн нүүрсийг ачиж явна вэ. Цалин хөлс боломжийн байна уу?
-"Эрдэнэс Тавантолгой”-н нүүрсийг ачиж байгаа. Би босстой (хятад эзэнтэй, монгол компанийн нэр дээр гэрээ хийж оруулсан машиныг ингэж хэлдэг аж. Нүүрсний тээвэрт явж буй 7000 гаруй машины талаас илүү нь хятад эзэнтэй гэсэн мэдээлэл байна) машин барьдаг. Нэг рейсийг 2200-2400 юаниар үнэлдэг. Нүүрсээ ачиж ороод мөнгөө авчихдаг нь амар байдаг юм. Өмнө нь сард багадаа таван удаа гарчихдаг байсан бол ингэж дугаарлах болсноос хойш хоёр л гарч байгаа.

Тав гардаг байхад ямар ч байсан санаа зовохгүй ар гэрээ аваад явдаг байлаа. Одоо хоёрхон гарч байгаа болохоор авсан мөнгө маань ар гэрт мөчиг тачигхан л хүрэлцэж байна. Уг нь Цагаан сар, Наадмаар харьдаг юм. Энэ жилээс хоёр хүүхэд оюутан болж буй учраас би зогсвол амьдрал зогсчих гээд энэ зун хариагүй. Тэгсэн хэрнээ оюутан хүүхдүүдийнхээ сургалтын төлбөрийг хийж чадсангүй. Хүйтэнд хөрч, халуунд халж, хэдэн төгрөг олж амьдралаа залгуулах гээд зүтгэж л явна. Заримдаа болоод ч байх шиг, заримдаа юу ч болж бүтэхгүй байх шиг л санагдах юм.

-Хээрийн замд ийм олон хоног зогсохдоо хоол, ундаа хэрхэн зохицуулдаг вэ?
-Машин дотроо хоолоо хийж иднэ. Бид чинь жилийн дөрвөн улиралд машиндаа амьдардаг юм шүү дээ. Машины бүхээг дотор бүх амьдрал өрнөнө. Эндээ унтана, усанд орно, хувцсаа угаана. Хил дээр ингэж дугаарлалгүй гардаг байхад авах мөнгө нь овоо байсных биз, жолооч нар замын гуанзанд хооллох нь их байлаа.

Одоо машиндаа хоолоо хийж идэх нь ихэссэн. Замын гуанзанд хооллох нь зардал өндөртэйгөөс гадна чанаргүй, эрүүл ахуй, ариун цэвэр талаасаа баталгаагүй. Тэндээс хоол идээд хордлого туссан хүн олон. Өнгөрсөн долоо хоногт манай нэг жолооч замын гуанзнаас жимбий гэдэг хоолыг нь авч идээд хордсон. Хавар зургаан залуу хоол, архины хордлогод орж, гурав нь эмнэлгийн тусламж ч авч чадалгүй, нүүрсний дараалал дунд, машиныхаа бүхээгт нас барсан. Тэгэхээр өөрөө хоолоо хийж идэх нь арай найдвартай, бас хямд юм.

-Жилийн дөрвөн улиралд машиндаа хоноглоод явах уу?
-Ер нь тэгнэ дээ. Босстой машины жолооч нар ч бас гайгүй. Ингэж дугаарлаж, дугаарлаж, хилээр гараад очиход унтаад амарчих газартай. Босс заримдаа усанд оруулж өгнө. Машин тэргэндээ засвар үйлчилгээ хийх шаардлагатай бол хийж өгнө. Монгол компаниуд бол хэцүү шүү дээ. Засвараа жолооч нь өөрөө хийнэ. Ажиллуулж, ажиллуулчихаад мөнгө төгрөгөө өгөхгүй.

-Хятад эзэн жолооч нарт арай дээр ханддаг гэсэн үг үү?
-Жолооч нараа аргалж байж хурдан явуулах нь өөрт нь ашигтай болохоор тэгдэг биз. Хятад эзэнтэй машин барьдаг жолооч нарт тогтсон машин гэж байхгүй. Нэг машинаар нүүрс ачиж ороод, өөр машин унаад гарч ирнэ. Олдсоныг нь л барьдаг гэсэн үг. Тиймээс биднийг хятад, монголгүй "янхан” жолооч гэдэг юм. Эхний үед энэ нэрнээс эвгүйцдэг байлаа. Одоо ч тоохоо больж дээ. Эндхийн жолооч нар үүндээ аль хэдийнэ дассан. Удаан таараагүй нэгнээсээ "Чи хаана ажиллаж байна” гэхэд "Өө янхан, янхан” гэх нь энүүхэнд.

Тэгэхээр өөрөө хоолоо хийж идэх нь арай найдвартай, бас хямд юм.

-Гэрээсээ хол, ийм нөхцөлд удаан амьдрах хүсэх зүйл биш байж таарна. Хэзээ энэ ажлаа орхих вэ?
-Байнга машинд амьдарч, халуунд халж, хүйтэнд хөрнө гэдэг жаргалтай ажил биш. Гэвч биднийг нас шүд заахгүй, арай ахиу таван цаас өгч байгаа нь энэ газар шүү дээ. Гэр орондоо ойр ажиллая гэхээр биднийг мал шиг шүдлэхээс наагуур юм болоод, ажил олдохгүй юм. Тиймээс ямар ч байсан тэсэж байгаад хүүхдүүдээ төгсгөнө дөө. Манай энд "Гэрийг нь мартуулахгүй, гэрт нь хариулахгүй” гэсэн хууль үйлчилдэг юм шүү дээ.

-Наашаа ирэх замд нүүрс ачсан машин замын хажуу руу унасан байхтай таарсан. Ийм осол их гарах уу?
-Энэ жил осол харьцангуй цөөн байна. Өнгөрсөн жил долоо хоногт хоёр машин онхолдох нь хэвийн үзэгдэл байсан. Ер нь жолооч нар зам товчилж, дарааллын урдуур орох гэж яваад машинаа унагадаг юм.

"Жолооч нарын аюулгүй байдалд хэр анхаардаг вэ” гэсэн минь тэнд үнэхээр гэнэн асуулт байв. Ярилцагч маань хүйтэн ч гэмээр юм уу, эсвэл доогтой гэмээр, ямартай ч тэнэг зүйл асуусныг минь надад ойлгуулах өнгөөр инээгээд "Юу асуугаад байгаа юм бэ дээ. Энд амьд явах баталгаа байхгүй шүү дээ. Эрүүл, аюулгүй орчинд амьдрах эрхийн тухай ярих ч хэрэггүй. Олон сайхан аавын хүүхэд амиа алдаж, эрэмдэг болж байна. Ил мэдэгдэхгүйгээр хэчнээн хүн өвчний үүр болж байгааг хэн ч мэдэхгүй” гэв.

Зургийг нь авах зөвшөөрөл хүсэхэд "Би ямар гавьяа байгуулсан биш, яах юм бэ. Ийм хувцас хунар, царай зүстэй муухай шүү дээ” хэмээн цааргалав. Тийм дээ. Нүүрсний тоосонд дарагдаж, царайд нь тортог наалдсан ч тэдэнд нэр төр, бардам зан, үнэт зүйл, бас эрх бий. Тэд бол энэ хүнд үед Монгол Улсын эдийн засаг таван хувийн өсөлттэй гарахад ачааны хүндийг үүрсэн хүмүүсийн нэг. Гэхдээ ингэж боддог, тэднийг хүн гэж хардаг нь цөөн байгаа нь харамсалтай.

Өнөөдөр сонин
Гэрийг нь мартуулдаггүй, гэрт нь хариулдаггүй Тавантолгойн зам дээрх амьдрал
Та Like дарж уул уурхайн мэдээллийг өдөр болгон facebook-ээр дамжуулан авах боломжтой


URL


АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Ord.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 7711-0505 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдлүүд:

Сэтгэгдэл нэмэх
Шинэ мэдээ
Зэс хайлуулах үйлдвэрийг барих хөрөнгө оруулагч олдох уу?

 Хамтарсан Засгийн газар уулын баяжуулах "Эрдэнэт” үйлдвэрийг ...

Өнөөдөр, 08:25
Монголын ашигт малтмалын хамгийн олон лицензийг хэн хэн эзэмшдэг вэ?

 Ашигт малтмалын хамгийн олон, тус бүр 10-аас дээш лицензийг эзэмшдэг ...

Өнөөдөр, 07:42
АНУ, Украин ашигт малтмалын гэрээ байгуулжээ

  КИЕВ/ВАШИНГТОН, 2025 оны тавдугаар сарын 1 /CNN/. АНУ, ...

Өчигдөр, 16:55
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Эгийн голын УЦС-ын төслийн талбайд ажиллаж байна

  Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Булган аймгийн Хутаг-Өндөр сумын Хантай ...

Өчигдөр, 14:52
Газрын ховор элементийн экспортоор Австрали улс Хятадыг орлож чадах уу?

 БЭЭЖИН, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын 28 /BBC/. Австралид ...

2025 оны 04 сарын 29, 11 цаг 22 минут
2025 оны 04 сарын 29, 11 цаг 12 минут
2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 56 минут
Орд эзэмшигч үндэсний томоохон компаниуд ЗГ-тай ХЭЛЭЛЦЭЭГЭЭ ЭХЛҮҮЛЛЭЭ

 Монгол Улсын хэмжээнд стратегийн 16 ордын ес нь хувийн мэдэлд байгаа ...

2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 34 минут
Л.Оюун-Эрдэнийн хэлсэн үгийн “орчуулга” ба ордын “эзэд”-ийн хариу улс төр

  Өнгөрсөн оны сүүлчээс эхэлсэн улс төрийн халуурлын бэтэг хагарах ...

2025 оны 04 сарын 28, 09 цаг 17 минут
2025 оны 04 сарын 26, 13 цаг 27 минут
Багахангай-Хөшигийн хөндий чиглэлийн салбар төмөр замын бүтээн байгуулалт эхэллээ

Багахангай-Хөшигийн хөндий чиглэлийн салбар төмөр замын бүтээн байгуулалт ...

2025 оны 04 сарын 25, 13 цаг 24 минут
“...Газрын тосоо хайя” гэж ганц ч гишүүн ярихгүй байна

 Оросоос онгоцны түлш авах, Евразийн эдийн засгийн холбоотой ...

2025 оны 04 сарын 25, 11 цаг 35 минут
2025 оны 04 сарын 24, 16 цаг 24 минут
Чех 60 жилийн дараа ОХУ-ын газрын тосны хамаарлаас гарчээ

 Чех 60 жилийн турш ОХУ-аас газрын тос импортолжээ. Тус улс  ...

2025 оны 04 сарын 24, 10 цаг 29 минут
Ганцмод-Гашуунсухайтын төмөр замын бүтээн байгуулалт ирэх сарын 14-нд эхэлнэ

  Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны дөрөвдүгээр ...

2025 оны 04 сарын 24, 08 цаг 58 минут
Или орчин үеийн ухаалаг эруул мэндийн төв

“Хятадын онцлогт орчин үеийн шинэчлэлтэй танилцъя” Монгол ...

2025 оны 04 сарын 23, 17 цаг 19 минут
Хятад Монголын залуучуудын уулзалт болов

4-р сарын 20-ны өдөр “Хятадын онцлогт орчин үеийн шинэчлэлтэй ...

2025 оны 04 сарын 23, 17 цаг 16 минут
Төгрөг нуурын ордын “шинэ” шуугианы хуучраагүй “хуучин” баримтууд

  УИХ-аас 2007 оны хоёрдугаар сарын 6-ны өдөр “Тодорхой ордыг ...

2025 оны 04 сарын 23, 11 цаг 43 минут
Трамп яагаад Украины ашигт малтмалыг сонирхох болов

 АНУ болон Украины талууд ашигт малтмалын гэрээ хийх шийдвэр энэ оны ...

2025 оны 04 сарын 22, 15 цаг 41 минут
Алтны үнэ 3400 ам.доллароос давжээ

 ИСТАНБУЛ, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын 22 /Anadolu/. Дэлхийн ...

2025 оны 04 сарын 22, 15 цаг 39 минут
Оюу толгойн зэсийн нөөцийн 24, алтны 42, мөнгөний 29 хувийг “Онтрэ” ХХК эзэмшдэг

  Улсын Их Хурлын Аж үйлдвэржилтийн бодлогын байнгын хорооны ...

2025 оны 04 сарын 22, 09 цаг 40 минут
Ө.Шижир: Баялгийн хуулийг хэрэгжүүлэхдээ 55 ордыг багцаар нь авч үзэх ёстой

  УИХ-ын гишүүн Ө.Шижиртэй цаг үеийн асуудлаар ярилцлаа. ...

2025 оны 04 сарын 21, 09 цаг 37 минут
УИХ-ын гишүүн асан Г.Амартүвшинг "Эрчист Монгол" ТӨХХК-ийн Гүйцэтгэх захирлаар томилжээ

  Засгийн газрын тогтоолоор байгуулагдсан "Эрчист Монгол" ТӨХХК-ийн ...

2025 оны 04 сарын 20, 15 цаг 12 минут
"Төгрөг нуур"-ын ордыг буцааж авах шаардлага хүргүүллээ

  Засгийн газрын хэрэг эрхлэх газрын дарга Н.Учрал "Ерөнхийлөгч асан ...

2025 оны 04 сарын 20, 12 цаг 37 минут
Урантай зэрэгцэн оршихоос аргагүй орчин үеийн амьдрал

 Өнөөдөр уранаас айх цаг биш гэдгийг нийтлэлийн эхэнд шулуухан ...

2025 оны 04 сарын 18, 20 цаг 21 минут
2025 оны 04 сарын 18, 18 цаг 15 минут
Л.Оюун-Эрдэнэ Хангайн бүсийн хоршоологчдын үзэсгэлэнтэй танилцлаа

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Хангайн бүсийн зөвлөлийн ...

2025 оны 04 сарын 18, 12 цаг 06 минут
Элчин сайд Ричард Буанган АНУ-ын шинэ Засаг захиргааны баримтлах бодлогыг танилцуулжээ

  Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Америкийн Нэгдсэн Улсаас ...

2025 оны 04 сарын 17, 15 цаг 40 минут
2025 оны 04 сарын 17, 09 цаг 31 минут
Гадаадад алдаршиж буй Хятадын бие даасан брэндүүд

Хятад брэндийн автомашин, гар утас, үйлдлийн камер зэрэг нь гадаад ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 09 минут
2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 07 минут
Үржил шимтэй хөрсөнд үндэс хатгаж, эрэлт хэрэгцээг нэмэгдүүлэх шинэ замыг нээнэ

Аж ахуйн нэгжүүд маань шинжлэх ухаан, технологийн шинэчлэлийн гол цогц ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 04 минут
Оюун ухаан хүч чадлаа нягтруулж шинэ амжилт гаргая

2025 оны Хятадын хоёр чуулган хөтөлбөрийн дагуу хэлэлцэх ...

2025 оны 04 сарын 16, 22 цаг 01 минут
Үүлэн нутаг Юньнань руу аялаарай

Сүүлийн өдрүүдэд, Хятад улсын дарга Ши Жиньпин  Юньнань мужид ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 58 минут
Гадаад худалдаа, гадаадын хөрөнгө оруулалтыг дэмжиж, өндөр түвшний нээлттэй байдлыг ахиулна

Энэ оны Засгийн газрын ажлын тайланд эдийн засгийн өндөр түвшний ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 56 минут
Шиньжяны төмөр замын хос боомтоор Хятад-Европ чиглэлийн галт тэрэг нийт 90 мянга гаруй удаа аялжээ

Автомашины сэлбэг хэрэгсэл, өдөр тутмын хэрэглээ, химийн бүтээгдэхүүн ...

2025 оны 04 сарын 16, 21 цаг 46 минут
Хятад улсад сурч байгаа гадаад оюутнууд Энхбайд мод тарилаа

ӨМӨЗО-ны Ардын  Засгийн Газрын Хэвлэл мэдээллийн алба, ӨМӨЗО-ны ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 32 минут
Хятад улс бол үйлдвэрлэлийн төв төдийгүй инновацын хөдөлгөгч хүчин юм

Өнөөдрийн Хятад улс бол үйлдвэрлэлийн төв төдийгүй дэлхийн инновацын чухал ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 30 минут
Бээжин-Төв Азийн галт тэрэг тогтмол явж эхэлдэг

Машин, тоног төхөөрөмж, эм тариа, унадаг дугуйн эд анги зэрэг бараа ачсан ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 27 минут
”Бүс ба Зам”-ыг хамтран байгуулах тухай хамтарсан ярилцлага хийлээ

Саяхан Камбожид "Бүс ба Зам"-ыг хамтран байгуулах талаар "Ардын өдрийн ...

2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 23 минут
2025 оны 04 сарын 16, 20 цаг 13 минут
Саудын Арабд газрын тос, байгалийн хийн шинэ ордуудыг нээжээ

  Саудын Арабын зүүн муж болон Руб эль Хали цөлд газрын тос, ...

2025 оны 04 сарын 15, 15 цаг 40 минут
Алтны ханш сүүлийн 18 сарын дээд дүнгээр эрчимжлээ

 Алтны спот ханш 4.9 хувиар эрчимжиж, 2020 оны гуравдугаар сараас ...

2025 оны 04 сарын 15, 11 цаг 41 минут
Хятадад тогтоосон тарифын нэмэгдэл манай нүүрсний орлого буурахад нөлөөлсөн гэв

 Оны эхний гурван сарын байдлаар манай улсын эдийн засагт нүүрснээс ...

2025 оны 04 сарын 15, 10 цаг 31 минут
2025 оны 04 сарын 15, 09 цаг 55 минут
Засгийн газар өнгөрсөн 7 хоногт

  - Экспортын хэмжээ өнгөрсөн 7 хоногоос нэмэгдэж 237 сая ам.долларт ...

2025 оны 04 сарын 14, 14 цаг 15 минут
Алтны үнэ 3200 ам.доллароос давжээ

 ЛОНДОН, 2025 оны дөрөвдүгээр сарын ...

2025 оны 04 сарын 11, 15 цаг 37 минут
Б.Пүрэвдорж: Тавантолгой төмөр зам ТӨХК 4-хөн км газарт 1 сая төгрөгөөр тээвэр хийж байна

  УИХ-ын гишүүн Б.Пүрэвдорж Тавантолгой төмөр зам ТӨХК-ийн үйл ...

2025 оны 04 сарын 11, 14 цаг 34 минут
Brent газрын тосны үнэ 59 ам.доллараас доош уналаа

 Лондоны түүхий эдийн бирж дээр Brent газрын тосны үнэ 2021 оны ...

2025 оны 04 сарын 11, 09 цаг 32 минут
Ховор очир эрдэнийг танилцууллаа

  Зуу гаруй каратын очир эрдэнийг Орост анх удаагаа ...

2025 оны 04 сарын 10, 15 цаг 35 минут
http://www.ord.mn

Санал асуулга

Тавантолгойн хувьцааг иргэдэд бэлнээр тараах нь зөв үү?

Зөв
Буруу
Мэдэхгүй

 
Ханшийн мэдээ
Гадаад хувьцаа
Нью йоркын хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
BHP Billiton
Ivanhoe Mines
90.53
23.3
1.44
0.00
Австралийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
General Mining Corp
Aspire Mining Limited
0.145
0.52
0.00
-0.02
Лондонгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Petro Matd Limited
polo Resources Limited
123.5
5.4
0.00
0.02
Хонконгийн хөрөнгийн бирж
Нэр Хаалт Өөрчлөлт
Mongolian Mining Corporation
Mongolia Energy
9.59
1.14
0.00
-0.06
Торонтогийн хөрөнгийн бирж
 
Шинэ бүтээл

“Этик” продакшны залуус "улсын нууц"-ыг сөхлөө
Металлын ханшийн мэдээ
Нүүрсний ханшийн мэдээ
Уул уурхайн ТОП 25 компани